Προς το περιεχόμενο

Παρθενα αρμονια - βαθυτερη θεωρια


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πολυ ενδιαφερον αναλυση για τις τονικοτητες/ κλιμακες που εχουν την περισσοτερη εν δυναμει χρησιμοτητα για αρμονικες εξερευνησεις:

 

http://www.tonalcentre.org/Tonal%20Function%20in%20Harmonic%20Scales%20-%20updated%20Dec%202005.pdf

 

Εκτος απ'τις τεσσερις τονικοτητες (διατονικο ματζορε, φυσικο/αρμονικο/μελωδικο μινορε) που εχουν εξερευνηθει παρα πολυ ο συγγραφεας καταληγει σε αλλες ακομα τεσσερις που ειναι "παρθενα" εδαφη, περιληπτικα:

 

Αρμονικος ματζορε: c, d, e, f, g, bA, b

Μελωδικος ματζορε (Μιξολυδιος b6): c, d, e, f, g, bA, bB

Διπλος αρμονικος ματζορε (Χιτζαζκιαρ): c, bD, e, f, g, bA, b

 

Διπλος αρμονικος μινορε (gypsy μινορε): c, d, bE, #f, g, bA, b

 

Διαβαστε το εγγραφο για να δειτε ποιες ειναι οι ποιο δυνατες καντεντσες για καθε τονικοτητα (ομοια με πχ. την IV - V - I σε διατονικο ματζορε).

Πραγματικα πολυ ενδιαφερον και εχω ξεκινησει ειδη να πειραματιζομαι με chord progressions.

 

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Περισσότερη Βοήθεια :

 

Αρμονικος ματζορε: είναι ο περίφημος Ταμπαχανιώτικος !!!  ;D

Τ – Τ – Η – Τ – Η – 3Η - Η

Αποτελείται από ένα Ματζόρε τετράχορδο (Λυδικό ή Ιωνικό αν προτιμάτε) και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό)

 

Πχ. Από Ντό είναι :   C - D - E - F - G - Ab - B – C

        Από Ρε είναι :  D - E - F# - G - A - Bb - C# - D

 

Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι :  

D – Edim – F# και F#min – Gmin – A – BbAug – C#dim

 

 

Μελωδικος ματζορε (Μιξολυδιος b6):   (Την έχω συναντήσει και ως Adonai malakh – ή Buselic … ελέγχεται )

Τ – Τ – Η – Τ – Η – Τ - Τ

Αποτελείται από ένα Ματζόρε τετράχορδο (Λυδικό ή Ιωνικό αν προτιμάτε) και ένα τετράχορδο Φρυγικό  (Ουσάκ)

Πχ. Από Ντό είναι :   C - D - E - F - G - Ab - Bb – C

        Από Ρε είναι :  D - E - F# - G - A - Bb - C - D

Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι :  

D – Edim – F#Aug  – Gmin – Amin – BbAug – C

 

 

Διπλος αρμονικος ματζορε (Χιτζαζκιαρ) :  (Την έχω συναντήσει και ως Βυζαντινή ή Gipsy … ελέγχεται )

Η – 3Η – Η – Τ – Η – 3Η - Η

Αποτελείται από δύο τετράχορδα Χιτζάζ (Αρμονικό)

Πχ. Από Ντό είναι :   C - Db - E - F - G - Ab - B – C

        Από Ρε είναι :  D - Eb - F# - G - A - Bb – C# - D

Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι :  

D – Ed και Εdmin – F# και F#min – Gmin –   – BbAug –   (Οι συγχορδίες A και C# δεν σχηματίζονται  «σωστά» )

 

Διπλος αρμονικος μινορε (gypsy μινορε): (Την έχω συναντήσει και ως Νιαβέντ ή Algerian )

T - Η – 3Η – Η – Η – 3Η - Η

Αποτελείται από ένα τετράχορδο Hisar ? (ή Νιαβέντ αν προτιμάτε) και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό)

Πχ. Από Ντό είναι :   C - D - Eb – F# - G - Ab - B – C

        Από Ρε είναι :  D - E - F – G# - A - Bb – C# - D

Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι :  

Dmin  –   – FAug  –   – A  –   Bb και Bbmin – C# και C#min  (Οι συγχορδίες E και G# δεν σχηματίζονται  «σωστά» )

 

 

Άιντε και μία δώρο από ΄μένα :  Την Ονομάζω Κλίμακα «Πέτρος»  ;D :P

Η  – T  – Η – 3Η  – Η – 3Η - Η

Αποτελείται από ένα τετράχορδο  ? (ας το πούμε Λοκρικό αν προτιμάτε) και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό)

Πχ. Από Ντό είναι :   C - Db - Eb – Ε - G - Ab - B – C    (ή Fb αν προτιμάτε)

        Από Μι είναι :  E - F – G - Ab - B – C – D# - E

Οι συγχορδίες (πχ από Mι) είναι :  

Ε και Εmin  - Fmin  –  GAug  – Ab και Abmin  –BAug – C και Cmin  - D#Aug  (Πλουσιότατη !! )  ;D

 

/Πέτροc  8)

 

A !! Όποιος μου τη βρει σε κάποιο βιβλίο θεωρίας κερδίζει χρυσούν ωρολόγιο !!  :P ;D

 

Πέτροc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως υπάρχει κάποιο θεματάκι εδώ … επειδή η κλασική θεωρία και αρμονία (οι οποίες δυστυχώς επεκτείνονται σχεδόν σε όλες τις βαθμίδες της «επίσημης» μουσικής εκπαίδευσης) είναι χτισμένες στην αισθητική των ματζόρε και μινόρε κλιμακών και πρακτικά αγνοείται κάθε άλλη κλίμακα –και αισθητική επίσης.

 

Κατά συνέπεια ίσως και τα εργαλεία που διαθέτουμε (κυρίως για την αρμονία) να μην είναι ικανά να περιγράψουν την αισθητική αυτών των «περίεργων» κλιμακών.

 

Άρα  μάλλον χρειάζονται δυο φορές πιο ανοιχτά αυτιά και πολλές φορές πιο ανοιχτά μυαλά για να μελετηθεί και –γιατί όχι- και να χτιστεί μια νέα αισθητική …  ::)

 

/Πέτροc  8)

 

 

Πέτροc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω για την συγχορδιακη αναλυση αγαπητε Πετρο. Αυτες η τονικοτητες ειναι οντως χρησιμες αρμονικα (αντι μονο χρησιμες υπο drone) αλλα με διαφορετικες υποδεσποζουσες και δεσποζουσες, π.χ. στο μελωδικο ματζορε ειναι αντιστροφα, δηλαδη v - iv - I. Η κλασσικη θεωρια περιγραφει την μουσικη γλωσσα της κλασσικης περιοδου αλλα αυτη δεν ειναι η μοναδικη γλωσσα. Επισης μην ξεχναμε πως η αρμονια ειναι μονο ενα στοιχειο, ο ρυθμος και εμφαση επηρεαζουν εξισου πολυ το τελικο αποτελεσμα και το κατα ποσο μια τονικοτητα "πετυχαινει".

 

Επισης καπου διαβασα μια πολυ ευστοχη παρατηρηση για τις τεσσερις κλασσικες κλιμακες. Σε αυτες υπαρχει μονο μια ματζορε ενω υπαρχουν τρεις μινορε. Λοιπον ο συγγραφεας εδω πετυχε να εξισσοροπησει τα πραγματα με 4 και 4 φυσικες τονικοτητες που αντικατοπτριζει και την "ταξη" που υπαρχει στην διατονικη κλιμακα με 3 και 3 ..και μια περιττη.

 

Η "Πετρος" ειναι η raga bauli μαζι με μικρη τριτη. Επειδη εχει και τα δυο ειδη του ιδιου διαστηματος (τριτης) αποτυγχανει ως τονικη κλιμακα, αλλα υπο drone ("cosmic" ψαξε στο yt) ειναι ενδιαφερουσα, σαν ανατολιτικο μπλουζ.

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...  Επειδη εχει και τα δυο ειδη του ιδιου διαστηματος (τριτης) αποτυγχανει ως τονικη κλιμακα, ...

 

Ποιός ακριβώς το λέει αυτό ; Η μάλλον κάτω από ποιά θεώρηση ;  ;)

 

/Πέτροc  8)

 

πσ. Με "raga bauli μαζι με μικρη τριτη" δεν το κερδίζετε το ωρολόγιον Κύριε ...  ;D :P

Πέτροc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

http://www.maqamworld.com/maqamat/nawa-athar.html

 

Κάτω-κάτω.

 

Θελο ελπριμερο χρονογραφο 55mm με μαδερ οβ περλ καπακι ;D

 

Edit: οχι ρε γαμωτη, ειδα λαθος την 4η. Με το q&q θα μεινω. Αξιοπρεπες σαιτ παντως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χα χα χα ... πονηρούλη Ali Barout ...  ;D

 

παίζουμε και με προσεγγίσεις με μόρια τώρα ;  ;D :P

 

Μπορεί να κερδίσεις το λουράκι για την προσπάθεια ...  ;)

 

/Πέτροc  8)

Πέτροc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Περισσότερη Βοήθεια :

 

Αρμονικος ματζορε: είναι ο περίφημος Ταμπαχανιώτικος !!!   ;D

Τ – Τ – Η – Τ – Η – 3Η - Η

Αποτελείται από ένα Ματζόρε τετράχορδο (Λυδικό ή Ιωνικό αν προτιμάτε) και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό)

 

Πχ. Από Ντό είναι :  C - D - E - F - G - Ab - B – C

        Από Ρε είναι :  D - E - F# - G - A - Bb - C# - D

 

Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι : 

D – Edim – F# και F#min – Gmin – A – BbAug – C#dim

 

 

Μελωδικος ματζορε (Μιξολυδιος b6):  (Την έχω συναντήσει και ως Adonai malakh – ή Buselic … ελέγχεται )

Τ – Τ – Η – Τ – Η – Τ - Τ

Αποτελείται από ένα Ματζόρε τετράχορδο (Λυδικό ή Ιωνικό αν προτιμάτε) και ένα τετράχορδο Φρυγικό  (Ουσάκ)

Πχ. Από Ντό είναι :  C - D - E - F - G - Ab - Bb – C

        Από Ρε είναι :  D - E - F# - G - A - Bb - C - D

Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι : 

D – Edim – F#Aug  – Gmin – Amin – BbAug – C

 

 

Διπλος αρμονικος ματζορε (Χιτζαζκιαρ) :  (Την έχω συναντήσει και ως Βυζαντινή ή Gipsy … ελέγχεται )

Η – 3Η – Η – Τ – Η – 3Η - Η

Αποτελείται από δύο τετράχορδα Χιτζάζ (Αρμονικό)

Πχ. Από Ντό είναι :  C - Db - E - F - G - Ab - B – C

        Από Ρε είναι :  D - Eb - F# - G - A - Bb – C# - D

Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι : 

D – Ed και Εdmin – F# και F#min – Gmin –  – BbAug –  (Οι συγχορδίες A και C# δεν σχηματίζονται  «σωστά» )

 

Διπλος αρμονικος μινορε (gypsy μινορε): (Την έχω συναντήσει και ως Νιαβέντ ή Algerian )

T - Η – 3Η – Η – Η – 3Η - Η

Αποτελείται από ένα τετράχορδο Hisar ? (ή Νιαβέντ αν προτιμάτε) και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό)

Πχ. Από Ντό είναι :  C - D - Eb – F# - G - Ab - B – C

        Από Ρε είναι :  D - E - F – G# - A - Bb – C# - D

Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι : 

Dmin  –  – FAug  –  – A  –  Bb και Bbmin – C# και C#min  (Οι συγχορδίες E και G# δεν σχηματίζονται  «σωστά» )

 

 

Άιντε και μία δώρο από ΄μένα :  Την Ονομάζω Κλίμακα «Πέτρος»   ;D :P

Η  – T  – Η – 3Η  – Η – 3Η - Η

Αποτελείται από ένα τετράχορδο  ? (ας το πούμε Λοκρικό αν προτιμάτε) και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό)

Πχ. Από Ντό είναι :  C - Db - Eb – Ε - G - Ab - B – C    (ή Fb αν προτιμάτε)

        Από Μι είναι :  E - F – G - Ab - B – C – D# - E

Οι συγχορδίες (πχ από Mι) είναι : 

Ε και Εmin  - Fmin  –  GAug  – Ab και Abmin  –BAug – C και Cmin  - D#Aug  (Πλουσιότατη !! )  ;D

 

/Πέτροc  8)

 

A !! Όποιος μου τη βρει σε κάποιο βιβλίο θεωρίας κερδίζει χρυσούν ωρολόγιο !!  :P ;D

 

 

Τι μου ρθε τώρα στο ανήσυχα μουσικοσυνθετικό μυαλό μου............

 

Θα φτιαξω ενα ροκ σε ταμπαχανιώτικη κλιμακα με ανάλογη αρμονια και θα εμπεριέχει γεφυρα σε κλιμακα και αρμονία "Πετρος"

Πωωωωωω, μιλαμε αυτο ειναι προσωπική πρόκληση απο τον εαυτό μου (!) με εμπνευση τα σχετικά thread.

 

Το μυαλό μου λειτούργησε στιγμιαία με συνθήκες πολότουσ (να σαι καλά και εσύ octapus, πως μου είχε διαφύγει αυτό το thread.......... χαχαχαχαχα)

 

 

 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου