Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. Yannis Methenitis

    Yannis Methenitis

    Administrator


    • Βαθμοί

      3

    • Αναρτήσεις

      11.681


  2. Gr3gg

    Gr3gg

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      18


  3. Panos Kostagiannis

    Panos Kostagiannis

    Μέλος


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      590


  4. cigaret13

    cigaret13

    Μέλος


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      7.492


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 09/04/2021 σε όλα

  1. Ως μουσικοί, όλοι έχουμε βιώσει κάποια στιγμή παράπονα από γείτονες ή μέλη της οικογένειας για τον θόρυβο που κάνουμε. Για τους κιθαρίστες, μπασίστες και πληκτράδες ξεπερνιέται εύκολα, καθώς μπορούν να φορέσουν ένα ζευγάρι ακουστικών. Οι ντράμερ από την άλλη δεν μπορούν, ειδικά όταν πρόκειται για ένα πλήρες ακουστικό κιτ. Επομένως, τα ηλεκτρονικά ντραμς φαίνεται να είναι η απάντηση για εξάσκηση ή ηχογράφηση στο σπίτι, επειδή είναι εντελώς σιωπηλά. Λάθος! Τα ηλεκτρονικά τύμπανα μπορούν να δημιουργήσουν θόρυβο με διάφορους τρόπους. Δεν μιλάω για την ένταση ενός ηχείου ή των ακουστικών αλλά για δομικό θόρυβο και κραδασμούς. Ένα από τα πιο προφανή προέρχεται από τις μπαγκέτες που χτυπούν τα pads, ειδικά όταν αυτά είναι συμπαγή και όχι mesh (δίχτυ). Τα περισσότερα ηλεκτρονικά κιτ εδράζονται σε ένα ράκ και οι δονήσεις απο τα pads κατεβαίνουν στο πάτωμα. Το ίδιο ισχύει και για τα πιάτα. Επίσης υπάρχει η μπότα όπου το χτύπημα στο pad και οι μηχανικές δονήσεις από το πεντάλ φτάνουν στο πάτωμα. Όλα αυτά μπορεί να είναι αρκετά ενοχλητικά για τους γείτονες, ιδίως γι αυτούς απο κάτω εάν βρίσκεστε σε διαμέρισμα αλλά και για τους δίπλα. Το μόνο που ακούνε είναι «χτύπημα, κλικ, χτύπημα, κλικ» για ώρες κάποιες φορές και καταλήγει να είναι αφορμή σύγκρουσης και εχθρότητας. Και δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο απο ένα κακό γείτονα. Πόσο μάλλον όταν έχει δίκιο. Ευτυχώς, υπάρχει λύση στο πρόβλημα, που είναι η κατασκευή μιας υπερυψωμένης πλατφόρμας για το ηλεκτρονικό σας κιτ. Λύση Α Η κατασκευή θα έχει διαστάσεις 170 Χ 170 εκατοστά και ύψος περίπου 10 εκ. Μπορείτε να την επενδύσετε με μια μοκέτα ή χαλί και έτσι να μην ξεχωρίζει αρνητικά απο τον σπιτικό διάκοσμο. Η κατασκευή αποτελείται απο: 2x φύλλα MDF 170X170X2,5 εκ. 28 Eλαστικά VIBRO EP 6x6cm πάχους 5cm Μπλε.(4,50€/τεμ+ΦΠΑ) ίνες πολυεστέρα iZifon εναλλακτικά του πετροβάμβακα Σχεδιάζετε στο πάτωμα την περίμετρο της πλατφόρμας με χαρτοταινία. Βιδώνετε τα δυο φύλλα MDF μεταξύ τους σε 4 σημεία. Προσοχή γίνεται βαρύ και πρέπει να προνοήσετε να το κάνετε όρθιο ακουμπισμένο στον τοίχο, για να το ακουμπήσετε ευκολότερα πάνω στα pads. Μπορείτε και να τα κολλήσετε επάνω με ταινία διπλής όψης πριν το ακουμπήσετε στο πάτωμα. Φροντίζετε να μοιράσετε τα Vibro περιμετρικά αλλά και εκεί που κάθεστε κυρίως που είναι το μεγαλύτερο βάρος, όπως για παράδειγμα στο διπλανό σχέδιο. Συμπληρώνετε με πετροβάμβακα ή iZifon τα κενά μεταξύ των pads. Λύση Β Η δεύτερη λύση έχει μέγιστη απόσβεση στις χαμηλές συχνότητες και κατασκευαστικά διαφέρει μόνο στο ότι χρησιμοποιούνται 10 ελατήρια αντι ελαστικά pads. 2x φύλλα MDF 170X170X2,5 εκ. 10x VIBRO AM.50. (14,40€/τεμ+ΦΠΑ.) ίνες πολυεστέρα iZifon για αποφυγή του πετροβάμβακα Παράδειγμα της τοποθέτησης των ελατηρίων σε μεγαλύτερη κατασκευή. Οι υπολογισμοί έγιναν στο συνολικό βάρος για 2 φύλλα 170X170X2,5 εκ. MDF + ντραμς + ντράμερ, να είναι 250 κιλά +/-5%. Το κόστος και των δύο κατασκευών πλησιάζει τα 200 ευρώ έκαστη αλλά είναι απαραίτητο αξεσουάρ αν θέλετε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο και τους γείτονες να σας καλημερίζουν. Σίγουρα μου ξέφυγαν λεπτομέρειες στην διαδικασία κατασκευής αλλά νομίζω θα τα βρείτε μόνοι σας. Το σημαντικότερο είναι να υπάρχουν τα σχέδια και οι σωστές προδιαγραφές για πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εναλλακτικά αν φύγουμε απο τις πρακτικές που χρησιμοποιούμε στην κατασκευή πλωτών δαπέδων για στούντιο ηχογράφησης όπως οι παραπάνω, μια άλλη λύση που κυκλοφορεί το διαδίκτυο αλλά χωρίς προδιαγραφές είναι το tennis ball riser που είναι αρκετά μπελαλίδικη δουλειά, κοστίζει κάτι λιγότερο και περιγράφεται σε πολλά βίντεο στο Youtube. Ευχαριστώ τον Αντώνη Αργουδέλη απο την Άλφα Ακουστική για την βοήθεια.
    1 βαθμός
  2. Θα αλλαχθούν παραφτα. Και δεν είναι μόνο ότι είναι 010-046 ,είναι και Fender (τραγικές χορδές)...είχε η θήκη ακόμα ένα σετ μέσα δώρο θα τις χαρίσω στον @fusiongtr να βγάλει την επόμενη 20ετια
    1 βαθμός
  3. Α, οκ. Μεγειές και καλόπαιχτη.
    1 βαθμός
  4. Maple ταστιέρα αντί rosewood...
    1 βαθμός
  5. Να μην έπαιρνες σύνταξη....κορόϊδα είμαστε εμείς που (λέμε ότι) δουλεύουμε ακόμα?
    1 βαθμός
  6. Ωραια δουλεια παιδια,παντα με πιανει μια νοσταλγια οταν ακουω τις συνεργασιες σας και τα κομματια σας εχουν μια αμεσοτητα στιχουργικα και σε επιπεδο συνθεσης που το θεωρω μεγαλο ατου.
    1 βαθμός
  7. ρίξε ένα μάτι και στα παρακάτω βίντεο:
    1 βαθμός
  8. Θέλω να μονώσω το χώρο μου Η απάντηση έχει δύο σκέλη που αφορούν τη διόρθωση και την στεγανοποίηση του χώρου. Ποιό από τα δύο νομίζεις ότι χρειάζεται ο χώρος; Να μονώσεις το δωμάτιο ώστε να μη διαφεύγει ο ήχος από και πρός τα έξω για να μην ενοχλείς ή ενοχλείσαι; Αυτό επιτυγχάνεται με κατασκευή τοιχοποιίας που προσθέτει μάζα και στεγανοποίηση στις πόρτες και παράθυρα. Να διορθώσεις τον ήχο απο τις αντηχήσεις μέσα στο δωμάτιο; Αυτό γίνεται με απορροφητικά υλικά (πετροβάμβακα, Ρικοφόν, Izifon, κ.α.) και κατασκευές πάνελ που απορροφούν ή και διαχέουν ελεγχόμενα τις αντηχήσεις. Αν είναι να κάνεις και τα δύο μη τα μπερδεύεις. Είναι διαφορετικές διαδικασίες και απαιτείται σχετική μελέτη. Για την διόρθωση δωματίου υπάρχουν έτοιμες λύσεις απο εταιρίες όπως η Auralex, που προσφέρει πακέτα μελετημένα για κάθε διάσταση. Δεν είναι φτηνά, όμως από το να πετάξεις έστω και λιγότερα και να μη κάνεις δουλειά τελικά, αξίζει τον κόπο. Παράλληλα υπάρχουν λύσεις απο εταιρίες όπως Alphacoustic, Acoustasonics, t.akoustik, κ.α. Τι λέμε ηχείο - monitor αναφοράς; Monitoring σημαίνει παρακολούθηση - ακρόαση, γι αυτό και ένα ηχείο τείνει συχνά να αποκαλείται monitor απο τους κατασκευαστές. Reference ή studio monitor είναι αυτό με προδιαγραφές για χρήση ελέγχου της μουσικής. Studio ή Reference Μόνιτορ = ηχείο αναφοράς. Ένα ηχείο αναφοράς θα αποδώσει σωστά μια ηχογράφηση με μικρές αποκλίσεις, ενώ ένα άλλο θα προσθέσει ή θα αφαιρέσει ανάλογα με τις αδυναμίες στη σχεδίαση του. 'Ενα ηχείο multimedia ή υπολογιστή, δεν κατασκευάζεται με προδιαγραφές πιστότητας. Όχι γιατί ψάχνει άλλο ήχο, αλλά επειδή σχεδιάστηκε με απλά υλικά για να πουλιέται φτηνά και να εξυπηρετεί τον σκοπό του που είναι να έχει ήχο ο υπολογιστής. Ειδικότερα για τα ηχεία αναφοράς εδώ: Τι είναι το power conditioner; Ενα power conditioner φιλτράρει και "καθαρίζει" το εναλλασσόμενο ρεύμα της πρίζας σας. Το ρεύμα έρχεται με πολύ θόρυβο από άλλες συσκευές καθημερινής χρήσης, air-condition, τροφοδοτικά υπολογιστών, κλπ. Παράλληλα προστατεύει τις συσκευές από το ασταθές ρεύμα, την υπερτροφοδότηση, τους κεραυνούς, κλπ. Τι είναι Normalization Είναι η διαδικασία αύξησης ή μείωσης της ηχητικής στάθμης σε σουίτες επεξεργασίας ψηφιακού σήματος. Με το Νormalization προστίθεται ένα σταθερό ποσό έντασης στην επιλεγμένη περιοχή του αρχείου ανεβάζοντας συνολικά την ένταση, χωρίς να επηρεάζεται δυναμικά η αρχική ηχογράφηση. Τυπικά λοιπόν η υψηλότερη κορυφή θα ανέλθει στο 98 - 100% (μεταξύ -0.3 και 0 dB) ενώ τα χαμηλότερα περάσματα θα παραμείνουν ποσοστιαία χαμηλότερα και στην ίδια σχέση που είχαν με τις κορυφές. Το Νormalization προστίθεται στο τελικό στάδιο και μετά από οποιαδήποτε δυναμική επεξεργασία. Τι είναι το mp3; Το mp3 είναι πρωτόκολλο συμπίεσης ήχου με σκοπό να μειωθεί το συνολικό μέγεθος του αρχείου. Είναι "lossy" μορφή επειδή η συμπίεση είναι μη αναστρέψιμη και ορισμένα από τα αρχικά δεδομένα της πηγής χάνονται κατά τη διάρκεια της συμπίεσης. Προσφέρει δυνατότητα της επιλογής του ποσοστού συμπίεσης. Άν συμπιεστεί πολύ, το αρχείο θα είναι μικρότερο αλλά και η ποιότητα χειρότερη. Εξυπηρετεί κυρίως για να στείλουμε μουσική κάπου (upload, email, streaming κ.α.) αλλά δεν το χρησιμοποιούμε σαν σημείο αναφοράς στο recording.
    1 βαθμός
  9. Αυτές οι υποθέσεις έχουν ποινικές και αστικές προεκτάσεις. Α) Ως προς τις ποινικές προεκτάσεις, εφαρμόζεται η αστυνομική διάταξη 3/1995 η οποία στο άρθρο 1 αναφέρει τα εξής: 1. Οι ώρες της μεσημβρινής και νυκτερινής ησυχίας καθορίζονται ως εξής: α. Κατά τη θερινή περίοδο από 15.00' έως 17.30' και από 23.00' έως 07.00'. β. Κατά τη χειμερινή περίοδο από 15.30' έως 17.30' και από 22.00' έως 07.30'. 2. Ως θερινή περίοδος, για την εφαρμογή της παρούσας, λογίζεται το χρονικό διάστημα από την 1 Απριλίου έως την 30 Σεπτεμβρίου και ως χειμερινή το χρονικό διάστημα από την 1 Οκτωβρίου έως την 31 Μαρτίου. 3. Κατά τις ώρες της μεσημβρινής και νυκτερινής ησυχίας απαγορεύονται: …. β. Η λειτουργία κάθε μουσικού οργάνου ή συσκευής ραδιοφώνου, μαγνητοφώνου ή τηλεόρασης σε υψηλή ένταση, οι φωνασκίες, οι θορυβώδεις χοροί και κάθε άλλη θορυβώδης εκδήλωση σε κατοικίες ή άλλους ιδιωτικούς χώρους. ……. -Με το άρθρο 10 του νόμου 4637/2019, το αδίκημα της «Διατάραξης κοινής ησυχίας» έγινε πλημμέλημα (πριν ήταν πταίσμα) και οι παραβάσεις τιμωρούνται με φυλάκιση έως πέντε μηνών ή χρηματική ποινή έως εκατόν πενήντα ημερήσιες μονάδες. Β) Ως προς τις αστικές προεκτάσεις, εφαρμόζεται το άρθρο 1003 του Αστικού Κώδικα που προβλέπει τα εξής: 1003 ΑΚ – Περιορισμοί Κυριότητας - Εκπομπές «Ο κύριος ακινήτου έχει υποχρέωση να ανέχεται την εκπομπή καπνού, αιθάλης, αναθυμιάσεων, θερμότητας, θορύβου, δονήσεων ή άλλες παρόμοιες επενέργειες που προέρχονται από άλλο ακίνητο, εφόσον αυτές δεν παραβλάπτουν σημαντικά τη χρήση του ακινήτου του ή προέρχονται από χρήση συνήθη για ακίνητα της περιοχής του κτήματος από το οποίο προκαλείται η βλάβη.» Αυτό σημαίνει ότι ο κύριος του γειτονικού ακινήτου μπορεί να ασκήσει αγωγή & ασφαλιστικά μέτρα κατά του γείτονα που προκαλεί τον θόρυβο. Προσοχή γιατί σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει ο περιορισμός των ωρών μεσημβρινής και νυκτερινής ησυχίας . Η προσβολή που παραβλάπτει σημαντικά την χρήση του ακινήτου μπορεί να τελείται οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Αυτονόητο είναι ότι είναι θέμα απόδειξης ενώπιον των δικαστηρίων το αν από τον συγκεκριμένο θόρυβο που εκπέμπεται, πράγματι παραβλάπτεται σημαντικά η χρήση του γειτονικού ακινήτου του ή αν ο θόρυβος αυτός είναι ο συνηθισμένος για τα ακίνητα της περιοχής.
    1 βαθμός
  10. Η δική μου πρόταση είναι συνδιασμός Roland noise eaters και μια πλατφόρμα με σαμπρελες ποδηλάτου στα (5 psi) εις διπλούν. Κόστος περίπου 130 ευρώ
    1 βαθμός
  11. Τα balanced καλώδια συνήθως καταλήγουν σε βύσματα XLR ή στερεοφωνικό καρφί και χρησιμοποιούνται στη διασύνδεση συσκευών σε αποστάσεις μεγαλύτερες απο 2-3 μέτρα για την αποφυγή απώλειας σήματος. Τα Unbalanced καταλήγουν σε μονοφωνικό καρφί ή RCA και χρησιμοποιούνται στη διασύνδεση συσκευών σε μικρή απόσταση αφού όσο μακρύτερο το καλώδιο τόσο μεγαλύτερη η απώλεια του αρχικού σήματος. Απώλειες σε καλώδιο κάτω απο 3 μέτρα δύσκολα γίνονται αισθητές. Unbalanced είναι η μεταφορά σήματος μέσω καλωδίου 2 αγωγών. Στον ένα αγωγό περνά το σήμα και ο άλλος είναι η γείωση. Η balanced σύνδεση χρειάζεται καλώδιο 3 αγωγών. Στον ένα αγωγό είναι η γείωση και στους άλλους 2 το σήμα (στον έναν με αντεστραμμένη φάση). Τα δύο αυτά σήματα (το κανονικό hot ή +, και το αντεστραμμένο cold ή -) φθάνοντας σε μία κονσόλα ή σε οποιαδήποτε συσκευή δέχεται balanced σύνδεση θα περάσουν από ένα κύκλωμα που ονομάζεται διαφορικός ενισχυτής. Δουλειά αυτού είναι να "αφαιρέσει το ένα σήμα από το άλλο. Γι αυτό και ονομάζεται διαφορικός. Το αποτέλεσμα θα είναι να διπλασιαστεί το σήμα (εφόσον έχουν διαφορά φάσης και αφαιρούνται) και θα αφαιρεθεί τυχόν θόρυβος που θα "μαζέψουν" τα καλώδια στη διαδρομή (εφόσον αν μαζέψουν θόρυβο οι 2 αγωγοί σήματος θα έχουν την ίδια φάση και στην αφαίρεση θα μηδενιστεί). Το unbalanced σήμα των 2 αγωγών δεν έχει τέτοιες δυνατότητες και γι αυτό λέμε ότι βγάζουν θόρυβο. Πιο αναλυτικά τα λέει ο @lxenos.
    0 βαθμοί
  12. Ο Φουζιος δεν χρησιμοποιει ποτε φρεσκιες χορδες. Θα τις βαλει σε κανα οργανο για 20 χρονια να ωριμασουν. Επειτα, θα ξεκινησει να παιζει για αλλα 10 χρονια προκειμενου να τις στρωσει. Μετα θα χαρει ηχο.
    0 βαθμοί
  13. 0 βαθμοί
  14. γουρνοπουλα; κατσε να βοηθησω https://shop.fender.com/en-GR/electric-guitars/telecaster/american-original-70s-telecaster-custom/0110182807.html?rl=en_US
    0 βαθμοί
  15. Η κιθαρα ηρθε... Βλεπετε κατι το....περιεργο? (οποιος το βρει κερδιζει)...
    0 βαθμοί
  16. Λοιπόν, για να σοβαρευτούμε...., μία είναι η λύση στο πρόβλημα του Νέστορα. Να μιλήσει στον Ιωάννη για το πρόβλημα του....Σίγουρα θα πάρει απαντήσεις!
    0 βαθμοί
  17. Έτσι έλεγε κι ο θείος μου ο Δημήτρης ώσπου γνώρισε την Ειρήνη (Irina το πραγματικό της...). Ξανάνιωσε ο άνθρωπος, τότε ήταν 62 και έδειχνε 82.... Μετά ένα μήνα με την Ειρήνη έδειχνε 42.. Του στοίχισε βέβαια κάτι παραπάνω (2 διαμερίσματα Θεσ/νίκη, κάτι καταθέσεις, ένα διαζύγιο και τις σχέσεις του με τα παιδιά του), αλλά χαλάλι...!!
    0 βαθμοί
  18. 0 βαθμοί
  19. πιο βαθειές, ωωωω, πιο βαθειές, ωωωω, πιο βαθειές, ωωωω, πιο βαθειές, ωωωω, πιο βαθειές, ωωωω, πιο βαθειές, ωωωω, πιο βαθειές, ωωωω.
    0 βαθμοί
  20. Πρωτη φορα βλεπω δυο drummer να συμμετεχουν στο ιδιο thread ταυτοχρονα...
    0 βαθμοί
  21. Καλησπέρα Νίκο παρόμοιο πρόβλημα είχα και εγώ . Έκανα την πλατφόρμα που είδες και στο ποστ με σαμπρέλες αλλά υπάρχει "αδυναμία" επικοινωνίας με τον συγκεκριμένο ένοικο οπότε τα αποτελέσματα μπορώ να τα κρίνω μόνο από μια εφαρμογή "σεισμογράφου" στο κινητό , από την σύζυγό σε άλλο δωμάτιο και από το γεγονός ότι δεν εμφανίστηκε ξανά ο γείτονάς στην πόρτα μου ( μπορεί και απλά να τα παράτησε) Εσύ τώρα αφού έχεις επικοινωνία με αυτούς που έχουν το πρόβλημα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) μπορείς να διαπιστώσεις αν ο θόρυβος που τους ενοχλεί είναι ο γδούπος από τα πετάλια (οπότε πας σε πλατφόρμα) ή αν περνάει όλος ο υπόλοιπος θόρυβος μέσω του καλοριφέρ στα υπόλοιπα διαμερίσματα (μετά την ψάχνεις αλλιώς). Οπότε μίλησε μαζί τους κανόνισε δοκιμή με κάποιον δικό σου να παίζει κάτω και εσύ πάνω να κάνεις αυτοψία. Το σετ σου είναι με mesh ?
    0 βαθμοί
  22. Ρώτησε στα παρακάτω. Bonstudio, τηλ. 2103809605 Νακας, τηλ. 2106686000
    0 βαθμοί
  23. Πάρε στο Bon studio και ρωτα. Έχει Gibson parts
    0 βαθμοί
  24. Δύσκολη φάση αλλά το mindset σου ωραίο! Είχα κάποτε και εγώ ένα ηλεκτρονικό drumset και έκανα τα εξής: 1.Βάση πάνω σε χοντρό καουτσούκ ειδικό για μόνωση κλιματιστικών. Περίπου δύο εκατοστά πάχος. 2. Χρήση καλαμιών (power sticks??) Αυτά τα δύο έκαναν τη συγκάτοικο να μπορεί να διαβάσει χωρίς πρόβλημα. Οι γείτονες δεν παραπονέθηκαν ποτέ , αλλά ήταν και βαρήκοη η κυρία Λέα οπότε μάλλον θα έβγαζε το ακουστικό της, αν την ενοχλούσε κάτι. Ο DimSonic, με τέτοια βιονική ακοή που έχει, είναι τέρμα κιμπάρης και μπράβο του! Βρεθείτε μιλήστε με τον απόπάνω και κάντε τεστ. Έτσι θα δείξεις καλή θέληση, πιστεύω θα το εκτιμήσει. Αν έχει αυτός το γούφερ μπορείς να του το επισημάνεις.
    0 βαθμοί
  25. Προσωπικά όχι, γιατί δεν είμαι ντράμερ αλλά γνωρίζω το πρόβλημα και έχω φτιάξει σε στούντιο ηχογράφησης. Είναι σχεδιασμένη με τεχνικές προδιαγραφές και την συμμετοχή μηχανολόγου ακουστικής. Και αυτη που έβαλες φαίνεται σωστή. Οι μπάλες του τένις και άλλες σχετικές υλοποιήσεις δεν έχουν κάποιες μετρήσιμες προδιαγραφές. Ο "θόρυβος" που περνάει στο κτίριο είναι κτυπογενείς κραδασμοί που μεταφέρονται στατικά. Περισσότερο απο την μπότα αλλά και το υπόλοιπο κιτ.
    0 βαθμοί
  26. το έχουμε ξαναπει, δεν φταίνε τα σπίτια φταίνε οι άνθρωποι. Αν και μενω σε μεζονέτα, υπάρχει μεσοτοιχία. Ο ένας από τους δυό γείτονές μου συνέχεια κάνει παράπονα. Μετά τις 10.30 δεν μπορεί να ακούσει τίποτα. Ούτε τηλεόραση ούτε ομιλίες. Εννοείται ότι ποτέ δεν ακούει μουσική μου διότι ποτέ δεν παίζω τέτοιες ώρες, άλλωστε είμαι πολύ ψηλά σε σοφίτα. Αλλά όλες τις άλλες ώρες εγώ τον ακούω κανονικά. Αλλά ποτέ δεν ενόχλησα διότι το θεωρώ φυσιολογικό όταν συνυπάρχεις ή γειτονεύεις. Με το άλλον δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Είναι στον άνθρωπο.
    0 βαθμοί
  27. Εύχομαι να βρεις τη λύση το συντομότερο δυνατό και να μπορέσεις να συνεχίσεις τη μελέτη σου. Είμαι ομοιοπαθής, (κιθαρίστας όμως) και τον τελευταίο χρόνο λόγω lockdown, έχω τον από κάτω γείτονα μόνιμα στο διαμέρισμα ενώ κανονικά έλειπε εκτός Αθηνών το μεγαλύτερο μέρος του έτους. Είναι τρομερά παράξενος, προφανώς με ακοή και σόναρ νυχτερίδας καθώς όχι μόνο ακούει τα πάντα αλλά αισθάνεται και όλων των ειδών τις συχνότητες που ταξιδεύουν μέσω του πατώματος. To make things worse, το ωράριό του είναι το εντελώς αντίθετο από το δικό μου, δηλαδή για πρωί ξυπνάει μεσημέρι και για βράδυ κοιμάται πρωί, πράγμα που σημαίνει ότι οι ώρες μελέτης μου συμπίπτουν πάντα με τις ώρες ύπνου του. Δεν έχω να προτείνω κάτι απλά θέλω να πω ότι η πολυκατοικία σα χαρακτηριστικό κτίσμα των βαλκανικών χωρών, μπορεί πολεοδομικά/χωροταξικά να υπήρξε η αναγκαία λύση αλλά σε όλα τα άλλα είναι κατάρα.
    0 βαθμοί
  28. Στον συνφορουμίτη αδερφό μου, εύχομαι να είναι πάντα καλά, και να συνεχίσει να μας δίνει υπέροχες στιγμές όπως κάνει τώρα. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ αδερφούλη, ανυπομονώ να ακούσω τα καινούρια σου πονήματα. LUV YA BRO.
    0 βαθμοί
  29. Δεν ξερω πως να το περιγραψω καλά, αλλα μπορεί ένα χτύπημα σε καποιο πιατινι ή tom ή hihat να περνάει μέσω του σκελετου των ντραμς στο πάτωμα και απο εκεί στον απο κάτω. Το θεωρω απίθανο, αλλά δεν μπορω να το αποκλείσω....
    0 βαθμοί
  30. Νομιζω οτι, πλεον, τις ωρες μη κοινης ησυχιας δεν εισαι παρανομος, απο τη στιγμη που δεν υπαρχουν υψηλα db. Προφανως εισαι, ακομα, ενοχλητικος για καποιους. Αυτο ομως δεν ειναι κατι το παρανομο. Εχεις ριξει πολλη δουλεια για να γινεις πιο αθορυβος. Καποιες λεπτομερειες μενουν ακομη, εκτιμω, και θα γινεις εντελως αθορυβος.
    0 βαθμοί
  31. Πολύ ωραίο. Σκέψου και το φλάουτο.
    0 βαθμοί
  32. Εμένα πάντως μου άρεσε ο direct ήχος. Ίσως ήθελα ένα τσακ πιο μπροστά τη συνοδεία (ή πιο πίσω την άλλη) αλλά αυτά πραγματικά είναι ψιλά γράμματα. Μπράβο!
    0 βαθμοί
  33. Κοίτα, όταν κάποιος ανεβάζει μια ηχογράφηση που κάνει σπίτι του, έχω το <κακό> συνήθειο να μην τον κρίνω σε σχέση με την ορίτζιναλ εκτέλεση, ή σε σχέση με άλλους καταξιωμένους μουσικούς, αλλά να τον κρίνω με βάση τις δυνατότητες του (αυτά που ακούω από εκείνον κατά καιρούς). Για τα δεδομένα του Freddie κρίνω ότι ήταν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια. Το είπε με τον δικό του τρόπο και έκανε αυτά που εκείνος μπορούσε. Είμαι πολύ ανοικτός σε διασκευές, και διασκευή έκανε. Δεν ήθελε να μιμηθεί το ορίτζιναλ. Το μόνο που με χάλασε ήταν το σόλο, για το οποίο σωστά τα είπες. Και σίγουρα έχει πάρα πολλά λαθάκια και αρρυθμίες, και χρειάζεται πολλή δουλειά για να τα βελτιώσει, αλλά αυτά δεν χρειάζεται να τα ακούσει από μένα. Τα γνωρίζει και εννοούνται. Όλοι οι ερασιτέχνες κάνουμε λάθη/λαθάκια όταν παίζουμε, άλλωστε. Την γενική εικόνα κρίνω.
    0 βαθμοί
  34. Update: Καλή χρονιά σε όλους!! Η πλατφόρμα ολοκληρώθηκε με μια μικρή παραλλαγή την θέση από τα μπαλάκια του τένις πήραν σαμπρέλες ποδηλάτου. Το εάν τελικά έκανε δουλειά δεν μπορώ να το διαπιστώσω. Κατέβηκα την ημέρα που ολοκλήρωσα την κατασκευή στο διαμέρισμα του από κάτω αλλά απλα με κοίταξε από το ματακι στην πόρτα , μου άνοιξε και μου έκλεισε την πόρτα πριν καν μιλήσω.... 2 στα 2 με εχει ! Εκτός από την πλατφόρμα με κάποια από την ξυλεία που μου εχει περισσέψει σκεφτομαι να κανω και ένα κουτί με ηχομονωτικό υλικό για το καλοριφέρ και κάπου εκεί να σταματήσω γιατι δεν βγάζει κάπου ο κόπος μου ...
    0 βαθμοί
  35. Σε αυτό το δεύτερο αλλά και στο τρίτο μέρος θα ασχοληθούμε με δύο εκ διαμέτρου αντίθετες καταστάσεις. Από την μία πλευρά το πως ηχογραφούμε ένα καθαρά ακουστικό jazz orientated drum set και από την άλλη το πως προσεγγίζουμε την ηχογράφηση και επεξεργασία ενός extreme metal orientated drum set συχνά μάλιστα υβριδικού (acoustic & triggering). Ο λόγος που θα τα εξετάσουμε παράλληλα είναι πολύ απλά η διαφορετικότητα τόσο στην ηχοληπτική και επεξεργαστική προσέγγιση όσο βέβαια και στο ζητούμενο αισθητικό και ηχητικό αποτέλεσμα. Έτσι από την μία πλευρά το ζητούμενο (και ανάλογα διαμορφώνεται και η προσέγγιση) είναι η ακριβής και βέλτιστη αποτύπωση του σετ μέσα στον χώρο σαν σύνολο διατηρώντας στο ακέραιο (και γιατί όχι κάνοντας πιο ευδιάκριτες) τις μικροδυναμικές και παικτικές ιδιαιτερότητες του εκτελεστή, του σετ και του χώρου. Από την άλλη πλευρά το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός συγκεκριμένου ηχητικού αποτελέσματος, με πλήρως διακριτά τα μέρη του σετ, με ελάχιστη ή και καθόλου παρουσία του φυσικού χώρου ηχογράφησης, έντονα επεξεργασμένο τόσο σε ότι αφορά την χροιά - ηχόχρωμα αλλά και τις δυναμικές και αναλογίες ανάμεσα στα τμήματα του σετ, άψογα χρονισμένο ώστε να μπορέσει να ενταχθεί αρμονικά στην συνολική παραγωγή. Μιλάμε δηλαδή για 2 εντελώς διαφορετικές καταστάσεις και 2 εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις. Ας τα πάρουμε με την σειρά. Ξεκινώντας από το ακουστικό drum set,όπως είπαμε μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η ακρίβεια στην αποτύπωση του σετ και του χώρου, πολλές φορές μάλιστα ως μία ενότητα. Αυτό σημαίνει βέβαια πως η επιλογή τόσο του ίδιου του σετ όσο και του χώρου είναι σημαντικότατοι παράγοντες και πιθανότατα αυτοί που θα καθορίσουν τελικά το αποτέλεσμα στο σχεδόν στο σύνολο του. Προσωπικά προτιμώ ο χώρος να μην έχει μεγάλο reverberation time αλλά από την άλλη πλευρά να έχει πλούσια αλλά ελεγχόμενα early reflections που θα δώσουν την απαραίτητη ζωντάνια στο σετ, σίγουρα όχι λοιπόν ένα "στεγνό" δωμάτιο (ένα τυπικό 70ς-80ς drum booth ας πούμε) αλλά ούτε και ένα πολύ μεγάλο live room....έτσι μεσαίου προς μικρού μεγέθους χώροι με το κατάλληλο ύψος και ακουστική διαμόρφωση μπορεί να είναι μια πολύ επιλογή. Ακόμη μεγαλύτερη σημασία έχει η επιλογή του σετ....δεν πρέπει να ξεχνάμε πως σε αυτό το σενάριο ουσιαστικά θέλουμε να καταγράψουμε το ηχητικό συμβάν με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια και λεπτομέρεια, κάτι που σημαίνει ότι οι αποφάσεις μας σχετικά με το πως θέλουμε να ακούγεται πρέπει ουσιαστικά να έχουν ήδη ληφθεί πολύ πριν πατηθεί το rec ( ειδικά αν αναλογιστούμε και τις micing τεχνικές που θα ακολουθήσουμε). Ένα καλοκουρδισμένο λοιπόν σετ με καινούρια (αλλά στρωμένα) δέρματα (και στις resonant μεμβράνες) και τα κατάλληλα μεγέθη είναι εκ των ουκ άνευ....το ίδιο ισχύει και για το hardware (πετάλια κλπ) τα οποία θα πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση ώστε να αποφύγουμε θορύβους τριξίματα κλπ κλπ Σε ότι αφορά τα μικρόφωνα και τον τρόπο τοποθέτησης τους υπάρχουν κυριολεκτικά άπειρες επιλογές....από ένα απλό στέρεο ζευγάρι έως ένα πλήρες multi mic set up και φυσικά όλα τα ενδιάμεσα 3 & 4 mic set up's. Εδώ θα εξετάσουμε τις 2 ακραίες επιλογές ενώ στο τελευταίο μέρος θα δούμε και τις ενδιάμεσες (G.Johns, Recorderman κλπ) ...κυρίως γιατί αυτές παραπέμπουν και σε ένα πιο "ροκ" , "δυνατό" παίξιμο και feel ενώ εδώ μας ενδιαφέρει ένας πιο τζάζυ, "καθαρός" ακουστικός ίσως και απαλός, σχεδόν μελωδικός κρουστός ήχος . Το αποτέλεσμα είναι πολύ πλούσιο και γεμάτο συχνοτικά με πολύ έντονη την παρουσία των resonant skins , ίσως λίγο στρογγυλεμένο στις άκρες λόγω μεγάλου διαφράγματος και βέβαια με κάπως ανύπαρκτα τα πιο απομακρυσμένα κομμάτια του σετ.....στα υπέρ το ομογενοποιημένο σύνολο και η πλούσια αλλά συμπαγής στερεοφωνική εικόνα ενώ στα κατά η αδυναμία βέβαια περαιτέρω επεξεργασίας (αν και αυτό σε πολλές περιπτώσεις είναι υπέρ). Εννοείται βέβαια πως τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά μεταβάλλονται δραστικά (και άρα μπορεί το αποτέλεσμα να "κουρδιστεί" ακριβώς στα γούστα μας) ανάλογα με την τοποθέτηση - απόσταση, τον τύπο των μικροφώνων και την ενίσχυση τους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε 2 σχετικά "αχρωμάτιστα" LDC (414XLS - έχουν μεγάλο και "πλούσιο" ήχο χωρίς όμως να τονίζουν ιδιαίτερα κάποια περιοχή και ειδικά την επικίνδυνη 3-7Κ που μπορεί να κάνει τα πιάτα να ακούγονται ιδιαίτερα ενοχλητικά) σε καρδιοειδές πολικό διάγραμμα και τοποθετημένα σαν ένα πιο "ανοιχτό" coincident pair αλλά όχι τόσο ανοιχτό όσο ένα spaced pair. Έτσι το κέντρο της στερεοφωνικής εικόνας παραμένει στιβαρό αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν και διαφορές φάσεις ανάλογα με το κομμάτι του σετ που ακούγεται κάθε φορά και το πως αλληλεπιδρά με τα υπόλοιπα δημιουργώντας μια αρκετά διευρυμένη στερεοφωνία χωρίς όμως να χάνεται η αίσθηση του μεγέθους και του ενιαίου συνόλου. Τα 2 μικρόφωνα ενισχύονται από ένα ζευγάρι solid state tranformer ballanced mic preamps με μεταβλητή αντίσταση εισόδου. Η υψηλή τιμή της αντίστασης εισόδου σε συνδυασμό με τους μετασχηματιστές δίνουν ένα πιο scooped ήχο στα ψηλά μεσαία αποτέλεσμα με πλούσια χαμηλομεσαία που αξιοποιούν στο έπακρο το resonanse των δερμάτων και smooth αλλά λεπτομερή ψηλά. Ταυτόχρονα οι ταχύτατοι discrete opamps δίνουν το απαραίτητο "γκάζι" την στιγμή που χρειάζεται χωρίς να αλλοιώνουν καθόλου τις ήδη κάπως στρογγυλεμένες από το μεγάλο διάφραγμα του μικροφώνου δυναμικές του εκτελεστή. Σε ότι αφορά την επεξεργασία, εκτός από ένα σχετικά απαραίτητο eq boost (2-3db) με "ανοιχτό" εύρος στα άκρα του συχνοτικού φάσματος (70 με 80 στα χαμηλά και περίπου 16Κ στα ψηλά), αυτό που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι το compression...πιο συγκεκριμένα έχουμε ένα κάπως "περίεργο" αλλά ενδιαφέρον signal routing ξεκινώντας από ένα dual mono "ελαφρύ" vca compression στην έξοδο της κάθε προενίσχυσης που επιστρέφει σε line in στην κονσόλα για να συνδυαστεί παράλληλα με ένα πιο agressive fet style compression το οποίο ακολουθεί μια valve distortion μονάδα που προσθέτει ένα εύηχο ποσοστό αρμονικής παραμόρφωσης (Στο συγκεκριμένο κλιπ η παράλληλη επεξεργασία είναι αρκετά χαμηλά στο μιξ αλλά ιδιαίτερα έντονη, κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα στις "ουρές" που αφήνουν οι μεμβράνες). Τέλος το συνολικό mix bus οδηγείται μέσα από ένα valve (mu) compressor (stereo linked) και από εκεί στο AD (Το EQ που προανέφερα ακολουθεί στο ψηφιακό domain). Εννοείται λοιπόν πως οποιαδήποτε αλλαγή σε όλη την παραπάνω αλυσίδα και διαδικασία μπορεί να επιφέρει σημαντικές και δραστικές αλλαγές, φέρνοντας το αποτέλεσμα πιο κοντά στις εκάστοτε ανάγκες μας....θέλω να πω πως ένα stereo mic setup μπορεί να είναι πολύ πιο ευέλικτο ηχητικά από ότι αρχικά μας φαίνεται.....για παράδειγμα επιλέγοντας ένα πιο "λαμπερό" ή πιο "σκοτεινό" τύπο μικροφώνου (πχ ένα bright SDC όπως το 451 ή ένα ribbon) θα έχουμε και τις ανάλογες αλλαγές στην συχνοτική απόκριση, αλλάζοντας την τοποθέτηση αλλάζουμε τόσο την στερεοφωνική απεικόνιση όσο και την παρουσία του χώρου, αλλάζοντας την προενίσχυση και το ποσοστό ενίσχυσης μπορούμε να επιτύχουμε ένα ακόμη πιο ακριβές και "γρήγορο" αποτέλεσμα ή να οδηγηθούμε σε ακόμη πιο "χρωματισμένα" saturated ηχοτοπία, αφαιρώντας ή μειώνοντας το compression και την μεθοδολογία του να έχουμε λιγότερο ή περισσότερο έντονη την παρουσία του χώρου κλπ κλπ κλπ Στο δεύτερο παράδειγμα τώρα έχουμε ουσιαστικά μια multi mic'ed εκδοχή του ίδιου σεναρίου αλλά με μια πολύ ουσιαστική διαφορά σε σχέση με ένα κλασσικό multimic drum set. Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν και πάλι το βάρος πέφτει κυρίως στα overhead & room mics με τα μικρόφωνα στην κάσα και το ταμπούρο να "συμπληρώνουν" την εικόνα. Ο σκοπός εδώ είναι να έχουμε ένα παραπλήσιο, ζωντανό, καθαρό και με έντονη την παρουσία του χώρου αποτέλεσμα, ταυτόχρονα όμως πιο ευέλικτο σε σχέση με την περαιτέρω επεξεργασία του και τοποθέτηση του στο μιξ. Στην περίπτωση αυτή και ξεκινώντας από τα overhead mics επιλέξαμε ένα κλασσικό spaced pair set up με 2 αρκετά bright SDC (451) που όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τις λεπτομέρειες σε κάθε διαφορετικό χτύπημα στα πιάτα, τομ και ταμπούρο χωρίς να αλληλοκαλύπτονται ....σε ότι αφορά την τοποθέτηση και την απόσταση από το σετ και επειδή σκοπός είναι να καταγράψουμε το σετ ως σύνολο (με τις ιδιαιτερότητες του) επιλέξαμε να τοποθετήσουμε τα μικρόφωνα παίρνοντας ως σημείο αναφοράς τα άκρα του σετ (χωροταξικά) και όχι το ταμπούρο όπως θα κάναμε σε ένα πιο συμβατικό ποπ - ροκ σενάριο (αν παρατηρείσετε το ταμπούρο γέρνει έντονα προς τα αριστερά, όπως δηλαδή ακριβώς είναι τοποθετημένο και στο σετ). Τα μικρόφωνα οδηγούνται από το ίδιο ζευγάρι προενισχυτών όπως και στο προηγούμενο παράδειγμα με μια μικρή ισοστάθμιση (ένα σχετικά "ανοιχτό" cut στα χαμηλά μεσαία ώστε να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για το 2ο μικρόφωνο της κάσας και ένα διακριτικό αλλά ουσιώδες bandaxal boost στα 20K) πριν φτάσουν στο AD. Αντίστοιχα τα room μικρόφωνα είναι 2 ribbon τοποθετημένα αρκετά χαμηλά δεξιά και αριστερά μπροστά από το σετ, οδηγημένα από ένα ζευγάρι προενισχύσεις μόνο με τρανζίστορ (με αποτέλεσμα ένα υπεροδηγημένο saturated σήμα) στην συνέχεια περασμένα από ένα γρήγορο slappy compression (αλλά όχι stereo linked) και τέλος από ένα Low Pass φίλτρο ώστε να γίνει ακόμη πιο smooth το χαρακτηριστικό HF roll off των παθητικών ribbon. Οι διαφορές φάσεις ανάμεσα στα 2 αυτά μικρόφωνα αλληλεπιδρούν διαρκώς μεταξύ τους δίνοντας μια μοναδική αίσθηση κίνησης και χώρου, αν και ιδιαίτερα χαμηλά στην μίξη. Όπως έγραψα παραπάνω τα υπόλοιπα μικρόφωνα λειτουργούν μάλλον συμπληρωματικά...έτσι έχουμε ένα 414 στο ταμπούρο (σε απόσταση περίπου 12 εκ. στο ύψος του στεφανιού κάθετα με το ταμπούρο - δίνει μια ισορροπημένη χροιά ανάμεσα στο "σώμα" του οργάνου ,στο στεφάνι και στο δέρμα...και φυσικά και στην χορδιέρα) οδηγημένο από την κονσόλα χωρίς eq πλην ενός High Pass φίλτρου για να αποφύγουμε την υπερβολική παρουσία της κάσας αλλά και των resonant skins των τομ. Στην κάσα τα πράγματα είναι κάπως πιο πολύπλοκα με ένα beta 57 στην εμπρός μεμβράνη να "κοιτάει" στο σημείο που χτυπάει ο κόπανος και ενα RODE CII με ανεστραμμένη την φάση και με ένα -10 db pad στο resonant skin (περίπου 15 εκ.από το κέντρο). Και τα 2 οδηγούνται από ένα ζευγάρι V672 κυρίως λόγω των εξαιρετικά πλούσιων χαμηλών που έχουν αλλά και τον "ευχάριστο" και εύηχο τρόπο με τον οποίο υπεροδηγούνται. Το 57άρι συμπιέζεται παράλληλα από ένα C1 TL Audio με κάπως τονισμένα τα ψηλά μεσαία (περίπου 3-3.5Κ) από το eq της κονσόλας ώστε να έχει πιο έντονο το attack ενώ το CII δεν έχει κάποια άλλη μορφή επεξεργασίας (μέσα στο DAW περνάει από ένα αρκετά δραστικό - 18db/oct Low Pass φίλτρο περίπου στα 2-2.5Κ) παρά μόνο την ίδια την υπεροδήγηση της λυχνίας του. Τα 2 μικρόφωνα γράφονται σε ξεχωριστά tracks και αποτελούν τον καλύτερο και απλούστερο τρόπο να έχουμε πλήρη έλεγχο στην χροιά της κάσας, αποτελώντας ουσιαστικά τα 2 βασικά χαρακτηριστικά του ήχου της - ο "επιθετικός" "σκληρός" ήχος του κόπανου στο δέρμα και ο "βαθύς" και γεμάτος αρμονικές ήχος του κέλυφους και της resonant μεμβράνης - μιξαρισμένα κατά βούληση. Στην συνέχεια το κλιπ του παραδείγματος έχει μιξαριστεί απλά με την προσθήκη ενός πολύ διακριτικού small room impulse response στα room mic's (το οποίο είναι η καλύτερη μέθοδος για να μεταβάλετe ρεαλιστικά την αίσθηση του χώρου - χρησιμοποιήτe ένα convolution reverb κατά κύριο λόγω στα room mics προσθέτοντας ελεγχόμενες ανακλάσεις στον ήδη υπάρχον χώρο μεταβάλλοντας έτσι κατά βούληση και με ρεαλισμό τα χαρακτηριστικά του ) χαμηλά στην μίξη, και ένα ελαφρύ glueing compression μέσω ενός συνδυασμού ενός 1" tape/15"ips IR από το Nebulla, ένα πολύ ελαφρύ (1-2 db) boost στα άκρα με το UAD Pultec EQ και τέλος το Mastercomp της PSP σε πολύ smooth setting (1-2 db gain reduction με πολύ αργό attack και ratio 1.4:1). Γενικά ο συνδυασμός ενός διακριτικού eq στα άκρα με ένα "γλυκό" analogue like compression - saturation στο σύνολο του σετ είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να ομογενοποιηθούν τα ξεχωριστά tracks σε ένα ενιαίο συμπαγές σύνολο. Τέλος να ευχαριστήσω τον Δημήτρη Τασούδη που μου έδωσε την δυνατότητα (πολλές φορές) να αξιοποιήσω έστω και στο ελάχιστο το εκπληκτικό παίξιμο και ταλέντο του αλλά και το εκπληκτικό drum set του. Ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον. Σύντομα έρχεται τα επόμενα μέρη με το metal drumset, κάποια εναλλακτικά στησίματα και τεχνικές αλλά και κάποιες συμβουλές προτάσεις για την μίξη και επεξεργασία!
    0 βαθμοί
  36. Νέστορα, ξεκίνα κι εσύ σειρά video "ask your sex coach". Το επόμενο επεισόδιο θέλω να είναι ... "Κάθε πότε πρέπει να αναβαθμίζω τον εξοπλισμό μου από ερωτικά βοηθήματα?" Επίσης άλλες ιδέες ... - "Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω παρτενέρ?" - "Πώς μπορώ να αναβαθμίσω το όργανό μου?" - "Η ακριβότερη σύντροφος είναι πραγματικά καλύτερη?" (εδώ θα σου πουν μερικοί ότι τα έχουν με κάποια των 300 ευρώ που πατάει κάτω αυτές των 2000 ευρώ). - "Τελικά παίζει ρόλο το σώμα, ή αν απλά της αλλάξω εσώρουχα θα γίνει γκομενάρα?" - "Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω εσώρουχα?" (Κάποιοι κάθε 10 ώρες παιξίματος, κάποιοι κάθε μερικά χρόνια) - "Τι να κάνω αν το σημείο G είναι ξεκούρδιστο (Gb ή G#)?" - "Τώρα που μεγάλωσα και πονάει η μέση μου, μήπως να πάρω μια πλαστική που είναι πιο ελαφριά?"
    -1 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου