Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. LK

    LK

    Moderator


    • Βαθμοί

      4

    • Αναρτήσεις

      12.189


  2. cos_dr

    cos_dr

    Μέλος


    • Βαθμοί

      3

    • Αναρτήσεις

      13.489


  3. Shelter

    Shelter

    Μέλος


    • Βαθμοί

      3

    • Αναρτήσεις

      1.400


  4. Σαμη Παραγκα

    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      1.151


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 08/02/2024 σε όλα

  1. Να ρωτήσω κάτι. Μου έστειλε ο Θωμάς e-mail και ζητούσε 1000 συγνώμη για την καθυστέρηση κ.λ.π, και μην τα πολυλογώ...μου είπαν ότι New resupply date: 17.04.24... Και επειδή βαριέμαι να περιμένω , μπορώ να ακυρώσω την παραγγελία αυτής: https://www.thomann.de/gr/harley_benton_fv430bk.htm και να πάρω αυτή: https://www.thomann.de/gr/harley_benton_victory_plus_bk_vintage_series.htm, πληρώνοντας τη διαφορά φυσικά, και να μην γκρινιάζει και ο @Terry RoscoeBeck5 μιας και η νέα είναι μαόνι;
    2 βαθμοί
  2. Είχα καιρό να ακούσω Λάκη, για Πρινς και Κράβιτς είναι ζούπερ, αν ήταν και τα τούμπανα λίγο καλύτερα θα ήταν ζούπερ ντούπερ. Κρίμα που δεν το υποστήριξες και με ένα οβίνδεο με εύμορφα κορίτσα
    2 βαθμοί
  3. Με επηρεάζει κάποιες φορές, άλλες φορές όχι. Προφανώς είναι πολλοί οι λόγοι, τα στερεότυπα, τα αρχέτυπα που επηρεάζουν το συλλογικό μου ασυνείδητο κατά Γιουνγκ, πάντως σίγουρα επηρεάζομαι ανα περίπτωση από τη σκηνική παρουσία, την εκτός σκηνής εμφάνιση ανά καιρούς, ακόμα και ζωή του καλλιτέχνη, θετικά ή αρνητικά. Άκομα και από τα βιντεοκλίπ, όλα συνδέονται μέσα μου και καθορίσουν το βαθμό αρεσκείας μου μιλώντας γενικά και όχι με κριτηριο τη σκηνική παρουσία μιας συναυλίας.
    2 βαθμοί
  4. Με επηρεάζει πολύ η συνολική εικόνα και αύρα του εκάστοτε καλλιτεχνη, σε βαθμό που η μουσική μου γνώμη διαμορφώνεται με γνώμονα αυτή την εικόνα σε ποσοστό που πλησιάζει το 50%. Μάλιστα άργησα να το παραδεχθώ στον εαυτό μου αλλά με καλλιτέχνες που δε μου αρέσουν, δυσκολευόμουν να αποδεχθώ τη μουσική τους και ενδεχόμενα καλοδουλεμένα πράγματα, επειδή μου στραβοκαθόταν όχι η σκηνικη παρουσία, αλλά η εικόνα τους και οι απόψεις τους.
    2 βαθμοί
  5. Στροφή 180 μοιρών. Μετά από ώριμη σκέψη. Τελικά δεν έχει νόημα η HB Gold Top (που δεν είναι και τόσο GOld) , ούτε και η ΗΒ TV Yellow (που δεν είναι και τόσο Yellow) 1ον λόγω του ότι έχω ήδη 3 LP και μάλιστα με όλους τους συνδυασμούς μαγνητων. 2ον ότι τελικά ναι το χρώμα έχει μεγάλες αποκλίσεις. Οπότε πάμε ΕΔΩ: https://www.thomann.de/gr/harley_benton_hb_ja_60sb_vintage_series.htm Που το χρώμα είναι πιστό και jazzmaster δεν υπάρχει στη συλλογή.
    2 βαθμοί
  6. Πραγματικά ήταν απολαυστικό. Να το κυκλοφορήσεις και επίσημα.
    1 βαθμός
  7. Είναι απλό: Όταν δε σε βλέπουν και σε ακούν μόνο μπορείς προφανώς να είσαι όπως θέλεις. Όταν όμως είτε καλείς τον κόσμο να σε δει από κοντά είτε φτιάχνεις βίντεο με τον εαυτό σου, έχεις ουσιαστικά αναλάβει μια επιπλέον υποχρέωση που αφορά την όραση του άλλου οπότε οφείλεις να έχεις τουλάχιστον κάποια ελάχιστα στάνταρντς όσον αφορά την παρουσία σου. Και όταν λέω παρουσία εννοώ και το πώς παρουσιάζεσαι εμφανισιακά αλλά και τι κάνεις εκεί που βρίσκεσαι (πάνω στη σκηνή ή μπροστά στην κάμερα ενός βίντεο κλιπ).
    1 βαθμός
  8. Δεν με επηρεάζει καμιά σκηνική παρουσία, απλά είτε με αφήνει αδιάφορο ή μου αρέσει. Αυτά για τη σκηνική παρουσία, σκέτο. Αν μία καλή ή κακή σκηνική παρουσία δεν συνοδεύεται με καλή (για τ'αυτιά μου) μουσική, πέφτει "μαύρο". Δεν βλέπω/πηγαίνω σε lives μόνο και μόνο για να δω μια καλή σκηνική παρουσία, δεν ακούω μουσική με τα μάτια, όπως δυστυχώς κάνει η πλειονότητα των κατοίκων αυτού του έρμου πλανήτη.
    1 βαθμός
  9. Γιώργο, πολύ όμορφη η κιθάρα και ηχητικά σκοτώνει, χαίρομαι που έπιασαν τόπο οι μαγνήτες μου
    1 βαθμός
  10. Σου λειπει το jazzmaster τρεμολο όμως. Ξέρω ότι δε σε ενδιαφέρει αυτο το budget αλλά η Squier J.Mascis είναι πιο "Jazzmaster".
    1 βαθμός
  11. Φίνο το ακυκλοφόρητο! Αψογο σε όλα, με πολύ καλό γκρουβ.
    1 βαθμός
  12. Φίλος όλα ωραία, αλλά το φινάλε μου ακούγεται λίγο... άγαρμπο Σαν να του 'φαγες την "ουρά".
    1 βαθμός
  13. Ακόμα ένα ακυκλοφόρητό μου.
    0 βαθμοί
  14. Επειδή μοιράστηκα με όλους τους φίλους το γεγονός ότι πλέον θα φοράω γυαλιά για να διαβάζω και να είμαι σε υπολογιστή, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου της πρεσβυωπίας σε συνδυασμό με μια δύο άλλες παθήσεις, το μοιράζομαι και με εσάς τους εκλεκτούς διαδικτυακούς μου φίλους. Που μπήκα παιδάκι εδώ και τώρα πουρεύω όπως όλοι, δεν είμαι άτρωτος, δεν είμαι από ατσάλι, η λάμψη χάνεται. Έτσι θα περιηγούμαι στο Noiz, με ειδική συνταγή του φίλου οφθαλμίατρου που μελέτησε τις οπτικές μουανάγκες μου μεθοδικά, για μουσική, gaming και δουλειά γραφείου με έγγραφα + υπολογιστή και πραγματικά ενθουσιάστηκα γιατί βλέπω σούπερ, πολύ καλύτερα από πριν, έχανα πολλές λεπτομέρειες και βλέπω ιδιαίτερα τον ψηφιακό κόσμο από τα monitor, από σήμερα πιο όμορφα. Πολύ πιο όμορφα και καθαρά. Μου έφτιαξαν ΑΙ γυαλιά Να είμαστε καλά!!!!!!! Ιδού ο cos_dr με reading glasses!!!
    0 βαθμοί
  15. Αυτό τό βρώμικο shuffle ξεσηκώνει Φαντάσου να μπουν ντραμς και μπάσο Το χάρηκα φίλε
    0 βαθμοί
  16. Ωραία μπάντα και η γνωστή φωνή του Surkamp είναι ακόμα εκεί. Πως φαίνεται ότι αυτό το γκρουπ δεν κάνει live κάθε 10 χρόνια...Εύγε τους. Btw, υπάρχουν κάποιοι ακόμα και σήμερα που πιστεύουν ότι ο Surkamp είχε αυτοκτονήσει εκεί στα μέσα των '70s. O γνωστός ηλίθιος μύθος καλά κρατεί .
    0 βαθμοί
  17. αγαπημένη (υποτιμημένη) μπαντάρα των νιάτων μου... ο David αν και βαψομαλιάς κρατάει γερά...
    0 βαθμοί
  18. Junkyardmen - Jammin' In The Jungle (𝟣𝟫𝟫𝟪) 𝖡𝗂𝗅𝗅𝗒 𝖦𝗂𝖻𝗌𝗈𝗇 - 𝗏𝗈𝖼𝖺𝗅𝗌 & 𝗁𝖺𝗋𝗆𝗈𝗇𝗂𝖼𝖺 𝖩𝖾𝗌𝗌𝖾 𝖧𝗈𝗀𝗀𝖺𝗋𝖽 - 𝗀𝗎𝗂𝗍𝖺𝗋 𝖠𝗅 𝖦𝖺𝗆𝖻𝗅𝖾 - 𝖧𝖺𝗆𝗆𝗈𝗇𝖽 𝖡𝟥 𝖪𝖾𝗏𝗂𝗇 𝖲𝗁𝖾𝖺𝗁𝖺𝗇 - 𝖻𝖺𝗌𝗌 𝖩𝗈𝗁𝗇 𝖲𝖼𝖺𝗅𝗂𝖼𝗂 - 𝖽𝗋𝗎𝗆𝗌
    0 βαθμοί
  19. Έλα Samy, για σένα το παρακάτω, μια και το Hammond και η Jazz γενικότερα είναι μέσα στο DNA σου. Barbara Dennerlein - Polar Lights (1990) Barbara Dennerlein - Hammond & synths Mitch Watkins - guitar Andy Sheppard - sax Mark Mondesir - drums
    0 βαθμοί
  20. Δεν το γνωρίζω, αλλά δεν βλέπω και κανέναν λόγο να μην γίνεται... Θα σου πουν. Εξάλλου τον Απρίλιο όπως ισχυρίζονται θα γίνει παράδοση σε αυτούς και μέχρι να κάνουν shipments στους πελάτες εμείς θα σουβλίζουμε τα... αρνιά - Καλό Πάσχα. Βέβαια 17/04 είναι κάτι που μπορεί να γίνει, αλλά μπορεί και να μη γίνει, καθότι ο (γεωπολιτικός) διάολος έχει πολλά ποδάρια αυτή την εποχή.
    0 βαθμοί
  21. Είδες το σύμπαν κ. συνήγορε; Εσύ μπορεί να μην το ακούς, αλλά τελικά κινεί τα νήματα με σοφία Να πάρεις... να πάρεις...
    0 βαθμοί
  22. Kαι εχω λογο που το λεω με τον πόνο μου παίζεις και συ τώρα έ;... είχα ραντεβού πρωινό (το χειρότερό μου) και ως συνήθως σε ανάλογη περίπτωση παίρνω τα μπάνια μου ξημερώματα με την τσίμπλα στο μάτι, οπότε συνέβει μοιραία το ατύχημα... πάω να τριμάρω το μούσι, ξεχνάω να βάλω το εξάρτημα στη μηχανή, το οργώσαμε το χουράφ' πατριώτ'... τες πα προσπαθώντας να το φέρω σε μουσάκι, κόψε κόψε έμεινε το μουστάκι (για πρώτη και τελευταία φορά στην ζωή μου)... κι έτσι πρέπει να συνηθίσω τώρα για κάποιο καιρό να βλέπω τον πάλαι ποτέ Μεθενίτη στον καθρέφτη μου...
    0 βαθμοί
  23. Για μενα το "ηχητικό αποτέλεσμα" επηρεαζει την "εμφάνιση/σκηνική παρουσία ενός καλλιτέχνη". Πχ αν εβλεπα στον δρομο τον Keith χωρις να ξερω οτι ειναι ο Keith, θα τρομαζα και θα αλλαζα πεζοδρομιο. Εβλεπες την Aretha και ηθελες να την φιλησεις. Αν δεν ηταν η Aretha, θα φοβοσουν μη σε κανει μια μπουκια. Και τοσοι αλλοι.
    0 βαθμοί
  24. Λοιπόν, παρατηρώντας αυτή τη φώτο, βλέπω ότι και η V (όπως και η Χ φυσικά) κάθεται πολύ καλά σε αυτά τα stands, τα οποία , ειρήσθω εν παρόδω , εγώ τα παίρνω από το e-shop με 8,50 € / τεμάχιο και είναι best value for money! https://www.e-shop.gr/basi-kitharas-gewapure-fx-classic-p-MSC.000045
    0 βαθμοί
  25. Το μη χείρον βέλτιστον!
    0 βαθμοί
  26. Στα 23 επινα φραπέ γλυκό με γάλα, μετά πήγα στρατό, τέλειωσε το γάλα τον έπινα απλά γλυκό, τέλειωσε η ζάχαρη τον έπινα σκέτο, μετά από αυτό έμεινα στο σκέτο, έναν το πρωί και έναν decaf το μεσημέρι. Θα μοιραστώ και ένα μυστικό για όσους πίνετε εσπρέσο: Αν ένα μαγαζί έχει πολλή κίνηση ο εσπρέσο που θα φτιάξει εκείνη τη περίοδο θα είναι χάλια γιατί έχει ανεβάσει θερμοκρασία η μηχανή και ο καφές ζεσταίνεται πολύ γρήγορα με αποτέλεσμα να καίγεται - δεν βγαίνουν σωστά τα αρώματα του με αυτή τη τεχνική. Φυσικά μεγαλύτερο ρόλο παίζουν η ποικιλία και η μάρκα του καφέ.
    0 βαθμοί
  27. Η μισή δουλεία είναι κλεισμένη...
    0 βαθμοί
  28. Δεν χτυπάς ενα endorsement απο HB? και χτυπα τους αλύπητα στο ινστα.
    0 βαθμοί
  29. Όσο πάει γίνεται και καλύτερο...
    0 βαθμοί
  30. Την έφαγα στο vegas (κάνοντας το video τώρα) ....το wav ηταν σωστό (έχει μερικά seconds ακόμα) , αλλά μετά σκέφτηκα....μαμάτο...συλλεκτική έκδοση (αυτό σημαίνει βαρέθηκα). Επίσης σημαίνει ότι το άκουσες ΌΛΟ...μπράβο!
    0 βαθμοί
  31. Τωρα δεν μενει να αναστησουμε και το θεμα "Με τι ξυρίζεστε?"
    0 βαθμοί
  32. Αν σκεφτώ ότι ο καφές είναι το ΜΟΝΟ πράγμα που πίνω (εκτός από πολύ νερό), και λίγους πίνω. Έναν το πρωί (06:00) , έναν το απόγευμα (17:00), τίς ώρες που έρχομαι στο γραφείο δηλαδή. Ίσως χώσω κανέναν στα ενδιάμεσα. Δεν έχω πρόβλημα με το τι....όλους τους πίνω....απλά να είναι ζεστοί. Δεν μου αρέσουν οι κρύοι καφέδες. Και το καλοκαίρι ζεστό πίνω με εξαίρεση την παραλία (που δεν τόλμησα να ζητήσω μην με περάσουν για χαζό ) . Black.
    0 βαθμοί
  33. Στα 8 μου ο παππούς μου με έμαθε να φτιάχνω ελλήνικό και έτσι αρχισα να φτιάχνω για όλους στο σπίτι. Εννοείται οτι ταυτόχρονα ξεκινησα και να πίνω και ελληνικο και φραπε. Πέρασα πολλά στάδια μεταξυ των οποίων αργότερα ως φοιτητής έπινα για 6-7 χρονια 9 φραπε τη μέρα (χωρις υπερβολη, και εννοείται οτι αργοτερα το πλήρωσα). Αργότερα περασα μια φάση που τους μειωνα στον 1 την ημέρα και τους αύξανα στους 3. Μπρος πισω. Με εξαίρεση 2 χρόνια στην Ιταλία που σε γενικές γραμμές έζησα φοβερές στιγμές με τον καφε (και το φαγητο). Στη δουλεια για περιπου 10 χρονια βάρδιες έπινα διάφορους και σε διάφορες ποσότητες. Μεταξύ των οποίων και μια αεροδρομιακή εφεύρεση που βάζεις έναν διπλό εσπρέσσο σε κούπα και γεμιζεις το υπόλοιπο με γαλλικό ως πάνω. Τα τελευταία 3 χρονια δεν ξεπερνάω τους 2 εσπρέσσο την ημέρα, αλλά έχω γινει φοβερά ιδιότροπος με το ποιος τον φτιαχνει και πως. Αποτέλεσμα ειναι να πινω εσπρέσσο μονο απο 2 μαγαζια έξω και στο σπιτι ελληνικο ή φραπε το καλοκαιρι. Συχνά κάνω αποχή για ολη τη βδομάδα απο τον καφε και πινω μονο το ΣΚ για κοινωνικους λογους, ενω ολη την υπολοιπη βδομαδα αφεψήματα απο βότανα (κυριως σιδερίτη και φασκόμηλο. Ειδικα ο σιδεριτης του Πηλίου ειναι ο καλύτερος). Ποτέ δεν τον εχω ανακατέψει με γάλα ή κατι αλλο ή δεν πινω ντεκαφεινε (εχει άλλη γεύση). Ζάχαρη έβαζα μέχρι τα 20 περιπου. Μετά μαζι με τα υπολοιπα γαστρονομικα μου γουστα (αρχισα να τρωω πολλά που δεν ετρωγα) αλλάξε και αυτο και τον πινω σκετο εκτοτε. Θεωρώ τον ελληνικό και τον εσπρέσσο τους καλυτερους καφέδες, με την προυπόθεση οτι ειναι σωστα φτιαγμενοι. Η ειρωνία της τύχης ειναι οτι ο πεθερός μου έχει παραδοσιακό καφενείο.
    0 βαθμοί
  34. Η πρώτη μου δουλειά 12 ετών σε καφενείο με μπαρμπάδες, μόνο ελληνικό έπιναν, ο φραπές τότε ήταν για τους χίπιδες . Με λέει λοιπόν ο καφετζής πως να φτιάχνω τους καφέδες και στον σκέτο με λέει, ''το μπρίκι θα το πλένεις, ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΞΕΠΛΕΝΕΙΣ ΑΠΛΩΣ'' Πρώτη φορά που με άφησε μόνο, πλακώνουν τα παπούδια όλα μαζί και στο τρέξιμο πάνω με λέει ένας, έναν σκέτο.....στη βιασύνη επάνω, λέω, σιγά μη το καταλάβει, ξεπλένω το μπρίκι 2-3 φορές και του πάω το καφέ, μετά από λίγο του έφτιαχνα άλλον Μόνο φραπέ, χειμώνα καλοκαίρι, έναν από το πρωί, μέχρι το βράδυ, πάντα σκέτο. Στο τσακιρ κέφι θα πιω κανάν ελληνικό. Προτιμώ το τσίπουρο, δεν έχει καφείνη
    0 βαθμοί
  35. Εκεί είναι που την πατάνε όλοι, πάνε και χτυπάνε 10 τσάγια τη ημέρα και μετά αναρωτιούνται γιατί δεν κλείνουν μάτι τα βράδια και κόβουν βόλτες πάνω κάτω στα μπαλκόνια...
    0 βαθμοί
  36. Η πρωτη μου δουλεια, καλοκαιρι, (10 ετων), ηταν καφετζης (στο καφενειο του παππου μου). Ξεκινησα να πηγαινω με το δισκο καφεδες στα μαγαζια και μετα πηρα μεταγραφη στο μπρικι γιατι οι παλιοι δοκιμασανε καφε απο μενα και δεν θελαν μετα απο αλλον. Παλια επινα νες καφε και ελληνικο. Τωρα εσπρεσσο και ελληνικο. Το νες καφε το επινα ειτε φραπε χτυπημενο στο σεικερ, ειτε χτυπητο στο φλυτζανι με το κουταλακι, αλλα σταδιακα το κανανε ρεβυθοσκονη αγευστη και δεν πινω πια. Ουτε καμια αλλη μαρκα με εχει ικανοποιησει. Δεν υπαρχει η παλια γευση του νες καφε (μιλαω για 80΄s). Ξεκινησα να πινω γλυκους καφεδες και μετα μετριους. Ελληνικο κι αυτον παλια τον επινα βαρυ γλυκο και μετα μετριο βαρυ. Τωρα πλεον σκετους χωρις ζαχαρη. Να καταλαβαινω ολη τη γευση του καφε χωρις τιποτα αλλο. 2 εσπρεσο την ημερα, ενα το πρωι οταν ξυπνησω και ενα στη δουλεια. (εχω παρει μηχανη και στη δουλεια) ΣΚ βαζω μπρικι το απογευμα για ελληνικο. Μαρεσει να σερβιρεται με συνοδεια γλυκο του κουταλου. Οπως στα χωρια. .
    0 βαθμοί
  37. Καλησπέρα σας φίλοι μου. Στο πλαίσιο νέων μου πειραματισμών αυτό τον καιρό και εξάσκησης στο mixing και στο mastering κυρίως παλαιότερων track μου που θέλω να τα βελτιώσω και να βελτιωθώ και εγώ, διασκεδάζοντας παράλληλα δημιουργικά στο home studio μου, σας παραθέτω δύο προσπάθειες mastering ενός παλιού μου κομματιού αφού παράλληλα έκανα και βελτιώσεις στη μίξη. Θα με βοηθήσει πολύ η γνώμη σας, ποιο προτιμάτε και οποιαδήποτε άλλη παρατήρηση θέλετε να κάνετε είναι ευπρόσδεκτη. Παραθέτω την αρχική μίξη όπως την έβγαλα από το SONAR Rock Old Session 2024 SONAR.mp3 το A Mastered Track (1) Rock Old Session 2024 T_Racks 1.mp3 το B Mastered Track (2) Rock Old Session 2024 T_Racks 2.mp3 To Mastering έγινε μέσω του Τ-Racks 5. Θα ακολουθήσει και σχετικό βίντεο με τις ρυθμίσεις που επέλεξα για τυχόν περαιτέρω σχολιασμό και παρατηρήσεις. Για το θέμα διεξάγεται και ψηφοφορία/δημοσκόπηση στο topic Ευχαριστώ!
    0 βαθμοί
  38. Dave Stryker - River Man (2022) Dave Stryker - guitar Julian Shore - piano John Patitucci - bass Brian Blade - drums + string quartet
    0 βαθμοί
  39. Ψιλοανασταίνω το νήμα με ένα μικρό κλιπάκι γιατί έβγαλα έναν ήχο που μου άρεσε σε πραγματικό ενισχυτή αυτή τη φορά. Laney VC30 βρώμικο κανάλι. Ακούτε μόνο neck μαγνήτη. Yamaha on Laney miced dirty.mp3
    0 βαθμοί
  40. Εχουν γινει vintage και πηραν αξια
    0 βαθμοί
  41. Είναι κάποια νέα μόδα να απαντάμε σε θρεντς που δεν έχουν νέα posts για καμιά δεκαριά χρόνια και να τα φέρνουμε στην επιφάνεια?
    0 βαθμοί
  42. Και ένα βιντεάκι att.06UcnmlZisyFtABM_lGgPBu7XJXN0cZuX31WJVPuWFQ.mp4
    0 βαθμοί
  43. Το Mastering είναι το τελευταίο δημιουργικό βήμα στην παραγωγή της ηχογράφησης. Η γέφυρα μεταξύ της μείξης και της διανομής. Είναι η τελευταία ευκαιρία να βελτιώσουμε τον ήχο και να διορθώσουμε προβλήματα σε ένα ακουστικά διαμορφωμένο χώρο. Μετά την ηχογράφηση και μείξη ενός τραγουδιού, ο Mastering Engineer εξισορροπεί τα ηχητικά μέρη στο ακουστικό φάσμα και βελτιστοποιεί το κομμάτι για αναπαραγωγή σε ποικιλία μέσων και μορφών. Κάποιες φορές δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα, ενώ άλλες θα βάλει την τελευταία πινελιά για το τελικό αποτέλεσμα. Αυτή η τελική έκδοση του κομματιού είναι γνωστή ως "master recording" και είναι αυτή που καταλήγει στα streaming ή download sites και στη δημιουργία φυσικών μέσων όπως CD ή βινύλιο. Το Mastering είναι ισότιμα τεχνικό και δημιουργικό. Οι Mastering Engineers χρησιμοποιούν σουίτες ηχογράφησης DAW με εργαλεία όπως ισοστάθμιση, συμπίεση και άλλα εφέ για να ρυθμίσουν εντάσεις, fades, στερεοφωνική εικόνα και ίσως να βελτιώσουν τον ήχο. Είναι επίσης η δουλειά του μηχανικού να διασφαλίζει ότι το κομμάτι σας ακούγεται εξ ίσου καλά, σε όποιο σύστημα αναπαράγεται. Από μικρά ηχεία laptop και κινητά τηλέφωνα μέχρι home theater, hi end συστήματα και ηχητικές εγκαταστάσεις κλαμπ και σινεμά. Το Mastering είναι επίσης το τελικό στάδιο ποιοτικού ελέγχου για τη μουσική σας. Είναι η τελευταία ευκαιρία να βεβαιωθείτε από ένα τρίτο και έμπειρο αυτί ότι δεν υπάρχουν σφάλματα ή τεχνικά προβλήματα προτού κυκλοφορήσει. Γι αυτό το mastering είναι σημαντικό βήμα στη διαδικασία παραγωγής. Λίγη ιστορία. Στην αρχή οι mastering engineers λέγονταν transfer engineers γιατί η δουλειά τους επικεντρωνόταν στη μεταφορά της ηχογράφησης από την ταινία στους 10-ιντσους δίσκους shellac 78 στροφών. Κι αυτό προέκυψε γιατί το υλικό αυτό και το βινύλιο (PVC) στη συνέχεια, είχε μηχανικούς περιορισμούς στην χωρητικότητα αλλά και στα μπάσα, την ένταση και τις δυναμικές που μεταφράζονταν σε μεγάλα αυλάκια που επίσης μπορεί να έκαναν την βελόνα ανάγνωσης να ξεφύγει απο την πορεία της και να πηδήξει αυλάκι. Με την έλευση του 12" βινυλίου με τα 23 λεπτά διάρκεια ανα πλευρά, το LP εξυπηρετούσε την αναπαραγωγή μεγάλων κλασικών έργων καθώς και συλλογές τραγουδιών σαν άλμπουμ. Οι mastering engineers ειδικεύτηκαν περισσότερο και φρόντιζαν να υπάρχει σωστή σειρά, ενιαίος ήχος και δυναμικό εύρος στο σύνολο των κομματιών, αφού ακούγονταν απο την αρχή ως το τέλος τους δίσκου σαν ολοκληρωμένο έργο. Απο τα 80'ς και μετά, το ψηφιακό CD επέτρεψε την αναπαραγωγή πολύ χαμηλών συχνοτήτων αλλά και μεγαλύτερο δυναμικό εύρος. Οι mastering engineers ασχολήθηκαν περισσότερο με την βελτιστοποίηση του ήχου ενω για μια εικοσαετία, παρακινούμενοι απο τους παραγωγούς επιδόθηκαν σε ένα ξέφρενο ανταγωνισμό loudness (έντασης), πως δηλαδή ένα τραγούδι στο ραδιόφωνο θα ακούγεται δυνατότερα δίπλα σε κάποιο άλλο, μιας και το δυνατό εντυπωσιάζει μεν χωρίς απαραίτητα να είναι ποιοτικότερο ηχητικά, δε. Στα 00'ς και με το internet οι mastering engineers έγιναν επίσης υπεύθυνοι για την αναπαραγωγή σε ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών συσκευών και νέων πλατφορμών. Τα streaming sites, όπως το Spotify, το Soundcloud και η Apple Music, χρησιμοποιούν δικά τους σημεία αναφοράς στην ένταση για να διασφαλίσουν ότι όλα τα κομμάτια αναπαράγονται με λίγο - πολύ την ίδια ένταση. Εάν ένα κομμάτι είναι πολύ ήσυχο, το Spotify θα αυξήσει αυτόματα την ένταση. Ομοίως, θα την χαμηλώσουν εάν είναι πολύ δυνατή. Ωστόσο, αυτό έχει αρνητική επίδραση σε αυτά μιας και συμπιέζονται αυτόματα ακόμα περισσότερο και τυχαία, ακυρώνοντας όποιες δυναμικές υπήρχαν, με αποτέλεσμα να ακούγονται αφύσικα συμπιεσμένα. Γι αυτό είναι σημαντικό το master να έχει το level ειδικά για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα ή το μέσο που θα κυκλοφορήσει. Να προσλάβετε έναν Mastering Engineer ή να το κάνετε μόνος σας; Το Mastering έχει τη φήμη σκοτεινής τέχνης και στελεχώνεται απο άτομα που εκπαιδεύουν τα αυτιά τους σε διάφορα είδη μουσικής και κορυφαία συστήματα ακρόασης, πολλά χρόνια. Είναι επίσης πολύ σημαντικός ένας σωστά ακουστικά επεξεργασμένος χώρος και ένα ποιοτικό σύστημα ηχείων, κάτι που δυστυχώς μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ. Γι αυτούς τους λόγους, ίσως είναι καλύτερο να απευθυνθείτε σε έναν έμπειρο μηχανικό για να ολοκληρώσετε το έργο σας, ακόμα και σε μεγάλους, γνωστούς οίκους του εξωτερικού για να είστε σίγουροι πως δεν θα πέσετε σε τυχαίο pretender. Είναι επίσης μια ευκαιρία να πάρετε μια δεύτερη γνώμη από κάποιον με φρέσκο και έμπειρο αυτί, ιδιαίτερα όταν έχετε ακούσει το ίδιο κομμάτι για μήνες ατελείωτα. Ωστόσο, η υπηρεσία αυτή κοστίζει και μπορεί να πληρώσει κανείς από 50 έως 150 ευρώ το κομμάτι σε έναν έμπειρο μηχανικό. Υπάρχουν επίσης αυτοματοποιημένες υπηρεσίες mastering όπως τα Landr και Aria, που χρησιμοποιούν αλγόριθμους υπολογιστών για να κάνουν τις μίξεις σας να ακούγονται πιο κοντά σε δημοφιλείς παραγωγές. Ωστόσο, αυτή είναι μια σχετικά νέα υπόθεση και πολλοί θεωρούν ότι αυτές οι υπηρεσίες δεν το προσεγγίζουν όπως κάποιος έμπειρος επαγγελματίας. Εναλλακτικά, με ένα βιβλίο σαν αυτό του μάστορα του είδους, Bob Katz, Mastering Audio: The Art and the Science απαραίτητα και καλή υποδομή με προσεγμένα ηχεία, μπορεί να κάνετε αρκετά για να καλύψετε τις προσωπικές ανάγκες σας και να μην χαλάσετε αυτό που τόσο πολύ κοπιάσατε να ηχογραφήσετε.
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου