Προς το περιεχόμενο

[Θεωρία Μουσικής] Βιβλία με ασκήσεις αρμονίας


papainos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1) Τι εννοείς "μουσικά" φτιαγμένα;

 

2)Φυσικά και λέει πολλά γιατί η αρμονία έχει εξελιχθεί' date=' έχει αναλυθεί καλύτερα και φυσικά ΔΕΝ πρέπει να αποτελεί σπουδή μιας συγκεκριμένης εποχής (όπως πολλοί καθηγητές λανθασμένα διδάσκουν) αλλά αντίθετα πρέπει να προετοιμάζει το μουσικό για να μπορεί να αναλύει έργα και να μπορεί να γράψει μουσική. Τα θέματα του καλομοίρη λοιπόν, ΚΑΜΟΙΑ σχέση με αυτό τον προσανατολισμό...

 

3)Τα θέματα του Καλομοίρη ήταν τα πρώτα θέματα που έλυσα. Τα πιό ανούσια, τα πιό βαρετά, τα θέματα που δεν είχαν να με διδάξουν τίποτα παραπάνω εκτός από τα πολύ βασικά, τα ευνόητα, τα πλέον προβλεψιμα. Δε λέω πως δεν είναι σημαντικό κεφάλαιο για την ελληνική μουσική ιστορία, μη μπερδέυεις τα πράγματα. Αλλά από τότε γράφτηκαν και καλύτερα πράγματα, δεν είναι ανάγκη να κολάει κάποιος εκεί. Έριξα μια ματία στην "οργανογνωσία" του και ήταν για γέλια. Δε θα τα δίδασκα ποτέ στους μαθητές μου. Αν δίδασκα στη δεκαετία του '40, ίσως.[/quote']

 

1) Εννοω οτι αν παίξεις ακόμα και αυτόνομες τις δοσμένες φωνές των θεμάτων του Καλομοίρη καταλαβαίνεις οτι αποτελούν μικρές εύηχες συνθέσεις φτιαγμένες απο εμπνευσμένο συνθέτη και όχι απλά κατασκευασμένες μελωδίες που εξυπηρετουν τους κανόνες της αρμονίας όπως συμβαίνει με θέματα Κουτούγκου, Τραυλού κτλ.

 

2)Η ΣΧΟΛΙΚΗ αρμονία καλώς ή κακώς στηρίζεται σε μια λίστα απο κανόνες δεσμεύσεις και συγκεκριμένες κατευθύνσεις που προήλθαν απο κάποιος μελετητές (πχ ραμώ) έργων συνθετών του 17-18ου αιώνα και ειδικά του Μπάχ. Η σχολικη (ξανα τονίζω) αρμονία είναι αδύνατο να εξελιχτεί, όπως αναφέρεις. Και αυτό γιατι οι σπουδαστές της θα βρεθούν κάποια στιγμή απέναντι σε μια επιτροπή που θα κρίνει τα θέματά τους με βάση τα πιο πάνω στερεότυπα. Γι αυτό και οι καθηγητές είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να κανουν το λάθος να διδάσκουν αρμονία σαν σπουδή μιας συγκεκριμένης εποχής. Φυσικά δυστυχώς αρμονία με την έννοια της λέξης μαθαίνει κάποιος εφ όσο τον ενδιαφέρει μετά το πτυχίο του. Μέχρι τότε οι σπουδές του πρέπει να είναι ακαδημαικές και όχι ριζοσπαστικές. Εκτός αν δεν τον ενδιαφέρει το πτυχίο παρα μόνο η γνώση. Αυτο όμως είναι εκτός του θέματος μας.

 

3) Αν δεν λύσουν οι μαθητές σου θέματα του Καλομοίρη αυτοί θα βγούν χαμένοι.[/u]

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 22
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

1) Εννοω οτι αν παίξεις ακόμα και αυτόνομες τις δοσμένες φωνές των θεμάτων του Καλομοίρη καταλαβαίνεις οτι αποτελούν μικρές εύηχες συνθέσεις φτιαγμένες απο εμπνευσμένο συνθέτη και όχι απλά κατασκευασμένες μελωδίες που εξυπηρετουν τους κανόνες της αρμονίας όπως συμβαίνει με θέματα Κουτούγκου' date=' Τραυλού κτλ.

 

2)Η ΣΧΟΛΙΚΗ αρμονία καλώς ή κακώς στηρίζεται σε μια λίστα απο κανόνες δεσμεύσεις και συγκεκριμένες κατευθύνσεις που προήλθαν απο κάποιος μελετητές (πχ ραμώ) έργων συνθετών του 17-18ου αιώνα και ειδικά του Μπάχ. Η σχολικη (ξανα τονίζω) αρμονία είναι αδύνατο να εξελιχτεί, όπως αναφέρεις. Και αυτό γιατι οι σπουδαστές της θα βρεθούν κάποια στιγμή απέναντι σε μια επιτροπή που θα κρίνει τα θέματά τους με βάση τα πιο πάνω στερεότυπα. Γι αυτό και οι καθηγητές είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να κανουν το λάθος να διδάσκουν αρμονία σαν σπουδή μιας συγκεκριμένης εποχής. Φυσικά δυστυχώς αρμονία με την έννοια της λέξης μαθαίνει κάποιος εφ όσο τον ενδιαφέρει μετά το πτυχίο του. Μέχρι τότε οι σπουδές του πρέπει να είναι ακαδημαικές και όχι ριζοσπαστικές. Εκτός αν δεν τον ενδιαφέρει το πτυχίο παρα μόνο η γνώση. Αυτο όμως είναι εκτός του θέματος μας.

 

3) Αν δεν λύσουν οι μαθητές σου θέματα του Καλομοίρη αυτοί θα βγούν χαμένοι.[/u']

 

Φίλε μου σχετικά με το ποιές μελωδίες είναι όμορφες κι εύηχες, είναι θέμα του εκάστοτε ακροατή. Εγώ από έναν σύγχρονο συνθέτη και θεωρητικό δεν περιμέμω μελωδίες που θα παραπέμπουν σε άλλους, μεγαλύτερους συνθέτες, δε μου αρέσει η ανακύκλωση. Είναι λοιπόν υποκειμενικό και είναι μάταιο να διαφωνήσουμε σε αυτό το ζήτημα.

Τώρα για τις επιτροπές των ωδείων και το πως εξετάζουν, πραγματικά δε με αφορά καθόλου. Ως σπουδαστής είχα την ατυχία να έχω εξεταστές που μολις έβλεπαν μια κίνηση ΣΩΣΤΗ αλλά μη συνηθησμένη, απλά έκοβαν μονάδες επειδή δεν ήξεραν πως θα το αντιμετωπίσουν. Ευτυχώς έιχα κι εξεταστές οι οποίοι ήταν πρόθυμοι να συζητήσουμε τα γραπτά μου, δείχνοντας και τη γνώση τους αλλά και τη ευστροφία τους πάνω στο αντικείμενο. Είμαι υπέρ του να μαθαίνω τους μαθητές μου διαφορετικά στυλ μουσικής, δε στοχεύω στα ξερά πτυχία που πολλές φορές οι απόφοιτοι δεν έχουν καμιά απολύτως θεωρητική κατάρτηση. Είναι μέγα σφάλμα να συσχετίζεται η αρμονία με την εποχή Α, η αντίστιξη με την εποχή Β κ.ο.κ. Αντίστιξη γράφεται ακόμα και σήμερα. Δεν πρέπει να μελετηθεί στο ωδείο ή στο μάθημα; Θα αποτρέψω τον μαθητή από την σύγχρονη αντίστιξη επειδή ο εξεταστής του θα είναι ανάξιος να τη διορθώσει; Δε με ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Σε αυτό που λές πως την αρμονία τη μαθαίνεις μετά το ομώνυμο πτυχίο, συμφωνώ απόλυτα. Απλά είναι τέτοια η μουσική εκπαίδευση στην ελλάδα - ειδικά στα ωδέια - που τα έχει κάνει σαν τα μούτρα της!

Τώρα για το αν θα βγούν οι μαθητές μου χαμένοι, δεν το νομίζω γιατί δεν έχω ούτε έναν που να τον ενδιαφέρουν τα ωδειακά πτυχία... Ευτυχώς δηλαδή! Πάντα φιλικά και χωρίς παρεξήγηση, σέβομαι όλες τις απόψεις, ειδικά από ουσιαστικούς γνώστες του αντικειμένου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα για το αν θα βγούν οι μαθητές μου χαμένοι' date=' δεν το νομίζω [b'] γιατί δεν έχω ούτε έναν που να τον ενδιαφέρουν τα ωδειακά πτυχία... [/b]

 

Ε εντάξει, τότε συμφωνούμε. Σε τέτοιες περιπτώσεις μαθητων, ούτε του Καλομοίρη ούτε κανενός άλλου Έλληνα συγγραφέα βιβλιο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου