Προς το περιεχόμενο

Ποιος είναι ο πραγματικός ήχος της κιθάρας μας;


elavd

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τελευταία, σκεπτόμενος να φτιάξω αντιπροσωπευτικά videos από τις κιθάρες μου (θέλοντας να παρουσιάσω την ιδιαιτερότητα της κάθε μίας: strat, tele, LP, 335) άρχισα να αναρωτιέμαι το εξής:

 

Ποιος είναι (εάν βέβαια υπάρχει) ο πιο αντιπροσωπευτικός τρόπος ηχογράφησης μιας κιθάρας, έτσι ώστε να παρουσιάζεται "αχρωμάτιστα" ο χαρακτήρας της;

Υπάρχει κάποιος τρόπος να καταγράψουμε το θεμελιώδες ηχόχρωμα ενός οργάνου όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά;

 

Η ερώτηση προέκυψε σκεπτόμενος ότι αν ηχογραφήσει κανείς 3-4 κιθάρες στον ίδιο ενισχυτή, με τις ίδιες ρυθμίσεις (πχ εντελώς flat), μπορεί φαινομενικά να θεωρηθεί ότι πρόκειται για μια αντικειμενική καταγραφή των ηχοχρωμάτων, αλλά από την άλλη ίσως τελικά με αυτό τον τρόπο κάποιες κιθάρες (ίσως και όλες) να αδικούνται από αυτή την "απρόσωπη" χρήση του ενισχυτή και το αποτέλεσμα να μην είναι ιδιαίτερα ενδεικτικό.

 

Αντίθετα, εάν κάποιος χρησιμοποιήσει "κολακευτικές" ρυθμίσεις για κάθε κιθάρα, τότε η σύγκριση δεν είναι ουσιαστική μιας και έτσι θα έχουν χρησιμοποιηθεί διαφορετικά μέτρα και σταθμά κατά την εγγραφή.

 

Επίσης, δεδομένου ότι υπάρχουν και αρκετοί εναλλακτικοί τρόποι ηχογράφησης (μέσω κάποιου VSTi, κατευεθείαν σε DI ή preamp, μέσω reamping κλπ), το πράγμα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο.

 

Τι λέτε επ' αυτού;

Υπάρχει αντικειμενικός τρόπος καταγραφής της "ψυχής" ενός οργάνου ή μήπως όχι;

Ή μήπως στην τελική, δεν έχει νόημα μια τέτοια προσπάθεια;

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 22
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Φαντάζομαι ένα "ξερό" direct σήμα είναι το κοντινότερο πράγμα στον "πραγματικό ήχο" μιας κιθάρας. Από 'κεί και πέρα πιστεύω πως η αληθινή ψυχή της κιθάρας είναι ο ενισχυτής που επιλέγουμε να τη συνοδέψουμε, χωρίς φυσικά εφφέ, distortion κλπ. Εκεί ξεχωρίζουν ουσιαστικά όλα αυτά τα χαρακτηριστικά για τα οποία πήραμε εξ'αρχής μια συγκεκριμένη κιθάρα. Kate me, πάντα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπαρχει πραγματικος ηχος.

 

Δεν μιλαμε για ακουστικα οργανα αλλα για ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΧΟΥ που απαιτει ΔΥΟ τουλαχιστον συστατικα

 

1.ΚΙΘΑΡΑ ΜΕ ΜΑΓΝΗΤΕΣ

2.ΕΝΙΣΧΥΤΗ

 

χωρις αυτα δεν βγαινει ηχος (αν το δεις μορφολογικα οπως δεν νοειται ακουστικη κιθαρα χωρις σκαφος/ηχειο ετσι δεν νοειται και ηλεκτρικη κιθαρα χωρις ενισχυτη.

 

παρ'ολα αυτα αν θες να ακουσεις τον αχρωματιστο ηχο μιας κιθαρας αυτος ειναι το "ξερό" direct σήμα ,δεδομενου ομως οτι ειναι ΦΡΙΚΤΟ ηχητικα δεν ενδιαφερει κανεναν ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ισως ενας solid state ενισχυτης με ρυθμισεις flat

 

η ενας καλο λαμπατος

βεβαια η λαμα χρωματιζει τον ηχο

 

 

inhttps://www.youtube.com/user/jkstigma/videos

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Oχι, δεν εχει νοημα μια τετοια προσπαθεια γιατι ο ηχος της ηλεκτρικης κιθαρας δεν υφισταται χωρις ενισχυτη.

 

Συμπτωματικα, διαβαζα το πρωί αυτό :

 

Magnetic guitar pickups are inductive, and require compensation, although this opportunity is also used for tone enhancement, not just correction.   Without compensation, they have a strong low middle emphasis and little high frequency response - overall a very muddy and muffled sound.   This is why typical hi-fi Baxandall treble & bass controls are unsuitable.

 

To hear the natural sound of a pickup, use a typical guitar amp with the middle set to full, and bass and treble on 0.   This is actually sets a flat response in the amp (see below), and I expect you will hear a muffled and muddy sound.   And that's the whole point of these tone controls providing compensation for the natural sound of a pickup - the middle control simply boosts the pickup's normal middley sound.   The treble and bass controls do the opposite - they boost higher and lower frequency levels, leaving a notch in-between for middle cut (see the Fender/Marshall comparison below).   So with typical settings of a bit of bass, middle and treble, the overall tone equalisation complements the natural pickup sound for a balanced response of lows, mids and highs.

 

από εδώ. (ωραιο site btw, τσεκάρετέ το )

 

Αλλα νομιζω μια συγκριση σε "αποστειρωμενο" περιβαλλον δεν θα ειναι αντικειμενικη γιατι η χροιά μιας κιθάρας δεν υποκειται σε αντικειμενικούς κανόνες. Θα μετρησουμε μια χαρα το σήμα, αλλα δεν θα λεει πολλά αυτό για το ακουστικό αποτέλεσμα.Πολυ απλά, διαφορετικες κιθαρες ταιριαζουν με διαφορετικους ενισχυτες.

 

ΥΓ. αυτο προοριζοταν για 1η απαντηση, αλλα με προλαβαν κι αλλοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δε λέω οτι η πρόταση μου είναι αντικειμενικός τρόπος για σύγκριση, αλλά εμένα προσωπικά θα μου έδινε πολλές/χρησιμες πληροφορίες για το εκάστοτε όργανο ένα τεστ όπου οι κιθάρες ηχογραφούνται σε ένα κλιπάκι με λίγες funko-bluesoειδείς συγχορδίες και ένα μικρό σολάκι, και τα δυο με ΛΙΓΟ drive

 

το παραπάνω το λέω γιατί (πιστεύω) είναι ένας τρόπος να σου δείξει λίγο-πολύ τι ειναι ικανός να κάνει ο κάθε τυπος κιθάρας

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ίσως η σύνδεση σε αυτοενισχυόμενα studio monitors, που ρόλο έχουν να δίνουν απλά την είσοδο ενισχυμένη χωρίς χρωματισμό

+1000

Αυτό ετοιμαζόμουν να γράψω, απλά αν έχεις πρόσβαση σε PMC TB2S, είναι ότι πιο flat έχω ακούσει.

Δεν ξέρω όμως με την αντίσταση είσόδου τι γίνετε. ίσως θέλει DI, αν ναι, άκυρο

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κάθε κατασκευαστής όταν φτιάχνει ένα όργανο ξέρει ακριβώς τί φτιάχνει και που θα παίξει αυτό που θα φτιάξει..

Είναι ένα πράγμα που το λαβαίνει σοβαρά υπόψην του και πράττει ανάλογα.

 

Οι ηλεκτρ. κιθάρες έχουν φτιαχτεί για να παίζουν σε κάποια μηχανήματα των οποίων το συχνοτικό φάσμα είναι αρκετά περιορισμένο και επικεντρώνεται στις μεσαίες συχνότητες...

Δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα πολύ ψηλά αλλά ούτε και πολύ χαμηλά εκει που συναντάμε πχ το ηλ. μπάσο.

 

Με άλλα λόγια μια κιθάρα απο μόνη της δεν προσφέρει καμμία "αλήθεια", ούτε πιστεύω οτι θα προσφέρει κάτι το να την ακούμε απο ηχεία τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί για τις ανάγκες της...

Δεν υπάρχει "flat" στην ηλ.κιθάρα ούτε στους ενισχυτές ηλ. κιθάρας.

 

Στην ηχογράφηση της λοιπόν, το πρόβλημα δεν είναι να αποδόσουμε κάτι flat αλλά ο ηχογραφημένος ήχος μας ακουγόμενος απο όσο το δυνατόν πιο flat monitors (εδω ναί, χρειάζεται ο όρος..) να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με τον ΜΗ FLAT ήχο που έχουμε φτιάξει στον ενισχυτή μας και ακούμε ζωντανά με τα αυτιά μας όταν παίζουμε.

 

Τώρα Ηλία ,για τις ρυθμίσεις εγω είμαι της άποψης οτι πρέπει ο ενισχυτής κάθε φορά να ρυθμίζεται έτσι ώστε να εξυπηρετεί το εκάστοτε όργανο..(να αποφεύγονται τα extreme settings βέβαια).

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1000

Αυτό ετοιμαζόμουν να γράψω, απλά αν έχεις πρόσβαση σε PMC TB2S, είναι ότι πιο flat έχω ακούσει.

Δεν ξέρω όμως με την αντίσταση είσόδου τι γίνετε. ίσως θέλει DI, αν ναι, άκυρο

 

πριν συνδεθεί σε active monitors  θα χρειαστεί κάποια προενίσχυση, αυτή μπορεί να έλθει από προενισχυτή τύπου hifi που σίγουρα χρωματίζει πολύ λιγώτερο από  προενισχυτή κιθάρας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου