Προς το περιεχόμενο

Eq - Compression, ποιό πρωτα στο signal flow;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα παιδια, θα ηθελα τις γνωμες σας για ενα βασικο ερωτημα μου. Σε ενα track στο DAW που θα χρησιμοποιησουμε και comp και eq στο signal flow,

εσεις, ποιας "σχολής" εισαστε;

 

Αυτης που λέει: Πρωτα Εq και μετα compression, ή πρώτα compression και μετα eq-ing;

...οκ, για τους οιδήμονες, θελω και επιχειρηματα αν ειναι ευκολο παρακαλώ ;)

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναλόγως τι θέλεις να κάνεις...υπάρχει και σωστή σειρά. (Δεν θα σου πω το κλασικό...κρίνε με τα αυτιά σου  :P ) Αν δεις πάνω κάτω πως δουλεύουν ίσως σου φανεί πιο λογικό να χρησιμοποιηθεί το eq πριν το compression , αφού το eq ουσιαστικά αλλάζει το πλάτος (και άρα τις δυναμικές) των συχνοτήτων.

Guybrush Threepwood...mighty pirate!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κανένα από τα δύο δεν είναι λάθος και ούτε είναι θέμα "σχολής". Εξαρτάται καθαρά από το τι θέλεις να επιτύχεις και προσωπικά είναι το τι θα μου έρθει πρώτα στο μυαλό! Μπορεί να συνειδητοποιήσεις ότι χρειάζεται λίγο διορθωτικό pre eq αφού έχεις βάλει compression, γιατί το πάτημα μπορεί να αναδείξει κάποιο ενοχλητικό περιεχόμενο στο σήμα, η μπορεί κάλλιστα να δοκιμάσεις ποια η διαφορά αν το βάλεις πριν η μετά.

 

Μη ξεχνάμε πως ένας compressor (ειδικά αν είναι από τους καλούς τους χρωματιστούς ;D) από μόνος του μπορεί να λειτουργήσει σαν eq και να προσθέσει το επιθυμητό tone shape!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για μένα εξαρτάται η σειρά. Θα πρέπει να χωρίσεις την χρήση που θέλεις να κάνεις, διορθωτική ή χρωματική.

Στην πρώτη περίπτωση την πληροφορία την δίνουν τα αυτιά.

Αν αυτό που ακούς εντονότερα ως "πρόβλημα" είναι οι δυναμικές, τότε ξεκινάς και τις "διορθώνεις" με έναν compressor και ακολουθεί eq αν μετά ακούς πως χρειάζεται και συχνοτική ισοστάθμιση. Έτσι θα χρησιμοποιήσεις λιγότερο eq.

Και αντιστρόφως, αν ακούς ομαλές τις δυναμικές αλλά δεν υπάρχει συχνοτική ισορροπία, τότε μπορείς να "απευθυνθείς" σε ένα eq και να ομαλοποιήσεις τυχόν υπάρχουσες δυναμικές με έναν compressor.

 

Αν θέλεις να χρωματίσεις τον ήχο κάνοντας τον compressor να "pumpάρει" σε ένα drum bus πχ, τότε μπορείς να βάλεις καταρχήν ένα eq και μετά έναν compressor με αρκετό gain reduction και να ακούς πως μεταβάλλεται το pumping αναλόγως την ρύθμιση που κάνεις realtime στο eq.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου