Προς το περιεχόμενο

Guitar hero


whiteNoise

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 412
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δεν ξερω τ μου εχει συμβει...

Ξεκινησα την κιθαρα για να παιζω 1000000000 νοτες το λεπτο ( καλα κοψε κατι...) αλλα παντα τα ειδωλα μου ηταν τυποι με τεραστια μαλλια , δερματινα κολλητα suits και περιεργες κιθαρες.

 

Τωρα τελευταια θελω να τα σταματησω ολα αυτα και να παιζω σαν τον Mckee,τον Chapdelaine και τον Emmanuel .  Αλλα ειναι τοσο τρομακτικα δυσκολο που μπροστα του το  Serrana φαινεται smoke on the water ευκολιας

Tone is in the ear of the beholder

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες αργότερα...

Συμφωνω. Οταν ομως η τεχνικη συνδυαζεται με το συναισθημα τοτε το αποτελεσμα ειναι εκθαμβωτικο. Ποτε θα ξεπερασω τη μαγεια που μου ασκει ο Bloomfield στο Albert's Shuffle απο το Super Session εδω και 25 χρονια; Σε εξαντλει ως προς το blues συναισθημα και τον καταιγισμο ιδεων και την on the spot συνθεση, αλλα και ως προς την εξωκοσμικη τεχνικη. Ειναι αραγε τυχαιο που εδω και 25 χρονια δεν εχει πεσει στην αντιληψη τη δικη μου αλλα και πολλων αλλων οποιαδηποτε ταμπλατουρα που να αποκαλυπτει τα μυστικα του Bloomfield (μονο προσφατα στην ιστοσελιδα mikebloomfield.com εμφανιστηκαν καποια licks). Aξεπεραστος!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • 1 μήνα αργότερα...

Είναι πάρα πολλά τα posts και δεν είχα την αντοχή να τα διαβάσω (πράγμα λογικό, μιας που όλοι ενθουσιαζόμαστε να μιλάμε για τέτοια θέματα)...

 

Κάπου διάβασα ότι ένας κιθαρίστας πρέπει να είναι πρώτα μουσικός, και μετά κιθαρίστας. Συμφωνώ απόλυτα, και αυτό ισχύει και για κάθε οργανοπαίκτη, αλλά και για κάθε τραγουδιστή. Γι'αυτό, παραθέτω τους δικούς μου αγαπημένους, που νομίζω ότι είναι αδύνατο να βρεις κάτι που τους λείπει (οι πρώτοι 3 είναι τα τελευταία χρόνια οι απόλυτοι αγαπημένοι, που δεν έχει βρεθεί ακόμα κανείς να τους εκθρονίσει)... Μιλάμε για μεγάλες μουσικές και κιθαριστικές προσωπικότητες, που είναι πραγματικοί guitar heroes, όχι για τα παιδάκια που πρωτοπιάνουν κιθάρα με σκοπό να παίξουν το Smoke on the water (φάση που την έχουμε περάσει νομίζω σχεδόν όλοι), αλλά για τους νέους μεγάλους βιρτουόζους του οργάνου...

 

-Allan Holdsworth

-Eric Johnson

-Scott Henderson

-Carl Verheyen

-Steve Lukather

-Bireli Lagrene

-Wayne Krantz

-Tim Miller

-Pat Metheny

-Guthrie Govan

-Jeff Beck

-Stevie Ray Vaughan

-Mike Landau

-Andy Timmons

 

Άλλοι μεγάλοι, που τους θεωρώ στην ίδια κατηγορία με τους παραπάνω, και απλά δεν θέλω να τους βάλω στην ίδια κλίμακα, επειδή στην παρούσα φάση δεν ανήκουν στους απόλυτα αγαπημένους...

-Stanley Jordan

-Paco De Lucia

-Al Di Meola

-Danny Gatton

-Sylvain Luc

-Frank Gambale

-George Benson

-Greg Howe

-Shawn Lane

-Steve Vai

-Steve Morse

-Derek Trucks

-Gary Moore

-Brett Garsed

-Jimmy Herring

-Joe Satriani

-Wes Montgomery

-Eric Gales

-Robben Ford

-Γιάννης Σπάθας

 

και πολλοί ακόμα (θα μαζευτούν καμιά εκατοσταριά και δεν θέλω να σας κουράσω)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο λόγος για τον οποίο έγραψα όλα τα παραπάνω, είναι για να προβληματιστούν κάποιοι με τις επιλογές τους και να αρχίζουν να δίνουν λίγο περισσότερη έμφαση στη λεπτομέρεια του παιξίματος κάποιου κιθαρίστα, ή αντίστοιχα στη μουσική που δημιουργεί ένας κιθαρίστας, και όχι να φτάνουμε στο σημείο να γινόμαστε οπαδοί...

 

Για παράδειγμα, ο Carlos Santana είναι σίγουρα μεγάλος μουσικός... είναι όμως μεγάλος κιθαρίστας; Εγώ πιστεύω όχι. Σε κάποια σημεία το παίξιμό του είναι ευχάριστο και με ωραίο feeling, αλλά έναν άνθρωπο με τόσο ελαττωματικό vibrato (και κατά τη δική μου άποψη με ελαφρώς βαρετή φρασεολογία) δεν μπορώ να το θεωρήσω ισάξιο κιθαρίστα με τον Eric Johnson, το Steve Lukather, και το Gary Moore για παράδειγμα, οι οποίοι έχουν μια αντίστοιχα μεγάλη καριέρα, είναι εξαιρετικοί μουσικοί, και άμα κάποιος ακούσει πώς κάνουν vibrato (ή πώς "φρασάρουν" αντίστοιχα), θα καταλάβουν τι θα πει να "τρώς" το όργανο (σε αντίθεση με το Santana που σε αυτό υστερεί και θυμίζει αρχάριο κιθαρίστα)...

 

Από την άλλη μεριά, φοβερός κιθαρίστας ο Vinnie Moore, και εγώ έχω 3 albums του από παλιά, τρομερά άρτιος τεχνικά, με γνώσεις και αίσθηση αρμονίας και άλλα πολλά... Όμως ενώ μιλάμε σίγουρα για ένα βιρτουόζο, έχει τόσο ιδιαίτερο στίγμα σαν μουσικός που να μπορεί να σε κρατήσει το παίξιμό του και η μουσική του; Κατ'εμέ προσπαθεί να αποκτήσει κάτι τέτοιο, μπορεί με την πορεία του χρόνου να το αποκτά πιο πολύ, αλλά δεν μπορεί να φτάσει στα επίπεδα μουσικότητας και ισχυρής κιθαριστικής προσωπικότητας άλλων τεράστιων βιρτουόζων, όπως ο Allan Holdsworth, o Guthrie Govan, o Greg Howe, ή ο Steve Morse... Για παράδειγμα ο Allan Holdsworth, εκτός από το ότι είναι τρομερά άρτιος σε όλες τις πτυχές του παιξίματός του (και πρωτοπόρος), αποτελεί στην ουσία μόνος όχι μόνο ξεχωριστό κιθαριστικό είδος (με χιλιάδες παικταράδες από όλο τον κόσμο να προσπαθούν να μελετήσουν όσα κάνει), αλλά και ξεχωριστό μουσικό είδος. Μπορεί σε κάποιους να μην φαίνεται ελκυστική η μουσική του, όμως για έναν κιθαρίστα και μουσικό που ξέρει πού πατά και πού βρίσκεται, μπορεί να εκτιμήσει αυτό που κάνει, και να καταλάβει ότι είναι μοναδικό και έχει τη δική του αξία...

 

Χρησιμοποίησα αυτά τα δύο παραδείγματα (προσπαθώντας να συγκρίνω κιθαρίστες που, έστω και δύσκολα, μπορούν να συγκριθούν σαν στυλ) ελπίζοντας να δείτε τα πράγματα λίγο διαφορετικά. Γιατί και γω με τον Jimmy Page μεγάλωσα, και το γουστάρω σαν κιθαρίστα και σαν μουσικό (μεγάλο κομμάτι στην ιστορία της ροκ), όμως στην πορεία άρχισα να βλέπω άλλους, που είτε ακολούθησαν ένα δικό τους απίστευτα μοναδικό και δημιουργικό δρόμο και άφησαν το στίγμα τους πολύ παραπάνω στο όργανο(π.χ. Eric Johnson), είτε ξεκίνησαν από παρόμοιους δρόμους και εξελίχτηκαν οι ίδιοι σαν μουσικοί και σαν οργανοπαίκτες τόσο, που ξεχώρισαν μουσικά και παικτικά από τους σύγχρονους της εποχής τους (π.χ. Jeff Beck)...

 

Επομένως, ας μην μένουμε μόνο στο τι προσέφεραν κάποιοι τεράστιοι μουσικοί στο παρελθόν (όπως ο μέγιστος Jimi), αλλά ούτε και μόνο στο "... δες έναν τύπο που δεν χάνει πουθενά, είναι ο απόλυτος shredder και τους βάζει όλους κάτω..." (π.χ. Michael Angelo Batio)... Νομίζω αυτοί που ξεχωρίζουν είναι αυτοί που τα έχουν όλα, τα εκφράζουν με ένα δικό τους μοναδικό τρόπο, και εξελίσσονται συνέχεια, και μέσω του ταλέντου τους εξελίσσεται η ίδια η μουσική μέσα από αυτούς.

 

Υ. Γ. 1: Andy McKee = φοβερός!

Y. Γ. 2: Κι αυτοί οι δύο κύριοι, το τι έχουν κάνει για την ηλεκτρική κιθάρα σαν όργανο, δεν λέγεται... Ακούς από τη μία τον τεράστιο τζαζίστα Joe Pass, που δύσκολα μπορείς να βρεις άνθρωπο με τέτοια μουσικότητα και τεχνική, και μετά ξαφνικά ακούς ένα μαλλιά και ένα καράφλα με μια Ibanez να μπουκάρουν στη σκηνή και όλο το σύμπαν να αναστατώνεται, και καταλαβαίνεις ότι άλλος ο προορισμός της ηλεκτρικής κιθάρας σαν όργανο (το είπα για να αναφερθώ στην αξία του καθενός ξεχωριστά, όχι για να μειώσω την αξία αυτού που κάνει ο Joe Pass σε σχέση με αυτό που κάνει ο Satriani... μην τρελαθούμε... είναι δύο διαφορετικά πράγματα)... Θρύλοι!

Υ. Γ. 3: Άμα έχεις project να κάνεις για τη σχολή, σε πιάνει η όρεξη για κουβέντα. Συγγνώμη αν σας κούρασα παιδιά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου