Προς το περιεχόμενο

npap

Guru
  • Αναρτήσεις

    4.513
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    34

npap ήταν Μέλος της ημέρας 24 Μαΐου

npap είχε την πιο δημοφιλή συμμετοχή!

Bio

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

6.932 προβολές προφίλ

Συμμετοχή npap

  1. npap

    Freddie's Shuffle

    Σπύρο να υποθέσω ότι το έγραψες πρόχειρα και λίγο κουρασμένος να το πω... βαριεστημένος να το πω...σκουριασμένος να το πω... είχε πιάσει μούχλα η στράτο να το πω, δεν ξέρω... είμαι φαν σου και μεγάλος όπως ξέρεις αλλά αυτή την φορά η χρονική ροή και κατανομή των νοτών σε σχέση με το rythm section, παρέα με την αμήχανη ανάπτυξη της κλίμακας σε κάποια σημεία μου δημιούργησαν την παραπάνω αίσθηση... ΥΓ. είναι το μόνο από τα πολλά πονήματα σου που έχω ακούσει χρόνια τώρα που δεν με ενθουσίασε, ενώ σύμφωνα με το είδος και την χιλιοαποδεδειγμένη ικανότητα σου περίμενα το αντίθετο... anyway... θα προσπερνούσα αλλά με θεωρώ πιο χρήσιμο στην αυστηρή παρατήρηση μιας μέτριας (για μένα πάντα) προσπάθειας σου, παρά στην εκθείαση των συνήθων μέχρι τώρα πολύ καλών έως σπουδαίων άλλων...
  2. ου του καημένου του χαμουντάκι...
  3. γουστάρω τρελά (εκτός της διάκρισης οποιασδήποτε ελληνικής ομάδας εννοείται) και την υψηλή αισθητική όταν την ανακαλύπτω και πέρα από την εικόνα ενός σώματος... π.χ. όταν αντανακλάται υπερβατικά από την κίνηση και τον ρυθμό όπως εδώ... όχι φυσικά ότι και η άλλη πλευρά με χαλάει εναλλασσόμενα ή εκ του παραλλήλου...
  4. σίγουρα υπάρχει... όσο πιο απλά μπορώ λοιπόν, για να μην μείνουν για άλλη μια φορά υπολείμματα "τροφής" για την πολύ πεινασμένη καθώς φαίνεται audio αρβύλα που ως γνωστόν διαθέτει και χαλασμένο τηλέφωνο... το dB (ή decibel) ως ορισμός είναι μια μονάδα μέτρησης (όχι "ήχου" όπως αναφέρθηκε, αλλά ΚΑΙ ήχου) σε λογαριθμική κλίμακα που εκφράζει την διαφορά στάθμης μιας φυσικής ποσότητας... ουσιαστικά είναι το ένα δέκατο του bel (ή B) μιας μονάδας που δημιουργήθηκε για ανάγκες της μέτρησης της απώλειας μετάδοσης και της ισχύος στα πρώτα χρόνια της τηλεφωνίας... δεν είναι ανάγκη να αναφερθούμε σε μαθηματικές αναλύσεις που θα αφορούν ελάχιστους (η παγκόσμια βιβλιογραφία άλλωστε είναι στην διάθεσή τους)... αυτό που πρέπει να μας μείνει εδώ είναι ότι το dΒ έχει δεκάδες χρήσεις ανάλογα την επιστήμη τον τομέα και τα σημεία αναφοράς, που σε κάθε περίπτωση του δίνουν κι ένα "extension" που αντιπροσωπεύει τον τρόπο και τον τομέα που θα το χρησιμοποιήσουμε (π.χ. dBu, dBHL, dBsm, dBi, dBm καθώς και πλήθος άλλων)... στα καθ ημάς τώρα, σε dB λοιπόν θα μετρήσουμε και το gain στον αγαπημένο μας ενισχυτή κιθάρας και θα ελέγξουμε το σήμα στο DAW μας και στην κονσόλα μας και στην κάρτα ήχου μας και θα μετρήσουμε την ένταση του ήχου στο φυσικό περιβάλλον... με τι "dB" όμως κάθε φορά... από το τσουβάλι όπως ως συνήθως αφήνεται να εννοηθεί; τα dB που κυρίως ως μουσικοί και ηχολήπτες χρησιμοποιούμε είναι: 1. τα dB SPL για την στάθμη ηχητικής πίεσης, καθώς και τις εκφάνσεις τους σε dBΑ, Β, και C για την ένταση ήχου, λαμβάνοντας σε αυτές το δυνατόν υπόψη και την ιδιαιτερότητα της ακουστικής αντίληψης του ανθρώπου και επικεντρώνοντας χρηστικά στον θόρυβο και τις κοινωνικές και ατομικές επιπτώσεις του 2. τα dB FS που χρησιμοποιούμε στα ψηφιακά συστήματα (και φυσικά και σε mix και σε mastering και επ ευκαιρία ας προσπαθήσουμε να δούμε που έγινε η παρανόηση των φίλων μας στα παραπάνω posts)... το FS ως αρκτικόλεξο αφορά το Full Scale που με την σειρά της αντιπροσωπεύει το μέγιστο amplitude που μπορεί να αναπαραστήσει ένα σύστημα... ουσιαστικά μέχρι το σημείο αναφοράς "0" που έχουμε όταν το μέγεθός της κλίμακας έχει φτάσει τη μέγιστη αναπαραστάσιμη τιμή πριν την ακουστή παραμόρφωση του σήματος που θα ακολουθήσει αν το υπερβούμε (το επίσης γνωστό μας -και επώδυνα κάποιες φορές- clipping)... και ας μείνουμε τυπικά στο περίφημο 0 παρότι ανάλογα το σύστημα μπορεί να κυμανθεί από -1 έως και +1 και να βρεθούμε προ εκπλήξεων, αλλά είπαμε να το κρατήσουμε στην απλούστερη μορφή το θέμα μας και δοθείσης άλλης ευκαιρίας θα μιλήσουμε και για τα true peaks και τα συμπαρομαρτούντα... ελλείψει λοιπόν του πολύτιμου headroom (που θα είχαμε σε ένα αναλογικό σύστημα), όλες μας οι τιμές είναι μεν σε dB αλλά αρνητικές... έτσι παρακολουθούμε και προσέχουμε σε πρώτη φάση τα peaks του σήματος να μην περάσουν στο θετικό πεδίο που κάνει "τζιζ"... επειδή όμως όπως έχουμε πει νομίζω πολλές φορές στο παρελθόν, κάποιες σκόρπιες κορυφές έως το μηδέν σπάνια αντιπροσωπεύουν την πραγματική ακουστική αντίληψη του σήματος που επεξεργαζόμαστε κάθε φορά (και μάλιστα ενίοτε και μόνο μία φτάνει να μας την κρατήσει πολύ χαμηλά), φροντίζουμε (ειδικά στο mastering) να πάρουμε μια τιμή μέσου όρου (RMS) σε dB που μας βοηθάει να είμαστε και πιο κοντά στην πραγματικότητα αλλά και στις αναπόφευκτες συγκρίσεις, ώστε εκμεταλλευόμενοι τους διάφορους επεξεργαστές μας με τελευταίο πάντα στην αλυσίδα τον peakοσφάχτη, να επαναφέρομεν την τάξιν (με καλά ή κακά αποτελέσματα ανάλογα την γνώση ή την πετριά μας)... τα τελευταία χρόνια μάλιστα προσπαθώντας να είμαστε πιο ακριβείς στα αποτελέσματα, χρησιμοποιούμε τα LUFS (ή LKFS όπως θα δείτε κάπου τον όρο) που λαμβάνουν υπόψη τους και την διαφορά στην ευαισθησία του ανθρώπινου αυτιού σε σχέση με την εκάστοτε συχνότητα, σε αντίθεση με το RMS που περιορίζεται "τυφλά" στις καταγεγραμμένες audio τιμές του σήματος... και για να κλείσουμε εντελώς την παρανόηση (ελπίζω), τα dB που ανέφερε ο thebest20 δεν ήταν λάθος (πήγα να την πατήσω κι εγώ σε άλλο θέμα έτσι)... απλά επικαλούταν το mp3 gain ένα προγραμματάκι σύγκρισης έντασης και κανονικοποίησης mp3 αρχείων που βασιζόταν στον ReplayGain, έναν παλιό open source αλγόριθμο υπολογισμού της έντασης και αφορούσαν ΜΟΝΟ τον δικό του τρόπο... πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα ούτε με τα RMS ούτε με τα LUFS... 3. ε μην αφήσουμε έξω και τα dBVU (για να μην μας μαλώσουν οι αναλογικοί μας φίλοι) που συναντάμε κυρίως σε κονσόλες και μέσα εγγραφής... εδώ αυτό που μας ενδιαφέρει (κυρίως) ως ειδοποιός διαφορά με τα dBFS, είναι ότι σε αυτά το 0 ορίζεται ως το σημείο "καμπής" για ένα κομμάτι audio, από το οποίο και μετά η παραμόρφωση θα αρχίζει σταδιακά (αλά όχι πάντα γραμμικά) να αυξάνεται... το σημείο μέχρι το οποίο μπορεί να οδηγηθεί ένα μέσο μέσα στα κόκκινα παραμένοντας ευάκουστο είναι και το headroom που είπαμε πριν... ΥΓ. συγχωρήστε την παρέμβασή μου... δεν έχω καμιά διάθεση να το παίζω έξυπνος κάθε φορά αλλά είμαστε υποτίθεται και τεχνικό φόρουμ και όσο γίνεται πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί στις τεχνικές θεωρήσεις ειδικά αν δεν αφορά τον τομέα μας... και φυσικά αναφέρομαι γενικά και όχι στον φίλο Alter ή όποιον άλλο... γιατί αν δεν είμαστε φειδωλοί παρά τις καλές μας προθέσεις περισσότερο θα μπερδευόμαστε παρά θα βοηθιόμαστε στην όποια δημιουργική ενασχόληση μας με την μουσική...
  5. ίσα ορέ... τι τον παίρνεις από τα μούτρα τον άνθρωπο (είναι και το πρώτο του post)... γιατί δεν έχει δικαίωμα να θεωρεί σπουδαιότερο τον Green (όπως άλλοι τον Mayall πχ);... άντε να σου βάλω κι εγώ τον σπουδαιότερο για μένα (παγκοσμίως αυτή την φορά) ασπρουλιάρη... και τον σπουδαιότερο στα καθ ημάς (και όχι μόνο)... θα με μαλώσεις αν δεν συμφωνείς και θα με ρωτήσεις ε εγώ πατριώτ' από την Κάνηθο θα σου απαντήσω... τα κριτήρια όμως του καθενός περί "σπουδαιότητας" στην "καλλιτεχνία" δεν αξιολογούνται αντικειμενικά (από μένα τουλάχιστον) ως προς το κάλλος... ως προς την τεχνική (και το καταγεγραμμένο hype) πάλι, το συζητάμε με τόσο νερό στο κρασί όσο χωράει η αξία του λόγου μας σε σχέση με την τεχνική μας κατάρτιση και εμπειρία ανά θέμα (άλλη μεγάλη κουβέντα αυτή)... αυτό το κακό όμως με την σκωπτική πλήρη απαξίωση κάθε φορά των κείθεν προς τους κακείθεν και τούπμπαλιν (και δεν με εξαιρώ φυσικά καθότι το να γνωρίζεις από μπανάνες δεν σε προστατεύει από το να πατάς ενίοτε και μπανανόφλουδες), είναι αν μη τι άλλο γραφικό και ευτυχώς εξ αυτής του της προσέγγισης και διασκεδαστικό (πάλι τουλάχιστον για μένα)... τώρα αν επικαλεστούμε και καθολικές θεωρήσεις (επωνύμων και μη) η δυναμική τους κινείται από τις σοβαρές έως και τις τραγελαφικές αξιολογήσεις, με το γραφικό του πράγματος πλέον να αντιπροσωπεύει τον λόγο σήματος προς θόρυβο του πράγματος...
  6. κοίτα, όντως αν βρισκόταν η αρχική ηχογράφηση ίσως να μπορούσαν να γίνουν διάφορα (αν και όπως διακρίνω ούτε αυτή θα ήταν ότι καλύτερο ως πρώτη ύλη)... όμως αυτό δεν σημαίνει ότι και έτσι δεν θα μπορούσε να "βελτιωθεί" απλά το reverb κατά ένα ποσοστό όπως και η εν γένει συχνοτική παρουσία (που κατ εμέ πάντα) χρήζει κι αυτή βελτίωσης... επίσης το "κτλ" το καταλαβαίνω στα πλαίσια του production audio editing... το "μίξη και μάστερινγκ" σε μία κιθάρα πέραν του απλού track edit πάλι όχι... τέλος την "άποψη" του ηχολήπτη μπορώ φυσικά να την δεχθώ στα πλαίσια του "περί ορέξεως", αλλά επίσης αυτό δεν σημαίνει κι εδώ ότι όλες οι εξ αυτής "κολοκυθόπιτες", μπορούν να μου είναι και "ευκολοχώνευτες"... και για να μην παρεξηγηθώ αυτή είναι η γνώμη μου κυρίως ως απλός ακροατής ... anyway... καλοτάξιδη να είναι η δουλειά... ΥΓ ελπίζω να είναι σαφές ότι τα παραπάνω τα αναφέρω με την καλύτερη των προθέσεων απλά για να μην μείνει λάθος εντύπωση σε κάποιους ότι στην εποχή μας δεν είναι δυνατό να γίνει με τα νέα "όπλα" που μας δίνει η ψηφιακή τεχνολογία η αφαίρεση βάθους (και μάλιστα σε ένα ικανό βαθμό ανάλογα την περίπτωση)... ΥΓ2 προς επίρρωση των λεγόμενων μου σκάρωσα στα γρήγορα με τα ακουστικά και δύο samples στο πρώτο μέρος του κομματιού... δεν είχα τον χρόνο να το ψειρίσω για να τα κάνω καλύτερα αλλά νομίζω ότι κι έτσι δίνουν μια σαφή ιδέα για το τι εννοώ... στο πρώτο αφαίρεσα βάθος: MD deverb by npap.mp3 και στο δεύτερο πρόσθεσα εκ νέου άλλο δικής μου "άποψης": MD reverb by npap.mp3 -------------------- edit: ουπς... ή άλλαξες το κομμάτι ή εγώ κατέβασα άλλο στη θέση του... δεν πειράζει το βάζω κι αυτό εδώ από κάτω για την σύγκριση...
  7. ρε ποιον(ους) μου θυμίζει ο πιτσιρίκος... ποιον(ους) μου θυμίζει...
  8. npap

    Weeks on end

    μπότα ταμπούρο αυτή την φορά στον "γάμο" της χρονιάς με "κουμπάρο" τα χαμηλότερα μέρη του μπάσου ιδανικά ενσωματωμένα σε αυτά και με συνοδό τις διακριτικές thumbοειδείς πινελιές από τις ψηλότερες του να διαγράφουν κολακευτικές "κορώνες" στις ευδιάκριτες νότες (το μόνο κακό ότι σε μέτρια συστήματα η elegant αίσθηση που δημιουργείται θα χάνεται, αλλά έτσι κι αλλιώς αν ανέβαζες πολύ την ένταση του μπάσου η υπάρχουσα ισοροπία απλά θα χανόταν με την σειρά της αλλάζοντας την)... εν τέλει πραγματικά από τα καλύτερα που έχω ακούσει από σένα (αλλά και γενικώς εδώ) σε αυτό το θέμα... ΥΓ. τώρα έτσι για να μη λες ότι δεν γκρίνιαξα και λίγο, το "αποστεωμένο" hi hat θα το ήθελα ελαφρά πιο "παχύ" και με περισσότερο σώμα στις μεσαίες και μάλλον στη θέση σου (χωρίς να με χαλάει η παρούσα ελαφρά "αναρχία" στις δυναμικές) στο όλον, θα επέλεγα ενδεχομένως έναν λιγότερο φειδωλό (στα settings) glue κομπρέσορα, για να δέσει λίγο περισσότερο το γλυκό με το σιρόπι (ή εναλλακτικά λίγο πειραματισμό με έναν το δυνατόν trasparent multiband compressor για τον αυτό στόχο)...
  9. npap

    Ποια είσαι

    θα συμφωνήσω με τον συνονόματο... η λούπα με ένα άλλο ταμπούρο θα εξυπηρετούσε πολύ καλύτερα το rhythm section... προσωπικά θα άλλαζα εν γένει και τις σχέσεις των χώρων των οργάνων ως προς την δημιουργία της σκηνής, αλλά και έτσι το κομμάτι είναι πραγματικά πολύ ωραίο και δείχνει την δύναμή του ασχέτως επιλογών στην παραγωγή του... είναι όντως πολύ ωραίο Πάνο... μπράβο...
  10. νταξ' απ όλα είχε δε λέω το πράμα... αλλά να αφήσεις απ όξω κάτι από το masterpiece?... ντροπή σ'...
  11. ελάτε, με τα πολλά την θυμήθηκα... και Stone και Angie που έχει βάσιμες ελπίδες να σας ορέξει αμφοτέρωθεν...
  12. οπότε από ότι κατάλαβα (μετά από λίγο ψάξιμο) αναφέρεσαι σε μέτρηση που βασίζεται στο ReplayGain, έναν open source αλγόριθμο υπολογισμού της έντασης που χρησιμοποιούσε κάποτε το Ubuntu και σταμάτησε από το 2015 μια και έχει σταματήσει η τεχνική του υποστήριξη πάρα πολλά χρόνια πριν από τον δημιουργό του (κάπου διάβασα ότι τον χρησιμοποιεί σε μια μορφή του το spotify για την επίτευξη του ομοιόμορφου LUFS κατά την εκπομπή του αλλά δεν το έχω διασταυρώσει)... τώρα αυτό το mp3gain από ότι είδα είναι ένα αμφιλεγόμενο ερασιτεχνικό προγραμματάκι παμπάλαιο κι αυτό για το οποίο δεν έχω προσωπική άποψη για τον τρόπο και την εν γένει αξιοπιστία της λειτουργίας του... είναι ενδιαφέρον πάντως ως λογική καθώς στηρίζεται απλά σε μετρήσεις και τελικές αλλαγές μάλλον μόνο σε volume και άμα βρω τον απαιτούμενο χρόνο κάποια στιγμή θα του ρίξω μια ματιά (εννοείται φυσικά όποιος έχει ήδη ιδία εμπεριστατωμένη άποψη γι αυτό, είναι καλοδεχούμενος στην κουβέντα) αλλά γενικά να είσαι συγκρατημένος και υποψιασμένος ως προς την αποτελεσματικότητα του (ειδικά σε περιπτώσεις που η ¨κανονικοποίηση" του γίνεται με κάποιας μορφής limiter το χεις χάσει το τραίνο της επιστροφής)... το καλό (δυνητικά) όντως για σένα, είναι ότι επειδή θεωρητικά δεν είναι επεμβατικό, από ότι αναφέρεις μπορεί το κάθε mp3 σου που έχει επεξεργαστεί με αυτό να επανέλθει στην αρχική του μορφή χωρίς περαιτέρω απώλειες (εννοείται πριν περάσει από το Audacity ή οποιοδήποτε audio editor που θα έχει επέμβει δραστικά στο αρχείο είτε με EQ στο συχνοτικό περιεχόμενο είτε με compression στην δυναμική περιοχή του)...
  13. γι αυτό σ αγαπάω... με έκανες να γελάσω και αποσόβησες μια απάντηση μου εν θερμώ στον τύπο, που θα πυροδοτούσε νέο κύκλο αντιπαράθεσης παράλληλο στον ήδη κλεισμένο (και πλέον βαρετό πλην του χιούμορ που πηγάζει εξ αυτού ως αιτιατό)...
  14. αγαπητέ μας φίλε συγνώμη, αλλά δεν κατάλαβα τίποτα... τι θα πει "ανεβάζουν τις εντάσεις με το mp3gain στα 99-100db"... η "ένταση" σε οποιαδήποτε audio αρχείο ανεξαρτήτως αλγορίθμου μετριέται μόνο σε αρνητική τιμή (όριο το 0) και πάντα στο average... τα σκόρπια peaks δεν ανεβάζουν την ένταση, αντιθέτως στην πράξη οδηγούν στην υποβάθμισή της (γι αυτό και χρησιμοποιούμε τους επεξεργαστές δυναμικής περιοχής για να τα τιθασεύσουμε)... σε θετικές τιμές μετράμε μόνο τον ήχο στο φυσικό περιβάλλον και τιμές όπως αυτές που αναφέρεις μόνο έτσι έχουν νόημα περιγράφοντας όμως την "πηγή" κι όχι κάποια καταγεγραμμένη ψηφιακή μορφή της...
  15. μπαααα... original τσόκαρο mahogany καλό για τραπ(;)...
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου