Προς το περιεχόμενο

Tρύπα στο μπροστινό δέρμα...


Alexei

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα παιδιά! Έχω μια Sonor 3005 και θέλω να κάνω τρύπα στο μπροστινό δέρμα της μπότας για να στρώσει ο ήχος και για τυχόν ηχογραφήσεις... Τι να κάνω?

 

Ευχαριστώ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ή αντι αυτων σαν μια πιο φτηνή λύση μπορείς να πάρεις οτιδήποτε στρογγυλό -όπως πχ ένα μικρο πιάτο- και με το κοπίδι σου να κάνεις την ίδια δουλειά!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι είναι αυτά ρε boy/?? Πού βρίσκω και πόσα δίνω??

 

Πρέπει να έχουν όλα τα drum-o-μάγαζα λογικά. Στο drumstore έχει σίγουρα.

Εγώ το προτιμάω από το τασάκι, γιατί κολλημένο από την εξωτερική πλευρά της τρύπας, δίνει μια μαγκιά και μια ομορφιά στην κάσα. 8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι είναι αυτά ρε boy/?? Πού βρίσκω και πόσα δίνω??

 

Πρόκειται για δακτύλιους διαμέτρου 12-23 εκατ., που τους κολλάς στο εσωτερικό του δέρματος και κόβεις από τη μέσα πλευρά τους. Η μόνη χρησιμότητα για να δώσεις λεφτά και να μην κάνεις κάποια πατέντα, είναι πως ενισχύουν το σημείο κοπής σε περίπτωση που ξεφύγει το κοπίδι, αλλά από έξω το δέρμα της κάσας φαίνεται το ίδιο.

Πιατάκι ή τασάκι λοιπόν κάνει καλή δουλειά...

Rockdrum

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχικά: Κάθε άνοιγμα μεγαλύτερο των 18 εκατ. Είναι σαν να μην υπάρχει εξωτερικό δέρμα. Τα ο άνοιγμα αυτού του μεγέθους, δίνει αποτέλεσμα με περισσότερη ατάκα κατευθείαν στον ακροατή, αλλά αναδεικνύει πολύ λιγότερο τις αρμονικές που θα ακούγαμε από το εξωτερικό δέρμα.. Είναι ευκολότερο έχοντας άνοιγμα στο εξωτερικό δέρμα, να γίνει ηχοληψία και να τοποθετηθούν διάφορα είδη μονωτικών για τους γνωστούς λόγους. Ανοίγματα ως11-12 εκατ., ή συνδυασμός τέτοιων ανοιγμάτων, επιτρέπει κάποιο καλύτερο έλεγχο της επιστροφής και αναπήδησης του επικρουστήρα του πεταλιού, δίνει καλύτερο συντονισμό στο τύμπανο και η τονικότητα του resonant εξωτερικού δέρματος παραμένει καλή και ευδιάκριτη. Σε αυτού του μεγέθους το άνοιγμα, είναι δυσκολότερο να τοποθετηθεί μεγάλο μικρόφωνο και κάθε είδους μονωτικό, χωρίς να αποκλείεται τίποτα. Όταν δεν υπάρχει κανένα άνοιγμα στη κάσα είναι δύσκολο από την ηχοληψία να παρθεί ταυτόχρονα ο ήχος του kick από τον επικρουστήρα και η αντήχηση του τυμπάνου, με ένα μικρόφωνο. Το τυχόν μαφλάρισμα που έχουμε από πριν τοποθετήσει παραμένει μέσα και δεν μπορούμε να επέμβουμε για αλλαγές. Βέβαια το εξωτερικό παλλόμενο δέμα έχει δεσπόζοντα ρόλο στη χροιά του τυμπάνου και το ολικό ηχητικό αποτέλεσμα.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που κάποιος ντράμερ κάνει ανοίγματα στη κάσα.

Ένας απλός λόγος είναι η φιγούρα. ¶λλος λόγος είναι πως δεν θέλει να αισθάνεται την επιστροφή του επικρουστήρα η οποία προέρχεται απουσία της εκτόνωσης της πίεσης του αέρα που δημιουργείται από την ταλάντωση των δύο δερμάτων. ¶λλος θέλει να περάσει μικρόφωνο για να πάρει ήχο από το εσωτερικό. ¶λλος απλά για να δίνει στον ακροατή ποιο στακάτο ήχο.

Γενικά όμως η αφαίρεση υλικού από το εξωτερικό δέρμα, έχει κάποια ακουστική επίπτωση, μειώνοντας βασικότερα το επιθυμητό μπάσο ήχο που θέλουμε να πάρουμε από την κάσα. Το σημείο που προάγει αυτό το μπάσο ήχο, βρίσκεται στο κέντρο του δέρματος, το σημείο που ταλαντώνεται περισσότερο. Λειτουργία διαφράγματος. Έτσι λοιπόν αν αφαιρεθεί υλικό από το κέντρο, μειώνεται και το επιθυμητό μπάσο γιατί χάνεται υλικό από το κεντρικό σημείο ταλάντωσης. Πάντως το να προστίθενται ανοίγματα στο εξωτερικό δέρμα δεν έχουμε αύξηση του μπάσου, όπως για παράδειγμα σε αυτό που συμβαίνει στις καμπίνες ηχείων π.χ., σε sub!

Όταν η κάσα είναι εντελώς κενή και κλειστή χρησιμοποιώντας παχύτερα δέρματα, έχουμε παραμονή ταλάντωσης σε μεγαλύτερο βαθμό και σε σχέση με ένα χαμηλό κούρδισμα, παίρνουμε χαμηλό τόνο αλλά μεγαλύτερη αντήχηση.

Μερικοί ντράμερ, επιθυμούν την εκτόνωση του αέρα με τα ανοίγματα, αλλά θέλουν και το max, σε μπάσο. Όσο είπαμε αφαιρείται υλικό από το δέρμα, τόσο λιγότερο μπάσο παίρνουμε. Η λύση φαίνεται να είναι η εξής: Δημιουργία περιμετρικών ανοιγμάτων μικρών σε διάμετρο. Αν χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν μικρόφωνα, θα πρέπει να έχει μπει εξαρχής κάποιο εσωτερικό ειδικό σύστημα μέσα στην κάσα, όπως το May mic system (χρησιμοποιείται από το David Weckl), ή τελικά να ανοιχτεί μεγαλύτερο άνοιγμα για να τοποθετηθεί μικρόφωνο με τις ανάλογες επιπτώσεις.

Η επιφάνεια του ανοίγματος παίζει μεγάλο ρόλο. Το που θα ανοιχτεί αυτό το άνοιγμα είναι βασικό. Αν επιθυμούμε το max τόνο του εξωτερικού δέρματος, άρα και την καλύτερη απόδοση του συνόλου της κάσας, το μέγεθος κάθε τρύπας δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 2,5-5 εκατοστά. Θα πρέπει να ανοιχτούν κοντά στη περίμετρο, περίπου 2,5 εκατοστά από την άκρη του τυμπάνου. Με άλλα λόγια πρέπει να αφήνεται ανέπαφο το κέντρο του δέρματος.

Αν η κάσα μας φοράει βαρύ δέρμα εξωτερικά θα ακούγεται ζεστή και με βαρύ μπάσο. Οι μικρές τρύπες σχεδιάζονται για να υπάρχει εκτόνωση αέρα αλλά αφήνουν το δέρμα να ταλαντωθεί. Τα ανοίγματα πρέπει να φτάνουν τα 6 εκατοστά το πολύ σε διάμετρο. Όσο ποιο μεγάλα τα ανοίγματα η κάσα γίνεται δυνατότερη η ένταση του τυμπάνου. Όσο ποιο πολύ υλικό αφαιρείται τόσο ποιο πολύ θα έχουμε στακάτη αλλά ξερή μπότα. Τα περιμετρικά ανοίγματα φαίνεται πως είναι η μέση λύση, αλλά δεν είναι τόσο πρακτικά για ηχοληψία.

Αυτά περίπου για το άνοιγμα στο εξωτερικό δέρμα της κάσας. Η επιλογή είναι στον καθένα. Πάντως αυτό που επικρατεί τουλάχιστον στα studio και στα live μαγαζιά, είναι να υπάρχει άνοιγμα κάτω δεξιά περίπου 12 εκατοστών για το λόγο της τοποθέτησης μικροφώνου, μαζί με ένα κιλό ρικοφόν και ξεκούρδιστο δέρμα. Ούτε και ο ντράμερ δεν ακούει τι παίζει. Ένα πλαστικό φλαπ φλαπ ακούγεται κάπως και μέσω κονσόλας κάτι βγαίνει και στον κόσμο. Λείπει ο όγκος και αυτό που λέω, αφού η μπότα μας είναι κι αυτή ένα μεγάλο τομ, γιατί δεν την αφήνουμε λίγο να κελαηδήσει; Μετά σου λέει ανέβασε μου την κάσα δεν ακούγεται. Αφού από 22ρα ή 20ρα τίγκα στη μοκέτα και χωρίς παλλόμενα δέρματα τι περιμένεις να ακούσεις! Βγαίνει ήχος bass από ένα 14ρι ταμπούρο με μόνωση; Γιατί μη μου πείτε μεγαλύτερο όγκο δεν έχει μέσα η κάσα μετά από όλη αυτή τη μεταχείριση. Και δώσε τούμπου τούμπου στο πετάλι………………………………………….

 

Rockdrum

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου