Προς το περιεχόμενο

Κλιπαρισμα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εχω παρατηρησει πως το cubase κλιπαρει ευκολα και αυτο γιατι δεν εχει μεγαλο ευρος δηλ να μπορει να χωρεσει πολλα ντεσιμπελ.Οταν ειχα παει σε ενα στουντιο τις ηχογραφησεις μου οι κυματογραφες μου ηταν χαμηλες ενω στο cubase2 εμφανιζοταν μετριου μεγεθους.Οπως μου ειπε ο ηχοληπτης σε σχεση με μια κονσολα κανει μικρη εγραφη το cubase.

Ενω η κονσολα αποδιδει καλυτερα οταν χτυπαει κοκινο.Επισης μου ειπε οτι η κυματομορφη πρεπει ωποσδηποτε να ειναι μεγαλη για να ειναι το αποτελεσμα καλο.

Τα σχολια σας;

Εχθρός τού κέρδους είναι ή αντοχή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν είμαι ιδικός αλλά μπορείς να κατεβάσεις το volume του καναλιού και να ανεβάσεις την προ ενίσχυση έτσι θα έχεις μεγάλη κυματομορφή χωρίς κλιπάρισμα  ;)

ΕΙΜΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κανει μικρη εγραφη το cubase.

Ενω η κονσολα αποδιδει καλυτερα οταν χτυπαει κοκινο.Επισης μου ειπε οτι η κυματομορφη πρεπει ωποσδηποτε να ειναι μεγαλη για να ειναι το αποτελεσμα καλο.

Τα σχολια σας;

 

Επειδή δεν είμαι σίγουρος για το αν και τι κατάλαβα...μιας και είμαι πολύ άσχετος με ηχοληψία

μικρή εγγραφή σημαίνει φαντάζομαι χαμηλή σε ένταση,αλλα δεν παίζει ρόλο σ'αυτο το bitrate(σε digi ηχογράφηση) και η ένταση της πηγής και η χρήση compression και limiter;

Απ'την άλλη η αναλογική(φαντάζομαι) κονσόλα του studio όταν χτυπάει κόκκινο νομίζω δεν κλιπάρει αλλά παραμορφώνει τον ήχο(πολλοί,κι εγώ αυτό πιστεύω,λένε ότι τον ζεσταίνει).

Κανένας πιο ειδικός;;;;;;;να μας δώσει λίγο τα βασικά guidelines,ισχύει αυτο για το cubase;;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειδικός δεν είμαι αλλά λειτουργώ και εγώ το CuBase.. Γενικότερα αυτό που κάνω εγώ είναι να αφήνω τα κανάλια στο volume που είχαν από την αρχή και με ένα compressor δυναμώνω το σήμα.. Έτσι γλυτώνεις το κοκκίνισμα του Master..

[offtopic] Αν και τώρα που χρησιμοποιώ και το wavelab αυτό δεν έχει καμία σημασία.. Όλα διορθώνονται στο mastering είτε είναι χαμηλό είτε δυνατό. [/offtopic]

Μια καλή λύση είναι να ανοίξεις στο CuBase και ένα τραγούδι που είναι σε κανονική ένταση για να συγκρίνεις τα επίπεδα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτο που αποκαλεις ευρος λεγεται δυναμικη περιοχη.

δεν εξαρταται απο το cubase αυτο , αλλα απο την καρτα ηχου. το cubase λογισμικο ειναι , αν θελαν θα μπορουσαν να το κανουν να εχει 200 db δυναμικη περιοχη.

αρα αυτο που χτυπαει κοκκινα ή  οχι ειναι η καρτα.

οταν προκειται για καρτα αυτο το κοκκινισμα ειναι ψαλιδισμος και ακουγεται πολυ ασχημα.

οταν προκειται για αναλογικο μηχανημα , ενισχυτη πρενισχυτη, κονσολα , αυτο το φαινομενο γινεται πιο βαθμιαια και μερικες φορες ειναι και ωραιο (βλεπε παραμορφωση  λαμπατου ενισχυτη).

Παντως αυτο που σου ειπε ο φιλος σου ειναι ακυρο , ισως κα να το καταλαβες λαθος. η κονσολα δεν δουλευει καλυτερα οταν χτυπαει κοκκινα , αν και πραγματι πχ ενα ταμπουρο που χτυπαει κοκκινα σε μια καλη κονσολα μπορει να βγαλει μια πολυ ωραια και ενδιαφερουσα χροια που να κολακευει την μιξη.

Το σωστο ειναι οτι για να δουλεψουν " καλα " τα μηχανηματα πρεπει να χτυπανε λιγο πριν το κοκκινο ωστε να μεγιστοποιειται ο λογος σηματος προς θορυβο.

θεωρητικα βεβαια παντα ....  :)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χάρη, πολύ καλά κάνεις και έχεις "μέτριου" μεγέθους κυματομορφές.Δεν χρειάζεται να είναι στην "τσίτα" όλα.Απλά έχε στο νου σου τα κανάλια να μην χτυπάνε πάνω από το 0 στους μετρητές στο master out του cubase, και όταν γράφεις από εξωτερικές πηγές να μην χτυπάς 0 στο κανάλι εισόδου.Τέλος,όταν χρησιμοποιείς κάποιο plug-in να κοιτάς στην έξοδό του να μην χτυπάει επίσης 0. Για μεγαλύτερη ασφάλεια αντικαθιστάς τα 0 που σου είπα με -6.

 

Το cubase σαν πρόγραμμα έχει πολύ μεγαλύτερη δυναμική περιοχή από την κονσόλα του ηχολήπτη σου αλλά ας μην επεκταθούμε εδώ.Δεν έχουν μεγάλη σημασία αυτά.Σημασία έχει να μην κοκκινίζει τίποτα, ειδικά κατά την ηχογράφηση και επίσης ποτέ στο master out.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο boody

αυτο που αποκαλεις ευρος λεγεται δυναμικη περιοχη.

δεν εξαρταται απο το cubase αυτο , αλλα απο την καρτα ηχου. το cubase λογισμικο ειναι , αν θελαν θα μπορουσαν να το κανουν να εχει 200 db δυναμικη περιοχη.

αρα αυτο που χτυπαει κοκκινα ή  οχι ειναι η καρτα.

οταν προκειται για καρτα αυτο το κοκκινισμα ειναι ψαλιδισμος και ακουγεται πολυ ασχημα.

οταν προκειται για αναλογικο μηχανημα , ενισχυτη πρενισχυτη, κονσολα , αυτο το φαινομενο γινεται πιο βαθμιαια και μερικες φορες ειναι και ωραιο (βλεπε παραμορφωση  λαμπατου ενισχυτη).

Παντως αυτο που σου ειπε ο φιλος σου ειναι ακυρο , ισως κα να το καταλαβες λαθος. η κονσολα δεν δουλευει καλυτερα οταν χτυπαει κοκκινα , αν και πραγματι πχ ενα ταμπουρο που χτυπαει κοκκινα σε μια καλη κονσολα μπορει να βγαλει μια πολυ ωραια και ενδιαφερουσα χροια που να κολακευει την μιξη.

Το σωστο ειναι οτι για να δουλεψουν " καλα " τα μηχανηματα πρεπει να χτυπανε λιγο πριν το κοκκινο ωστε να μεγιστοποιειται ο λογος σηματος προς θορυβο.

θεωρητικα βεβαια παντα

 

Σωστα ,η αναλογια σηματος-θορυβου αυτο μου ειπε.Αλλα εχω αλλαξει διαφορες καρτες ειχα την tascam us122 και τωρα εχω την focusrite-saffire.Την ιδια συμπεριφορα εχει το cubase σε ολες τις καρτες.Γενικα κλιπαρει ευκολα.Ομως η ποιοτητα εξαρταται απο την δυνατη εγραφη ,εκτος την αναλογια σηματος- θορυβου.Και ετσι με αυτην τη λογικη το normalize απλως δινει ενταση και οχι την ποιοτητα που πρεπει.Εκτος αν αυτο ειναι μυθος.

Εχθρός τού κέρδους είναι ή αντοχή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χάρη, πολύ καλά κάνεις και έχεις "μέτριου" μεγέθους κυματομορφές.Δεν χρειάζεται να είναι στην "τσίτα" όλα.Απλά έχε στο νου σου τα κανάλια με το fader στο 0 να μην χτυπάνε πάνω από το 0 στους μετρητές στο master out του cubase, και όταν γράφεις από εξωτερικές πηγές να μην χτυπάς 0 στο κανάλι εισόδου.Τέλος,όταν χρησιμοποιείς κάποιο plug-in να κοιτάς στην έξοδό του να μην χτυπάει επίσης 0. Για μεγαλύτερη ασφάλεια αντικαθιστάς τα 0 που σου είπα με -6.

 

Το cubase σαν πρόγραμμα έχει πολύ μεγαλύτερη δυναμική περιοχή από την κονσόλα του ηχολήπτη σου αλλά ας μην επεκταθούμε εδώ.Δεν έχουν μεγάλη σημασία αυτά.Σημασία έχει να μην κοκκινίζει τίποτα, ειδικά κατά την ηχογράφηση και επίσης ποτέ στο master out.

Ακομα και αν η κυματομορφη ειναι πολυ χαμηλη εκτος απο την ενταση

δεν υπαρχει τιποτα αρνητικο;

Εχθρός τού κέρδους είναι ή αντοχή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν γράφεις στα 24Bit όχι,δεν υπάρχει κάτι αρνητικό γιατί το "noise floor" του cubase είναι στα -144db!

Έχεις τεράστιο περιθώριο και ασφάλεια να γράφεις,ακόμα και να "πικάρεις",που λέει ο λόγος, στα -20 και όχι στο 0.

Το πρόβλημα του noise floor υπήρχε παλιότερα στις ταινίες που παρήγαγαν θόρυβο για αυτό γράφαμε την μουσική πιο κοντά στο μηδέν ώστε η μουσική να βρίσκεται μακριά από αυτό το θορυβώδες noise floor της ταινίας.

Έτσι όταν γράφεις χαμηλά, διατηρείς ΑΚΕΡΑΙΑ την ποιότητα του σήματός σου (σε σχέση με το να το να έγραφες στα 0db) και δεν κινδυνεύουν να πικάρουν κανάλια εισόδου, plug-ins, master out, κονβέρτορες.

Γράφε λοιπόν χαμηλά (-6 ανώτερο) και θα έχεις πάντα την καλύτερη ποιότητα audio.Η ένταση μπορεί να έρχεται στο τέλος με το mastering.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή αισθάνομαι ότι δεν σε κάλυψα και επειδή το προηγούμενο post μου αφορούσε την ένταση,αυτό που ρωτάς για την χαμηλή κυματομορφή, ίσως εκει να υπάρχει πρόβλημα ("καλλιτεχνικό" όχι τεχνικό) μόνο αν το περισσότερο μέρος του σήματός μας είναι χαμηλό αλλά ξαφνικά "πετάγονται" κάποιες κορυφές οι οποίες ¨πικάρουν¨το σήμα. Αυτό λύνεται βάζοντας compressor ο οποίος θα "δουλεύει",δηλαδή θα ενεργοποιείται μόνο κατά την διάρκεια αυτών των peaks.Έτσι το σήμα θα γίνει περισσότερο ομοιόμορφο, αλλά κάπου όλα αυτά θέλουν προσοχή για να μην φτάσουμε στο άλλο άκρο και η κυματομορφή γίνει σαν ευθεία παχιά γραμμή.Αυτά τα peaks όταν κυμαίνονται σε λογικά πλαίσια διαμορφώνουν την δυναμική της μουσικής μας και την κάνουν πιο ενδιαφέρουσα από το να ήταν όλες οι νότες μας π.χ. στην ίδια πάνω-κάτω ένταση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου