Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 22/09/2019 σε όλα

  1. 2 points
  2. 2 points
    Χαιρετούμε την ομάδα του Noiz. Είμαστε οι InnerSide. Με μεγάλη μας χαρά σας παρουσιάζουμε το πρώτο μας τραγούδι. Περιμένουμε τα σχόλια σας... Ελπίζουμε να σας αρέσει! Instagram: https://www.instagram.com/innersideband/ Facebook: https://www.facebook.com/innersideband/
  3. 2 points
    Πρέπει να πάρω μια ακουστική ΑΜΕΣΑ
  4. 2 points
  5. 2 points
    Εδώ και λίγο καιρό "μελετάω" ενα πασίγνωστο (και αντιγραμμένο από τους πάντες) σχέδιο ενισχυτή, τον Fender Champ. Σε λίγο καιρό σκοπευω να ξεκινήσω απο την συναρμολόγηση ενος πολύ απλού κιτ και μόντα στη μόντα να φτάσω μέχρι μια boutique, modded έκδοση ενός Badcat Minicat. Φυσικά προτού πιάσουμε τα κολλητήρια, πιάνουμε τα βιβλία...Ψάχνωντας λοιπόν βρίσκει κανείς πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Σκέφτηκα λοιπόν να γράψω το παρακάτω αρθράκι, προσπαθώντας να εξηγήσω (λιγο μπακάλικα) το τι συμβαίνει μέσα σε έναν απλό ενισχυτή κιθάρας και το τι σημαίνουν ορισμένες έννοιες όπως output transformers, valve rectifiers, negative feedback κλπ που τόσο συχνά ακούμε. Ο υπερβολικά επιστημονικός χαρακτήρας πολλών ανάλογων άρθρων σε συνδυασμό με την έλλειψη τέτοιων άρθρων στην ελληνική γλώσσα ίσως εμπόδισε πολλους που είχαν όρεξη να μάθουν πέντε πράματα, για αυτό κάνω και την παρακάτω προσπάθεια. Επειδή ήδη θα έχουν τρομάξει οι περισσότεροι, μην πανικοβάλλεστε! Για να καταλάβετε τα παρακάτω αρκούν μερικές στοιχειώδεις λυκειακές γνώσεις φυσικής & ηλεκτρονικών. Ξεκινάμε λοιπόν μια ξενάγηση των εσωτερικών ενος πολύ πολύ απλου και διαδεδομένου ενισχυτή, του Fender Champ. Θα χρησιμοποιήσουμε το schematic του 5F1 Tweed, το οποίο παραθέτω στο τέλος του άρθρου και στο οποίο θα αναφερόμαστε σε όλο το υπόλοιπο άρθρο. Εχω μαρκάρει με κόκκινα τετράγωνα ορισμένες "περιοχές" του ενισχυτή. Ανοίξτε το σε ενα χωριστό παράθυρο, θα αναφερόμαστε σε αυτό συνέχεια. Block A: Αυτό είναι το πρώτο στάδιο προενίσχυσης του ενισχυτή μας. To σήμα της κιθάρας μπαίνει από το input jack και πηγαίνει στο 1ο μισο της 12AX7 προενισχύτριας λυχνίας όπου και ενισχύεται. Η έξοδος αυτού του τμήματος καταλήγει σε ενα ποτενσιόμετρο. Το ποτενσιόμετρο αυτο ελέγχει πόσο απο το προενισχυμένο σήμα μας θα περάσει στα επόμενα τμήματα του ενισχυτή και ειναι ουσιαστικά το volume μας. Θα καταλάβουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό όταν δούμε το επόμενο block. Αξίζει να αναφερθούμε και στον πυκνωτή που βρίσκεται αμέσως πριν από αυτό το ποτενσιόμετρο. Ο συγκεκριμένος πυκνωτής επιτελεί 2 σημαντικότατες εργασίες: Πρώτον, εμποδίζει το υψηλό DC current (συνεχές ρευμα) που χρησιμοποιούν οι λυχνίες για τη λειτουργία τους απο το να συνεχίσει στο επόμενο στάδιο προενίσχυσης. Ο λόγος είναι ότι θέλουμε να συνεχίσει στον ενισχυτή και να...ενισχυθεί μόνο το σήμα μας, όχι και το DC current. Οποιοσδήποτε πυκνωτής, ασχέτως τιμής, θα μπορούσε να κάνει αυτή τη δουλειά...το γιατί οι πυκνωτές λειτουργούν έτσι μπορεί εύκολα να το ψάξει όποιος ενδιαφέρεται. Η δέυτερη δουλειά του πυκνωτή ειναι να "ρυθμίζει" το πόσα μπάσα περνάνε στο κύκλωμα μας : οσο μεγαλύτερη η τιμή του, τόσα περισσότερα μπάσα θα έχει ο ενισχυτής μας. Αν ομως το παρακάνουμε, ο ήχος θα γίνει muddy, οπότε προσοχή... Block B: Εδώ το σήμα μας συνεχίζει στο δέυτερο στάδιο προενίσχυσης, που στην προκειμένη περίπτωση αποτελείται απο το 2ο μισό της 12ΑΧ7. Μεχρι στιγμής, το σήμα μας είναι σχετικά καθαρό, ή καλύτερα, είναι όπως το ταίσαμε στο input (αν είχαμε πχ ένα od και ένα compressor μπροστα απο τον ενισχυτή μας, το σήμα μας τώρα ειναι ακόμα σχετικά αναλοίωτο, δεν έχει υποστεί έξτρα παραμόρφωση/κομπρεσσάρισμα απο τον ενισχυτή). Εδω μπαίνει το ποτενσιόμετρο που αναφέραμε πριν. Aν το έχουμε σε υψηλό setting αφήνουμε πολύ μεγάλο μέρος του (ήδη ελαφρά προενισχυμένου από το 1ο μισό της 12AX7) σήματος να πάει στο δέυτερο στάδιο της προενίσχυσης. Αυτό την οδηγεί στα όρια της, και την κάνει να κομπρεσσάρει και να ενισχύει το σήμα μας αρκετά non-linearly ( μη-γραμμικά). Με λίγα λογια, έχουμε παραμόρφωση (preamp distortion). Block C: Εδώ μπαίνουμε στον τελικό ενισχυτή (power amplifier. Αν στην έξοδο του block B είχαμε βάλει άλλο ένα ποτενσιόμετρο, θα λειτουργούσε ουσιαστικά σαν master volume...think about it. Στον τελικό ενισχυτή έχουμε την 6V6 λυχνία μας που λειτουργεί σε (σχεδόν) single ended class A. Παραπάνω για τις κλάσεις και για το σχεδόν στην παρένθεση θα βρείτε με λίγο googling αλλά και στο παλαιότερο θέμα περι ενισχυτών. Μετά την λυχνία έχουμε έναν από τους 2 μετασχηματιστές του κυκλώματος μας, τον λεγόμενο output transformer. Η δουλειά αυτού του κυρίου ειναι (κυριως) να πραγματοποιήσει το λεγόμενο impedance matching έτσι ώστε το σήμα μας να μπορέσει να φτάσει στο μεγαφωνο και να παράγει ήχο. Αναλογα με τον μετασηματιστη που χρησιμοποιουμε και με το ποια taps του αξιοποιουμε παιρνουμε τις γνωστες εξοδους για 4,8,16 ohm speakers. Περισσοτερα περι του τι ειναι το impedance matching και γιατι ειναι απαραιτητο θα βρει οποιος θελει στο παρακατω link https://en.wikipedia.org/wiki/Impedance_matching Ουσιαστικα αυτος ειναι ο ενισχυτης μας: ακολουθησαμε το σημα μας απο τη στιγμη που μπηκε μεχρι τη στιγμη που εφτασε στο μεγαφωνο. Εχουμε παραλειψει ομως ενα σημαντικοτατο τμημα του ενισχυτη, και αυτο ειναι το power section, το τμημα που μας δινει το ρευμα και τα βολταζ που χρειαζομαστε για την λειτουργια του ενισχυτη μας. Και ναι παιζει και μεγαλο ρολο στον τελικο ηχο και αποκριση του ενισχυτη μας... Block D1: Eδω εχουμε το ρευμα που ερχεται απο την μπριζα μας. Εχουμε τον διακοπτη για το power, ο οποιος απλα ανοιγει/κλεινει το κυκλωμα και μια ασφαλεια. Καταληγουμε στο primary winding του power transformer. Block D2: Ξεκιναμε απο τον power transformer και τα δευτερευοντα πηνια του. Ο λογος ύπαρξης αυτού του κομματιού του κυκλώματος είναι ότι τα voltages που θέλουμε για την λειτουργία των λυχνιών δεν είναι ίδια με τα volt που παίρνουμε απο την μπρίζα του σπιτιού μας, οπότε θα πρέπει να τα "μετασχηματίσουμε" ώστε να πάρουμε τα επιθυμητά μεγέθη. Οι λυχνίες, λογω κατασκευής τους, απαιτούν μεγάλα voltage για να λειτουργήσουν. Ακομα και σε ενα τέτοιο απλό και low-wattage ενισχυτή βλέπουμε τάσεις που ξεπερνούν τα 300-350 Volt. Αυτό εξηγεί και σε ένα βαθμό την επικινδυνότητα του να βάζουμε χέρι σε λαμπάτους ενισχυτές...δε θα δούμε τέτοιες τάσεις στον 15ρακη Marshall MG και αντίστοιχα μηχανήματα. Αφου λοιπόν πήραμε τις τάσεις που θέλουμε, έχουμε ένα ακόμα πρόβλημα: Το ρέυμα που έρχεται απο την μπρίζα ειναι AC, εμείς θέλουμε DC για την λειτουργία του ενισχυτή μας. Θα πρέπει λοιπον να το μετατρέψουμε απο AC σε DC. Αυτο επιτυγχάνεται με τη χρήση ενος full wave rectifier. Στη συγκεκριμένη υλοποιηση έχουμε ένα valve rectifier, μια λυχνια 5Υ3 που επιτελεί αυτή την εργασία. Απο 'κει και πέρα, έχουμε ενα network απο αντιστάσεις και πυκνωτές που μας δίνει τα voltage drops που θέλουμε για κάποια άλλα σημεία του κυλώματος (πχ μπορεί να θέλουμε εκτός των 350 Volt και 348 και 320 volt - τυχαία νούμερα). And that's pretty much it folks! Ας επεκταθούμε λίγο σε ορισμένα πραγματάκια οπως το rectifier. Οπως είπαμε, εδώ έχουμε ένα valve rectifier, μια λυχνία που αναλαμβάνει την μετατροπή του AC σε DC. Η δουλεια αυτη μπορει να γινει απλουστατα με 4 διοδους (solid state rectifier). Αντι λοιπον της λυχνιας εχουμε το παρακατω: Ειναι πολυ πιο απλο απο την λυχνια, τραγικα πιο φτηνο (ουτε ενα ευρω δε κοστιζουν 4 διοδοι) και πιο αξιοπιστο (δεν υπαρχουν λυχνιες που πιθανον να θελουν αλλαγμα κλπ). Για αυτο το λογο οι περισσοτεροι ενισχυτες που κυκλοφορουν πλεον ΔΕΝ εχουν tube rectifier αλλα solid state rectification. Οσους ενισχυτες δειτε με tube rectifier, το εχουν ειτε για λογους ιστορικης ακριβειας (πχ καποιο αυστηρο reissue του εν λογω ενισχυτη) ειτε για τις ηχητικες του ιδιοτητες (το "sag" εχει συζητηθει παλαιοτερα) ειτε για mojo. Κατι αλλο που μπορουμε να αναφερουμε ειναι το λεγομενο negative feedback, που χρησιμοποιειται και στον Champ. Aν προσεξετε το schematic, υπαρχει μια αντισταση η οποια ειναι συνδεδεμενη μεταξυ της προενισχυσης (block B) και του τελους του block C, ακριβως πριν το μεγαφωνο (ΜΕΤΑ τον transformer). Βαζοντας αυτη την αντισταση εκει δημιουργησαμε μια διαδρομη για το σημα μας και ουσιαστικα "ταιζουμε" λιγο απο τελικο σημα μας πισω στην προενισχυση. Αυτο ειναι και το λεγομενο negative feedback. Ομως γιατι το κανουμε? Τι προσφερει? Μας προσφερει καλυτερες επιδοσεις, καλυτερη σταθεροτητα και αλλα πολλα. Παραθετω απο wiki: Aυταααααα *Αναδημοσίευση απο το αρχικό 29/12/09. Σχετική συζήτηση στο
  6. 1 point
    Νίκο είναι πολύ καλό! Ίσως κάποιες νότες εκεί πολύ δεξιά στο κλαβιέ θέλουν λίιιγο χαμήλωμα ή λίιιιγο πείραγμα με eq (χαμήλωμα στις ψηλές) για να μην "ενοχλούν" ηχητικά μέσα στην μίξη. Κατά τ'άλλα, μην το πειράζεις άλλο....
  7. 1 point
  8. 1 point
  9. 1 point
    Η πρώτη μου εντύπωση ήταν ότι υπάρχει κάτι ανεκπλήρωτο/ανολοκλήρωτο. Με το δεύτερο άκουσμα, αναρωτήθηκα γιατί είχα την πρώτη εντύπωση. Είναι ακριβώς όσο και ό,τι πρέπει. Συγχαρητήρια κυρία και κύριε.
  10. 1 point
    Με την βοήθεια σου Αρχοντα δεν φοβάμαι τίποτις!
  11. 1 point
  12. 1 point
  13. 1 point
    Το λοιπόν. Ο σπύρος(pipityri) μου ανέφερε κάποια σημεία που θεωρούσε οτι δεν ήταν ευήκοα και μιας και αυτός είναι μουσικός και έγω λίγο κουφός,έκανα αυτές τις αλλαγές(ελπίζω προς το καλύτερο και να μην τον κάνω τον άνθρωπο να βαράει το κουτελό του ) Σας ξαναματαπαρουσιάζω την τελευταία βερσιόν(για το άμεσο μέλλον) Ο τίτλος μιας και δεν ήθελα να βάλω το ¨αντίο στην άνοιξη¨ ξανά(έπιασε Φθινόπωρο)έβαλα του Van Morrison το "Someone like you"μιας και του Αρχοντα Γεώργιου του θύμισε τον κύριο αυτό. Βαράτε!
  14. 1 point
    Σκεφτομουν ποσα αριστουργηματα χωραει τελικα ενα κεφαλι? Αν μιλησουμε για τον Βαν δε Μαν,αμετρητα.
  15. 1 point
    -τι είναι λούπα;- τι είναι κεφάλι;- είπα όντας 20χρονος και κάρφωσα το metal zone στον Park μου με κομμένα όλα τα μεσαία (scooped mids για) και φουλ μπάσα-πρίμα (μέταλ αφού). Κατά προτίμηση έστελνα το out στην κιθάρα και το in στον ενισχυτή. Ο ήχος απλά δεν υπήρχε
  16. 1 point
    Φυσικα. Ο ΘΕΟΣ κανει λαθη,ο SF ποτέΣ Εντελως ΑΛΛΗ κλαση και οι 2 σε σχεση με τον πιτσιρικα και ,ακομα και αν τους απεχθανομαι μουσικα και αισθητικα,αυτο που παιζουν ΕΧΕΙ ουσια και ειναι αυθεντικο και ειναι και "μουσικη"...αυτο που ακουσα απο τον πιτσιρικα (τον συγκεκριμενο δεν εχω ακουσει και ολους τους...πιτσιρικαδες του γιουτιουμπ) δεν λεει απολυτως τιποτα ως ουσια και μουσικη.
  17. 1 point
    Βρε σεις, δεν βλέπετε ότι άλλαξαν οι καιροί? Δεν φταίνε τα σόσιαλ μύδια. Κάποτε υπήρχαν δισκογραφικές, μεγάλες μπάντες, αγορά, δίσκοι, cd, μύριζε χρήμα η δουλειά. Τώρα πολλά από αυτά πέθαναν. Τι θα κάνει ο νέος μουσικός, που έχει βγάλει τα σηκώτια του να παίξει "καλύτερα"/διαφορετικά από την πεπατημένη? Πώς θα ζήσει ο Govan? Ο Quale? Θα φτιάξει μπάντα? Αλλού είναι πια τα φράγκα. Εδώ μπαίνουν τα social media στην εξίσωση. Επίδειξη, τι άλλο? Backing track και άγιος ο θεός. Να κάτσω να γράψω κομμάτι? Να το παίξει ποιός, να κάνει τι? Μόνος μου είμαι. Τι κάνω λοιπόν? Επίδειξη, promotion, clinics ανά τον κόσμο, διαφήμιση εξοπλισμού. Εκεί είναι πια τα φράγκα. Οι μπάντες πέθαναν. Και έτσι, μια ολόκληρη γενιά μουσικών, έχει δώσει τα πάντα στην τεχνική τελειοποίηση. Δεν είναι κακό, το κακό είναι ότι οι περισσότεροι δεν έχουν τι να την κάνουν μουσικά μιλώντας. Είναι σημεία των καιρών. Όμως κάποια από τις επόμενες γενιές μουσικών θα πάρει πράγματα από αυτούς (τεχνικά). Και θα τα πάει παραπέρα. Και αν κάποτε οι καιροί αλλάξουν πάλι, και υπάρξει φαί στην έννοια μπάντα (γιατί ακόμα και οι Snarky Puppy είναι ένα είδος σύγχρονων σεσσιονάδων- τρομεροί μουσικοί που έφτιαξαν και μια μπάντα, αλλά ο καθένας έχει τον δικό του δρόμο), θα υπάρχουν περισσότερα όπλα στα οπλοστάσια των τότε μουσικών, που θα τους ενδιαφέρει να γράψουν κομμάτια με απίδια.
  18. 1 point
    Εγω τον σρεντερά τον έκλεισα όταν άρχισε να επαναλαμβάνει patterns δακτυλισμών. Είναι κάτι που οι μουσικοί αποκαλούμε "γυμναστική για τα δάχτυλα". Σαν αερόμπικ με guitar hero game ένα πράγμα, στο πιο ανέμπνευστο, κομπρεσαρισμένο για να παίζεται δυνατά στο ράδιο του αυτοκινήτου ή στα ακουστικά του practice ενισχυτή σου, άχρωμο για να μην χτυπήσει καμιά νότα μεταβατική και ξενίσει τα αυτιά των απαίδευτων, με μπόλικο dist (όχι OD) για πιο ξεκουρασιά στα ισοκρατήματα, και εν τέλει τόσο ανεπαρκές να προξενήσει το παραμικρό συναίσθημα ώστε να μην χρειάζεται στίχους. Και 200 ακόρντα να άλλαζε, πάλι το ίδιο θα ήταν.
  19. 1 point
    Προσφατα αντιμετωπισα 2 τετοιες περιπτωσεις!!Απο αγγελια που ειχα βαλει ζητωντας ετοιμη μπαντα ''επαγγελματικη '' προεκυψε τηλεφωνο απο τον band leader που με ''εψησε' οτι υπαρχουν προοπτικες ,συναυλιες κλπ.Η audition /προβα πηγε καλα και το πρωτο καμπανακι κτυπησε οταν τραβηχτηκε φωτογραφια σε ανυποπτο χρονο με ολα τα υποτιθεμενα μελη της μπαντας. Ειχα παρει μαζι μου και εναν φιλο μου μπασιστα που κολλησε και αυτος.Το πρωτο live ηταν ξαφνικο και ειμαστε απροετοιμαστοι αλλα παρολα αυτα βγηκε καλα.Οι απολαβες μετριες!!!Το Δευτερο live και αυτο τραβηγμενο απο τα μαλλια (οσον αφορα τον χρονο που κλειστηκε) οπου εκει καταλαβα οτι οι 2 ιδρυτες του group ενδιαφεροντουσαν μονο για την προβολη τους και οχι για την οικονομικη ικανοποιηση των αλλων 2 μελων (που συγκεκριμενα δεν ειχαμε και καμια εμπλοκη στην συνθεση των κομματιων) . Εκει κτυπησε η ΚΑΜΠΑΝΑ !!οταν εμαθα οτι οι απολαβες μας ηταν μονο 3,5 ευρω εκαστος!!Για παιξιμο 3 ωρων.Τα πηρα και τα εχωσα στον ''ηγετη'' .Το θρασος του ηταν οταν την επομενη εβδομαδα μου εστειλε mail που ελεγε.:αυριο γραφουμε εγω και ο πληκτρας σε στουντιο .Εσενα θα σε παρουμε και θα σε παμε να γραψης απο πανω μας την ταδε ημερα.Εκει λοιπον επεσαν οι μασκες. Στο τηλεφωνο που ακολουθησε σχεδον εξαλλος του ζητησα ''χαρτια '' (συμβολαιο ) η αμοιβη ανα κομματι !!!Πραγμα απολυτα φυσικο.Φυσικα δεν το εκανε και ειπα χαιρετε !!Ο καθε λοιπον πικραμενος ζηταει να δωσεις τον καλυτερο σου εαυτο ,να πληρωνεσαι τριχες και να κανεις και μουγκα στα θελω του.Οχι σε παλιοσειρες αυτες οι παπαριες καντε τα σε τιποτα ''ψωνια'' η ηλιθιους.Η δευτερη περιπτωση ηταν πριν 15 ημερες οπου μπαντα με προσφατο δισκο ετοιμο εψαχνε ντραμερ και μπασιστα ''παιχτουρες '' με εμπειρια σε προηχογραφημενα κλπ,κλπ. Στην ερωτηση μου αν θα πληρωθω για τα live ηταν φυσικα ''οχι'' δεν ψαχνουμε σεσσιον αλλα ''κοροιδο τυπου σεσσιον'' που να γουσταρει τα κομματια (που ειχανε και κακο ρεμιξ ) και αργοτερα βλεπουμε κλπ,κλπ.Αν θελαμε σεσσιον εχουμε 2 !!Καγκελο εγω !! Χαιρετε αγαπητε μου !!
  20. 1 point
    Για το αν είναι ελληνικό φαινόμενο σίγουρα όχι μόνο. Αλλά έχω δει να καταστρέφονται δεκάδες υπέρ ταλαντούχες μπάντες γιατί εμπεριείχαν το ελληνικό «δαιμόνιο» όπως είπε και ο φίλος Satanas. Φτιάχνω μια μπάντα εγώ και μόνο εγώ. Λεφτά δεν έχω, υλικό δεν έχω. Ταλέντο έχω...λίγο.Βρίσκω μερικούς ταλαντούχους μουσικούς, μου γράφουν τα κομμάτια σωστά αφού εγώ δεν μπορώ να τα ενορχήστρωσω σωστά αφού μουσική στο πεντάγραμμο δεν ξέρω να γράφω αλλά ξέρω να τα τραγουδάω με το στόμα και την ακουστική μου κιθάρα και τα ονομάζω δικά μου. Τις πρόβες θα πληρώνουν εκείνοι αφού θα παίζουμε στο όνομα της ευχαρίστησης της μουσικής. Χρόνο θα έχουν. Δωρεάν χρόνο! Έτσι λειτουργεί το ελληνικό φαινόμενο στην ελληνική μουσική και έτσι η μουσική μας δεν μπορει να γίνει εξαγώγιμο προϊόν δυστυχώς.
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.