Προς το περιεχόμενο

Δημοτική μουσική ή μήπως κάτι άλλο;


ex-cyclops

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η παρακμη δεν υφισταται μονο στη δημοτικη μουσικη, ειναι συνολικο φαινομενο

σε ολο τον χωρο της μουσικης, παρε παραδειγμα τα σημερινα "λαικα", τα σημερινα "νησιωτικα" κ.ο.κ.....

Προσωπικα θεωρω οτι η παρακμη γενικα ειναι παγκοσμιο φαινομενο σε ολες τις μορφες τεχνης αλλα στη μουσικη πολυ περισσοτερο.... συγκρινω την ποπ π.χ. μουσικη πριν τριαντα χρονια με την σημερινη ladygagaδοποιηση της....

 

Ευτυχως βεβαιως για τα αυτακια μας που παντα υπαρχουν εξαιρεσεις.

Γιώργος, μόνο με μηδέν λιπαρά please

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 166
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Ομολογώ ότι ίσως το νέο μουσικό είδος που ξεπηδά μέσα από το πάντρεμα της παράδοσης με τα ηλεκτρικά μουσικά όργανα να είναι ενδιαφέρον, ως πειραματισμός ή οτιδήποτε άλλο. Επίσης μπορώ να αντιληφθώ την προτίμηση μερίδας του κόσμου στο ηχητικό αποτέλεσμα που παράγεται, που εν πολλοίς οφείλεται στο πολύ πλουσιότερο αρμονικό περιεχόμενο που παράγουν τα ηλεκτρικά όργανα, καθώς και τα τύμπανα, αυτός ο ίσως άγριος και επιθετικός ήχος, πράγμα που σε μεγάλο ποσοστό ίσως και να σε ωθεί να θες να χορέψεις. Άλλο αυτό όμως, άλλο η δημοτική μουσική. Ίσως αυτό το νέο μουσικό ιδίωμα θα έπρεπε να ονομαστεί διαφορετικά, γιατί σαφέστατα δεν αποτελεί μέρος της παράδοσής μας. Σίγουρα δεν είναι δημοτική μουσική, σαφώς δεν είναι συνέχεια της δημοτικής μας παράδοσης, ίσως θα μπορούσε να ονομαστεί νεο-δημοτική, ίσως σκυλο-δημοτική, όχι όμως καθαρή και γνήσια δημοτική μουσική.

 

Η παρακμη δεν υφισταται μονο στη δημοτικη μουσικη, ειναι συνολικο φαινομενο

σε ολο τον χωρο της μουσικης, παρε παραδειγμα τα σημερινα "λαικα", τα σημερινα "νησιωτικα" κ.ο.κ.....

Προσωπικα θεωρω οτι η παρακμη γενικα ειναι παγκοσμιο φαινομενο σε ολες τις μορφες τεχνης αλλα στη μουσικη πολυ περισσοτερο.... συγκρινω την ποπ π.χ. μουσικη πριν τριαντα χρονια με την σημερινη ladygagaδοποιηση της....

 

Ευτυχως βεβαιως για τα αυτακια μας που παντα υπαρχουν εξαιρεσεις.

 

Μπορώ να πω ότι με πρόλαβες. Αν και δε παρακολουθώ από κοντά τη νησιώτικη παραδοσιακή μουσική, σαφέστατα οι αρχές της παρακμής, με την μετατροπή της σε σκυλονησιώτικη, έχουν δοθεί από τη γνωστότατη οικογένεια, ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε.

 

Θεωρώ ότι η απαρχή της παρακμής υπήρξε η δεκαετία του 80, με την εισαγωγή των φτηνών synth ήχων σε όλα τα είδη της μουσικής, όπως λαϊκά, βλέπε λεπάδες και κακό συναπάντημα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγω πιστευω πως εχει χαλασει αρκετα η γνωστη παραδοσιακη μουσικη..Τα μονα ισως που παραμενουν αυθεντικα ειναι τα ηπειρωτικα,τα νησιωτικα και μερικες ορχηστρες ποιοτικες που δεν ξεφευγουν απο τα δημοτικα-παραδοσιακα χωρις κλαρινα που αυτοσχεδιαζουν σε σολ# εκεινη τη στιγμη στα 500db και κρατανε το επιπεδο!

 

Συγνωμη για την παρενθεση και αν ξεφευγω λιγο απο το θεμα αλλα θελω να παραθεσω το παρακατω βιντεο να δειτε πως μερικα κλαρινο-δημοτικο-τραγουδα μετατρεπονται "ανετα" σε κατι τετοιο.. 8)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προς τους φίλους που λένε ότι τους αρέσουν τα "ηλεκτρικά" δημοτικά, δείτε τα δύο παρακάτω βίντεο. Για μένα είναι μέγιστη προσβολή ότι και τα δύο μπαίνουν στην κατηγορία "δημοτικό". Το πρώτο είναι δημοτικό, το δεύτερο είναι τουρκογύφτικο. Simple as that._

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρεπιπτοντως καποιος γειτονας Γιώργης που γιορταζει παιζει τερμα τη ζαφειρενια!

χαχαχαχ

 

Μην αρπαζεσαι..Δυστυχως σε πανηγυρια κλπ. τετοια παιζουν και λιγα δημοτικα!

Η λυση ειναι η να φυγεις ή να ξεκινησεις τα κρασια!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρεπιπτοντως καποιος γειτονας Γιώργης που γιορταζει παιζει τερμα τη ζαφειρενια!

χαχαχαχ

 

Μην αρπαζεσαι..Δυστυχως σε πανηγυρια κλπ. τετοια παιζουν και λιγα δημοτικα!

Η λυση ειναι η να φυγεις ή να ξεκινησεις τα κρασια!

 

Μα δεν είπα να απαγορευτεί να παίζεται αυτή η μουσική (αν και θα ήταν μία κάποια λύση ομολογώ ;D ). Απλά να μην την ονομάζουν δημοτική. Όπως ακριβώς γίνεται και με τα ακούσματα τύπου γαβ γαβ πάολες καράδες και δε συμμαζεύεται, που δεν είναι λαϊκά, αλλά σκυλάδικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν τα ονομασα ετσι για να μη θιξω καποιον..Αλλα αφου ειπωθηκε,μια σαφεστερη εννοια για αυτα που εννοεις ειναι τουρκο-γυφτο-τσιφτετελο-καψουρο-σκυλαδικα και λιγο απ'ολα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μουσική παράδοση έχει αλλοιωθεί στο μεγαλύτερό της μέρος, αλλά υπάρχουν περιοχές που ακόμη κρατούν παραδοσιακά πανηγύρια και ήχο με καθαρά παραδοσιακά όργανα (τέτοιες περιοχές είναι πχ στην Ήπειρο τα Πωγώνια, Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα-όχι όλα τα χωριά κάποια).... γενικά όπου υπάρχουν πολλές πέτρες από 890m υψόμετρο και άνω ;D

 

Επίσης πρόσφατα βρέθηκα σε κρητικό γλέντι εδώ στην Ήπειρο μόνο με παραδοσιακά όργανα (λύρα, λαούτο & λαούτο μπάσο- υπήρχε μόνο μικροφωνική & τα μικρόφωνα τίποτα άλλο) οπότε δεν νομίζω ότι είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα.

 

Όσο για το τι είναι παράδοση απόψεις διίστανται όπως έχει πει και ένας λαογράφος σημασία έχει με το τι διασκεδάζει ο κόσμος.... αυτό το σκυλοκλαρινοσουργελοκιτσαριό μετά από 100 χρόνια ίσως να θεωρείται παράδοση, το Korg M1 θα θεωρείται παραδοσιακό όργανο χεχε!

 

Όσοι δεν από εμάς δουλεύουμε σε κανά μαγαζί επαγγελματικά έχουν πάθει μια σχετική αναισθησία απλά παίζεις ότι ζητάει ο κόσμος δεν κάθεσαι να το σκεφτείς και πολύ είναι μέσα στο πρόγραμμα... όπως θα παίξεις παντελίδη θα παίξεις και τα καγκέλια όπως τα παίζουν απλά για να διασκεδάσει ο κόσμος....

 

Στο δημοτικό δεν είναι τωρινό το κακό έχει καιρό που έχει χαλάσει απλώς ήταν οριοθετημένο ανά περιοχές το "κιτσ" & το "ποιοτικο", πχ την Θώδη δεν θα την δεχόταν ποτέ στα Ζαγόρια θα την έπαιρναν με τις πέτρες, αλλά μπορεί να έπαιζε μια χαρά στους κάμπους της Άρτας.

 

Η τωρινή κατάσταση απλώς αντικτοπρίζει την κατάντια που έχουμε περιέλθει και σαν λαός και σαν χώρα, το ίδιο ισχύει και με την φιλαρμ της Βιέννης αντικτορπίζει το επίπεδο της Αυστρίας.

 

Ελλαδάρα με τις μπύρες να λήγουν αύριο, βάλε πάγο στα βαρέλια σουβλάκια που έχουν ξεμείνει από τις απόκριες και φωτορυθμικά στην πίστα και δώσεεεεεε λέμεεεεεεε :P

 

ελπίζω να μην γίνει χειρότερα μετά θα το γυρίσω σε καλωδιακή να παίζει μόνιμα την φιλαρμ της Βιέννης 8) (και δεν μάρέσει και η κλασσική ρε γμτ....).

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...το ίδιο ισχύει και με την φιλαρμ της Βιέννης αντικτορπίζει το επίπεδο της Αυστρίας

H "Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής" τι αντικατοπτριζει? Το επιπεδο της Ιταλιας ή της Τουρκιας?

Αν νομιζεις οτι 8 εκατομμυρια Αυστριακοι ακουνε ολη μερα Κλασσικη εισαι γελασμενος. Κι εκει οπως και παντου υπαρχει καλη μουσικη και σκουπιδια μουσικη.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνωμη για την παρενθεση και αν ξεφευγω λιγο απο το θεμα αλλα θελω να παραθεσω το παρακατω βιντεο να δειτε πως μερικα κλαρινο-δημοτικο-τραγουδα μετατρεπονται "ανετα" σε κατι τετοιο.. 8)

 

Dimitris Agerakis Arkitsa, part 2

Ο Αγεράκης (που συχνά εμφανίζεται και στις αγγελίες) κάνει πλάκα (στιχουργικό ad lib στη παραλία της Αρκίτσας με λαϊκή "πατίνα" μουσικής. Το ίδιο θα μπορούσε να κάνει (ο οποιοσδήποτε) με οιοδήποτε είδος μουσικής (ειδικά λαϊκής που βασίζεται σε επανάληψη συγκεκριμένων, άμεσα αναγνωρίσιμων μοτίβων) . Δεν έχει να κάνει με τον ευτελισμό της δημοτικής μουσικής.

 

Εξάλλου νομίζω ότι αυτόνομη κριτική του δημοτικού τραγουδιού από το κοινωνικό γίγνεσθαι δεν μπορεί να γίνει. Όταν υπάρχει αυτή η αλλαγή (ή διάβρωση, ή αλλοτρίωση ή ευτελισμός ή πρόοδος όπως εσείς θέτε πείτε το) στον κοινωνικό ιστό αλλά και στην κοινωνική αντίληψη της επαρχίας (η Ελληνική δημοτική μουσική δεν είναι αστικής φύσεως) είναι επόμενο να υπάρχουν και αντίστοιχες αλλαγές στις εκτελέσεις.

 

Λογικό είναι είναι να αρέσει η σύγχρονη εκδοχή των δημοτικών εκτελέσεων. Αφού εξάλλου (χρησιμοποιώντας παραδείγματα από πρόσφατες κοινωνικές εκδηλώσεις) στους περισσότερους αρέσει ο Επιτάφιος-βόλτα ή η Ανάσταση-express ή το βουνήσιο προκατ σπιτάκι, το μηχάνημα στη σούβλα.

 

Ναι, όλα πρόοδος είναι. Ευκολίες βρε παιδί μου. Άλλος βέβαια μπορεί να το δει ως ισοπέδωση. Κάπως σαν τις εκτελέσεις των δημοτικών τραγουδιών. Είναι θέμα οπτικής γωνίας.

 

Κι ο "λαογράφος" δεν τα λέει απολύτως καλά. Το τραγούδι (και ο ενίοτε συνοδευτικός χορόες) δεν είναι απαραίτητα μόνο διασκέδαση. Σίγουρα όμως πρέπει να είναι ψυχαγωγία. Υπάρχει διαφορά.  ;)

 

Από την άλλη, τα rock fusion του Σπάθα ή τα κιτσ της Δήμου ή οι Jazz προσεγγίσεις της δημοτικής (άλλωτε επιτυχημένα και με γούστο και άλλωτε .......), έχουν εφαλτήριο ή επιρροή την δημοτική αλλά δεν είναι δημοτική.

 

Προσωπικά, έχοντας την τύχη να ακούσω πανηγύρια στην Στερεά Ελλάδα, στην Ήπειρο  αλλά και στη Θράκη με ακουστικά όργανα στον φυσικό τους χώρο, δεν μπορώ να δεχτώ τα υποκατάστατα ως πρότυπα. Επιτυχείς προσομοιώσεις ίσως.

 

Αλλά σαφώς, μην έχοντας και τις γνώσεις που πρέπει, δεν είναι απαραίτητο να έχω δίκιο.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου