Προς το περιεχόμενο

Για παθιασμένους μουσικούς


grafistas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αγαπητοί συμφορουμήτες, ελπίζω να είστε ολοι καλά και να αναμετρηθήκατε στο τσουγκρισμα αυγών! ;D θα ήθελα την ανεκτιμητη βοηθεια σας. Βρίσκομαι Αγγλία για το πεταπτυχιακό μου ( αλλα ποτέ δε ξεχνω το noiz.gr = θρησκεία ;) ) και θα σχεδιασω την οπτική ταυτοτητα ενος στουντιο ηχογραφήσεων (λογότυπο, κλπ κλπ κλπ) θα ήθελα να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις που θα με βοηθήσουν στην ερευνα μου. Σε 2 βδομαδες παραδίδω. Χαιρετισμούς απο τη ξενιτιά πατριώτες. Να είστε παντα καλά και να ροκάρετε! ( εγω πλέον δεν εχω χρόνο ουτε τη κιθάρα μου να αγγιξω, κλαίει παραπονεμενη). Υποσχομαι οι 5 πρώτοι που θα απαντήσουν να τους στείλω σουβενιρ το μπιγκ μπεν!  :P

 

Οι ερωτήσεις ειναι η εξής

 

Title of Project: An investigation of how to create a successful brand identity for a recording studio that focuses in creating connections between people.

 

Γενικά:

My research main aim is to create a new image of how recording studios approach their target audience and to create a new experience for the user. I am building a social community which will offer to people the ability to investigate and to explore their talents and to share their common interests with other people.

 

The experience is taking place in a modern building with four available studio rooms and a big common area to relax. In the common area which is called live room you can: read a book or a magazine, listen to music, have a drink or eat something, meet with your friends, meet new people, share ideas. The wider context of the project is how music can be used visually to connect people, to give them motivation to explore their needs, their need for creativity. After all...all we need is music.

 

Eρωτησεις:

 

- 1.Would you like go at this recording studio  and be a part of the community, why? (read above)

 

- 2.What kind of services will you require to make you fully satisfied from a recording studio? (example: offers, gifts cards, points to gain free hours of recording)

 

- 3.What kind of promotional items from the recording studio would attract your attention? (example: poster, online advertising, website to keep you inform, blog, facebook, video, magazine advert, etc)

 

- 4.What kind of atmosphere do you like in recording studios (examples: friendly, professional, cozy, like home, rocky, jazzy, etc)

 

- 5,Define one think you liked the most in a recording studio. A thing that made this recording studio unique and got your attention. (examples: free t-shirts and drinks ect.)

 

- 6.“all we need is music” do you agree with that phrase, why?

 

 

Πολλούς χαιρετισμούς,  ;D

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητοί συμφορουμήτες, ελπίζω να είστε ολοι καλά και να αναμετρηθήκατε στο τσουγκρισμα αυγών! ;D θα ήθελα την ανεκτιμητη βοηθεια σας. Βρίσκομαι Αγγλία για το πεταπτυχιακό μου ( αλλα ποτέ δε ξεχνω το noiz.gr = θρησκεία ;) ) και θα σχεδιασω την οπτική ταυτοτητα ενος στουντιο ηχογραφήσεων (λογότυπο, κλπ κλπ κλπ) θα ήθελα να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις που θα με βοηθήσουν στην ερευνα μου. Σε 2 βδομαδες παραδίδω. Χαιρετισμούς απο τη ξενιτιά πατριώτες. Να είστε παντα καλά και να ροκάρετε! ( εγω πλέον δεν εχω χρόνο ουτε τη κιθάρα μου να αγγιξω, κλαίει παραπονεμενη). Υποσχομαι οι 5 πρώτοι που θα απαντήσουν να τους στείλω σουβενιρ το μπιγκ μπεν!  :P

 

Οι ερωτήσεις ειναι η εξής

 

Title of Project: An investigation of how to create a successful brand identity for a recording studio that focuses in creating connections between people.

 

Γενικά:

My research main aim is to create a new image of how recording studios approach their target audience and to create a new experience for the user. I am building a social community which will offer to people the ability to investigate and to explore their talents and to share their common interests with other people.

 

The experience is taking place in a modern building with four available studio rooms and a big common area to relax. In the common area which is called live room you can: read a book or a magazine, listen to music, have a drink or eat something, meet with your friends, meet new people, share ideas. The wider context of the project is how music can be used visually to connect people, to give them motivation to explore their needs, their need for creativity. After all...all we need is music.

 

Eρωτησεις:

 

- 1.Would you like go at this recording studio  and be a part of the community, why? (read above)

 

- 2.What kind of services will you require to make you fully satisfied from a recording studio? (example: offers, gifts cards, points to gain free hours of recording)

 

- 3.What kind of promotional items from the recording studio would attract your attention? (example: poster, online advertising, website to keep you inform, blog, facebook, video, magazine advert, etc)

 

- 4.What kind of atmosphere do you like in recording studios (examples: friendly, professional, cozy, like home, rocky, jazzy, etc)

 

- 5,Define one think you liked the most in a recording studio. A thing that made this recording studio unique and got your attention. (examples: free t-shirts and drinks ect.)

 

- 6.“all we need is music” do you agree with that phrase, why?

 

 

Πολλούς χαιρετισμούς,  ;D

 

 

 

 

  Γειά σου φίλε μου,αρχικά καλά να περνάς εκει στην ξενιτιά και να μην αφήνεις την κιθάρα να κλαίει,πάντα υπάρχει λίγος χρόνος ή μπορεί να βρεθεί με λιγη καλή θέληση...

Λοιπόν έχει πολύ ενδιαφέρον το θεμα της έρευνας.Περισσότερο επιχειρηματικό οφείλω να ομολογήσω,παρά ηχητικού-μουσικού περιεχομένου για αυτό το λόγο μάλλον και δεν έχει απαντήσεις απο το forum ακόμα πιστεύω.

 

Λοιπόν ας μπούμε στο κυρίως θέμα:

1.Ναι.Τώρα το γιατί...?

-Γνωριμίες με άλλους μουσικούς που μπορούν να οδηγήσουν σε νέες συνεργασίες και να δημιουργήσουν νέους μουσικούς ορίζοντες,να διαμορφώσουν καινούριες αντιλήψεις και να βελτιώσουν την ικανότητα επικοινωνίας μεταξύ μουσικών(ανθρώπων) και των μουσικών τους. -Η παρεα των συγκροτημάτων που μπορεί να παρεβρίσκετα στο χώρο και να σχολιάζει,επικροτεί την προσπάθεια των μουσικών και τους δίνει την αυτοπεπειθηση που αναζητά ο καλλιτέχνης.(Crazy People ;D)

 

2.Υπηρεσίες:

-Νερό(Πόσιμο)και γενικά κάτι να πιούμε ρε παιδί μου,κορακιάσαμε!

-Το recording είναι δεδομένο οτι θα το κάνουμε οι μουσικοί κάποια στιγμή,ίσως κατι πιο δελεαστικό όπως το mix+mastering 1 track για κάθε χ ώρες rec.

-Free use για πρόβες και rec:sound modules- electric instruments fx

-Το στούντιο να έχει παραγωγό που να παρακολουθεί και να συμβουλεύει.

-Promotion Μουσικών απο το στούντιο με cd singels (paper-case) την υπογραφή του στούντιο.(Ακραίο)

 

3:promo

-Cds με demo του στούντιο

-κουρδιστήρια-άλεν κρουστών-Πέννες

-Καπέλα και tshirt

-Photo απο επισκέψεις μου στο στούντιο

-Σαφώς internet, χρήση για ενημέρώση προσκλήσεις εκπτώσεις κλπ.

 

4.Επαγγελματικό περιβάλλον με φιλική ατμόσφαιρα,χώρίς πολλά στοιχεία ταυτοποιησης του χώρου ώς ροκι τζαζι κλπ.Η φιλική ατμόσφαιρα αφήνει ελευθερο το χώρο να πάρει κάθε φορα τη ατμόσφαιρα που θέλω.

 

5.Κάπνισμα στο χώρο του στουντιο...(Ακυρο αλλα ειλικρινές)

Φιλική συμπεριφορά απο τους υπαλλήλους.

Ανοιχτά και αργά τη νύχτα.

 

6.Δεν έχω κάτι να γράψω εδώ.Ssorry

 

Αυτά,ελπίζω να τα πάς καλά στην έρευνα!Δεν πιστεύω οτι σε βοηθούν αυτά που έγραψα αλλά έκανα μια προσπάθεια...Ευχομαι Επιτυχία!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
- 1.Would you like go at this recording studio  and be a part of the community, why? (read above)
It really depends on why I'm there. Some people use a studio, only  because they can't do their work elsewhere. In todays time, from a practical point of view the only reasons to go to a commercial studio are either if you are getting paid to do so (from a commercial publishing company), or if you can't do what you want in your own studio.

 

Having a community of random people could potentially work, but I would be careful to check who they are, if there's any kind of quality control, etc.

 

- 2.What kind of services will you require to make you fully satisfied from a recording studio? (example: offers, gifts cards, points to gain free hours of recording).
The only thing I have in mind for a normal commercial studio is this: I'd like to be able to do "anything" I want. I wouldn't want anything to limit me, my band or my creativity. I am limited by my own budget in my studio, but I wouldn't expect that in a commercial studio. The rest can be marketing tricks, but not exactly interested: I make a living off music, so offers, etc, would probably make me wonder why they are there in the first place (btw, simmilarly to the continuous offers of EW (Eastwest) where there's always an offer, and makes me think cheated when I buy a product or two, only to realise that the next offer is always better!  >:()

 

- 3.What kind of promotional items from the recording studio would attract your attention? (example: poster, online advertising, website to keep you inform, blog, facebook, video, magazine advert, etc)
Website, videos, stories and word of mouth.

 

- 4.What kind of atmosphere do you like in recording studios (examples: friendly, professional, cozy, like home, rocky, jazzy, etc).
hmmm... It really depends on context, no? I mean if you do metal music you wouldn't like a studio in lovely casual... pink colours? ;)

 

- 5,Define one think you liked the most in a recording studio. A thing that made this recording studio unique and got your attention. (examples: free t-shirts and drinks ect.)
The community idea, if explored further could be worth it. Other than that any studio I've been in, has some kind of area to sit, relax, have a coffee or something. So I'm not really fond of the idea of marketing this kind of thing.

 

- 6.“all we need is music” do you agree with that phrase, why?
Huh? We also need lyrics, experience, knowledge, gear, performers, etc... No, I don't agree with this romantisized notion of music. That is IF I understand what you mean here!
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Thank you so much for your asnwers so far!  ;D you are great! Ι forgot to mention that the target audience is people between 18-28 who want a place to express themselves freely. To communicate with other people and share experiences and passions. It doesnt matter if they play different kind of music. It is good to be different. We can learn many new things from others and who knows to create a new form of music etc. Ι am not targeting professional mucisian (althought they are welcomed) but the message i am going to give is to young people, passionate people, dreamers who want to change the world and the society through their music. to connect and to become one big power.

 

I am a graphic designer but music is my life. music walks with me in every step i make. My main message is all we need is music. but it is metaforical. If you are young, passionate, agressive, and you are writing and play music then music is the air you breath, music is the food you eat, music is your love, you are one and connected.  ;D

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου