Προς το περιεχόμενο

Τι ειναι ταξη Α και ταξη Β?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παραθετω την απαντηση του χρηστη delta66 στην ερωτηση μου :"διαφορες ταξης Α απο Α/Β" σε πμ που ηταν κατατοπιστικοτατη..

Thanx Σπύρο  ;)

 

 

-----------------------------------

---------------------

Βασικα η Α και η Α/Β ειναι ο τροπος που λειτιυργουν οι λαμπες.

ΣΤην Α/Β η λαμπα μενει "ανενεργη" καθε φορα που δεν περναει σημα απο αυτην, καθε φορα που δεν παιζεις δηλαδη.

Oταν παιξεις μια νοτα τοτε περναει σημα, ανοιγει η διοδος της λαμπας και μεταφερει το σημα που βγαινει ως ηχος.

Η διαδικασια αυτη βεβαια γινεται σε λιγοτερο απο 0.000001 χιλιοστα του δευτερολεπτου.

 

Στην ταξη Α το ρευμα περναει μονιμως μεσα απο τις λαμπες ειτε παιζουμε ειτε οχι.

Απλα οταν παιζεις αυξανεται λιγο το response του ενισχυτη.

 

Στην ταξη Α/Β εχεις περισσοτερες δυναμικες και μπορεις καλυτερα να τις ελεγξεις. Επισης ειναι πιο ευκολο να δωσεις drive στον ενισχυτη.

Στην Α εχεις μεγαλυτερη λεπτομερεια και ευκρινεια στο χερι οταν παιζεις, περισσοτερο clarity, ειναι πιο γρηγοροι και πιο faster response απο οτι οι Α/Β ενισχυτες, αλλα ειναι λιγο πιο δυσκολο να δωσεις drive σε ενα ταξης Α.

Απο την αλλη ειναι δυσκολο να βρεις true class A ενισχυτη.

Οι πραγματικοι class A ενισχυτες χαρακτηριζονται απο το γεγονος οτι ειναι single ended, εχουν δηλαδη μονο μια λαμπα εξοδου.

True class A ειναι και οι parallel single ended.

Ενισχυτες που ως κατασκευαστικο κυκλωμα εχουν δυο εξοδους με μια λαμπα στην καθε εξοδο, που καταληγουν σε ενα κοινο output σε μεγαφωνο.

Οι υπολοιποι κατασκευαστες που φτιαχνουν ταξης Α, αλλα χρησιμοποιωντας πανω απο μια λαμπα, ειτε ειναι cathode biased, δηλαδη ειναι κλειδωμενο το output bias της καθε λαμπας, σε ενα ποσοστο που να μοιαζει με class A, ειτε κανουν ανορθωση στο κυκλωμα σε περισσοτερα volt, ωστε να "σπρωξουν" τις λαμπες να δουλευουν σαν ταξη Α.

Αυτο ειναι και καλο και κακο.

Το Rambler της Carr π.χ. ειναι Α cothode biased ομως, αλλα εφοσον περναει συνεχως ρευμα στις λαμπες θα περιμενες να ειναι "γρηγορος" σαν ενισχυτης.

Αντιθετως. Ειναι απο τους πιο αργους και δυσκολους ενισχυτες.

Οταν ομως ανοιγες το Volume, πανω η κοντα στη μεση, μεγαλωνε το ποσοστο ρευματος που περνουσε απο τις λαμπες και τοτε επαιζε "γρηγορος" με μεγαλη ευαισθησια στο χερι, αλλα δεν γινεται καθε φορα που ηθελα να παιξω, να πεφτουν και απο μερικα cd απο τα ραφια.

 

Επαναλαμβανω ομως οτι η true class A ειναι μονο με μια λυχνια.

Στην Α εχεις περισσοτερο high fidelity ηχο, αν σε βοηθαει αυτο.

Επισης να βρεις ενισχυτη class A πανω απο 30-35watt ειναι δυσκολο.

Στην ταξη Α οι εντασεις ειναι πολυ πιο δυνατες, λογω συνεχους ροης.

Αν ακουσεις το Coyote της Mojave π.χ. θα καταλαβεις.

Ειναι 15W και ειναι ο main amp στα live του Gibbons με τους ZZ Top.

Αυτο τα λεει ολα πιστευω...

Επειδη ομως οπως ειπα περναει συνεχως ρευμα, στην Α οι λαμπες χρειαζονται αλλαγη πιο γρηγορα απο ο,τι στην Α/Β.

Για να μην μπερδευεσαι, κοιτα με τι ενισχυτες παιζουν οι κιθαριστες των οποιων λατρευεις τον ηχο και αν ειναι class A η A/B.

Ετσι πιστευω οτι θα βρεις πιο γρηγορα ακρη.

 

-----------------------------

--------------------------------------------

MetalCaster

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην ταξη Α/Β εχεις περισσοτερες δυναμικες και μπορεις καλυτερα να τις ελεγξεις. Επισης ειναι πιο ευκολο να δωσεις drive στον ενισχυτη.

 

Σϊγουρα διαφωνώ... ότι μπορείς καλύτερα να τις ελέγξεις ναι, ότι είναι περισσότερες όχι (το ένα αντικρούει το άλλο!). Αφού και μόνος σου το αναφέρεις παρακάτω ότι οι δυναμικές των Class A είναι αμίμητες, τόσο που πολλές φορές πρέπει να βάλεις κομπρέσσορα  μην τυχόν και βαρέσεις πιο άγαρμπα την χορδή και... σειστεί το σύμπαν. Ούτε πιο εύκολο είναι να τους δώσεις drive: η σωστή διατύπωση είναι "πιο εύκολα ελεγχόμενο".

 

Στην Α εχεις μεγαλυτερη λεπτομερεια και ευκρινεια στο χερι οταν παιζεις, περισσοτερο clarity, ειναι πιο γρηγοροι και πιο faster response απο οτι οι Α/Β ενισχυτες, αλλα ειναι λιγο πιο δυσκολο να δωσεις drive σε ενα ταξης Α.

 

Όχι μόνο γενικά είναι ευκολότερο να δώσεις drive μόνο με την ένταση του παιξίματός σου σε έναν Class A αλλά αυτό το drive συνδέεται άμεσα με τις δυναμικές που λέμε παραπάνω. Για αυτό και οι Class A γενικά θέλουν... επιδέξιους κ*&%ους, εεεε... χέρια. Υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος μεταξύ του 5, του 8 και του 10 στο vol,στο tone και από τον ένα μαγνήτη της κιθάρας σου στον άλλο σε αυτούς τους ενισχυτές, και στην ένταση του παιξίματός σου, και για αυτόν ακριβώς το λόγο είμαι ερωτευμένος αθεράπευτα μαζί τους.

 

Οταν ομως ανοιγες το Volume, πανω η κοντα στη μεση, μεγαλωνε το ποσοστο ρευματος που περνουσε απο τις λαμπες και τοτε επαιζε "γρηγορος" με μεγαλη ευαισθησια στο χερι, αλλα δεν γινεται καθε φορα που ηθελα να παιξω, να πεφτουν και απο μερικα cd απο τα ραφια.

 

Ακριβώς αυτό που λέω παραπάνω, και που αναφέρεις κι εσύ.

 

 

Επαναλαμβανω ομως οτι η true class A ειναι μονο με μια λυχνια.

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=154619.msg197636#msg197636

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου