Προς το περιεχόμενο

Επιλέγοντας πετάλι για το μπάσο


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Λοιπόν επειδή τον τελευταίο καιρό έχω δει αρκετά θέματα γύρω από εφφέ για μπάσο λέω να γράψω 2-3 πράγματα που έχω διαπιστώσει εγώ για αυτά τα χρωματιστά πεταλάκια που μας τρώνε τα λεφτά. Θα περιοριστώ προφανώς στον ήχο του μπάσου και στα μεμονομένα πετάλια και όχι πεταλιέρες.

Εν αρχή παίζουμε μπάσο. Σκοπός μας λοιπόν δεν είναι να καλύψουμε την κιθάρα ή να παίζουμε lead μέρη συνέχεια αλλά το groove και το να είμαστε η ραχοκοκαλιά του συγκροτήματος. Αυτό πρέπει να το έχουμε στο μυαλό μας όταν φτιάχνουμε τον ήχο μας. Να σημειώσω εδώ πως καλύτερα όταν ξεκινάμε να φτιάχνουμε ήχο να αγοράσουμε έναν δικό μας ενισχυτή ο οποίος ακόμα και καρφί – καρφί να μας αρέσει.

Τα πετάλια είναι πάρα πολλά και γενικά υπάρχουν άπειρες μάρκες και άπειρες κατηγορίες τιμών. Γνωστές μάρκες «φθηνές» είναι η Behringer η Harley Benton η Danelectro (και άλλες που μπορεί να μην έχω ανακαλύψει). Γνώμη μου είναι καλύτερα να δώσουμε 60-100 ευρώ για ένα πετάλι Ibanez, Digitech, EHX, Boss (Κλπ) παρά 30 ευρώ για ένα Behringer που εν τέλη δεν θα σας κάνει. Εκτός και αν το δοκιμάσετε με το δικό σας μπάσο, στον δικό σας ενισχυτή και σας καλύπτει οπότε πάρτε το και μην ανησυχείτε για τίποτα (έπαιζα για χρόνια με ένα Behringer το οποίο ήταν το καλύτερο fuzz που έχω ακούσει).  Αρχικά λοιπόν για όποιον θέλει να αρχίσει να φτιάχνει έναν ήχο που έχει στο κεφάλι του η δουλειά δεν σταματάει ποτέ καθότι τα γούστα αλλάζουν συνέχεια. Παρ’όλα αυτά θα οριοθετήσω λίγο τις ανάγκες.

Αν έχετε active μπάσο μην σας νοιάζει το αν είναι true bypass γιατί η διαφορά είναι αμελητέα (τουλάχιστον στα δικά μου αφτιά) . Αν πάλι δεν είναι active το μπάσο καλό θα ήταν να έχετε ένα true bypass πετάλι στην αρχή της αλυσίδας και ένα στο τέλος. Θέλουμε λοιπόν για αρχή

Α) ένα od/dist

B) ένα EQ

Γ)ένα Wah

Δ) Modulation pedals (θα μιλήσω αναλυτικότερα σε λίγο)

Αυτά τα 3 (Α,Β,Γ) είναι κατά τη γνώμη μου τα πιο συνηθισμένα πετάλια και  από τα πρώτα που ψάχνει ένας μπασίστας (πολλές φορές το EQ αντικαθιστάται από ένα booster)

 

Αρχίζουμε:

 

Α) Εδώ είναι ίσως οι περισσότερες επιλογές που μπορεί να έχει ένας μπασίστας. Ανάλογα με το είδος μπορεί κάποιος να διαλέξει. Υπάρχουν 2 κύριες κατηγορίες πεταλιών. Τα Od/Dist και τα Fuzz. Αν δεν σας αρέσει ο fat, ζεστός και ιδιαίτερος ήχος του fuzz τότε μην πάρετε fuzz γιατί δεν θα το μαζεύεται από πουθενά και θα καταριέστε το πετάλι επειδή έκανε την δουλειά του! Σε ένα λοιπόν «λογικό» Price Range εγώ θα πρότεινα μία συνδιαστική λύση και για τα 2 είδη (ώστε κάποιος που δεν έχει κατασταλάξει ανάμεσα σε ένα από τα 2) το Bass Driver της Digitech

http://www.thomann.de/gr/digitech_bass_driver_bodeneffekt.htm

το οποίο μπορεί να δώσει από ένα πολύ warm tube Od μέχρι ένα σάπιο Dist και ένα πολύ hairy Fuzz. Εαν έχει κάποιος κατασταλάξει για το τι θέλει τότε (πάλι σε ένα «λογικό» Price Range) θα πρότεινα τα Ibanez Phat Head για Od

http://www.thomann.de/gr/ibanez_pd7.htm

Και για fuzz το bass big muff π της EHX

http://www.thomann.de/gr/electro_harmonix_bass_big_muff.htm

(Αυτά είναι τα προσωπικά μου γούστα και δεν σημαίνει ότι είναι πανάκεια)

 

Β) Εδώ τώρα όπως είπα και πριν πολλοί μπασίστες δεν χρησιμοποιούν EQ αλλά booster. Γνώμη μου είναι πως ένα καλό EQ μπορεί να σε boostάρει και έχει το συν ότι αν πχ ο ενισχυτής σου μπουκώνει στα χαμηλά τότε απλά τα κόβεις στο EQ και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Ενώ με το booster θες παραπάνω ώρες ψαξίματος. Εδώ νομίζω πως την καλύτερη δουλειά που έχω ακούσει την κάνει το Boss GEB7

http://www.thomann.de/gr/boss_geb7_bass_eq.htm

Και μετά το Behringer (!) BEQ700

http://www.behringer.com/EN/Products/BEQ700.aspx

 

Γ) Πολλοί μπασίστες πιστεύουν πως όλα τα wah είναι ίδια και πως και ένα wah κιθάρας να πάρουν κάνει τη δουλειά. Το ίδιο πίστευα και εγώ για πολύ καιρό αλλά έκανα λάθος, οπότε προσοχή. Τα κιθαριστικά wah θα σας κατακρεουργήσουν τις χαμηλές συχνότητες και θα χάσετε σχεδόν όλο τον όγκο από τον ήχο σας. Για αυτό το λόγο δεν θα προτείνω κανένα πετάλι σε αυτή την κατηγορία, γιατί πρέπει ο κάθε ένας να πάρει το δικό του μπάσο (ακόμα και τον δικό του ενισχυτή αν έχει το πετάλι ένας φίλος του) και να γυρίσει τα μαγαζιά δοκιμάζοντας. Το ίδιο πετάλι δεν θα αποδώσει το ίδιο σε διαφορετικά μπάσα, με διαφορετικά EQ κλπ. Μην ξεχνάμε ότι στο μπάσο τα πάντα είναι θέμα συχνοτήτων. Αν το μπάσο σας έχει EQ on board τότε θα πρότεινα να τσεκάρετε Wah με τα ποτενσιόμετρα στη μέση (flat EQ)

 

Δ) Και τώρα θα πω για τα Modulation pedals. Η μάλλον δεν θα πω γιατί εδώ είναι καθαρά θέμα γούστου (θέλω το μπάσο μου να κάνει ιου ιου ή να κάνει μπαμ μπαμ ή να κάνει σαν χαλασμένη κόρνα αυτοκινήτου κλπ) Απλά θα ξαναπώ ότι η δουλειά μας είναι να είμαστε η βάση του συγκροτήματος, ο ρυθμός και όχι η Lead κιθάρα. Οπότε ΠΡΟΣΟΧΗ στα Modulation πετάλια γιατί θα πρέπει πάντα όταν ρυθμίζεται ένα πετάλι στο σπίτι σας να σκέφτεστε ότι πέζεται σε μία μπάντα και όχι μόνοι σας. Και όχι όσο τέλειο και αν ακούγεται το delay σπίτι σας να κάνει 500 φορές την κάθε νότα δεν είναι ωραίο στην πρόβα με άλλα 3-4 όργανα που μπερδεύονται...

 

Να σημειώσω τέλος πως όλα τα παραπάνω είναι η προσωπική μου γνώμη και εμπειρία. Επίσης πως δεν εξέτασα τον παράγοντα «τι είδος μουσικής παίζεις» αλλά λειτούργησα όσο πιο all around μπορούσα.

 

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν έχετε active μπάσο μην σας νοιάζει το αν είναι true bypass γιατί η διαφορά είναι αμελητέα (τουλάχιστον στα δικά μου αφτιά) . Αν πάλι δεν είναι active το μπάσο καλό θα ήταν να έχετε ένα true bypass πετάλι στην αρχή της αλυσίδας και ένα στο τέλος.

 

Μια πολυ συγκεκριμενη ενσταση σε αυτο το θεμα: Ενα passive μπασο μεσα απο πολλα TBP πεταλια θα "χανει" πολυ περισσοτερο σημα απο ενα active. Μπακαλιστικα, ενα buffer σε μια αλυσιδα "θωρακιζει" το σημα αρκετα ωστε να "επιζησει" μεσα απο πολλα μετρα καλωδιο (και ενα TBP πεταλι στην ουσια ειναι εξτρα μετρα καλωδιο). Σε active μπασα, το buffer βρισκεται στην προενισχυση του μπασου αρα το σημα μπορει να τρεξει μια σειρα TBP εφε χωρις προβληματα. Αντιθετα ενα passive μπασο θελει ενα buffer, κατα προτιμηση στην αρχη της αλυσιδας, ωστε να μην εχουμε tone suck μεσα απο τα υπολοιπα πεταλια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

[...]Εν αρχή παίζουμε μπάσο. Σκοπός μας λοιπόν δεν είναι να καλύψουμε την κιθάρα ή να παίζουμε lead μέρη συνέχεια αλλά το groove και το να είμαστε η ραχοκοκαλιά του συγκροτήματος. [...]

;) ;)

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Nikoubis

Έχεις δίκιο σε αυτό είναι η αλήθεια αλλά επειδή συνήθως τα πρώτα στην αλυσίδα είναι είτε tuner είτε Wah (αλλιώς είναι τελευταία) αυτό πιστεύω πως καλύτερα είναι να είναι TBP γιατί αλλιώς όταν είναι κλειστά έχουν μεγαλύτερο tone suck...

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίο άρθρο μαν,  8)

 

πρέπει να κανονίσουμε κάνα bassιστικό meet n' greet, να φέρουμε και τα εφέ μας, και τα μπασάκια να κάνουμε λίγο φασαρία...  ::)

www.lowercut.com

www.theroadmiles.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίο άρθρο μαν,  8)

Thanks!!

πρέπει να κανονίσουμε κάνα bassιστικό meet n' greet, να φέρουμε και τα εφέ μας, και τα μπασάκια να κάνουμε λίγο φασαρία...  ::)

Παραχωρείς το σπίτι σου? :P:P

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου