Προς το περιεχόμενο

Korg Pandora PX4D Input, Output Level


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια σε όλους.

 

Συγχωρέστε με αν βάζω το θέμα σε λάθος κατηγορία αλλά το ανοίγω σε αυτή την κατηγορία διότι αναζητώ μια εμπεριστατωμένη απάντηση από κιθαρίστες σχετικά με τη συγκεκριμένη συσκευή και πιο συγκεκριμένα σχετικά με τα Input και Output Levels.

 

Όσον αφορά το Input της συγκεκριμένης συσκευής το Manual αναφέρει στη σελίδα 10 οτι η συσκευή διαθέτει στο πλάι έναν διακόπτη (Input Level Switch) τον οποίο ο χρήστης μπορεί να θέσει στις θέσεις Hi και Lo ανάλογα με την έξοδο της κιθάρας ή του μπάσου που πρόκειται να συνδεθεί σε αυτό.

 

Επίσης στη σελίδα 13 στην παράγραφο 2 κάτω από την επικεφαλίδα Initial Settings αναφέρεται οτι θέτουμε τον διακόπτη στη θέση Hi όταν η κιθάρα μας διαθέτει High Output Pickups (Humbucking) ή Pickups με onboard προενισχυτή αν καταλαβαίνω καλά.

 

Θεωρώ οτι η είσοδος του Pandora PX4D είναι Hi-Z και συνεπώς μπορούμε να συνδέσουμε απευθείας ηλεκτρική κιθάρα. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι το εξής:

Μία ηλεκτρακουστική κιθάρα με onboard προενισχυτή τι Output Level διαθέτει; Line level ή ασθενέστερο όπως το Hi-Z ή κάτι ενδιάμεσο;

 

Επίσης στη σελίδα 12 του Manual κάτω από την επικεφαλίδα Making Connections φαίνεται οτι η έξοδος του Pandora μπορεί να συνδεθεί σε Mini Component, Stereo, Ενισχυτή κιθάρας ή ακουστικά. Δεδομένου οτι η έξοδος του Pandora δεν αλλάζει ψηφιακά Level μέσω κάποιας εντολής από το Menu του θα ήθελα να γνωρίζω τι Level είναι. Είναι Line Out, Hi-Z ή Headphone. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν ο κατασκευαστής να αναφέρει οτι μπορεί η ίδια έξοδος να συνδεθεί σε Hi-Ζ Ιnput (Ενισχυτής κιθάρας) αλλά και σε Line In ενός Home Stereo πχ.

 

Δυστυχώς όσο και να έψαξα το Manual δεν αναφέρει εμπέδηση εξόδου.

 

Προσπαθώ να βγάλω συμπέρασμα και για την είσοδο του Pandora έτσι ώστε να αντιληφθώ αν είναι δυνατόν να επεξεργαστώ και άλλη πηγή εκτος από ηλεκτρική κιθάρα, πχ Synth με Line Out ή ηλεκτρακουστική με Onboard προενισχυτή.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα ήθελα να γνωρίζω τι Level είναι.

εχω την εντιπωση οτι ειναι ενα απλο stereo line out. του βαζεις στερεο καρφι παιζει στερεο βαζεις μονοφωνηκο παιζει μονο. Το lo η το hi paizei rolo μονο στην εισοδο του μηχανηματος.

Τωρα αν θες την εξοδο του πανδορα θελεις να την κουμποσεις σε amp με εισοδους hi και lo (αν καταλαβα γι'αυτο και η ερωτηση σου) δεν ξερω ποιο ειναι το σωστο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δεχτούμε οτι η έξοδος του Pandora είναι Line (δεν με αφορά αν είναι Stereo ή Mono) τότε πώς ο κατασκευαστής προτείνει στη σελίδα 12 οτι μπορούμε να συνδέσουμε την έξοδό του Pandora σε Ενισχυτή Κιθάρας που όπως γνωρίζουμε δέχεται Hi-Z Outputs; Δεν είναι λίγο ανορθόδοξο αυτό σύμφωνα με τα περι Impedance Bridging και εφόσον στη συσκευή δεν υπάρχει κάποια ρύθμιση παραμετροποίησης του Level της εξόδου ανάλογα με το που πρόκειται να συνδεθεί;

 

Με λίγα λόγια αν το Pandora βγάζει Line Out λίγων εκατοντάδων Ohm μπορεί να συνδεθεί σε Hi-Z Input ενισχυτή κιθάρας τάξης MOhms χωρίς κανένα πρόβλημα ή ανεπιθύμητη συνέπεια στον ήχο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε αντίθετη περίπτωση τώρα, αν δεχτούμε οτι το Pandora βγάζει Hi-Z έξοδο πχ μερικών δεκάδων kΩ τότε μπορούμε να το συνδέσουμε σε Input ενισχυτή κιθάρας. Το θέμα όμως που προκύπτει σε αυτήν την περίπτωση είναι πώς ο κατασκευαστής αναφέρει οτι η έξοδος του Pandora μπορεί να οδηγηθεί σε Line In είσοδο ενός Home Hi-Fi ή ενός Mixer εφόσον μια τυπική εμπέδηση εισόδου Line In βρίσκεται μεταξύ 15kΩ-40kΩ;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να σου κάνω μια ερώτηση, χωρίς παρεξήγηση;

 

Φοβάσαι μήπως η (τεράστια) Korg λέει ψέμματα, και γίνει κάποια ζημιά;

 

Ή απλά έχεις την απαίτηση να ξέρεις τα "τι" και τα "πώς" για το μηχάνημα πριν το χρησιμοποιήσεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω χρησιμοποιήσει το μηχάνημα με διαφορετικές πηγές και συνδεσμολογίες μέχρι τώρα.

 

1η Περίπτωση: Η έξοδος ηλεκτρικής κιθάρας πηγαίνει απευθείας στην είσοδο του Pandora και η έξοδος του Pandora πηγαίνει σε Hi-Z είσοδο ενισχυτή ηλεκτρικής κιθάρας. Σε αυτήν την περίπτωση όλα λειτουργούν ok και ο ήχος είναι αυτός που θα περίμενε κανείς. Το γεγονός οτι όλα λειτουργούν ok με οδηγεί στο λογικό συμπέρασμα οτι η έξοδος του Pandora έχει εμπέδηση συγκρινόμενη ή παρόμοια με αυτή μιας ηλεκτρικής κιθάρας και "ματσάρεται" σωστά με Hi-Z Input ενισχυτή τάξης MΩ.

 

2η Περίπτωση: Η έξοδος ηλεκτρικής κιθάρας πηγαίνει απευθείας στην είσοδο του Pandora και η έξοδος του Pandora πηγαίνει σε Line In είσοδο ενός καναλιού μιας κονσόλας της οποίας το Line In έχει εμπέδηση 40kΩ. Από αυτόν τον τρόπο σύνδεσης δεν είχα προσδοκίες απλά το έκανα μόνο και μόνο για δοκιμαστικούς σκοπούς και για να τσεκάρω πώς θα είναι ο ήχος. To αποτέλεσμα ήταν οτι ο ήχος είναι πολύ εξασθενημένος. Σημειώνω εδώ οτι η Korg αναφέρει στη σελίδα 48 του Manual οτι η έξοδος του Pandora είναι Line και Headphone dual Purpose Output χωρίς βέβαια να υπάρχει κάποιος Hard ή έστω Software διακόπτης μέσω του Interface της συσκευής που να καθορίζει τη συγκεκριμένη έξοδο.

 

3η Περίπτωση: Η έξοδος ηλεκτρακουστικής κιθάρας με onboard Προενισχυτή πηγαίνει απευθείας στην είσοδο του Pandora και η έξοδος του Pandora πηγαίνει σε Line In είσοδο ενός καναλιού μιας κονσόλας της οποίας το Line In έχει εμπέδηση 40kΩ. Σε αυτήν την περίπτωση ο ήχος είναι μια χαρά. Αυτό που δεν ξέρω και θα το ρωτούσα αργότερα είναι το Level της εξόδου μιας ηλεκτρακουστικής με Onboard Προενισχυτή. Ποια είναι η τυπική εμπέδηση εξόδου μιας ηλεκτρακουστικής κιθάρας και ποιο το Level της εξόδου της; Ουσιαστικά αυτό που ζητείται είναι η εμπέδηση και το Level της εξόδου του onboard προενισχυτή της. Πρόκειται για Line σήμα ή ασθενέστερο; Πόσα Ω είναι περίπου (τάξη μεγέθους); Επίσης να σημειώσω οτι η ίδια ηλεκτρακουστική αν συνδεθεί απευθείας σε Line In είσοδο στην κονσόλα χωρίς δηλαδή να παρεμβάλλεται ανάμεσα το Pandora παίζει μια χαρά χωρίς κανένα πρόβλημα.

 

4η Περίπτωση: Η έξοδος ενός Synth που γνωρίζω οτι είναι Line Out πηγαίνει απευθείας στην είσοδο του Pandora και η έξοδος του Pandora πηγαίνει σε Line In είσοδο ενός καναλιού της κονσόλας της οποίας το Line In έχει εμπέδηση 40kΩ. Στις περισσότερες των περιπτώσεων ο ήχος του Synth είναι ικανοποιητικός εκτός από μερικά συγκεκριμένα εφφέ στα οποία υπάρχει έντονη παραμόρφωση χωρίς φυσικά το αντικείμενο του εφφέ να είναι distortion ή overdrive.

 

Έχοντας κάνει όλες τις παραπάνω δοκιμές και γνωρίζοντας κάποια πράγματα περί Impedance bridging μου γεννήθηκε η απορία σχετικά με τις εμπεδήσεις εισόδου-εξόδου του Pandora προκειμένου να δικαιολογήσω τη συμπεριφορά του. Ο "γενικός" χρυσός κανόνας του Bridging προς μέγιστη μεταφορά τάσης πριν το στάδιο της Τελικής Ενίσχυσης μιλάει για εμπέδηση εισόδου τουλάχιστον 10 φορές μεγαλύτερη από αυτή της εξόδου στη διασυνδετική αλυσίδα προκειμένου να μεταφέρεται χονδρικά το 90% του σήματος.

 

Επίσης εφόσον η είσοδος του Pandora λογικά είναι Hi-Z και η έξοδος του Synth μου Line Out με 200Ω εμπέδηση, η μεταφορά της τάσης εξόδου του Synth στο Pandora πρέπει να υπερβαίνει το ποσοστό 99,9% και συνεπώς το πρόβλημα να μην οφείλεται εκεί. Αν δεν οφείλεται εκεί όμως τι συμβαίνει;

 

Αν η έξοδος του Pandora είναι όντως Line Out κάποιων εκατοντάδων Ohm τότε ομοίως συνδεόμενο σε Hi-Z Input ενισχυτή κιθάρας, το σήμα από την έξοδο του Pandora μεταφέρεται υπερ του δέοντος ικανοποιητικά στον ενισχυτή.

 

Τέλος αν εγώ για οποιοδήποτε λόγω συνδέσω τη Line έξοδο του Synth μου σε Hi-Z ενός ενισχυτή κιθάρας γιατί δεν μου αρέσει όπως ακούω το Synth μου από τον ενισχυτή κιθάρας; To Bridging είναι υπέρ του δέοντος ικανοποιητικό (Συντελεστής Damping = 104) κι όμως δεν το ακούω όπως θα ήθελα. Μήπως αυτό συμβαίνει τελικά επειδή οι ενισχυτές αναδεικνύουν περισσότερο μέσω onboard φίλτρων ή άλλης τεχνολογίας σχεδιασμού κάποια συγκεκριμένη συχνοτική περιοχή η οποία "ανήκει" στις κιθάρες;

 

Μήπως τελικά το Pandora έχει τέτοιες τιμές εμπέδησης (ενδιάμεση κλάση) ώστε απλά να δίνει προτεραιότητα στη χρήση του με κιθάρες αλλά να είναι και ευέλικτο σε χρήση με άλλες πηγές που βγάζουν Line Out χωρίς βέβαια η απόδοση του εκεί να είναι η βέλτιστη;

Εικασίες κάνω και για αυτό θα ήθελα τη γνώμη σας.

 

Τέλος να πω οτι όλα τα καλώδια που χρησιμοποιήθηκαν για τις συνδέσεις ήταν τσεκαρισμένα και δεν υπερβαίνουν το 1m

 

Όπως βλέπεις gdevelek αυτές είναι οι συγκεκριμένες απορίες μου σχετικά με το Pandora και τη χρήση του.

 

Επίσης χωρίς παρεξήγηση κι εγώ με τη σειρά μου θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί θεωρεις σημαντικό και συνεπώς πρέπει να γνωρίζεις από πριν, "αν φοβόμαι μήπως η Korg λέει ψέμματα και γίνει κάποια ζημιά ή αν θέλω να γνωρίζω τα τι και τα πώς", πριν δώσεις κάποια απάντηση; Όποιο και από τα 2 αν ισχύει δεν επηρεάζει την απάντηση που θα δώσει κάποιος, έτσι δεν είναι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία αλλά καθώς κανείς εδώ δεν φαίνεται να γνωρίζει τα σώψυχα των συσκευών αυτών σε επαρκή λεπτομέρεια ώστε να σου λύσει την απορία, το δικό μου σκεπτικό είναι "μην το ψειρίζεις τόσο..."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία αλλά καθώς κανείς εδώ δεν φαίνεται να γνωρίζει τα σώψυχα των συσκευών αυτών σε επαρκή λεπτομέρεια ώστε να σου λύσει την απορία, το δικό μου σκεπτικό είναι "μην το ψειρίζεις τόσο..."

 

Νομίζω οτι εδώ μέσα υπάρχουν άτομα που μπορούν να γράψουν κάτι σχετικα. Μάλιστα όσον αφορά εμπεδήσεις υπάρχει και σχετική αρθρογραφία στο forum.

 

Επίσης το να ζητώ να μάθω την τιμή των εμπεδήσεων εισόδου κι εξόδου μιας συσκευής δεν θεωρώ οτι είναι πια και τόσο "ψείρισμα" τη στιγμή που η συγκεκριμένη συσκευή παρεμβάλλεται μεταξύ οργάνων, ενισχυτών, mixers κτλ.

 

Απορώ πάντως πώς μια εταιρεία του βεληνεκούς της Korg δεν γράφει συγκεκριμένα Specs στο Manual.

 

Για παράδειγμα η BOSS για το GT100 αναφέρει ξεκάθαρα τα Ονομαστικά Level για Input και Output σε dBu και εκτός αυτού και τις εμπεδήσεις εισόδου (1MΩ) κι εξόδου (2kΩ) γεγονός που κάνει τα πράγματα πολύ σαφή για τον χρήστη καθώς ο ίδιος ξέρει τι ακριβώς να περιμένει από τη συσκευή όπου και να τη συνδέσει. Φυσικά διαθέτει και ξεχωριστή έξοδο ακουστικών η οποία είναι Τελικώς Ενισχυμένη ως οφείλει προκειμένου να οδηγηθεί σε ακουστικά.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • Guru

Νομίζω οτι εδώ μέσα υπάρχουν άτομα που μπορούν να γράψουν κάτι σχετικα.

Σίγουρα υπάρχουν αρκετοί και δεν εννοώ εμένα ή μόνο εμένα λόγω του επαγγέλματος.

Θέλει όμως πολύ χρόνο η επεξήγηση και θα μπλέξουμε με ηλεκτρονικά, νόμους και ... αρκετό γράψιμο.

 

Επίσης το να ζητώ να μάθω την τιμή των εμπεδήσεων εισόδου κι εξόδου μιας συσκευής δεν θεωρώ οτι είναι πια και τόσο "ψείρισμα" τη στιγμή που η συγκεκριμένη συσκευή παρεμβάλλεται μεταξύ οργάνων, ενισχυτών, mixers κτλ.

Κάθε συσκευή είναι κατασκευασμένη - σχεδιασμένη για το σκοπό που την προορίζει ο κατασκευαστής.

Ως εκ τούτου, το πιό πάνω προϊόν θα συνδεθεί σε είσοδο ενισχυτή κιθάρας χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο να συνδεθεί και σε άλλη είσοδο, οπότε...

 

Ο επαγγελματίας keyboardistas που ξέρει τι θέλει θα πάρει αυτό που πρέπει και θα το συνδέσει έτσι όπως πρέπει με το ανάλογο ηχητικό αποτέλεσμα. Γι'αυτό υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων.

 

Απορώ πάντως πώς μια εταιρεία του βεληνεκούς της Korg δεν γράφει συγκεκριμένα Specs στο Manual.

Είναι η μόνη ή η πρώτη φορά; εδώ δεν γράφει άλλα...

 

Για παράδειγμα η BOSS για το GT100 αναφέρει ξεκάθαρα...

Ατυχές παράδειγμα Νίκο. Αυτό ανήκει σε άλλη κατηγορία (απαιτήσεων). Το συγκεκριμένο μηχάνημα έχει έξοδο Line και Phones (με διαφορετικά impedances).

Καλό παράδειγμα θα ήταν το BOSS BR-80 που ακολουθεί την ίδια τακτική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου