Προς το περιεχόμενο

Audio Clipping Τι σημαίνει τελικά;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καταρχας να καλημερίσω το forum, έχω πάρει πολλές πληροφορίες από εδώ για πολλά θέματα. Δεν έχω σπουδάσει ηχολήπτρια ή κάτι αντίστοιχο αλλά ασχολούμαι αρκετά με την σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής (η οποία πολλές φορές περιλαμβάνει και ηχογράφηση φωνητικών μου σε όχι ιδανικές συνθήκες ηχογραφησης). 

Θα ήθελα να ξεκινήσω μια συζήτηση σχετικά με το audio clipping διότι πραγματικά έχω διαβάσει πολλά άρθρα τα οποία όμως με έχουν μπερδέψει παρά με έχουν βοηθήσει. Σε αυτό φυσικά φταίει ότι δεν γνωρίζω επίσης τίποτα που έχει σχεση με τον ηλεκτρισμό και τις ιδιότητές του.

Από όσα έχω καταλάβει πρέπει το master του DAW να μην πάει πάνω από 0.0 dBFS ενώ το κάθε ξεχωριστό track δεν υπάρχει ιδιαίτερο θέμα εκτός αν δεν είναι ωραίο ακουστικά. Έχω όμως διαβάσει και αρθρα που λένε ότι πολλές φορές μπορεί κάποιος να περάσει το όριο των 0.0 dBFS στο master bus και πολλές φορές αυτο δημιουργεί παραμόρφωση η οποία είναι στόχος του ηχολήπτη ή του παραγωγού. Απλά σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει θέμα με τα ηχεία αυτών που θα ακουσουν το κομμάτι σε youtube, soundcloud ή ακόμα και σε φίλους που θα δώσω το wav; Υπάρχει κάποιος κανόνας;

Σε μια ηχογράφηση που έχω κάνει φωνητικών σε 2-3 σημεία ακούγεται να κανει ο ήχος σαν κλικ δεν ξέρω πως να το περιγράψω (σαν τον ήχο που κάνει στο τέλος του ένα audio clip όταν το κόβεις και δεν έχει κάνει fade out , από ότι κατάλαβα αυτό ονομάζεται popping). Πραγματικά το ένα μου αρέσει καλλιτεχνικά και θα ήθελα να το κρατήσω. Σε αυτή τη περίπτωση από όσο καταλαβαίνω αν δεν ξεπεράσει τα 0.0 dBFS τότε όλα οκ αλλά σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να καταστρέψει τα ηχεία μου αλλά και τα ηχεία αυτών που θα το ακουσουν. Έχω δίκαιο σε αυτό;

Τέλος έχω ρίξει εκτενές διάβασμα στα αγγλικά για το standard peak που περιεχουν τα DAW και τη διαφορά του με το true peak αλλά και το loudness metering και πολλές φορές νομίζω ότι όντως έχουν όλα πραγματικά μεγάλη σημασία πλέον.  Διαβάζω ότι διαφορετική προσέγγιση πρέπει να έχω όταν κάνω mastering για το itunes, διαφορετική για το soundcloud, διαφορετική για cd κτλ 

Αξίζει να βάλω κάποια λεφτά για να αγοράσω το Insight της izotope ή το WLM Plus της Waves ή κάποιο αντίστοιχο plugin ή να βασιστώ στο metering του DAW (χρησιμοποιώ το Sonar) ;

Δεν θέλω να καταστρέψω το ηχείο κανενός ανθρώπου  συν του ότι από τη στιγμή που δεν έχω εμπειρία ή γνώση ακόμα ίσως θα μπορούσα να μάθω παραπάνω πράγματα με την αγορά ενός τετοιου plugin. Επίσης έχω διαβάσει ότι όταν μετατρέπεται ένα wav σε mp3 τότε θέλεις 1,0-1,5 dB headroom αλλά δεν το έχω παρατηρήσει σε κανένα δικό μου κομμάτι αυτό. 

Επεξεργασμένο από MariaMardeca
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, MariaMardeca είπε

ή να βασιστώ στο metering του DAW (χρησιμοποιώ το Sonar)

 

Μια χαρά δουλειά κάνει το metering του Sonar.

Καλό είναι να το ρυθμίσεις ώστε να βλεπεις και το PEAK & το RMS.

ΜΗΝ ακους με τα ΜΑΤΙΑ αλλά με τα αυτια σου  🙂

Δεν υπάρχει κανενας λόγος να ξεπερασεις το 0 μια και η digital παραμορφωση ειναι ΑΓΡΙΟ πραμα 🙂

Σε μια τυπική "μαστεραρισμενη"  μιξη στόχευσε σε 0 peak & γυρω στα -9 RMS (στα δυνατοτερα σημεια) στο master bus αμα σου αρεσει η ΔΥΝΑΤΗ μιξη (εμενα μου αρεσει) και αναλογα φυσικα με το ΕΙΔΟΣ της μουσικης.

Στα ξεχωριστα καναλια δεν υπαρχει λογος να ξεπερνας τα -8 peak .

 

Οταν ηχογραφεις ,φωνη ή οτιδηποτε αλλο δεν υπαρχει ΚΑΝΕΝΑΣ λογος να κλιπαρεις το track  δεδομενου οτι με τους compressors & τα eq θα ανέβει και το volume του track ,εκεί γυρω στο -12 με -10 εισαι οκ.

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θενκς για την άμεση απάντηση και τον χρόνο σου. Δηλαδή αρκεί να μην ξεπερνω το 0,0 dBFS στο post metering του Sonar. Οτιδήποτε ήχους έχει κάτω από αυτο το σημείο αναφοράς (πχ popping η κλικς ήχου) δεν δημιουργεί πρόβλημα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, MariaMardeca είπε

Οτιδήποτε ήχους έχει κάτω από αυτο το σημείο αναφοράς (πχ popping η κλικς ήχου) δεν δημιουργεί πρόβλημα.

 

Αν υπάρχουν κλικς στο master bus out (δηλ.  στο mixed & mastered track) ενω ειναι κατω απο το 0  τοτε μπορεί να κλιπαρει καποιο Individual track (η φωνη,ή το ταμπούρο π.χ)...είτε επειδη το εχεις ηχογραφήσει πολυ hot ειτε επειδη οταν κανεις την μιξη το εχεις πολυ δυνατα και ξεπερναει το 0.

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω παρατηρήσει οταν τραγουδάω σημεία που περιέχουν μπ ότι ακούγεται ένας περίεργος ήχος χωρίς όμως να ξεπερνάει το 0. Συνήθως δε μου αρέσει εκτός από ένα συγκεκριμένο. ΑΥτό είναι ικανό να καταστρέψει τα ηχεία μου; Sorry για τις συνεχόμενες ερωτήσεις αλλά όσο και να έχω ψάξει δεν έχω βρει την απάντηση . Πάλι χίλια θενκς 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, MariaMardeca είπε

Έχω παρατηρήσει οταν τραγουδάω σημεία που περιέχουν μπ ότι ακούγεται ένας περίεργος ήχος χωρίς όμως να ξεπερνάει το 0.

Μήπως ηχογραφεις φωνή χωρίς pop filter?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου