Προς το περιεχόμενο

Solo volume σε γκρούπ με δύο κιθαρίστες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στο καθαρό κανάλι οποιουδήποτε λαμπάτου ενισχυτή με οποιοδήποτε πεταλάκι (booster, tubescreamer overdrive, eq) ο ήχος είναι ικανός να ξεπηδήσει και να κάνει τον σολίστα να εισακουστεί. Τί γίνετε όμως σε γκρούπ με δύο κιθαρίστες που παίζουν γκαζομένοι όταν έρχεται η στιγμή του σόλο. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο κιθαρίστας παίζει τις κάλτσες του αλλά δεν τον ακούει κανείς ή ακούγεται αλλά ο ήχος είναι τόσο χάλια που καλύτερα να μην ακουγόταν.

Προσωπικά μέχρι στιγμής για να boostαρω τα σόλο μου χρησιμοποιώ ενα eq πεταλακι (Boss GE-7) με τα μεσαία ανεβασμένα (ανεστραμμένο χαμόγελο), πολλές φορές σε συνδυασμό με κάποιο volume pedal στη λούπα, γιατί αν ανεβάσω το volume από το GE-7 σφυρίζει σαν τρελό.

Εσείς πώς βγαίνετε μπροστά από τη "βαβούρα" όταν ο ενισχυτής έχει ένα βρώμικο κανάλι; Το Χotic ep booster κάνει για αυτήν τη δουλειά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Στο καθαρό κανάλι οποιουδήποτε λαμπάτου ενισχυτή με οποιοδήποτε πεταλάκι (booster, tubescreamer overdrive, eq) ο ήχος είναι ικανός να ξεπηδήσει και να κάνει τον σολίστα να εισακουστεί. Τί γίνετε όμως σε γκρούπ με δύο κιθαρίστες που παίζουν γκαζομένοι όταν έρχεται η στιγμή του σόλο. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο κιθαρίστας παίζει τις κάλτσες του αλλά δεν τον ακούει κανείς ή ακούγεται αλλά ο ήχος είναι τόσο χάλια που καλύτερα να μην ακουγόταν.

Προσωπικά μέχρι στιγμής για να boostαρω τα σόλο μου χρησιμοποιώ ενα eq πεταλακι (Boss GE-7) με τα μεσαία ανεβασμένα (ανεστραμμένο χαμόγελο), πολλές φορές σε συνδυασμό με κάποιο volume pedal στη λούπα, γιατί αν ανεβάσω το volume από το GE-7 σφυρίζει σαν τρελό.

Εσείς πώς βγαίνετε μπροστά από τη "βαβούρα" όταν ο ενισχυτής έχει ένα βρώμικο κανάλι; Το Χotic ep booster κάνει για αυτήν τη δουλειά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aν κ σε όλες μου τις μπάντες επέλεγα να παίζω με πλήκτρα αντί για 2η κιθάρα, το καλύτερο που μπορεί να συμβεί σε ένα λάιβ είναι να παίζουν όλοι με τις στάθμες τους και τις δυναμικές τους όπως κάνουμε τεχνητά σε μία μίξη στο στούντιο. Δηλαδή: σολάρει η κιθάρα= ανεβαίνει (λίγο) η ένταση της (προσωπικά χρησιμοποιώ ένα boss volume pedal), χαμηλώνει ο πληκτράς ή 2ος κιθαρίστας. Αφού το ξέρει ότι εκεί έχει σόλο ο άλλος, είναι το λιγότερο που έχει να κάνει... ;)

www.thedamnationproject.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Είμαι υπέρμαχος των δυναμικών και προσπαθώ το gain μου να είναι τόσο (κάπου στη μέση) που να ελέγχεται με τις εναλλαγές δυναμικών στο παίξιμο. Αλλά με ντραμς και μπάσο που δουλεύουν και στα μπουζούκια και δεύτερο κιθαρίστα που παίζει με πεταλιέρα δεν τα καταφέρνω ποτέ να βγω μπροστά χωρίς πετάλι. Με μια κιθάρα και πλήκτρα έκανα δουλειά απλά με ένα tubescreamer.

Στη les paul (με classic 57 pafs) που είναι η βασική μου κιθάρα πρέπει να κλείσεις σχεδόν τελείως το volume knob για να δεις διαφορά στην ένταση, ενώ με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ καλή στο να "καθαρίζει".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το volume boost αν είναι ήδη overdriven ή distorted ο ενισχυτής δεν θα σε φέρει πιο πάνω από πλευράς έντασης - απλά θα πουσάρει - και θα κομπρεσσάρει/βρωμίσει ακόμη περισσότερο τον ήδη βρώμικο ενισχυτή. Από ό,τι βλέπω το γνωρίζεις το πρόβλημα, κι έχεις ένα volume pedal στη λούπα. Κι αυτό βεβαίως δεν θα σε φέρει πιο πάνω αλλά... πιο κάτω από το unity gain, επομένως θα πρέπει να το έχεις λίγο πιο κάτω από εκεί. Το Boss EQ πού το έχεις? Μετά από βρωμοπέταλα σε καθαρό ενισχυτή ή πριν?

 

Η πιο απλή λύση είναι ένα booster στην λούπα, ή στο τέλος της αλυσίδας πριν τον καθαρό ενισχυτή. Κι αυτή όμως δεν είναι η πιο ενδεδειγμένη κατά τη γνώμη μου γιατί απλά παρασέρνει όλους να συμμετέχουν στους μάταιους (και ηλίθιους) volume wars. Πολύ σωστά γράφεις πως σου αρέσουν οι δυναμικές, όμως για να υπάρχει αντίκρισμα σε αυτό πρέπει να συμμετέχει και η υπόλοιπη μπάντα, και αυτό έρχεται μετά από αρκετή μουσική συνύπαρξη και ωριμότητα από όλους (και δυστυχώς αρκεί μόνο ένας για να χαλάσει την ισορροπία). Για πάμπολλους αυτά βεβαίως είναι ή εντελώς ανήκουστα, ή ανέκδοτα...

 

Κυρίως συχνοτική πρέπει να είναι η αλλαγή σου προς τα μεσοϋψηλά κι όχι τόσο volume (έστω λίγο). Και αν και λογικά το ξέρεις, να σου υπενθυμίσω πως αυτό που ακούς εσύ κοντά στον ενισχυτή ή από το monitor δεν είναι το τελικό mix που ακούει το κοινό, στο οποίο τα πράγματα διαφέρουν πολύ. Μια λύση σε αυτό θα ήταν να βάλεις κάποιο φίλο σου να παίξει κι εσύ να είσαι από κάτω και να ακούσεις τι βγαίνει, ή να του δώσεις κάποιο φορητό stereo recorder για να σας καταγράψει στα τραγούδια που υπάρχει πρόβλημα (και να είσαι προετοιμασμένος για ένα μικρό σοκ για το τι θα ακούσεις...). Γενικά το φορητό stereo recorderάκι είναι στοιχειώδες για να ακούν όλοι τα κατορθώματά τους στις πρόβες - πολύ αποκαλυπτικό και εξαιρετικά χρήσιμο.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο ενισχυτής που χρησιμοποιώ στα λάιβ είναι ο blackstar HT-40 και τα γκάζια μου τα παίρνω απ το βρώμικο κανάλι του χωρίς πετάλια. Το eq το έχω εκτός λούπας. Λάιβ ηχογραφημένα από την κονσόλα του μαγαζιού ή απο τη βιντεοκάμερα ακούγονται μια χαρά. Τα παράπονα συνήθως τα κάνει ο κόσμος που θέλει παραπάνω ένταση σε ένα σόλο που του αρέσει και για μένα έχουν λόγο αφού είναι το κοινό μου, πληρώνουν εισιτήριο και συνήθως είναι φίλοι πολλοί εξ αυτών δε μουσικοί και πολλές φορές ο ντράμερ που υπό τις συνθήκες που παίζει σε πολλα από τα μαγαζιά είναι λογικό να μην ακούει και πολλά πράγματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από ό,τι βλέπω έχεις αρκετή πείρα επί του θέματος. Η δικιά μου συμβουλή θα ήταν να μοντάρεις το Boss EQ (o ίδιος με κάποιο από τα κιτ που κυκλοφορούν στο νετ ή σε κάποιον φίλο σου ηλεκτρονικό) για να μην βγάζει θόρυβο σε υψηλό boost, ή να πάρεις ένα καλύτερο και με περισσότερο headroom όπως αυτό της MXR (ακόμα καλύτερα αυτό με τις 10 μπάντες), ή να πάρεις ένα καλό παραμετρικό όπως πχ. της Empress ή της WMD (ή κάποιο φτηνότερο μεταχειρισμένο, όπως πχ. ένα Catalinbread Varioboost). Αυτό θα σου επιτρέψει και volume boost, και μια ήπια έμφαση σε ένα σύνολο συχνοτήτων με ρυθμιζόμενο εύρος χωρίς μεμονωμένες όπως αυτές που σου παρέχει ένα γραφικό EQ. Και θα εστίαζα σε ψηλότερες από τα μεσαία...

 

Όταν είχα κάποτε κι εγώ παρόμοιο πρόβλημα, το είχα λύσει με παραμετρικό (ένα παλιό Maestro Parametric Filter) στην λούπα. Δεν θυμάμαι ποια συχνότητα είχε σαν κέντρο η καμπύλη που "σήκωνα" αλλά αυτό έχει περισσότερο σχέση με το σετάπ σου, με το αυτί σου και με τις συχνοτικές σας ισορροπίες στην μπάντα.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Χρησιμοποιεις το eq boost οπως το χρησιμοποιεις

 

2) Λες στον ετερο κιθαριστα να χαμηλωσει λιγο το volume της κιθαρας του και να παιξει λιγο πιο απαλα

 

Απλα πραγματα! ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Χρησιμοποιεις το eq boost οπως το χρησιμοποιεις

 

2) Λες στον εταιρο κιθαριστα να χαμηλωσει λιγο το volume της κιθαρας του και να παιξει λιγο πιο απαλα

 

Απλα πραγματα! ;)

Σωστότατος ;)
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου