Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. LK

    LK

    Moderator


    • Βαθμοί

      4

    • Αναρτήσεις

      12.072


  2. fusiongtr

    fusiongtr

    Solist


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      21.934


  3. gkourmoul1

    gkourmoul1

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      9.375


  4. leon7pap

    leon7pap

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      1.568


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 27/01/2022 σε όλα

  1. Πριν φτάσεις στα 5 χιλιάρικα...φώναξε έναν ηλεκτρολόγο να σου τσεκαρει τη γείωση στο σπίτι....(250ε σκάψιμο εξω και τριγωνική γείωση) Αναλογα το πώς κινείσαι στον χώρο με την κιθαρα εχεις παρατηρησει αυξομείωση του hum;Πρεπει να αφαιρέσεις πρώτα όλα τα άλλα πιθανά αίτια... troubleshooting. 1. Η κιθάρα έχει shielding; 2.Τα ηλεκτρικα της είναι ποιοτικά; 3.Ψυχρες κολλήσεις....γείωση κιθάρας...wiring γενικά 4.Ιδιο καλώδιο άλλη κιθαρα 5.Η ίδια κιθάρα σε άλλο σπίτι είναι αθόρυβη; 6.Ειναι ο ενισχυτής απευθείας στην πρίζα και όχι σε πολυπριζο; 7.Αλλες συσκευές στην ίδια γραμμή; 8.Οθονες υπολογιστή ...μετασχηματιστες...φώτα fluorescent....στο χώρο; 9.Στα αλλά δωμάτια έχει hum; 10.Ξεκινα καρφί στον ενισχυτή και πρόσθετε ένα ένα τα parts του signal chain μπας και κρύβεται εκεί ο ένοχος...
    2 βαθμοί
  2. τι να κάνει βρε παιδιά, πάει το kbd απ ευθείας στην κάρτα χωρίς να πρέπει να περάσει από τον διαύλο του usb. Θεωρητικά είναι πιό άμεσο και πιό σωστό. Αν και σήμερα όλα τα φορτώνουν στο usb και ο θεός (των windows-εκτός αν έχεις μακ) κι η ψυχή τους
    1 βαθμός
  3. Κάνω περίπου το ίδιο με σένα, και θεωρώ ότι σε καλύπτει η κάρτα. Δεν τίθεται θεμα κάρτας για τo keybord. Και το δικό μου 49αρι το έχω με usb στο pc. Η κάρτα δεν έχει να κάνει. Δεν ξέρω τι παίζει με τη midi συνδεση (εφόσον υπάρχει).
    1 βαθμός
  4. Η παραγωγή αυτή τη φορά έχει κάποια θέματα... μου άρεσε πολύ όμως το ρεφρέν και ο στίχος. Δικοί σου είναι;
    1 βαθμός
  5. Ρε παιδιά, να μα την Παναγία, αμανείχα λεφτά ξέρετε τι θα έκανα? Θα έβγαζα ένα κομμάτι fusion του κιαρατά, να χάνει η μάνα το παιδί, και θα το έκανα να έχει 1 δις βγιουζ σε 5 μέρες. Θα αναστενάζανε τα φέισμπουκ και τα ίνσταγκραμ ασούμε. Να πατήσω κάτω όλα τα νέα χιτάκια, και να ξαναγίνει της μόδας η jazz-fusion.
    1 βαθμός
  6. Αυτό πάντα πρόβλημα ήταν....δεν είναι σημερινό.
    1 βαθμός
  7. Τι να σου πω.....το καλλιτερο είναι δεν λέω , αλλά μελωδική γραμμή εγώ δεν συγκράτησα.... (και μπορώ να σου τραγουδήσω με το στόμα όλα το σόλο του στανλευ κλαρκ στο desert song )
    1 βαθμός
  8. Κυρίως για βρώμικο ήχο θέλει ένταση. Για καθαρό ήχο, συμβιβάζεται και με μεσαία προς χαμηλή. Προσωπικά, σε παραγωγές γράφω μόνο με το line out του ενισχυτή, ενώ έχω στη διάθεσή μου μικρόφωνο, το οποίο σπάνια χρησιμοποιώ.
    1 βαθμός
  9. Έχεις πολύ ωραίο φυσικό vibrato ρε αρχηγέ! Πολύ όμορφο όπως πάντα :) Η over-compressed drums από πίσω που δεν ακούγεται πολύ, τι φάση? Θα ταίριαζε μια πιο jazz χαλαρή drums!
    1 βαθμός
  10. Και με 2000 εχω δει να γινεται....αλλα βαλε μια χιλιαρα το εκατομμυριο και εισαι μεσα ,τωρα αν θες να μπεις και στα trends πρεπει να ξηλωθεις λιγο παραπανω.
    1 βαθμός
  11. Ένα απλό active di είναι. To συνδέεις και απευθείας στην κάρτα ήχου για να φορτώσει σωστά τους μαγνήτες και να γράψεις direct αλλά λειτουργεί και ως buffer αν το βάλεις πριν τα πετάλια/ενισχυτή. Δεν είναι load/attenuator. Απλά σε κάποια live με έχει βοηθήσει το ground lift που έχει. Σε άλλα όχι. Υπάρχει και πιο φθηνό στον Thomann με 10 ευρώ για να κάνεις δοκιμή, αλλά αυτό το εχω δοκιμάσει και είναι οκ, κάνει τη δουλειά. Είναι μια ιδέα απλά, δεν εγγυώμαι κάτι. https://www.thomann.de/gb/onlineexpert_page_di_boxes_the_earth_lift.html
    1 βαθμός
  12. Βασικα ΟΛΑ τα παραπανω τα εχουμε πει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 23.456 φορες εδω μεσα Οπότε επαναλαμβανουμε τα ιδΓια και τα ιΔγια Το μονο ΣΙΓΟΥΡΟ συμπερασμα ειναι ενα: ΟΛΟΙ εχουν ΔΙΚΙΟ και ο καθενας πιστευει αυτο που πιστευει. Και kidding aside στο τελος ολα κρινονται εκ του αποτελεσματος.... και οπως ελεγε και ο ΒΟΥΔΑΣ : "βγαΝε εσυ καλο ηχο και ας πιστευεις οτι θες" .
    1 βαθμός
  13. Πολύ ωραίο και διαφωτιστικό το βίντεο! Νομίζω πως το συμπέρασμα είναι αντίθετο από αυτό: Tο ποσό των 3-4 χιλιάδων ευρώ τρομάζει τους περισσότερους και όσους ασχολούνται ερασιτεχνικά. Εγώ με βάση το βίντεο που είδαμε θα έλεγα. Πάρτε μια κιθάρα που να σας 'φτιάχνει' και να ταιριάζει στο χέρι σας και ας είναι φθηνή Κινέζα. Βάλτε 2 καλούς μαγνήτες, κάντε ένα καλό setup (fret edges-pickup height-intonation etc) και παίξτε όσο περισσότερο μπορείτε! Ο έμπειρος παίκτης ή ο επαγγελματίας έχει την εμπειρία και να διαλέξει και να εκτιμήσει ένα καλό και ακριβό όργανο, να πάρει αυτό που προστάζουν οι ανάγκες του αλλά αυτό είναι κάτι που έρχεται με τα χρόνια! Να πω και κάτι ακόμα. Οταν ακούμε 2-3 ακόρντα στη σειρά, με 2-3 ριφάκια παιγμένα με τον σχετικά στείρο τρόπο του βίντεο, ναι ακούμε τις όποιες διαφορές στο ηχόχρωμα. Οταν όμως ακούμε έναν έμπειρο και καλό παίχτη, ακόμα και όταν παίζει με δανεική κιθάρα και όχι τη δική του, ακούμε την φρασεολογία του-τον ιδιαίτερο τρόπο που κτυπά την πέννα-τον ιδιαίτερο τρόπο που πατά και αφήνει τα τάστα και τόσο πολλά ακόμα που δεν προσμετρώνται στη απλή εξίσωση ξύλα-μαγνήτες-χορδές, κάτι που κάνει αυτού του τύπου τα βίντεο ακαδημαικά και τελικά ανώφελα.
    1 βαθμός
  14. Γεια σου Haryy, ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και τις σκέψεις σου, οι οποίες είναι πολύ ορθές και χρήσιμες. Δυστυχώς, δεν έχω τον χώρο ούτε τον π/υ για box in box. Ξέρω εκ πρωιμίου ότι δε μπορώ να πάω για αξιοπρεπή απομόνωση (δηλ. Όχι δυνατές ακροάσεις, όχι drum kit). Εξ άλλου, για να το είχα αυτό θα έπρεπε να έβαζα και κανάλι HVAC (με λαβύρινθο, παγιδες, ταχύτητες, κτλ.), διπλές πόρτες + παράθυρα, κτλ. Το κύριο μέλημα μου είναι να μην έχω ακραία στάσιμα. Προσβλέπω λοιπόν σε μια στοιχειώδη απομόνωση και, κυρίως, σε μια ήπια απόκριση μέσα. Ο μικρός χώρος μου δίνει, για αρχή, καλό RT αλλά "ατσούμπαλα" modes. Στο πάτωμα έχω αντικραδασμικό λάστιχο 10mm. Ο σκελετός δεν ακουμπάει κατευθείαν σε τοίχους/πάτωμα/ταβάνι (στους τοίχους έχω βάλει αντικραδασμικα 20mm και στο ταβάνι δεν υπάρχει καμία επαφή). Αναφορικά με το πάτωμα, είπα να μην το σχαρωσω, δεδομένου ότι δε θα έχω άμεσο κτυπογενη θόρυβο. (Το πάτωμα είναι όντως το πιο αδύναμο σημείο γιατί, όπως είναι τώρα, γεφυρώνει, από τους τοίχους, όλον τον φέροντα οργανισμό). Αντιλαμβάνομαι ότι θα περνάω δίπλα και ενδεχομενως πάνω. Τα σημεία που συνορεύω με κατοικία είναι το ταβάνι και ο μπρος τοίχος, όπου πίσω του υπάρχει το WC του playroom -ευελπιστώ ότι θα δουλέψει ως soundlock. Στους υπόλοιπους είμαι clear (χώμα, διάδρομος, αποθήκη). Για αυτό το λόγο θα παίζω, σχετικά, χαμηλά και όταν μπαίνω στις μικρές ώρες θα βάζω ακουστικά. Αυτό που λες στο edit το συζήταγα το πρωί -οτι, δηλαδή, η θεωρία μου δίνει μια καλή κατεύθυνση για το προς τα πού θα πρέπει να κινηθώ με τις παγίδες αλλά θα πρέπει να το "φυσήξω" όταν το ντύσω, για να δω που τσιμπάει τελικά.
    1 βαθμός
  15. Τσεκαρε και αυτό. Μπορεί να σε βοηθήσει https://allazorevma.gr/?utm_source=linkwise&lkws_13106=61f16e2a-157b-33e4-6067-da0f2e15ded8
    1 βαθμός
  16. Οχι και χρηματιστήριο . Φυσικό φαινόμενο είναι η αύξηση των τιμών. Κατά τα άλλα, σε όποια εταιρία και να πάτε, πάνω κάτω τα ίδια είναι, το έψαξα το καλοκαίρι.
    1 βαθμός
  17. Μου κόλλησε χθες βράδυ το ρίφ της αριστερής κιθάρας. To ανέπτυξα και έγραψα ένα κομμάτι πάνω του, ώστε να απαλλαγώ από αυτό... (σας έχει τύχει και εσάς, φαντάζομαι...)
    0 βαθμοί
  18. Καλό είναι αυτό. Θα μπορούσε, ξεκάθαρα, να μη σου αρέσει.... Στο συν είμαστε...
    0 βαθμοί
  19. Ειλικρινά δεν ξέρω εάν μου αρέσει ή όχι....
    0 βαθμοί
  20. Φώτη αν το ακούσεις 3-4 φορές ακόμα, θα έχω μόλις 2.999.997 ακροάσεις για να φτάσω την Αναστασία!
    0 βαθμοί
  21. Πάτε για τρίο...; Απόστολε το άσμα σου πρέπει να το ακούσω 3-4 φορές ακόμη για να εκφέρω γνώμη. Με δυσκολεύει!
    0 βαθμοί
  22. Να σας συστήσω... Απόστολε, ο Πάνος. Πανο, ο Απόστολος...
    0 βαθμοί
  23. Είναι δυνατόν ρε παιδιά να βλέπουμε τέτοια πράγματα εν έτη 2022 στην Ελλάδα; Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος στις Σέρρες, πρώην Τεχνολογικό Ίδρυμα Κεντρικής Μακεδονίας....
    0 βαθμοί
  24. Ρε θα πλέρωνα σου λέω για 1 δις βγιουζ λέμε. Αφτό φτάνει ασούμε, σάμπως ξέρουνε τι ακούνε? Θα έβγαζα και κανένα πομπώδες πιασάρικο όνομα του στυλ "The Marble King" ο μαρμαρωμένος βασιλιάς ή κάτι τέτοιο, και μετά θα άραζα να περιμένω την δόξα να με συναντήσει φορώντας μπικίνι.
    0 βαθμοί
  25. Σε ευχαριστώ που πρόσεξες και έδωσες σημασία στους στίχους Pal. Ναι, δικοί μου είναι
    0 βαθμοί
  26. Αμα βρείτε κανέναν μεγαλύτερο απο αυτούς, be my guest....
    0 βαθμοί
  27. Εγώ έχω μια audient id4. Είναι η πιο οικονομική της (κάπου 120 έκανε), και δεν έχω ανάγκη για κάτι μεγαλύτερο. Ίσως να έπαιρνα λίγο μεγαλύτερη, εάν ξαναγόραζα (δλδ την id14), αλλά και με αυτή είμαι πασάς. Ηχογραφώ κιθάρα, μπάσο και φωνητικά. Ο ήχος της είναι εφάμιλλος με τις scarlett. Απροβληματιστη.
    0 βαθμοί
  28. Εκεί θα πάω και εγώ. Δεν έχω καταλάβει τι είναι ακόμα αλλά tik tok λέει, εκεί έχει λεφτά Εκεί και στα bitcoin
    0 βαθμοί
  29. Εκεί θα ανεβάσουμε τα τρακΣ αφεντικό? Θα βγάΝουμε πολλά λεφτά? Μίλα μη με αφήνεις σε αγωνία.
    0 βαθμοί
  30. Όχι... Απλά ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες τον θέλουν να εκφράστηκε θετικά για το alder, προσθέτοντας ότι πράγματι τα κσύλα παίζουν σημαντικό ρόλο στον ήχο
    0 βαθμοί
  31. Εδώ κάποιοι ακόμη εδώ μέσα ακούν Beatles να φανταστείς.....
    0 βαθμοί
  32. Μια χαρά το έγραψες...τάχα μου δεν ξέρεις
    0 βαθμοί
  33. Είμαστε δεινόσαυροι. Το παιχνίδι παίζεται πλέον στο tik tok, η όπως γράφεται τέλος πάντων. Λογικά το κομμάτι θα χει αποκτήσει ένα κάποιο σημαντικό ρεύμα εκεί .
    0 βαθμοί
  34. Ιδιαίτερα άμα έκανες τον κόπο να το συγκρίνεις με τα προηγούμενα που τα είχα κάνει και post.................... Από την άλλη επειδή μου αρέσουν αυτοί οι ήχοι μέσω sampling/stretching/pitching/filtering/morphing και η μίξη με analog synth και η επεξεργασία και τέτοια industrial sountrack και γενικά τα atmospheric, ambient, psychoacoustic και επειδή με το περιβάλλον του παιχνιδιού έτσι όπως είναι διαμορφωμένο φέτος ταιριάζουν για εμένα, εμένα μου αρέσει. Απλά μου αρέσει, δεν κόβω και φλέβες βέβαια..
    0 βαθμοί
  35. Ναι μεν , αλλά τον "Γόη" δεν κατάφερε να τον κρατήσει δε Γκουντ Λακ λοιπόν.
    0 βαθμοί
  36. Μακράν το χειρότερο "making of" βίντεο που έχω δει ποτέ μου. Από την ποιότητα της εικόνας, οι χαζές αντιδράσεις, μέχρι και το thumbnail, όλα είναι κάκιστα. Άκουσα λίγο το soundtrack, δε τρελάθηκα. Είμαι οκ με την ιδέα του να κάνεις κάτι unconventional, αλλά αυτοί το παράκαναν. Δε μπορώ να ακούσω για πάνω από 1 λεπτό το κάθε κομμάτι, είναι πολύ "κοφτερό" στα αυτιά μου. Επίσης παραείναι industrial. Λες και το καναν για atmospheric horror στο διάστημα...
    0 βαθμοί
  37. Εχθες το ειχε ανεβασει μια φιλη μου στο φουμπου κ επεσα πανω... Τη ρωταω "πως κ ανεβασες αυτο το κομμάτι;" (Εγω ηδη το ειχα δει εδω), και μου λεει "το ειδα σε ενα στορι στο ινσταγκραμ και μου αρεσε" Να προσθεσω βεβαια οτι ειναι φρεσκοχωρισμενη οποτε ολα τα "γυρνα πισω κομμάτια" της αρεσουν αυτη τη περιοδο...
    0 βαθμοί
  38. Έριξα ένα βλέφαρο(αυτί) και στα άλλα τραγούδια που βγάζει εκεί στο Youtube, στην καρτέλα "Μουσική"(Θεός σχωρέσ' την κι αυτήν). Μια χαρά είναι το τραγούδι στην πρώτη θέση. Δύο άλλα στην πρώτη στροφή έχουν τη λέξη πτ@ν@, οπότε αν η λέξη "πάλι" κάνει ομοιοκαταληξία με τη λέξη...."πάλι", στην πρώτη στροφή(πάλι), είναι απλά λεπτομέρεια. Τ'άλλα deslike με τη μία φάγαν.χαχαχα
    0 βαθμοί
  39. Αυτό είναι το πρόβλημα με το τραγούδι. Δεν έχει πιασάρικη μελωδική γραμμή. Δεν ξέρεις ποιο είναι το κουπλέ, ποιο το μπριτζ και ποιο το ρεφρεν. Δεν είναι "τα τα τα" . ....δεν μπορείς να το τραγουδήσεις. Τους στίχους και εγώ δεν τους καταλαβα, αλλά μπορει να φταίω εγώ.
    0 βαθμοί
  40. Είδος μικροφώνου: Χρειάζεσαι πυκνωτικό/condenser. Τα δυναμικά είναι κυρίως (όχι πάντα) για live καταστάσεις γιατί έχουν ας πούμε μικρότερη ευαισθησία στο να πιάνουν γύρω γύρω ήχους. Οπότε αν θες όσο πιο καθαρό και λεπτομερή ήχο πας σε πυκνωτικό. Αν τραγουδούσες σε στούντιο που έπαιζαν άλλοι ταυτόχρονα, τότε θα ήθελες δυναμικό. Αν και εφόσον έχεις ενισχυτή, βάζεις το μικρόφωνο μπροστά εκεί που σου αρέσει, και το μικρόφωνο στην κάρτα ήχου, αν δεν είναι προφανές. Κάποιοι ενισχυτές επιτρέπουν την άμεση σύνδεση με κάρτα ήχου μέσω καρφιού. Μπορείς ακόμα να βάλεις την κιθάρα άμεσα πάνω στην κάρτα ήχου με καρφί, και μετά παίζεις με amp-simulator πρόγραμμα. Το λέω σε περίπτωση που θες να πειραματιστείς. Κάρτα ήχου: Μια χαρά είναι η Scarlet. Δε ξέρω γιατί θες 4 εξόδους και 4 εισόδους βέβαια. Θα βάλεις 2 σετ ηχείων? Θα έχεις πάνω από 2 όργανα ή/και μικρόφωνα ταυτόχρονα πάνω? Μια άλλη επιλογή είναι οι Audient όπως είπε ο Γιώργος. Το θέμα είναι το τι χρειάζεσαι. Εγώ πχ έχω μόνιμα πάνω ένα μικρόφωνο και ένα καρφί που το χω προσβάσημο για κιθάρες. Δεν πρόκειται να κάνω ποτέ ταυτόχρονη ηχογράφηση με πάνω από 2 όργανα οπότε οι 2 εισόδοι μου είναι υπεραρκετές. Οι 4 εξόδοι βολεύουν αν θες να έχεις 2ο σετ ηχείων για reference, αλλά ίσως να αξίζει μόνο αν ασχολείσαι με mixing και mastering πιο σοβαρά. Τα ηλεκτρικά τύμπανα συνδέονται μέσω USB και ηχογραφείς είτε με τους ήχους που έχει το module, είτε παίρνεις μόνο την πληροφορία midi και βάζεις ότι ήχους θες. Αν έπαιρνες μικρόφωνα θα ηχογραφούσες το τακ-τακ που κάνουν οι μπακέτες πάνω στα pads! Όσον αφορά το software, μπορείς να παίξεις με διάφορα. Εδώ πολλοί αγαπούν το Cakewalk. Και το Reaper μια χαρά είναι - αν και δεν διαφημίζεται για τσάμπα βέβαια... Δε θα σου πω να πάρεις το Cubase που χρησιμοποιώ εγώ :P
    0 βαθμοί
  41. Δυστυχώς πήγε προς ανακύκλωση. Μιλάω για ηλεκτρική κιθάρα,η ποιότητα είναι ίδια αν συνδεθεί καρφί/καρφί;
    0 βαθμοί
  42. έχεις τοσο δίκιο που σου έβαλα δυο like...
    0 βαθμοί
  43. Εχει το χάρισμα και του το υπενθυμίζω.
    0 βαθμοί
  44. Θυμάσαι τότε που είχες και μαλλιά; Το ότι τα κουβεντιασες εσυ με κατι δεινόσαυρους όπως εμένα και κάποιους άλλους πριν 10-15 χρόνια, δεν σημαίνει πως τα κουβεντιάζεις σήμερα με τους ίδιους. Ο κόσμος μεγαλώνει και διασταυρωνόμαστε σε διαφορετικές φάσεις. Αλλιώς φόρα το μπλουζάκι "Done this, done that, bought the T-shirt" με υπογραφή "Ο έμπειρος" και απόλαυσε τις δάφνες. Το σκέφτομαι στα σοβαρά.
    0 βαθμοί
  45. 100Κ views?? Τρίχες! Πιο πολλά έχει το τελευταίο κομμάτι που ανέβασα...
    0 βαθμοί
  46. μια συλλογική προσπάθεια απόδοσης του medley από το Abbey Road. Αρκετό για να τους δώσεις συγχαρητήρια και αρκετό για να καταλάβει κανείς τι μπορούσαν να φτιάξουν μόνο 4 άνθρωποι (με την βοήθεια λίγων φίλων) πριν 50 χρόνια και πόσο δύσκολο είναι να αντιγραφεί σήμερα
    0 βαθμοί
  47. "Αν βαλεις σε μια LES PAUL μαγνητες tele θα ακουστει, σχεδον, σαν tele, Aν ΚΟΨΕΙΣ μια Les Paul σε σχημα tele θα ακουστει σαν Les Paul" Κομφουκιος
    0 βαθμοί
  48. Το μεγαλύτερο μυστικό για να ηχογραφήσουμε μια καλή ηλεκτρική κιθάρα, είναι ο ίδιος ο ήχος που βγαίνει από το ηχείο του ενισχυτή μας. Δηλαδή ο συνδυασμός της κιθάρας, του ενισχυτή και των χεριών του κιθαρίστα. Πέρα απο αυτό όμως είναι πολύ σημαντικές κάποιες βασικές γνώσεις ηχοληψίας, για την σωστή αποτύπωση του ήχου αυτού, όπως τα παρακάτω. 1. Τοποθέτηση μικροφώνων Συνήθως ένα Shure SM57 ή κάποιο δυναμικό μικρόφωνο φωνής κοντά στο ηχείο, στοχεύοντας στο κέντρο του μεγαφώνου στα 5-10εκ. περίπου, με κλίση 45 μοιρών ή εναλλακτικά 90 μοίρες στην μέση απόσταση του κώνου απο την περιφέρεια. Η κλίση ως προς το μεγάφωνο είναι σημαντική. Μη ξεχνάτε ότι ο ακροατής δεν ακούει μπροστά στο μεγάφωνο αλλά υπό γωνία και αν πειραματιστείτε φορώντας ακουστικά, θα βρείτε τον ήχο που έρχεται στ' αυτιά σας. Οσο μεγαλύτερη η κλίση τόσο πιο μαλακά τα πρίμα. Σκεφτείτε πως ρυθμίζετε το equalizer μετακινώντας το μικρόφωνο. Αν θέλουμε περιπέτεια, ένα πυκνωτικό μικρόφωνο (Neuman U87, AKG 414) μπορεί να ακολουθήσει σε απόσταση ενός μέτρου, στο ίδιο ύψος, περιμετρικά, (ακόμα και πίσω απο την καμπίνα) στοχεύοντας προς το μεγάφωνο. Αν θέλουμε να το παρακάνουμε; Άλλο ένα πυκνωτικό μικρόφωνο στη τριπλάσια απόσταση από το προηγούμενο. (δηλ. στα 2,5 - 3 μέτρα ) και στο ύψος των αυτιών μας λειτουργεί άψογα σε συνδυασμό. Με αυτό το στήσιμο έχουμε 3 πηγές που μπορούμε να γράψουμε σε τρία διαφορετικά κανάλια και να μειξάρουμε κατά βούληση αργότερα, για να πετύχουμε τον δικό μας ήχο. Προϋπόθεση για τα μακρινά μικρόφωνα είναι ο σωστός χώρος. Ένας καλός ροκ ήχος επιτυγχάνεται συνήθως με το κοντινό μικρόφωνο, περασμένο σε κάποιο compressor (από το insert της κονσόλας) με ratio 4:1 και λίγο βάθος - reverb. Πολλοί καταξιωμένοι κιθαρίστες με μαγάλη δισκογραφία δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία περισσότερων μικροφώνων. 2. Διαφορά φάσης Λάβετε όμως υπ' όψη ότι με τις “περιπέτειες” έρχονται και τα προβλήματα. Αυτά είναι διαφορές φάσης μεταξύ των μικροφώνων, δηλαδή οι πηγές δεν φτάνουν ταυτόχρονα στο μέσο ηχογράφησης με αποτέλεσμα η μία πηγή ήχου να ακυρώνει την άλλη. Ετσι το αποτέλεσμα είναι αναιμικό και συνήθως ο ήχος εξαφανίζεται όταν κάποιος ακούσει την μείξη μονοφωνικά. Γενικός κανόνας τοποθέτησης για την αποφυγή τετοιων φαινομένων, είναι η σχέση απόστασης των μικροφώνων μεταξύ τους να είναι 3 προς 1. Δηλαδή το μικρόφωνο που ακολουθεί τοποθετείται 3 φορές την απόσταση του πρώτου από την πηγή. 3. Τα μικρόφωνα σαν EQ Aν θέλουμε να μπούμε στις “περιπέτειες” που λέγαμε παραπάνω και γράψουμε με περισσότερα μικρόφωνα, στη μείξη μπορούμε να προσθέσουμε σιγά – σιγά στο κοντινό και μέχρι την επιθυμητή ισορροπία, τον ήχο από τα άλλα μικρόφωνα. Θα έχουμε τη λεπτομέρεια του κοντινού, με τον γεμάτο ήχο του χώρου από το δεύτερο, ενώ το τρίτο θα προσθέσει μπάσα λόγω της απόστασης. Μπορούμε να δώσουμε όγκο και πλάτος με panning δεξιά – αριστερά. Πειραματιστείτε με τη σχέση των τριών μικροφώνων για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κανόνας δεν υπάρχει. Δοκιμάστε κάθε πιθανή τοποθέτηση μικροφώνου. Πίσω από την ανοιχτή καμπίνα, με κλίσεις κάποιων μοιρών ως προς το μεγάφωνο για πιό μαλακά πρίμα, κλπ. κλπ. 4. Προσοχή στο βάθος! Είναι προτιμότερο να γράψουμε “ξερά / στεγνά” και να προσθέσουμε αργότερα στη μείξη stereo βάθος, παρά να έχουμε το mono spring reverb του ενισχυτή και να μη μπορούμε να το αφαιρέσουμε στη συνέχεια. 5. Πειραματιστείτε Επίσης μπορείτε να γράψετε παράλληλα και ήχο από το speaker emulation ή recording-out του ενισχυτή (εφ' όσον υπάρχει). Μπορείτε να προσθέσετε κάποιο Vst εφέ μετά ή να χρησιμοποιήσετε κάποια κιθαριστική σουίτα preamp/fx και να το μειξάρετε με τα μικρόφωνα. 6. Διόρθωση Το σημαντικότερο είναι ο ήχος να είναι σωστός από την πηγή του. Αν όμως θέλουμε να διορθώσουμε κάτι, οι ύποπτες συχνότητες που επηρεάζουν την κιθάρα, είναι τα 300-500hz, τα 700hz για πιό “ξύλινο” ήχο, τα 1000hz για να ξεχωρίσει, τα 3000hz για περισσότερο bite, ενώ τα 5, 8 και 10khz θα την πριμάρουν. Προσωπικά ούτε αυτόν τον άτυπο "κανόνα" δεν ακολουθώ. Απλά ψάχνω κάθε φορά την ύποπτη συχνότητα που θέλει συνήθως υποτονισμό. Αυτά τα ολίγα αλλά σημαντικά αν ακολουθηθούν σωστά και έχετε όρεξη, θα βοηθήσουν πολύ να αποτυπώσετε τον ήχο της κιθάρας σας σε μια ηχογράφηση. Υ.Γ. Να σημειώσω εδώ πως τα παραπάνω μικρόφωνα είναι τα πιο συνηθισμένα, όμως πέρα απο τις εναλλακτικές προτάσεις άλλων εταιρειών Sennheiser, AKG στα δυναμικά και τις δεκάδες επιλογές πυκνωτικών απο παραδοσιακούς κατασκευαστες όπως Rode, Beyer και μυριάδες καλά και κακά κινέζικα, πολλοί ηχολήπτες προτιμούν κατασκευές Ribbon όπως τα Royer Labs R-121, Beyerdynamic M160 και Coles 4038 μεταξύ άλλων για τον χαρακτηριστικό τους ήχο.
    0 βαθμοί
  49. Και ήρθαμε στο σήμερα όπου στην άκρη της κρεβατοκάμαρας πάνω στο γραφείο υπάρχει ένας υπολογιστής με οθόνη wide και ηχεία. Το ιδανικό περιβάλλον για τις πιό εμπνευσμένες στιγμές του καθενός. Με την παντοφλίτσα, τον καφέ κάτω από τις αφίσες των AC/DC και του Moby, γρατζουνάω την κιθάρα και την ηχογραφώ ακόμα και το Πάσχα που είναι όλα κλειστά. Τι χρειάζομαι λοιπόν για αυτή τη Νιρβάνα; Πολύ κοινά αλλά σωστά επιλεγμένα πράγματα. Ας τα πάρουμε ένα -ένα. Ο Υπολογιστής Το σημαντικότερο μέρος του σημερινού στούντιο είναι ο υπολογιστής. Οι προδιαγραφές αλλάζουν καθημερινά καθιστώντας το περσινό, παλιό. Για να γράψω μουσική, καλό θα είναι να είναι όσο πιό σύγχρονος γίνεται με τελευταίας γενιάς επεξεργαστή και Windows 10 - 11, 64bit. 16 Gb μνήμη RAM είναι ικανή για σοβαρή δουλειά αλλά σαν κανόνας όσο περισσότερη τόσο καλύτερα για να σηκώνει μεγάλα αρχεία. Ιδανικά ας υπάρχουν 2 δίσκοι. Ένας Solid State SSD NVMe για τα προγράμματα και το λειτουργικό και ένας μεγάλος HDD 7200 rpm με αρκετό χώρο για να σώνω τα αρχεία ήχου και τις τεράστιες ηχοθήκες samples. Σαν αναφορά, ένα τετράλεπτο stereo κομμάτι στα 16-bit, 44.1 Khz = 40 mb και όσο αυξάνεται ο ρυθμός δειγματοληψίας αυξάνεται και το μέγεθος του αρχείου. To motherboard καλό είναι να έχει τελευταίας τεχνολογίας chipset και όλες τις χρήσιμες πόρτες σύνδεσης USB 3, Ethernet, κ.α. Η κάρτα γραφικών μπορεί να είναι μια απλή onboard καθώς τα μουσικά προγράμματα δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις στην εικόνα όπως τα games και επιπλέον θέλουμε να αποφύγουμε τους θορυβώδεις ανεμιστήρες που αυτές διαθέτουν και το σοβαρό κόστος τους που αναλογεί όσο άλλο ένα PC σχεδόν. Και επειδή έχει αποδειχτεί πως το να ρίχνεις εξαρτήματα υψηλών προδιαγραφών σε ένα κουτί δεν κάνει απαραίτητα έναν γρήγορο και λειτουργικό υπολογιστή (λόγω διαφόρων ασυμβατοτήτων), θα κοίταζα για έτοιμες λύσεις απο εταιρίες HP, Dell, κ.α. που το κάνουν καλά αυτό. Στα laptop φυσικά είναι μονόδρομος αυτή η επιλογή, αν δεν σας περιορίζει το μέγεθος της οθόνης. Μία σχετικά μεγάλη οθόνη 24-27" HD ή 4K wide (ίσως και 2) αφού καλό και εύχρηστο είναι να υπάρχει σε θέα το timeline, τα plug-ins (εφέ και όργανα) και ο μείκτης σε μια ματιά. Καλό είναι να κρατώ το σύστημα μου όσο πιό καθαρό και ελαφρύ γίνεται χωρίς περιττές εγκαταστάσεις «δοκιμαστικών» προγραμμάτων, γιατί το βαραίνουν και καθυστερεί μέχρι κάποιο αναπόφευκτο format μετά απο λίγο καιρό ανεμελιάς. Εαν προτιμούσα Apple θα πήγαινα σε iMac και πάνω αν και η δουλειά γίνεται σχεδόν ανέμελα και με MacMini. Το software Για να γράφω θέλω ένα πολυκάναλο recorder και μαζί μια κονσόλα για να μιξάρω τα κανάλια. Φυσικά σε software. Παλαιότερα τα προγράμματα αυτά χωρίζονταν σε audio εγγραφείς και midi sequencers. Τώρα δεν υπάρχει διακριτή διαφορά και ένα sequencer γράφει δεδομένα midi και ήχο πλάι – πλάι και αποκαλείται DAW (Digital Audio Workstation). Ταυτόχρονα επειδή αυτά τα προγράμματα έχουν εξελιχθεί σε σουίτες virtual studio, προσφέρουν και software εκδόσεις οργάνων (πιάνα, μπάσα, synths, drum machines), τα λεγόμενα VST instruments (VSTi) ή TDM ανάλογα με την πλατφόρμα. Επίσης προσφέρουν κάθε λογής εφέ 'οπως reverb, delay, chorus, compressors και ότι περάσει από το νού του φαντασιόπληκτου και δημιουργικού καλλιτέχνη, σε μορφή plug-in. Επειδή μια από αυτές τις σουίτες θα γίνει το περιβάλλον που θα γράφω μουσική, θα πρέπει να το μάθω καλά για να εκμεταλλευτώ τις τεράστιες δυνατότητες του, που σημειωτέον απευθύνονται σε ειδικούς και ξεπερνούν κατά πολύ τις απαιτήσεις του μέσου χρήστη. Στόχος είναι να αφοσιωθώ στο να γράφω μουσική και να μην καταντήσω περιπλανώμενος νομάς απο εταιρία σε εταιρία. Κάτι που συχνά συμβαίνει σε όσους δεν διαβάζουν το manual, αποδίδοντας την δική τους άγνοια σε αδυναμία του software. Οι προτάσεις είναι πολλές. Ableton Live, Cubase Pro, Reason, Reaper, Bitwig Studio, Samplitude, Sonar, Logic Pro, Pro Tools, κ.α. Τα προγράμματα αυτά είναι τεράστια και πέρα απο χρήμα απαιτούν γνώσεις μουσικής τεχνολογίας, που για τις ανάγκες κάποιου που θέλει να γράψει 10 κανάλια ήχου και να βάλει βάθος και delay, είναι σαν να παίρνει ολόκληρη νταλίκα για να πάει στο περίπτερο για τσιγάρα. Αν διαθέτω τις γνώσεις ή την υπομονή να μάθω μελετώντας ολοκληρωμένες λύσεις, είναι το Sonar πλέον δωρεάν και το Reaper με συμβολικό ποσό. Υπάρχουν εκδόσεις light για σχεδόν όλα τα γνωστά DAW που κοστίζουν κάτω από 100 ευρώ όπως τα Sequel, Cubase Essential, Sonar Essential, Live Intro, που περιορισμοί τους όπως τα maximum 64 κανάλια ηχογράφησης δεν θα επηρεάσουν αρνητικά ποτέ έναν ερασιτέχνη μουσικό και θα λειτουργήσουν σαν βάση αν θέλετε να εξοικειωθείτε με κάποιο απο αυτά και αργότερα να αναβαθμίσετε αν χρειαστείτε περισσότερα εργαλεία. Φυσικά υπάρχουν και δωρεάν προτάσεις σοβαρών προδιαγραφών όπως το Garage Band που προσφέρεται απο την Apple, το Krystal για Windows και το Ardour για όσους προτιμούν Linux. Η κάρτα ήχου Η είσοδος και έξοδος στον μουσικό υπολογιστή. Μου δίνει ποιότητα ήχου, αθόρυβη εγγραφή, MIDI για να ελέγχω και να συνδέω εξωτερικά keyboards και synthesizers και επιλογές διασύνδεσης. Να μπορώ να συνδέω όποια εξωτερική συσκευή έχω, στον υπολογιστή δηλαδή. Φροντίζω να υποστηρίζει τεχνολογίες ASIO, κ.α. με εργοστασιακούς οδηγούς/drivers ώστε να μπορώ να κάνω real-time χρήση των VST instruments και plug-in. Έτσι όταν πατάω ένα πλήκτρο στο κλαβιέ, ο ήχος θα ακούγεται σύγχρονα και όχι αργότερα. Latency είναι η λέξη που πρέπει να αποφύγω. Η καθυστέρηση δηλαδή που προκύπτει όταν δεν είναι εγκατεστημένοι οι ειδικοί ASIO drivers Οι κάρτες ήχου είναι το σημείο που θα συνδέσω το μικρόφωνο και τα όργανα μου. Γι αυτό υπάρχει ποικιλία εισόδων και εξόδων (αναλογικές, ψηφιακές, πολυκάναλες με ADAT optical και MIDI). Επιλέγω βάσει των αναγκών που υπαγορεύονται απο τον αριθμό των πηγών (οργάνων) που θα ηχογραφώ ταυτόχρονα. Για έναν τραγουδοποιό π.χ. μια stereo κάρτα είναι συνήθως αρκετή, αφού θα γράφει ένα όργανο ή μια φωνή ή και τα δύο τη φορά. Υπάρχουν εκδοχές εξωτερικών καρτών που συνδέονται στον υπολογιστή με Thunderbolt και USB που είναι τα σημαντικά πρωτόκολλα σήμερα. Μικρόφωνα Τη δουλειά μου για ένα demo την κάνω και με το δυναμικό μικρόφωνο που χρησιμοποιώ στα live. Το Shure SM-58. Στο κάτω-κάτω την έμπνευση της στιγμής θέλω να πιάσω! Αν όχι... και θέλω να το στείλω στην κατανάλωση, ίσως να χρειαζόμουν κάτι πιο πιστό. Ένα πυκνωτικό μικρόφωνο, που πλέον με τα κινέζικα στην αγορά, αρχίζουν απο την ίδια τιμή και είναι καλύτερη επιλογή για το στούντιο αλλά πιο ευαίσθητο στην κακομεταχείριση και τις εντάσεις. Γι αυτό χρειάζομαι έναν αθόρυβο προενισχυτή μικροφώνου στην κάρτα μου, με τροφοδοσία ρεύματος 48 volt (phantom power) για να το συνδέσω. Συνήθως περιλαμβάνονται και στην πιο προσιτή κάρτα ήχου αλλά όσο ανεβαίνει η τιμή ανεβαίνει και η ποιότητα τους. Εναλλακτικά υπάρχουν και standalone προενισχυτές σε άπειρες εκδοχές με 1, 2 ή 8 εισόδους, με Equalizer, compressor, κύκλωμα λυχνίας αν επιθυμώ και έξοδο με Analogue to Digital (A/D) converter. Ηχεία Για να έχω ένα σημείο αναφοράς, καλό είναι να επενδύσω σε ένα σετ active monitors, (δηλαδή ηχείο με ενισχυτή στο ίδιο κουτί). Όταν λέω σημείο αναφοράς εννοώ ότι θα πρέπει να ακούω σωστά, χωρίς χρωματισμούς ώστε όταν μεταφέρω το “αριστούργημα” μου στο αυτοκίνητο ή στο σπίτι του φίλου μου, να ακούγεται σχεδόν το ίδιο. Δηλαδή να μην ακούω μόνο το ταμπούρο και το hi-hat και να είναι χαμένα τα μπάσα ή το arpeggio του 303... και αντίστροφα. Ενα σωστό ηχείο είναι ο καθρέφτης της ηχογράφησης, που φανερώνει τα λάθη και δεν τα καλύπτει, ούτε τα ομορφαίνει, ώστε να μπορώ να τα διορθώνω. Αυτά πάντως δεν είναι τα ηχεία που πήρα με τον υπολογιστή προς €30. Θα βρώ μεγάλη ποικιλία, στα σχετικά μουσικά καταστήματα ενώ ένα αξιοπρεπές ζευγάρι κοστίζει από €250 και πάνω. Χρήσιμο θα είναι και ένα σετ καλών ακουστικών. Μπορεί να κοιμάται το μωρό ή ο κύριος Αλέκος δίπλα... ή να με απειλεί η Στέλλα με το πιστολάκι της, μετά τις 173 επαναλήψεις του κουπλέ που ακούει τις τελευταίες εβδομάδες. Για πολύωρη χρήση, ένα σετ ημι-ανοικτού τύπου είναι σωστό και ξεκούραστο, ενώ για υψηλές εντάσεις απαιτούνται κλειστού τύπου που συνήθως όμως έχουν χαμηλότερη πιστότητα. Η αλήθεια είναι ότι με λιγότερα χρήματα βρίσκεις καλύτερα ακουστικά από ότι σωστά ηχεία. Τα ακουστικά βέβαια δεν αντικαθιστούν τα ηχεία. Controllers Controller λέγεται το μέσον (πέρα από το ποντίκι) που ελέγχει το software. Μπορεί να είναι πλήκτρα πιάνου, pads για να παίζω τύμπανα με τα δάχτυλα ή επιφάνειες εργασίας για να ελέγχω τα fader του virtual μείκτη. Υπάρχει ποικιλία πλήκτρων, από 2 οκτάβες μέχρι 7, βαρυκεντρισμένα και μη, με σύνδεση στον υπολογιστή από τη θύρα MIDI ή την USB. Συνδέω και παίζω. Τόσο απλά. Επίλογος Μ’ αυτά και μ’ αυτά στήνεις μια πολύ σοβαρή βάση για να γράψεις μουσική. Αν μιλάμε για synthesizer και loop-based φάσεις δεν χρειάζεται να πάμε παραπέρα. Αυτά θα χρειαστώ από εργαλεία. Αν μιλάμε για πιό ροκ κι ακουστικές καταστάσεις είναι αρκετά για να στηθούν τα σημαντικότερα όπως κιθάρες, μπάσα, πλήκτρα και φωνές. Τα τύμπανα; Ε... και τι θα κάνουν τα επαγγελματικά στούντιο; Κλέφτες θα γίνουν; Θα μεταφέρω τη δουλειά που έκανα στο σπίτι σε ένα κατάλληλο χώρο για να γράψω ντραμς και να τα μειξάρω με τη σημαντική βοήθεια του επαγγελματία ηχολήπτη. Γίνεται απλά και γρήγορα. Μα πάνω απ’ όλα όμως χρειάζεται να ξέρουμε τα εργαλεία μας. Η μουσική δεινότητα σε συνδυασμό με την τεχνική κατάρτιση δίνει το σωστό αποτέλεσμα. Ικανό φυσικά και για κυκλοφορία. Γιάννης Μεθενίτης
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου