Προς το περιεχόμενο

Ποιος τονος καλυτερος για φωνη σε τραγουδι;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

ο τραγουδιστης πρεπει ΠΑΝΤΑ να τραγουδαει απο τον τονο στον οποιο αποδιδει τα μεγιστα,τοσο ερμηνευτικα οσο και φωνητικα.

 

Ωραια, οποτε τι συνταγη ακολουθουμε;

 

Πχ κοιταμε το ευρος της φωνης του τραγουδιστη σε διαφορους τονους στο τραγουδι και προσπαθουμε να βρισκεται η μελωδικη γραμμη ισορροπημενα σε εκταση και προς τα κατω και προς τα πανω;

 

Δηλ (για να μην τραβατε τα μαλλια σας με αυτα που γραφω :D )

 

εχει καποιος εκταση απο πχ C2 εως C4 (τυχαια γραφω) θα κοιταξουμε να μην πλησιαζει ουτε πολυ προς τα κατω ουτε προς το μεγιστο του ευρους αλλα "τσακ στη μεση";!

 

ΥΓ: μπακατελιστικο, ξερω :(

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 20
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ωραια, οποτε τι συνταγη ακολουθουμε;

 

Πχ κοιταμε το ευρος της φωνης του τραγουδιστη σε διαφορους τονους στο τραγουδι και προσπαθουμε να βρισκεται η μελωδικη γραμμη ισορροπημενα σε εκταση και προς τα κατω και προς τα πανω;

 

Δηλ (για να μην τραβατε τα μαλλια σας με αυτα που γραφω :D )

 

εχει καποιος εκταση απο πχ C2 εως C4 (τυχαια γραφω) θα κοιταξουμε να μην πλησιαζει ουτε πολυ προς τα κατω ουτε προς το μεγιστο του ευρους αλλα "τσακ στη μεση";!

 

ΥΓ: μπακατελιστικο, ξερω :(

 

γιατι εχεις τύψεις για τις απορίες αυτές? Φυσιολογικότατες τις βρισκω. Μην ανησυχεις γι αυτο. Dont worry about it. Smile!!

 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραια, οποτε τι συνταγη ακολουθουμε;

 

Πχ κοιταμε το ευρος της φωνης του τραγουδιστη σε διαφορους τονους στο τραγουδι και προσπαθουμε να βρισκεται η μελωδικη γραμμη ισορροπημενα σε εκταση και προς τα κατω και προς τα πανω;

 

 

ναι δοκιμαζεις διαφορους τονους μεχρι να βρεις τον καλυτερο,μην ανησυχεις οταν τον βρεις θα το ξερεις....

 

Τι ειναι αυτο? Stirella?

 

ναι,παρε και εναν γνωστο σιδερωτη

 

albertcollins3-400.jpg

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ αν και πρέπει να έχει κάποια ψυχοακουστική βάση... έχεις κάποιες πηγές mario?

 

Δεν το έχω ψάξει ακαδημαϊκά παρά μόνο εμπειρικά. Αλλά ΜΕ έδωσες ωραία ιδέα για ψάξιμο. Να μια καλή αρχή:

http://en.wikipedia.org/wiki/Music_psychology

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacoustics

http://en.wikipedia.org/wiki/Biomusicology

 

Eδώ και δεκαετίες έρευνες έχουν δείξει ότι μουσικές με μέτριο tempo και ψαλιδισμένα τα μπάσα και τα πρίμα αυξάνουν την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετs.  ;)

 

Προς το παρόν πάντως καμία έρευνα δεν έχει αποδείξει ότι τα "ουσάκ" είναι πιο νταλγκαδιάρικα από Gm

 

http://youtu.be/8J87yIQwwlY

 

έως Am

 

 

;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οταν λες επιλογη τονικοτητας, εχεις ηδη τη μελωδια/φωνη και θελεις να το ενορχηστρωσεις; Η κλασσικη επιλογη θα ηταν η ΛΑ, αλλα(!) εξαρταται σε μεγαλο βαθμο τι εκταση εχει η μελωδια, τι εκταση εχει αυτος που θα την τραγουδησει και τι στυλ θα ειναι το τραγουδι. Γενικα οι ψηλοτερες νοτες ειναι για να περνας πιο εντονα συναισθηματα, να δινεις ενταδη στο κομματι κτλ. χωρις αυτο να ειναι απολυτο. Ο τυπος της φωνης ειναι επισης σημαντικος αφου ενας μπασος δε θα μπορει να αποδοσει σε ψηλοτερες νοτες οπως ενας τενορος και το αντιθετο.

 

Γνωμη μου ειναι δοκιμαζε συνεχεια τονικοτητες και μεινε οπου ικανοποιηθεις φωνητικα, την κιθαρα τη ρυθμιζεις ευκολα, τη φωνη οχι. Βαλε και αυτο το μαραφετι αν χρειαστει, κοιτα να "βολεψεις" τη φωνη πρωτα ωστε να αποδιδει τα μεγιστα.

 

Στα περισσοτερα live συνηθως παιζουν 1 ημιτονιο/ενα ταστο (πολυ σπανια περισσοτερα) κατω επειδη ο τραγουδιστης εχει να βγαλει προγραμμα 1-1,5 ωρα και τα λαθη δε συγχωρουνται. Στο στουντιο μπορει να αφιερωσει την ιδια ωρα για να ηχογραφισει μονο και μονο μια φραση απο ενα τραγουδι, εχει χρονο να κανει διαλλειμα και περιθωριο για λαθη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω το πιο σημαντικό απο όλα είναι το σε τι κομμάτι απευθύνεσαι και δεν εννοω είδος.Εννοώ κάτι πολύ απλό,αν είναι δικό σου και θες να προσθέσει τα φωνητικά του κάποιος άλλος ή αν είναι παιγμένο το κομμάτι ήδη.Την περίπτωση να γράψεις κάτι και ταυτόχρονα να ψάχνεις τον τόνο για τη δική σου φωνή δεν την υπολογίζω γιατί νομίζω ότι η φωνή μας στα άπαιχτα τραγούδια κατα κάποιο τρόπο κουμπώνει μόνη της,άνευ εύρους.

Για τις άλλες δυο περιπτώσεις όμως η διαφορά θεωρώ πως είναι η εξής:

Έχωντας έναν τραγουδιστή ο οποίος να σκαμπάζει απο θεωρία,φαίνεται σχεδόν απο την αρχή αν θα κουμπώσει πάνω στο καινούργιο σου κομμάτι η όχι.Αν το κομμάτι έχει ήδη παιχτεί τότε οφείλει ο ίδιος να ξέρει απο τι τόνο θα το πει.Τουλάχιστον στο περίπου.Και για να spice things up λίγο,σας δίνω λίγη τροφή για σκέψη.Τόσες μπάντες που παίζουν ή και αναμασούν κομμάτια στους ίδιους τόνους πχ FIREWIND που έχω τώρα στο μυαλό μου,το κάνουν για την ευκολία της φωνής η για βολικό και εύηχο αποτέλεσμα σαν σύνολο?Εγω προσωπικά θεωρώ ότι η φωνή κουμπώνει πάνω στο κομμάτι και όχι όλη η μπάντα πάνω στη φωνή.Φυσικά αν σεσσιονάρεις αλλάζει το θέμα... :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπαρχει καποιος κανονας να κανει τα πραγματα πιο απλα. Τεχνη κανεις...οτι σου κατεβει.  ;) Απο εκει και μετα εξαρταται απτο ποσο εμπειρος τραγουδιστης εισαι, αλλα και εκει ο μονος κανονας ειναι να μπορεις να τραγουδησεις την νοτα κατα προτιμηση για ωρα χωρις να βγαζεις νοκ αουτ την φωνη σου.

Τρολολολολολολολ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραιες απαντησεις παιδες!

 

Κοιταξτε απο που πηγαζει το προβλημα:

 

Ωντας 33χρονων σημερα, ξεκινώντας στα 14 απο heavy metal παιζοντας σε μπαντα με τον δίδυμο στα lead και τον μεγαλύτερο αδερφο στα ντραμς, και παράλληλα απο τα 17 στα λαικά (απο ρεμπετικα, λαικά σε μαγαζια στου Ψυρρη για το μεροκάματο και αλλου, με την αλογοουρα και οι τρεις βεβαια  ;D ),

 

Στο hard rock και blues σημερα (καλά για τα "εντεχνα" ωραια φαση τοτε, να πέσουν και τα θηλυκά ;) ), σημερα παράλληλα σε πιο παραδοσιακο στυλ (ΟΛΑ ΜΑΖΙ), εχει αλλάξει αρκετα η φωνή μου από τοτε ::)

 

Σημερα, φυσικά δεν μπορω να πω τα ρεμπετικα/ λαικα κτλ στους ιδιους τονους με οταν ημουν 17, και φυσικά κανω transpose. Δεν εχω κανενα προβλημα με αυτο, και γενικα ειμαι λιγο αντιθετος στην χρηση καποτα-στου, νομιζω πως με περιοριζει... στο να κυριευσω την ταστιερα  ;D (στην κιθαρα μονο, εεε, ειπαμε!!!)

 

Οποτε ενστικτωδως προβαροντας ανεβοκατεβαζω τους τονους. Απλά μην εχωντας γνωσεις ορθοφωνιας/ φωνητικων κτλ, ψαχνω ενα μπουσουλα να ακολουθησω τους...κανονες

 

 

 

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

νομιζω πως με περιοριζει... στο να κυριευσω την ταστιερα

 

δεν σε εμποδιζει καθολου να...κυριευσεις την ταστιερα,απλα σου δινει ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΚΟΡΝΤΑ σε τονους που δεν μπορεις να τα εχεις.

 

και κακα τα ψεμματα ΑΛΛΟ ΗΧΟ εχουν τα ανοικτα ακκορντα ειδικα στην ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ κιθαρα.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν σε εμποδιζει καθολου να...κυριευσεις την ταστιερα,απλα σου δινει ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΚΟΡΝΤΑ σε τονους που δεν μπορεις να τα εχεις.

 

και κακα τα ψεμματα ΑΛΛΟ ΗΧΟ εχουν τα ανοικτα ακκορντα ειδικα στην ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ κιθαρα.

 

Πολυ σωστα...

 

Παντα σνομπαρα το καποταστο γιατι μου φαινοταν οτι αν το εβαζα ηταν σαν να μην ηξερα να παιζω  :P (τελικα παιζοντας χωρις αυτο, με βοηθησε στη δεξιοτητα στα ρυθμικα και στο ανοιγμα των χεριων  ;)

 

Τωρα, ισως του δωσω μια δευτερη ευκαιρια...

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου