Προς το περιεχόμενο

Ίντσα και τόνος κουρδίσματος


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το ντιμπέιτ σχετικά με το αν τα τύμπανα του σετ μπορούν ή πρέπει να κουρδίζονται σε συγκεκριμένες νότες είναι σχεδόν τόσο παλιό όσο και το ίδιο το όργανο.

Άποψή μου είναι ότι μπορούν (όμως είναι πολύ δύσκολο – ειδικά όταν υπάρχουν δύο δέρματα), αλλά δεν είναι απαραίτητο. Οι παράμετροι που παίζουν ρόλο είναι πάρα πολλές, και είναι πιθανό όταν πιάσεις τη νότα που θέλεις, το τύμπανο να ακούγεται χάλια, απλά γιατί είσαι εκτός του εύρους του. Επίσης, τα τύμπανα είναι κατά βάση ρυθμικό και όχι μελωδικό όργανο, και ο τόνος τους στα περισσότερα σύγχρονα είδη μουσικής δεν παίζει ρόλο, ενώ ο ήχος τους (χροιά) είναι πολύ σημαντικός. Δεν λέω ότι δεν αξίζει να δοκιμάσει κανείς, αλλά μιλώντας για μένα, είναι χαμένος χρόνος. Προσωπικά επιδιώκω να έχω ένα καλό διάστημα μεταξύ των τομ (η πέμπτη είναι μια χαρά, αλλά και μικρότερα διαστήματα κάνουν), και κάθε τομ να ακούγεται καλά μόνο του και ως μέρος του σετ. Τελικά βγαίνει συγκεκριμένη νότα, αλλά είναι αυτή που υπαγορεύει το ίδιο τύμπανο.

 

Πολύ πιο εύκολο είναι να κουρδίσεις σε καθαρες νότες τομ που έχουν μόνο το επάνω δέρμα (concert toms), όπως αυτά που χρησιμοποιεί ο Bozzio (hwept, ειλικρινά θεωρείς ότι ο Bozzio είναι παπάρας;), όπου καταφέρνει να έχει (σχεδόν) καθαρή χρωματική και διατονική κλίμακα.

 

Λοιπον αν δεν ημουν καφρος θα επρεπε να απαντησω εξ αρχης ετσι. Το point μου ηταν οτι με δυο δερματα ειναι πρακτικα παρα πολυ δυσκολο να πετυχεις νοτα, αλλα και να το καταφερεις συνολικα στο σετ, μαλλον αυτο δεν θα εχει πολυ νοημα για τον ηχο σου.

 

Το οτι τα τυμπανα ειναι ρυθμικο οργανο και οχι μελωδικο δεν παει να πει οτι ειναι κλαπατσιμπανα οποως ειπε καποιος εξυπνακιας παραπανω..

 

Τωρα οσον αφορα τον Βοζζιο τον θεωρω παπαρα, με την εννοια οτι ασχολειται να παραγει οπως λες χρωματικες κλιμακες. ΟΚ μαγκια, αλλα (αποψη μου ετσι?) ο σκοπος του οργανου δεν ειναι αυτος.

 

Ευχαριστως ναι, αλλα....ΟΧΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αυτό που ξέρω πάντως είναι ότι στις κλασικές ορχήστρες τα κρουστά είναι κουρδισμένα κανονικά σε νότες.

Παράδειγμα το "Also Sprach Zarathustra" του Johann Strauss. Στην εισαγωγή τα τύμπανα παίζουν καθαρά και ξάστερα νότες τις οποίες μπορεί κανείς άνετα να παίξει με οποιοδήποτε άλλο όργανο. Φυσικά και σε όλες τις υπόλοιπες κλασικές συνθέσεις, οι συνθέτες όταν βάζουν στο πεντάγραμμο κρουστά τα γράφουν με νότες.

 

Αυτό σημαίνει ότι και ένα drum kit μπορεί και πρέπει να κουρδιστεί σωστά σε νότες. Εξ ου και αν πας να παίξεις με ντράμερ που δεν ξέρει να κουρδίζει σωστά είναι πολύ πιθανό να ακούγεται το σύνολο χάλια. Αυτό φαίνεται ειδικά στα prog. και στα fusion σχήματα. Φανταστείτε ένα drum kit αποτελούμενο από 8 τομπ και 18 πιατίνια να μην είναι κουρδισμένο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω,είναι το γεγονός ότι όποιον ντράμμερ και να ρωτήσεις πώς κουρδίζεις,θα σου απαντήσει οτι εδώ βάζω διάστημα τρίτης εκεί πέμπτης,εκεί οκτάβας.Ε!πώς διάολο ορίζουν αυτά τα διαστήματα που αφορούν νότες,χωρίς νότες!΄Πώς θα πείς οτι εδώ έχω τρίτη εάν το 14άρι δεν είναι ΝΤΟ και το 12άρι μι και πώς πέμπτη εάν το 10άρι δεν είναι ΣΟΛ.Και αν το καταφέρεις λέει ο hwept δεν έχει και πολύ σημασία στο συνολικό ήχο.Σοβαρά μιλάμε?Δεν έχει σημασία που χτυπώντας ΝΤΟ έχεις τρίτο αρμονικό ΣΟΛ και πέμπτο ΜΙ πράγμα που σημαίνει οτι το αυτί σου ήδη έχει ακούσει τις νότες ώστε να έρθει αρμονικά να δέσει το χτύπημα στα άλλα δύο τομ.Το ίδιο είναι να χτυπήσεις μετά το ντο ένα ξεκάρφωτο ΡΕ δίεση και μετά ένα ΦΑ.Ρωτάω θα ακουσθούν το ίδιο η μία με την άλλη περίπτωση?

Επίσης κάποιος ρώταγε σκωπτικά  ποιός θα είναι ο θεμέλιος ήχος.Μα φυσικά ο ήχος που παράγεται απο τη δόνηση όλης της μεμβράνης και οι αρμονικοί απο τα στάσιμα κύματα της δόνησης της.

  Και φυσικά δεν είναι καθόλου δύσκολο να παράξεις νότα κουρδίζοντας και τα δύο δέρματα ταυτόχρονα όπως λέει ο hwept .ΠΙο δύσκολο απο το ένα δέρμα ναί,πρακτικά πάρα πολύ πιο δύσκολο όπως λέει όχι.

  Σε ότι αφορά τον ΜΠΟΖΙΟ που λέει ο hwept εγώ δεν τον είδα σε γκρούπ να ξεφεύγει απο τον αρχέγονο ρυθμικό ρόλο των τυμπάνων.ΤΟ τί θα κάνει με τα ντράμς σε σόλο κατάσταση είναι κανείς σε θέση να του το υποδείξει?Ποιός θα κρίνει οτι δεν μπορούν τα ντράμς να παίζουν χρωματικά στα σόλο? Ποιός?

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Σε ότι αφορά τον ΜΠΟΖΙΟ που λέει ο hwept εγώ δεν τον είδα σε γκρούπ να ξεφεύγει απο τον αρχέγονο ρυθμικό ρόλο των τυμπάνων.ΤΟ τί θα κάνει με τα ντράμς σε σόλο κατάσταση είναι κανείς σε θέση να του το υποδείξει?Ποιός θα κρίνει οτι δεν μπορούν τα ντράμς να παίζουν χρωματικά στα σόλο? Ποιός?

 

Ποιός?

 

ΑΥΤΟΣ (1-0  8))

 

Μα ήμαρτον. Ειπα τη γνωμη μου, οτι δεν μου αρεσει ο Βοζζιο κ τον θεωρω παπαρα. Υπαρχει κανα θεμα? Ειπα οτι Θα κρινω τι θα παιξουν τ ντραμς κ τι οχι? Ειπα οτι θα υποδειξω στον Βοζζιο και τον καθε Βοζζιο τι θα παιξει? Ελεος

 

Ας ληξει εδω αυτη η κουβεντα. Ο καθενας κανει οτι του καυλωσει κ εφοσον ο ιδιος κ το κοινο του γουσταρουν ΟΚ

 

 

Ευχαριστως ναι, αλλα....ΟΧΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ούτε σε εμένα αρέσει ο Μπόζιο

  Μου αρέσει όμως ΑΥΤΟΣ  ="http://www.youtube.com/watch?v=0NQ08V37g8c&hl=en_US&fs=1&"></και ΑΥΤΟΣ  "

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που ξέρω πάντως είναι ότι στις κλασικές ορχήστρες τα κρουστά είναι κουρδισμένα κανονικά σε νότες.

Παράδειγμα το "Also Sprach Zarathustra" του Johann Strauss. Στην εισαγωγή τα τύμπανα παίζουν καθαρά και ξάστερα νότες τις οποίες μπορεί κανείς άνετα να παίξει με οποιοδήποτε άλλο όργανο. Φυσικά και σε όλες τις υπόλοιπες κλασικές συνθέσεις, οι συνθέτες όταν βάζουν στο πεντάγραμμο κρουστά τα γράφουν με νότες.

 

Αυτό σημαίνει ότι και ένα drum kit μπορεί και πρέπει να κουρδιστεί σωστά σε νότες. Εξ ου και αν πας να παίξεις με ντράμερ που δεν ξέρει να κουρδίζει σωστά είναι πολύ πιθανό να ακούγεται το σύνολο χάλια. Αυτό φαίνεται ειδικά στα prog. και στα fusion σχήματα. Φανταστείτε ένα drum kit αποτελούμενο από 8 τομπ και 18 πιατίνια να μην είναι κουρδισμένο...

 

Άλλος είναι ο ρόλος των συμφωνικών κρουστών, και άλλος του drumset. Ναι τα timpani κουρδίζονται σε νότες, και έχουν και πεντάλ που αλλάζει τον τόνο ανάλογα με το κομμάτι/σημείο, αλλά επίσης έχουν ένα δέρμα και τελείως διαφορετική προσέγγιση στο παίξιμο.

 

Τα τύμπανα γενικά θεωρούνται άτονα κρουστά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν ή δεν πρέπει να κουρδίζονται σε καθαρές νότες. Όπως ξαναείπα, προσωπική μου γνώμη είναι ότι για τα περισσότερα σύγχρονα είδη μουσικής απλά δεν χρειάζεται, αλλά τίποτα δεν είναι απόλυτο.

 

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άλλος είναι ο ρόλος των συμφωνικών κρουστών, και άλλος του drumset.

+1

 

οι συνθέτες όταν βάζουν στο πεντάγραμμο κρουστά τα γράφουν με νότες.

στην περίπτωση του ντραμ κιτ οι νότες διαβάζονται "κατα συνθήκη" > έχουν μπροστά ένα κλειδί το οποίο μας λέει πχ. ότι το ντο ειναι το ταμπούρο, σε αντίθεση με τα τυμπάνια που διαβάζουν κλειδί του ΦΑ.

 

ΑΥΤΟΣ (1-0  8))

 

Μα ήμαρτον. Ειπα τη γνωμη μου, οτι δεν μου αρεσει ο Βοζζιο κ τον θεωρω παπαρα. Υπαρχει κανα θεμα? Ειπα οτι Θα κρινω τι θα παιξουν τ ντραμς κ τι οχι? Ειπα οτι θα υποδειξω στον Βοζζιο και τον καθε Βοζζιο τι θα παιξει? Ελεος

 

Ας ληξει εδω αυτη η κουβεντα. Ο καθενας κανει οτι του καυλωσει κ εφοσον ο ιδιος κ το κοινο του γουσταρουν ΟΚ

ο τρόπος που γράφεις προσβάλει. {συγνώμη που επεμβαίνω, αλλά ξεκίνησες επιθετικά απ την αρχή του θρεντ}

 

Θα ήθελα να μου υποδείξετε μοντέλα κουρδιστηριών που χρησιμοποιήτε για τα ντραμς.

 

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω,είναι το γεγονός ότι όποιον ντράμμερ και να ρωτήσεις πώς κουρδίζεις,θα σου απαντήσει οτι εδώ βάζω διάστημα τρίτης εκεί πέμπτης,εκεί οκτάβας.

 

+1 Προσωπικά δεν κουρδιζω βάσει νοτας, διαστηματος κτλ και αυτό γιατί τα ντραμς ειναι ενα οργανο που ξεκουρδίζεται πολύ ευκολα. κουρδίζω πάντα χοντρικά με το αυτί μεχρι να πετύχω την επιθυμητη τονικότητα σε καθε τυμπανο.

 

η ντραμς ισως ναναι το πιο μελωδικό οργανο και ισως να εχει το μεγαλύτερο ευρος κουρδίσματος από τα περισσοτερα οργανα (imho) απλά ο ρόλος της είναι γενικά ρυθμικός

www.reverbnation.com/steamrollerassault

www.youtube.com/user/beeros05

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποτε στη ζωη μου δεν εχω κουρδισει σε νοτες και ποτε μου δεν εχω δει κανεναν ντραμμερ στο στουντιο (και εχω δει...παρα μα παρα πολλους) να κουρδιζει σε...νοτες..

 

Αν θελετε πως να μαθετε να κουρδιζετε ΤΕΛΕΙΑ το σετ σας,δειτε απλα τον κυριο...

 

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι όντως...το εχω το dvd του...και σε γενικες γραμμες η συμβουλή του είναι να κουρδίζουμε σε γενικές γραμμες με το αυτί αναλογα με την τονικότητα που θέλουμε να πετύχουμε με το κλασσικό χτύπημα κατω από την καθε βιδα κουρδίσματος.

 

επίσης πολύ σωστή τακτική είναι η χρήση 2 ντραμόκλειδων συγχρόνως για ποιο ομοιόμορφο τέντωμα του δέρματος καθώς την ωρα που τραβιέται το δέρμα παθαίνει ''σοκ'' και αν εχουμε 1 κλειδί μπορεί να πάθει ζημια καθώς δεν τεντώνει από 2 μεριες ταυτόχρονα και ομοιόμορφα.

 

αλλοι προτείνουν να πιεζουμε και να τσαλακώνουμε το δέρμα πριν το βαλουμε για κουρδισμα στις ακρες του περιμετρικά για να προετοιμαστεί για το ''σοκ'' του τεντωματος.

 

αυτό που δεν έχω κατανοήσει όμως καλα...ειναι η χρήση ζεστου αερα για να κατσει το δέρμα, λεπτομέρειες κανείς γιαυτή τη διαδικασία?

www.reverbnation.com/steamrollerassault

www.youtube.com/user/beeros05

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου