Προς το περιεχόμενο

Γιατί οι λαμπάτοι είναι τόσο ακριβοί;


crimson

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αναρωτιέμαι γιατί έχουν τέτοιες τιμές οι full tube ενισχυτές.

Ας πούμε ότι ένας τύπος που ασχολείται με DIY φτιάξει ένα λαμπάτο

και ας υποθέσουμε ότι δε θα φτάνει στο 90% της ποιότητας του _ταδε_

λαμπάτου της αγοράς. Πόσο θα του κοστίσει; Όχι σε ανθρωπο-ώρες,

τι χρηματικό κόστος θα έχουν τα υλικά αναρωτιέμαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οι λαμπάτοι ενισχυτές δεν είναι ακριβοί,οι τραντζιστοράτοι είναι φθηνοί... :wink:

 

ποτέ στην ιστορία της μουσικής δεν μπορουσε κάποιος να αγοράσει τόσο ΦΘΗΝΑ εναν καλό λαμπάτο ενισχυτή όσο μπορεί σήμερα,είμαστε πολύ τυχεροί που στην εποχή μας ΟΛΟΙ μπορουμε να αγοράσουμε εναν αφού οι τιμές τους ξεκινάνε στα 500 ευρώ μόνο.

 

(ενδεικτικα κάνοντας έναν πληθωρισμό των τιμών ενας απλός λαμπάτος Fender to 1966 έκανε 1500 ευρω!!)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι ένα από τα hip της εποχής. Όπως έλεγε και ο Marx περί «φετιχισμού του εμπορεύματος»... σε οποιοδήποτε βιομηχανικό προϊόν θα μπορούσε να αποσπαστεί η προσοχή από τις κοινωνικές συνθήκες υπό τις οποίες παράγονται τα προϊόντα και να μετατεθεί στα ίδια τα προϊόντα, εάν προστεθεί στα τελευταία κάποιο "μυστήριο", ένα νόημα (δηλ. ένα σύνολο συνειρμών) που δεν θα είχε καμία σχέση με την αρχική χρήση τους. Με λίγα λόγια δεν αγοράζεις νερό, ... αγοράζεις βελούδο...

 

Οι λαμπάτοι ενισχυτές είναι ακριβότεροι γιατί τα τσακάλια δεν έχουν βρει τρόπους να τους φτιάχνουν με την χρήση μιας μηχανής αλλά χρειάζονται και ανθρώπινα χέρια. Ειδικά αν μιλήσουμε για point to point κολλήσεις, biasing από τεχνικούς κλπ εκεί χρειάζεσαι αρκετό προσωπικό για να μπορέσει να παράγει μόλις 5-6 ενισχυτές σε μια ημέρα και αυτό με πολύ κόπο.

 

Τώρα όσον αφορά το θέμα ποιότητας που θέτει ο crimson έχει πολύ γέλιο... Το ζήτημα είναι αν μπορείς να τους κάνεις τόσο χάλια όπως και η βιομηχανία... Εκεί που οι άλλοι ιδρώνουν για να πάρουν ότι πιο φθηνό κυκλοφορεί εσένα δεν σε πειράζουν το πολύ 1-2 ευρώ παραπάνω για να πάρεις τα καλύτερα υλικά που υπάρχουν στην αγορά. Ως δια μαγείας θα ανακαλύψεις ότι ο ενισχυτής σου δεν έχει καθόλου θόρυβο και πλέον δεν είναι απαραίτητο να αλλάξεις μαγνήτες, τα ξύλα τις κιθάρας σου ξαφνικά έγιναν καλύτερα και ρε γαμώτο πως γίνεται η κιθάρα μου να απέκτησε καλύτερο tracking και να ακούγεται έτσι... 8)

 

Όσον αφορά το θέμα χρημάτων να υπολογίζεις γύρω στα 100-150 euro ένας 100watt ενισχυτής (βασικά είτε 50watt είτε 100wat ta ίδια λεφτά κοστίζουν αφού δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα). Τώρα αν θες audiophile χαρακτηριστικά το ποσό μετά βίας (σε ενισχυτή μουσικών οργάνων) μπορεί να ξεπεράσει τα 300 euro.

Το ποσό περιλαμβάνει λυχνίες, μετασχηματιστές εξόδου και ρεύματος, choke, αντιστασούλες, πυκνωτάκια κλπ εκτός από το «σασί», δηλ. την συσκευασία του ενισχυτή και βέβαια το μεγάφωνο που είναι προσωπική επιλογή του καθενός.

 

Ο πρώτος λαμπάτος που είχα φτιάξει ήταν από το site ax84.com με αποκλειστική βοήθεια από τα παιδιά του forum. Ελπίζω να υπάρχει ακόμη αυτό το site. Καλή τύχη.

 

Υγ.1 Δεν ξέρω αν πράγματι ισχύει το γεγονός ότι το 1966 οι fender ενισχυτές ήταν τόσο ακριβοί αλλά με τις επιλογές που υπήρχαν τότε θα πρέπει να ήσουν και λίγο «μάπας» για να αγοράσεις Fender. Και μάλιστα μιλώ για μια εποχή που προσπαθούσαν να εγκαθιδρύσουν την κυριαρχία τους με ποιοτικά υλικά, schematics μαζί με τον ενισχυτή και οδηγίες για να κάνεις biasing μόνος σου.

Υγ.2 ¶λλωστε οι εταιρίες δημιουργούν περισσότερες «ανάγκες» και προσωπικά δεν πιστεύω οι λαμπάτοι να αντέξουν πολλά χρόνια ακόμη. Μην ξεχνάμε βέβαια ότι το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό που τους κρατά στην επιφάνεια είναι οι κιθαρίστες! Όλα –μα όλα- τα βιβλία που έχω διαβάσει περί κατασκευής λαμπάτων πάντα αναφέρουν ότι οι «κιθάρες» διατηρούν εν μέρει τη βιομηχανία λυχνιών. Βέβαια μην χαίρεστε γιατί το παραπάνω το ξέρουν και οι εταιρείες επίσης και δυστυχώς με τους αμερικάνους δεν μπορείς να τα βάλεις...

Υγ.3 Οι τρανζιστοράτοι ενισχυτές είναι πλέον πολύ καλοί –όχι επειδή είναι πράγματι καλοί- αλλά επειδή οι σημερινοί λαμπάτοι έχουν γίνει κατά πολύ χειρότεροι από το παρελθόν.

 

bye

Άκου να δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι λαμπάτοι ενισχυτές είναι ακριβότεροι γιατί τα τσακάλια δεν έχουν βρει τρόπους να τους φτιάχνουν με την χρήση μιας μηχανής αλλά χρειάζονται και ανθρώπινα χέρια. Ειδικά αν μιλήσουμε για point to point κολλήσεις, biasing από τεχνικούς κλπ εκεί χρειάζεσαι αρκετό προσωπικό για να μπορέσει να παράγει μόλις 5-6 ενισχυτές σε μια ημέρα και αυτό με πολύ κόπο

 

η συντριπτική πλειοψηφία των σημερινά κατασκευαζόμενων ενισχυτών παραγωγής των μεγάλων & γνωστών εργοστασίων (PV,MARSHALL,FENDER,LANEY κοκ) δεν ειναι point to point αλλα με πλακέτες & βέβαια η κατασκευή τους είναι το ΙΔΙΟ αυτοματοποιημένη με αυτήν των τραντζιστοράτων ενισχυτών.

Οι λαμπάτοι είναι ακριβότεροι απλά γιατί οι ΛΥΧΝΙΕΣ είναι ακριβότερες από τα τραντζίστορ & χρειάζονται καλύτερα υλικά & ίσως ΛΙΓΕΣ περισσότερες ανθρωποώρες για να τους φτιάξεις απο ότι οι transistor,όντως μηχάνημα για να τοποθετεί τις λυχνίες στα sockets δεν έχει βρεθεί ακόμα.. ).

 

Σίγουρα βέβαια,αυτό ισχύει και στις κιθάρες,ενας do it your self ενισχυτής μπορεί να έχει καλύτερης ποιότητας υλικά από έναν μαζικώς παραγόμενο (αν και τα πολύ καλά υλικά αρχίζουν και γίνονται και αυτά πανάκριβα μια και πολλά είναι NOS...)

 

Υγ.1 Δεν ξέρω αν πράγματι ισχύει το γεγονός ότι το 1966 οι fender ενισχυτές ήταν τόσο ακριβοί αλλά με τις επιλογές που υπήρχαν τότε θα πρέπει να ήσουν και λίγο «μάπας» για να αγοράσεις Fender. Και μάλιστα μιλώ για μια εποχή που προσπαθούσαν να εγκαθιδρύσουν την κυριαρχία τους με ποιοτικά υλικά, schematics μαζί με τον ενισχυτή και οδηγίες για να κάνεις biasing μόνος σου.

 

Πράγματι ισχύει (δεν έχει παρά να πάς στο 1966 στο site http://www1.jsc.nasa.gov/bu2/inflateCPI.html & να βάλεις τιμές λαμβάνοντας υπόψιν ότι το 1966 ο βασικός μισθός στις ΗΠΑ ηταν 70 δολλάρια το μήνα!! )

 

Το 1966 θα πρεπει να ήσουν "μάπας" αν ΔΕΝ αγόραζες Fender μια & ήταν ΟΛΟΙ χειροποίητοι φτιαγμένοι απο τα χεράκια του ίδιου του Leo Fender :wink: (καλά εδω υπερβάλω λίγο πάντως επέβλεπε την παραγωγή) & ήταν πολύ απλά μακράν οι καλύτεροι ενισχυτές κιθάρας που κατασκευάζονταν στον κόσμο (ΟΛΕΣ οι υπόλοιπες εταιρίες VOX,MARSHALL κτλ τα κυκλώματα του Fender αντέγραψαν.... ειδικά τον bassman)

 

εναλακτικές λύσεις εκτός απο Fender EΛΑΧΙΣΤΕΣ υπήρχαν (νομίζω ότι μόνο η VOX & MARSHALL "επαιζαν" εμπορικά στην Αγγλία ενω στην Αμερική ο μόνος σοβαρός ανταγωνιστής της Fender ήταν η Gibson της οποίας οι ενισχυτές ποτέ δεν μπόρεσαν να ανταγωνιστούν τους Fender κάποιες άλλες μικρότερες εταιρείες όπως η Standel απευθύνονταν σε πολυ μικρό κοινό,δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι μέχρι & το 1970 στίς ΗΠΑ ενισχυτής κιθάρας= FENDER..

 

 

Το biasing & ΤΟ TUBE matching σε πληροφορώ ότι το 1966 ήταν σχεδόν "άγνωστες" έννοιες.. :wink: (απλά "φορτώνανε" τις λυχνίες στον ενισχυτή & στέλνανε τον ενισχυτή στον ευτυχή αγοραστή του.. :D )

 

Πάντως & τώρα το Biasing είναι πανεύκολο (άσε που στους περισσότερους μαζικά παραγόμενους ενισχυτές είναι fixed...) :wink:

 

κοστίζει δε όσο ένα digital βολτόμετρο..

 

Ακόμα κι εγω που είμαι άσχετος ακολουθώντας τις απλούστατες οδηγίες που μου έδωσε ο ίδιος ο Paul Rivera όταν του έστειλα e-mail μπόρεσα να κάνω re-bias τον Rivera Quianna μου!

 

 

 

Υγ.2 ¶λλωστε οι εταιρίες δημιουργούν περισσότερες «ανάγκες» και προσωπικά δεν πιστεύω οι λαμπάτοι να αντέξουν πολλά χρόνια ακόμη. Μην ξεχνάμε βέβαια ότι το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό που τους κρατά στην επιφάνεια είναι οι κιθαρίστες! Όλα –μα όλα- τα βιβλία που έχω διαβάσει περί κατασκευής λαμπάτων πάντα αναφέρουν ότι οι «κιθάρες» διατηρούν εν μέρει τη βιομηχανία λυχνιών. Βέβαια μην χαίρεστε γιατί το παραπάνω το ξέρουν και οι εταιρείες επίσης και δυστυχώς με τους αμερικάνους δεν μπορείς να τα βάλεις...

 

σε αυτό έχεις απόλυτο δίκιο βέβαια τι σχέση έχουν οι Αμερικάνοι δεν μπορώ να καταλάβω :lol:

οι λαμπάτοι θα αντέξουν για πάρα πολλά χρόνια για έναν πολύ απλό λόγο: EXOYN ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΗΧΟ!!

 

Υγ.3 Οι τρανζιστοράτοι ενισχυτές είναι πλέον πολύ καλοί –όχι επειδή είναι πράγματι καλοί- αλλά επειδή οι σημερινοί λαμπάτοι έχουν γίνει κατά πολύ χειρότεροι από το παρελθόν

 

Διαφωνώ απόλυτα,μια χαρά είναι οι τωρινοί λαμπάτοι ενισχυτές και μάλιστα σε σχέση τιμής με απόδοση είναι ΠΟΛΥ καλύτεροι.

Με πληθωρισμένα τα 600 ΕΥΡΩ το 60 το μόνο που μπορούσες να αγοράσεις ήταν κανένας ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟΣ (τόσο απο ήχο όσο και απο κίνδυνο ηλεκτροπληξιας) ΕΚΟ ή FARFISA (ή κάποιο ασιατικό έκτρωμα) ΣΗΜΕΡΑ αγοράζεις εναν FENDER HRD ή εναν PV Classic που είναι φανταστικοί ενισχυτές.

 

Αν τώρα μιλάμε για ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ χειροποίητους ενισχυτές (RIVERA,MATCHLESS,CARR,BAD CAT,MESA BOOGIA,SOLDANO,VHT) οι παλιοί "κλασικοί" ενισχυτές δεν πιάνουν μια μπροστά τους τόσο ηχητικά οσο και κατασκευαστικά.

 

Εχουν περάσει πολλοί vintage ενισχυτές (FENDER & MARSHALL) απο τα χέρια μου (κάποια εποχή είχα 3 blackface,2 silverface & 2 Marshall Plexi ο θεοτρελλος!) & κανείς δεν μπορεί να συγκριθεί ηχητικά (αλλά & κατασκευαστικά) με τον RIVERA ή τον BOOGIE που έχω .

(Χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δεν ήταν & οι vintage καταπληκτικοί ενισχυτές..)

 

Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες μάρκες πχ. αν συγκρίνεις έναν τυπικά προβληματικό VOX AC30 του 60 με εναν BAD CAT (που είναι βασισμένος πάνω του) θα δείς πόσο καλύτερος είναι ο σημερινός BAD CAT.

 

Αυτό είναι φυσικό γιατί οι τωρινοί κατασκευαστές high end ενισχυτών κιθάρας "μελετάνε" & "αντιγράφουν" τους παλαιούς ενισχυτές βελτιώνοντας τους.(υπάρχει δηλ.ΠΟΛΥ μεγαλύτερη γνώση σε σχέση με το παρελθόν όπου τα πράγματα ήταν λίγο ή πολύ εμπειρικά..)

 

To να συγκρίνουμε τους έτσι & αλλοιώς ΠΑΝΑΚΡΙΒΟΥΣ στην εποχή τους point το point ενισχυτες του 60 (οι οποίοι κατασκευάζονταν point το point γιατί απλά δεν υπήρχαν ακόμα οι πλακέτες όχι για κανέναν άλλο λόγο) με τους φθηνούς λαμπάτους της εποχής μας δεν είναι απολύτως σωστό (αν και προσωπικά ΔΕΝ ακούω και καμμιά μεγάλη διαφορά..υπάρχουν & πανάκριβοι ενισχυτές που ΔΕΝ είναι point to point MESA,SOLDANO,VHT μπορείς να φτιάξεις καταπληκτικό ενισχυτή χρησιμοποιώντας ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ πλακέτες τό παν είναι η ποιότητα των υλικών.)

 

Για να το πω αλλοιώς θα πρέπει να συγκρίνουμε παρόμοια πράγματα (π.χ έναν EKO του 60 με εναν σημερινό Fender HRD & εναν Fender Twin toy 60 με έναν σημερινό Fender Custom Shop Dual Professional ή με εναν VICTORIA ) για να είμαστε σωστοί :wink:

 

η μεγάλη πλάκα είναι ότι όταν η Fender πρωτοεισήγαγε στην αγορά τους τραντζιστοράτους ενισχυτές το 1968 τους πουλούσε ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ από τους λαμπάτους.... :D

 

 

Είναι ένα από τα hip της εποχής

 

ποιάς εποχής?

ΟΛΩΝ των εποχών!

Πάντα οι ΛΑΜΠΑΤΟΙ ενισχυτές ήταν το standard.

 

Με εξαιρεση τον ROLAND JC120 & τον POLYTONE δεν νομίζω κανείς σοβαρός κιθαρίστας να έχει χρησιμοποιήσει τραντζιστοράτο ενισχυτή κιθάρας σε καμμία ηχογράφηση ή live εμφάνιση!! :wink:

(άντε να βάλουμε και τους tech 21 στην κατηγορία των καλών ενισχυτών τραντζίστορ)

 

Η "πικρή" αλήθεια είναι ότι ΠΟΤΕ ένας digital ή transistor ενισχυτής δεν θα έχει τον ΙΔΙΟ ακριβώς ήχο με εναν λαμπάτο,μπορεί να τον πλησιάσει αλλά δεν θα είναι το ίδιο πράγμα.

 

(αυτό ισχύει & στους high end hi-fi ενισχυτές,πρόσφατα άλλαξα τον πολύ καλό MISSION ενισχυτή μου με έναν παμπάλαιο ΛΑΜΠΑΤΟ FISHER που μου άφησαν κληρονομιά και έπαθα πλάκα με την ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά στο ήχο!!)

 

 

(Πριν απο ένα μήνα περίπου έκανα μια παραγωγή & ο κιθαρίστας είχε φερει τον καλύτερο ίσως digital ενισχυτή τον Line 6 Βetta.

Oντως εντυπωσιακός Fender twin simulation ήχος αλλα όταν τον βάλαμε δίπλα σε έναν πραγματικό Fender twin δεν υπήρχε σύγκριση,στα βρώμικα τα πήγε λίγο καλύτερα αλλα και πάλι στον ήχο MARSHALL JCM800 simulation σε σχέση με έναν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ JCM800 που είχε το στούντιο ήταν "close but no cigar"...)

 

ας παραθέσω και μερικά links εταιρειων που φτιάχνουν ποιοτικά κατώτερους :D ενισχυτές απο αυτούς που φτιάχνονταν παλαιότερα :D :D

 

http://www.alessandro-products.com/

 

http://www.badcatamps.com/

 

http://www.bogneramplification.com/

 

http://www.brunoamps.com/

 

http://www.budda.com/web/new_index.html

 

http://www.carramps.com/

 

http://www.clarkamplification.com/

 

http://www.cornfordamps.com/

 

http://www.demeteramps.com/

 

http://www.drzamps.com/

 

http://www.guytron.com/

 

http://www.hoffmanamps.com/

 

http://www.matchlessamplifiers.com/match00.html

 

http://www.mesaboogie.com/

 

http://www.orange-amps.com/

 

http://www.rivera.com/

 

http://www.vhtamp.com/

 

ποτέ στην ιστορία της μουσικής δεν είχαν οι κιθαρίστες τόσες πολλες & καλές επιλογές λαμπάτων ενισχυτών σε ενα ευρύτατο πεδίο τιμών...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μεγαλύτερο εξοδο για να φτάξεις έναν λαμπάτο είναι οι μετασχηματιστές (PT-OT-Choke) που μόνο για αυτά αξίζει να φτάσεις τα όρια που έβαλε ο νομπλούζ των 100-150e. Μετά βάλε λάμπες, ανάλογα τον ενισχυτή, μετά πυκνωτές, πάλι ανάλογα τον ενισχυτή, αλλά δεν αξίζει να τσιγγουνευτείς (βάλε καμιά 50άρα), μετά ποτενσιόμετρα, βάσεις κλπ, είδος εν ανεπαρκεία στην Ελλάδα τα καλά ποτενσιόμετρα σε λογική τιμή! (βάλε καμιά 30άρα), και τέλος αντιστάσεις. Αν θεωρήσουμε μια λογική τιμή για 12ΑΧ7 τα 8e και για τελικού πχ EL34 τα 14e , σιγά σιγά μαζεύονται και έχεις φτάσει αισίως καμιά 300άρα. Και φυσικά τα αγοράζεις όλα από εξωερικό σε ανθρώπινες τιμές.

ΥΓ. Τα watt έχουν άμεσο αντίκτυπο στην τιμή, ->λιγότερες λάμπες και φτηνότεροι μετασχηματιστές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Superfunk το post σου είναι κουραστικότατο με ξερές πληροφορίες χωρίς νόημα και δεν έχει να προσφέρει τίποτα στο topic του crimson. Αντί να απαντήσεις στο αρχικό ερώτημα απάντησες στο δικό μου post! Και το ενοχλητικό της υπόθεσης είναι ότι πήρες μεμονωμένες προτάσεις και τις παρουσίασες όπως σου ήρθε. Π.χ όταν είπα για hip εννοούσα τις υψηλές τιμές των λαμπάτων (οι οποίες εν μέρει βασίζονται σε κόλπα των managers kai αυτό φαίνεται στο υπόλοιπο της παραγράφου) αλλά εσύ το παρουσίασες σα να λέω oti οι λαμπάτοι δεν αξίζουν! 8O

Το βρίσκω αρκετά ανούσιο να ακολουθήσω την τακτική σου και να αρχίσω να ποστάρω προτάσεις -όχι μόνο για να διορθώσω τα λάθη σου αλλά και για να διορθώσω και τις δικές μου απόψεις οι οποίες παρερμηνεύτηκαν-.

 

Όσον αφορά τον καινούριο φίλο μας να του πω ότι δεν μας είπε αν τα λεφτά που υπολόγισε τα θεωρεί πολλά ή λίγα, τι ενισχυτή μπορεί να φτιάξει με αυτά τα λεφτά και πόσο κάνει ο ενισχυτής στο εμπόριο. Πάντως εμμένω στο αρχικό post μου και θεωρώ ότι 300 euro είναι το maximum που θα δώσει κανείς για έναν ενισχυτή «κεφαλή» και με όλα τα υλικά αγορασμένα από μαγαζιά στην Αθήνα. Επίσης μπήκε στον κόπο να μου πει ότι κάνω λάθος στο ποσό που έθεσα αλλά δεν απάντησε γιατί οι εμπορικοί λαμπάτοι κάνουν 8 φορές πάνω από τα λεφτά που παίρνει ενας ΙΔΙΩΤΗΣ τα ποιοτικότερα υλικά!!!

Επίσης αφού εμφανίζεται να γνωρίζει τόσα πολλά πράγματα σχετικά με τους λαμπάτους θα έπρεπε να γελά με κάποια θέματα μου αναφέρει ο Superfunk σε ύφος μέντορα αλλά φαίνεται να τα περνά στο ντούκου και να απευθύνεται μόνο σε εμένα και να διορθώνει κάτι σχετικά ανούσιο ως προς την απάντηση του αρχικού topic!!! 8O

Επίσης τα watt ενός ενισχυτή (από 50 στα 100) παίζουν ρόλο μόνο στον μετασχηματιστή ΕΞΟΔΟΥ και όχι και στους υπόλοιπους και είναι της τάξης των +-15 euro!

 

To biasing πάντα υπήρχε στους λαμπάτους ενισχυτές και έχει παραμεληθεί τα τελευταία 20 χρόνια.

 

Το tube matching είναι μαρκετινίστικες μαλακίες της fender που το ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές για να αποφύγουν τη χρονοβόρα διαδικασία του biasing.

 

To fixed biasing είναι μια τεχνική η οποία μονάχα προσεγγίζει το biasing (me ena trimmer) και καταστρέφει τις λυχνίες πρόωρα.

 

Ένας ενισχυτής με σωστό ρυθμίσμα δεν χρειάζεται αλλαγή λυχνιών ( για τουλάχιστον 6-7 χρόνια με καθημερινό παίξιμο) ενώ οι νέοι ενισχυτές απαιτούν νέες λυχνίες στα 3 χρόνια.

 

Η fender και άλλοι κατασκευαστές σταμάτησαν εδώ και χρόνια τις οδηγίες για biasing γιατί εκτός από το πολύμετρο χρειάζεται να αφαιρέσεις μια αντίσταση από τον ενισχυτή (με μια νέα άλλου μεγέθους) και να πειραματίζεσαι με νέες ρυθμίσεις και όλα αυτά τη στιγμή που έχεις ανοιχτό τον ενισχυτή και μπορεί να περνά δίπλα από τα χέρια σου «τάση» της τάξης των 400volt.

 

Superfunk οι περισσότερες "εταιρίες" που αναφέρεις δεν είναι και τόσο εταιρίες αλλά άτομα σαν και μένα που φτιάχνουν ενισχυτές κάτω απο μια φίρμα και τους πουλάνε. Οι περισσότεροι απο αυτούς δε, συμμετέχουν σε fora και ανταλλάσουμε απόψεις καθημερινά για τη βελτίωση των ενισχυτών κιθάρας γενικότερα. Οι ποιότητα των παραπάνω κατασκευαστών ενισχυτών κιθάρας έγκειται στο ότι είναι εν δυνάμη εμπορικοί και οι περισσότεροι δεν έχουν εργοστασια παραγωγής -προς το παρόν-.

 

 

Υγ.1 Α! Και κάτι τελευταίο παίδες οι πολλές ώρες στο internet κάνουν κακό.

Μην δέχεστε αυτολεξή αυτά που διαβάζεται sto internet.

Υγ.2 Πάντα βάζω υστερόγραφα...!!!

Άκου να δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γειά νομπλούζ!

Μην ξεσπάς πάνω μου για αυτά που λένε οι άλλοι!

Εγώ απάντησα στο αρχικό πόστ περί κόστους κατασκευής. Τώρα το γιατί μια μάρκα κάνει 8 φορές πάνω, δεν νομίζω πως αξίζει να σχολιαστεί! Είναι κοινωνικό φαινόμενο, από την μόδα μέχρι τα αυτοκίνιτα!

Συνέχεια : με τα λεφτά που είπα θα φτιάξεις ένα εργαλείο, όχι παπαριές. Και από τη στιγμή που θα βάλεις κάποια λεφτά, αξίζει να φτιάξεις εργαλείο και όχι παπαριές! Πιθανότατα ο ίδιος ενισχυτής με μια ετικέτα γυαλιστερή να πουλιέται μερικά χιλιάρικα!

Η λογική μου είναι άμα μπορείς , φτιάχτον! Και πιο φτηνά και πιο καλά!

Όσο για τα πολλά βατ, και διόρθωσέ με αν κάνω λάθος γιατί δεν ξέρω και τόσο πολλά, έμμεσα επηρρεάζει και τον μετασχηματιστή ισχύος, άλλο ρεύμα θέλει μια λάμπα και άλλο 12 !! Βώαια η τιμή εκεί θα έχει μικρότερη διαφορά απότι στον εξόδου, όπου τα 15Ε που λες μου φαίνονται πολύ λίγα...

Θα με ενδιέφεραν οι πηγές σου στην αθήνα που είναι τόσο φθηνές γιατί δεν τις έχω ανακαλύψει!

ΥΓ.Δεν ειρωνεύομαι για το τελευταίο, σοβαρά μιλάω! Έχω γίνει ο καλύτερος φίλος με το ταχυδρομείο γιατί ο κώλος μου έχει μεγάλο σημάδι από τα χέρια των αθηναίων!!!

Φιλικά,

Ούκλαρος

(mipws parapaei afto me ta ellinika?)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για αρχή, αν και νέος στη παρέα σας, επιτρέψτε μου να σας δώσω μια συμβουλή: να είστε όσο πιο χαλαροί πάει μ αυτά που διαβάζετε σε ένα φόρουμ.

Υπάρχει μια τάση για παρεξηγήσεις με τον γραπτό λόγο στο ίντερνετ, ακόμα

κι όταν όλοι οι συμμετέχοντες σε μια συζήτηση έχουν τις καλύτερες προθέσεις.

Την είχα πατήσει κι εγώ μια φορά αλλά τελικά η παρεξήση είχε λυθεί πολύ γρήγορα.

Επίσης να σας ευχαριστήσω πολύ για την καλή υποδοχή σας,

και με τις απορίες που μου λύνετε και τα άλλα θέματα που διάβασα

στο φόρουμ κι έμαθα διάφορα - σχεδόν σε κάθε θέμα βρίσκω κάτι που με ενδιαφέρει :)

[πώς τα λέω ο κερατάς. ούτε στις εκλογές να κατέβαινα - ψηφίστε με! ]

 

 

Στο θέμα μας.

Θα θελα να φτιάξω έναν λαμπάτο μόνος μου αλλά δεν το βλέπω για σύντομα.

Το ένα πρόβλημα είναι ότι αντιπαθώ τις υψηλές τάσεις. Το άλλο και ίσως πιο

ουσιαστικό, είναι ότι έχω ελάχιστη ως μηδενική πείρα στις κατασκευές.

Έχω κάποια βιβλία ηλεκτρονικής που υποτίθεται γνωρίζω, αλλά ουσιαστικά

πρέπει να κάτσω και να τα διαβάσω/μάθω από την αρχή. Ίσα-ίσα που

θυμάμαι την πόλωση [biasing που λέμε] σαν όρο... Λάμπα δε θυμάμαι να χω

δει ποτέ απο κοντά [εκτός απο τα φωτιστικά :) ] και δε θυμάμαι τι είχα κάνει στα εργαστήρια στη σχολή με τρανζιστοράκια.

 

 

Έχω/είχα την αίσθηση ότι οι λαμπάτοι είναι υπερτιμημένοι κάπως.

Όχι ότι δεν αξίζουν τα λεφτά τους αλλά νομίζω θα μπορούσαν να ήταν

κάπως φτηνότεροι. Κι άμα πιάσουμε αποκλειστικά την ελληνική αγορά

(αλλά όχι μόνο τους λαμπάτους - μουσική γενικά),

μπορούμε να πούμε εκτός απο μία-δύο αντιπροσωπείες που ίσως είναι και

πιο φτηνές απο το εξωτερικό, άντε να 'ναι κανα δυό ακόμα που είναι γύρω

στα 20% πάνω από τιμές εξωτερικού και οι υπόλοιποι είναι ικανοί

να σου ζητήσουν και τα διπλά λεφτά. Έχω δει πάρα πολλά παραδείγματα,

και φαντάζομαι έχετε και σεις πολλά υπόψη σας [νομίζω δε χρειάζεται

να γράψω τιμές και ονόματα, αμα θέλετε εδώ είμαστε :) ].

 

 

Τι θα κάνω; Θα σας διαβάζω, θα διαλέξω όταν κατασταλάξει η σκέψη

μου έναν ενισχυτή [μάλλον κάποιον απ όσους αναφέραμε στο άλλο θέμα

για αγορά ενισχυτή],

και μετά σκέφτομαι να φτιάξω δοκιμαστικά ένα EQ πεταλάκι [μου μοιάζει

σχετικά απλό κι ό,τι πρέπει για μια καλή αρχή] και αργότερα αν

τα πράγματα πάνε καλά και χμ... σταματήσω να κωλώνω, μάλλον

θα την κάνω την απόπειρα για κάτι λαμπάτο :>

 

 

Τα λέμε!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καταρχήν ας χαλαρώσουμε :D

ο καθένας έχει τις απόψεις του :wink:

noblues δεν ήθελα να σε προσβάλω & συγνώμη αν το έκανα.

ΕΠΙΜΕΝΩ όμως σε ΟΛΑ τα σημεία του Post μου γιατι ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ (την οποία δικαιούσαι να περιφρονείς,no problem w/ me :wink: ) αυτά που αναφέρω είναι σωστά.

 

Πάνω απ όλα ήθελα να τονίσω ότι μόνο την σημερινη εποχή μπορεί να ΑΓΟΡΑΣΕΙ κάποιος ΦΘΗΝΑ εναν ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ λαμπάτο ενισχυτή (όχι να ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ) παλαιότερα ΔΕΝ μπορούσε.

 

τωρα αν ΞΕΡΕΙ & ΜΠΟΡΕΙ άς τον φτιάξει....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ok. Ένα συγγνώμη και από εμένα γιατί τώρα που ξαναδιαβάζω το post μου το παράκανα λίγο.

 

Uclaros από τα 50 sta 100watt που αναφέρω δεν υπάρχουν πολύ περισσότερες απαιτήσεις -έως καθόλου- στον μετασχηματιστή ισχύος. Μαγαζιά υπάρχουν αρκετά στην Αθήνα ανάλογα με τις απαιτήσεις που έχεις για την ποιότητα υλικών. Π.χ είχα πάρει από το κατάστημα ηλεκτρονικών «Φανός» στην πλατεία Κάνιγκος μετασχηματιστές (power kai output) gia enan Matchless Spitfire (αν θυμάμαι καλά) οι οποίοι ήταν απίστευτα καλοί και μου κόστισαν περίπου 40 euro και οι δύο! Σε όλα τα μαγαζιά πάντως πρέπει να κάνεις παραγγελία με ακριβώς τα χαρακτηριστικά που θες και σε τρεις μέρες γυρνάς για να πάρεις τους μετασχηματιστές σου, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα σου. Choke δεν είναι απαραίτητο να πάρεις και μπορείς να το αντικαταστήσεις με μια αντίσταση ίδιου μεγέθους. Ήταν μια περίοδος πριν κανα δυό χρόνια που έφτιαχνα ενισχυτές (για να περνά η ώρα μου) και σχεδόν αμέσως τους πουλούσα. Αν και προσωπικά μου αρέσει το choke στον ήχο ήταν πολλοί που θεωρούσαν ότι κομπρεσάρει υπερβολικά το σήμα και έτσι το αφαιρούσα.

 

Να σημειώσω επίσης ότι στην κατασκευή ενός ενισχυτή το πλέον ακριβό εμπόδιο που θα αντιμετωπίσει κανείς είναι το περιτύλιγμα! Η πολύωρη εργασία που χρειάζεται το σασί και το ξύλο που θα το καλύπτει είναι μεγάλη και κουραστική υπόθεση.

Άκου να δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου