Προς το περιεχόμενο

Λιγη θεωρια.....


Προτεινόμενες αναρτήσεις

H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά (σαν ποιότητα) μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια.

 

Παιδια, ξερω οτι οι θεωριες που δινετε στο φιλο είναι για αρχαριους, ωστοσο καλο είναι καποια πραματα να μη τα μαθαίνουμε λαθος απο την αρχη.

 

Η συγκεκριμενη θεωρια εχει αρκετ λαθη στην σκεψη της. Καταρχην δε μπορεις να βρεις την τονικοτητα αν δεν υπαρξει ξεκαθαρη τελεια πτωση. V7 μπορεις να βρεις μεσα σε ενα κομματι απο καθε πιθανη τονικότητα. Πχ V7 της V, προσωρινη "αλλαγη τονικοτητας", η ονομαζομενη τονικοποιηση. Θα βρεις στην περιοδο του ρομαντισμου μια σειρα απο αλυσιδες V-I σε πολλες τονικότητες. Ποια θα διαλεξουμε ως βασικη του κομματιου?

Ναπολιτανικη συγχορδια, III σε μειζωνα μορφη, IV σε ελασσονα (παντα για μια μειζωνα τονικότητα) μας δειχνουν ότι στην ουσια δεν υπαρχει κανενας μα κανενας κανονας περα απο το αυτι. Παιξτο κι αν σ'αρεσει αστο. Το μονο που χρειαζονται αυτα είναι για να διευρυνεις τους ορίζοντες σου απο το τι μπορει να υπαρχει. (Η παρατηρηση αυτη δεν παει για τον stratocasterakia, αλλα σαν κουβεντα με τον mij)

 

Επαναλαμβανω οτι το "κολπο" με τις περισσοτερες πιθανότητες επιτυχίας είναι η τελευταια συγχορδια που ειναι συνηθως η τονικότητα του κομματιου.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 45
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η και συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά (σαν ποιότητα) μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια.

 

Παιδια, ξερω οτι οι θεωριες που δινετε στο φιλο είναι για αρχαριους, ωστοσο καλο είναι καποια πραματα να μη τα μαθαίνουμε λαθος απο την αρχη.

 

Η συγκεκριμενη θεωρια εχει αρκετ λαθη στην σκεψη της. Καταρχην δε μπορεις να βρεις την τονικοτητα αν δεν υπαρξει ξεκαθαρη τελεια πτωση. V7 μπορεις να βρεις μεσα σε ενα κομματι απο καθε πιθανη τονικότητα. Πχ V7 της V, προσωρινη "αλλαγη τονικοτητας", η ονομαζομενη τονικοποιηση. Θα βρεις στην περιοδο του ρομαντισμου μια σειρα απο αλυσιδες V-I σε πολλες τονικότητες. Ποια θα διαλεξουμε ως βασικη του κομματιου?

Ναπολιτανικη συγχορδια, III σε μειζωνα μορφη, IV σε ελασσονα (παντα για μια μειζωνα τονικότητα) μας δειχνουν ότι στην ουσια δεν υπαρχει κανενας μα κανενας κανονας περα απο το αυτι. Παιξτο κι αν σ'αρεσει αστο. Το μονο που χρειαζονται αυτα είναι για να διευρυνεις τους ορίζοντες σου απο το τι μπορει να υπαρχει. (Η παρατηρηση αυτη δεν παει για τον stratocasterakia, αλλα σαν κουβεντα με τον mij)

 

Επαναλαμβανω οτι το "κολπο" με τις περισσοτερες πιθανότητες επιτυχίας είναι η τελευταια συγχορδια που ειναι συνηθως η τονικότητα του κομματιου.

 

 

Μάλλον δεν διάβασες καλά τι γράφτηκε φίλε

Ο φίλος έγραψε: "Καταρχην θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?"

 

Πάνω σε αυτό απάντησα και αν αυτή μου την απάντηση την θεωρείς λάθος δεν τα έχεις μάθει καλά.

 

Αν θεωρείς ότι η σκέψη μου είναι λάθος μάλλον πρέπει να τα ξαναμάθεις από την αρχή. Όσο για την κλασική αρμονία που αναφέρεσαι επειδή έχω πτυχίο φούγκας και έχω φάει τα χρόνια μου στο ειδικό της αρμονίας - μαθητευόμενος αλλά και δάσκαλος - σε πληροφορώ ότι την ξέρω αρκετά καλά

 

Η πλέον σημαντικότερη συγχορδία είναι η συγχορδία της δεσπόζουσας (το λέει και το όνομά της) . Αν δεν το έχεις μάθει μέχρι τώρα μάλλον είναι καιρός να το μάθεις...

 

Και για την "σειρα απο αλυσιδες V-I σε πολλες τονικότητες" που έγραψες ακόμα και αυτές ανήκουν σε ενα κομμάτι μουσικής που έχει ΕΝΑ τονικό κέντρο

 

Και επειδή είμαι jazz μουσικός το real book είναι γεμάτο απο V-I και παραθετικές δεσπόζουσες μέσα σε κάθε standard τα οποία έχουν και αυτά ΕΝΑ τονικό κέντρο (τα περισσότερα)...

 

Αν θες να κάνεις επίδειξη γνώσεων καντη αλλά μην αναφέρεσι σε "αρκετά λάθη"  γιατί δείχνεις ότι έχεις κατανοήσει λάθος την μουσική

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eσείς που τα ξέρετε τόσο καλά, αντί να τρωγεστε, δεν φτίαχνετε κανά αρχειάκι "θεωρία για dummies" για να μπεί και κανένα καινούργιο άρθρο στο νοιζ. Θα είναι πολυ καλή αρχή.

Κill the wise one!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αλλα σαν κουβεντα με τον mij)

 

Προφανως δεν εχεις ορεξη για συζητηση πανω στο θεμα γιατι νιωθεις να απειλειται η παντογνωσια που σου εδωσε ενα πτυχιο φουγκας απο ωδειο. Τα πολλα "ειμαι, εχω κανει, εχω τοσα πτυχα" δε μου λενε τιποτα, παρα μονο κομπλεξισμο, ακριβως όπως και η επιθετικη σου σταση απεναντι σε μια κουβεντα που πηγα να ανοιξω.

 

Επειδη εισαι τζαζ μουσικος και εχεις πολλα χαρτια (ειδικο αρμονιας χαχαχαχα) δεν μπορω να συζητησω μαζι σου, αλλα κανω μια τελευταια προσπαθεια μηπως και διωξεις την ωδειακιλα σου.

 

Επιμενεις λοιπον οτι με μια V7 βρισκεις την τονικότητα ενος κομματιου. Σε μια Ντο+ κλιμακα συναντας μια Ρε+7 συγχορδια. Μια ωραιοτατη V7 στη Σολ+. Ειναι η τονικότητα του κομματιου η Σολ?

 

Η τονικότητα ΜΙΑ είναι. Το θεμα είναι αν το αυτι μας μπορει να την αναγνωρισει, οχι αν μας το λενε απο πριν.

Οταν πχ ο Σοπεν σου δινει εισαγωγη 8 μετρα με Ναπολιτανικες (μπαλαντα opus 23 σε σολ-), δεν ειναι μλκς οι μουσικολογοι που τσακωνονται αν πρεπει να το θεωρησουμε αλλο τονικο κεντρο ή απλα ναπολιτανικη την Λαb.

Οι μεν σου λενε οτι ξερεις απο πριν οτι ειναι σε σολ- κι οι δε σου λενε οτι οταν ακους κατι δεν το ξερεις αυτο.

 

Αλλα να που την παταει η ωδειακη μουσικη μορφωση. Στο οτι διαβαζουν τη μουσικη στο χαρτι.

 

edit αλλα τωρα το ειδα

 

Η πλέον σημαντικότερη συγχορδία είναι η συγχορδία της δεσπόζουσας (το λέει και το όνομά της) . Αν δεν το έχεις μάθει μέχρι τώρα μάλλον είναι καιρός να το μάθεις...

 

Βασικα μην παινευεσαι και πολυ γι αυτη την τοσο πρωτολεια και αναχρονιστικη γνωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eσείς που τα ξέρετε τόσο καλά, αντί να τρωγεστε, δεν φτίαχνετε κανά αρχειάκι "θεωρία για dummies" για να μπεί και κανένα καινούργιο άρθρο στο νοιζ. Θα είναι πολυ καλή αρχή.

 

Κατι τετοια μονο οι ωδειακοι μπορουν να το κανουν εμπνευσμενοι απο τον Μανωλη Καλομοιρη και τις θρυλικες φρασεις στα βιβλια τους "οι 5ες παραλληλες αν και χρησιμοποιουνται απαγορευονται".

 

Anyway, εκανα την τελευταια μου τοποθετηση σε μια κατινιστικη συζήτηση. Αν υπαρξει κανας με διαθεση για νεες ιδεες πανω στην αρμονια και οχι διαμαχη πανω στο ποιος ξερει καλυτερα τη θεωρια του 1750 εδω θα μαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eσείς που τα ξέρετε τόσο καλά, αντί να τρωγεστε, δεν φτίαχνετε κανά αρχειάκι "θεωρία για dummies" για να μπεί και κανένα καινούργιο άρθρο στο νοιζ. Θα είναι πολυ καλή αρχή.

 

Κατι τετοια μονο οι ωδειακοι μπορουν να το κανουν εμπνευσμενοι απο τον Μανωλη Καλομοιρη και τις θρυλικες φρασεις στα βιβλια τους "οι 5ες παραλληλες αν και χρησιμοποιουνται απαγορευονται".

 

Anyway, εκανα την τελευταια μου τοποθετηση σε μια κατινιστικη συζήτηση. Αν υπαρξει κανας με διαθεση για νεες ιδεες πανω στην αρμονια και οχι διαμαχη πανω στο ποιος ξερει καλυτερα τη θεωρια του 1750 εδω θα μαι.

 

Να στο θέσω διαφορετικά. Κάποτε είχα κάνει την προσπάθεια να κάνω ωδείο. Ηλεκτρική, ο τύπος γαμώ τα παιδιά, όλοι έλεγαν πόσο καλός είναι κλπ. Ξεκινάω και γω. Ακόμα να καταλάβω τις δεσποζουσες τις τονικότητες κλπ. Ισως να μην είχα διάθεση να τα μάθω(που απ ότι έχω καταλάβει είναι και από τα πολύ αρχικά).

 

Αν μπορούσε κάποιος να τα γράψει με κατανοητό τρόπο(τι εινια και γιατί είναι) σίγουρα θα βοηθήσει αρκετούς dummies σαν εμένα. Η για παράδειγμα πως χρησιμοποιείς τις σκάλες μέσα σε συγχορδίες. (πχ έχεις την τάδε ακολουθία, "1 τροπος είναι ο ταδε, να δεις το ταδε κλπ κλπ").

 

Γιου γκετ δε ποιντ αι γκιες.

Κill the wise one!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Να στο θέσω διαφορετικά. Κάποτε είχα κάνει την προσπάθεια να κάνω ωδείο. Ηλεκτρική, ο τύπος γαμώ τα παιδιά, όλοι έλεγαν πόσο καλός είναι κλπ. Ξεκινάω και γω. Ακόμα να καταλάβω τις δεσποζουσες τις τονικότητες κλπ. Ισως να μην είχα διάθεση να τα μάθω(που απ ότι έχω καταλάβει είναι και από τα πολύ αρχικά).

 

Αν μπορούσε κάποιος να τα γράψει με κατανοητό τρόπο(τι εινια και γιατί είναι) σίγουρα θα βοηθήσει αρκετούς dummies σαν εμένα. Η για παράδειγμα πως χρησιμοποιείς τις σκάλες μέσα σε συγχορδίες. (πχ έχεις την τάδε ακολουθία, "1 τροπος είναι ο ταδε, να δεις το ταδε κλπ κλπ").

 

Γιου γκετ δε ποιντ αι γκιες.

 

Γιες αη γκοτ ιτ. Ενα τετοιο εγχειρημα απαιτει αρκετη δουλεια, και αν μαζευτουμε καποιοι με βασικες γνωσεις και χωρις βεντετισμο, μπορουμε να ξεκινησουμε να ελπιζουμε :D

Το θεμα ειναι οτι η ολη δουλεια πρεπει να γίνει ακουστικα. Αν δεν ακουει ο μαθητης πως θα μαθει? Αν σου πω εγω οτι η σολ είναι η δεσποζουσα της ντο τι θα καταλαβεις αν δεν το ακουσεις? Και πως θα καταλαβεις το ρολο της αν δεν ακουσεις τη σχεση αυτης της σολ με ολες τις αλλες συγχορδιες, παιγμενες μεσα σε μια τονικότητα ντο πχ.

 

Το να γραψουμε 5-10 κανονες ειναι ευκολο, και θα γλυτωσετε και τα λεφτα απο τα ωδεια (που κανουν το ιδιο πραμα). Το θεμα είναι οτι το αποτελεσμα θα είναι στειρα γνωση με τα συμπτωματα που ειδαμε. Αν θες τη συμβουλη μου, το λιγοτερο που μπορεις να κανεις ειναι να διαβαζεις και να ακους συνεχεια. Ακουσματα και αναλυση των ακουσματων με στοιχειωδη βοηθεια θα σε κανουν πολυ καλυτερο MOYΣΙΚΟ απο εναν πτυχιουχο αρμονιας που ξερει και φουγκα (κατινια το ξερω, αλλα ακομα να χωνεψω ότι καποιοι παινευονται γι'αυτο  :D )

 

Για να γινει η δουλεια πιο ευκολα, θες απλα ενα δασκαλο που θελει να διδαξει μουσικη και οχι θεωρια της μουσικης και πίπες μπλε. Και δυστυχως αυτοι οι ανθρωποι σπανιζουν στην Ελλαδα και κοστιζουν. Ελαχιστες εξαιρεσεις ωδειο-καθηγητων αν θες για Θεσ/νικη σου λεω, αλλα δεν ξερω πως ετυχε και βγηκαν αυτοι ετσι. :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία η κουβέντα και κατά την γνώμη μου η αλήθεια όπως πάντα βρίσκεται στη μέση. Οχι μόνο αυτί, ούτε μόνο χαρτί. Ο γνώστης κατέχει και τα δύο  και αν δει κάτι στο χαρτί ξέρει και πως ακούγεται, δεν χρειάζεται να κάτσει να παίξει κλπ. Ομοίως και από ακοής ξέρει τι παίζεται και θεωρητικά. Κανόνες απόλυτοι δεν υπάρχουν, ειδικά στη μουσική. Και μη ξεχνάμε ότι οι κανόνες στη μουσική, βγήκαν από το αυτί, και όχι το ανάποδο. Πάντως η σωστή γνώση της θεωρίας, αρμονίας, φούγκας κλπ, μάλλον δίνει ελευθερίες. Δεν πρέπει να κολλάμε σε απαγορεύσεις.Ακόμα δηλαδή κι αν κάποιος θέλει να εξηγήσει κάποια πράγματα με την κλασική αρμονία, υπάρχουν πάμπολλα θεωρητικά τερτίπια για να παρακάμψει τις όποιες απαγορεύσεις.

Και θα συμφωνήσω με τον neeq, στο ότι πάντα, πάντα πρέπει να ακούς αυτά που μαθαίνεις. Και από τον δάσκαλο, αν υπάρχει, και να το παίξεις μόνος σου και να τ'ακούσεις σε κάποιο γνωστό έργο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η κουβεντα δε γίνεται γυρω απο το πως πρεπει να διδασκεται η μουσικη. Εγω εθεσα μια διαφωνια πανω σ'ενα ζήτημα αρμονιας, και αμεσως ειδα μια ευαισθησια που δε δικαιολογειται. Οταν καθηγητες που πραγματικα ξερουν τα παντα και εχουν φαει τη ζωη τους στη μελετη, δεχονται να ακουσουν εναν τελευταιο (βλ Neeq) και την αποψη του για ενα θεμα και προβληματίζονται και συζητανε, μου φαίνεται αδιανόητο να μη σηκωνει μυγα στο σπαθι του καποιος που εχει τελειωσει απλα ενα ωδειο.

 

Τωρα για τον τροπο διδασκαλιας, το χαρτι δεν είναι τιποτα αλλο παρα ενα βοηθητικο μεσο απομνημόνευσης. Πολυ πολυ χρήσιμο, αλλα ενα απλο μεσο.

Και αυτο για τους κανονες, πιστευω ότι αν τους απομνημονευεις και τους παρατηρεις σ'ενα κομματι, εχει ς ακομα δρόμο για να πεις ότι τους κατεχεις.

Δε θυμαμαι τωρα τον τιτλο του βιβλιου και δεν το βρισκω κιολας, αλλα υπαρχει ενα πολυ ωραιο βιβλιο οπου ο Κορσακοφ ασκει κριτικη στον Τσαικόφσκυ για αυτο το θεμα και υπαρχουν μεσα πολυ καλες αποψεις κι απο τις 2 πλευρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μπορούσε κάποιος να τα γράψει με κατανοητό τρόπο(τι εινια και γιατί είναι) σίγουρα θα βοηθήσει αρκετούς dummies σαν εμένα. Η για παράδειγμα πως χρησιμοποιείς τις σκάλες μέσα σε συγχορδίες. (πχ έχεις την τάδε ακολουθία, "1 τροπος είναι ο ταδε, να δεις το ταδε κλπ κλπ").

 

Γιου γκετ δε ποιντ αι γκιες.

Γιες αη γκοτ ιτ. Ενα τετοιο εγχειρημα απαιτει αρκετη δουλεια, και αν μαζευτουμε καποιοι με βασικες γνωσεις και χωρις βεντετισμο, μπορουμε να ξεκινησουμε να ελπιζουμε :D

Φοβάμαι πως κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να γίνει σε forum καθώς η συζήτηση μάλλον θα εκτροχιαστεί προτού καν απαντηθούν οι απλές ερωτήσεις του animae και αυτού που ξεκίνησε το thread. Σε άλλη περίπτωση, θα έγραφα ευχαρίστως 2-3 πραγματάκια.

 

Ρώτα ότι θες

I know everyFUCKINGthing από την θεωρία :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

(Τουλάχιστον έτσι νομίζω...άρα έτσι είναι!!!!!!!!!!!!!!!) :) :) :) :) :) :) :) :)

Στο ωδείο δεν σας έμαθαν να μη μιλάτε σα μαύροι rappers; ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου