Προς το περιεχόμενο

Λιγη θεωρια.....


Προτεινόμενες αναρτήσεις

αλλα σαν κουβεντα με τον mij)

 

Προφανως δεν εχεις ορεξη για συζητηση πανω στο θεμα γιατι νιωθεις να απειλειται η παντογνωσια που σου εδωσε ενα πτυχιο φουγκας απο ωδειο. Τα πολλα "ειμαι, εχω κανει, εχω τοσα πτυχα" δε μου λενε τιποτα, παρα μονο κομπλεξισμο, ακριβως όπως και η επιθετικη σου σταση απεναντι σε μια κουβεντα που πηγα να ανοιξω.

 

Επειδη εισαι τζαζ μουσικος και εχεις πολλα χαρτια (ειδικο αρμονιας χαχαχαχα) δεν μπορω να συζητησω μαζι σου, αλλα κανω μια τελευταια προσπαθεια μηπως και διωξεις την ωδειακιλα σου.

 

Επιμενεις λοιπον οτι με μια V7 βρισκεις την τονικότητα ενος κομματιου. Σε μια Ντο+ κλιμακα συναντας μια Ρε+7 συγχορδια. Μια ωραιοτατη V7 στη Σολ+. Ειναι η τονικότητα του κομματιου η Σολ?

 

Η τονικότητα ΜΙΑ είναι. Το θεμα είναι αν το αυτι μας μπορει να την αναγνωρισει, οχι αν μας το λενε απο πριν.

Οταν πχ ο Σοπεν σου δινει εισαγωγη 8 μετρα με Ναπολιτανικες (μπαλαντα opus 23 σε σολ-), δεν ειναι μλκς οι μουσικολογοι που τσακωνονται αν πρεπει να το θεωρησουμε αλλο τονικο κεντρο ή απλα ναπολιτανικη την Λαb.

Οι μεν σου λενε οτι ξερεις απο πριν οτι ειναι σε σολ- κι οι δε σου λενε οτι οταν ακους κατι δεν το ξερεις αυτο.

 

Αλλα να που την παταει η ωδειακη μουσικη μορφωση. Στο οτι διαβαζουν τη μουσικη στο χαρτι.

 

edit αλλα τωρα το ειδα

 

Η πλέον σημαντικότερη συγχορδία είναι η συγχορδία της δεσπόζουσας (το λέει και το όνομά της) . Αν δεν το έχεις μάθει μέχρι τώρα μάλλον είναι καιρός να το μάθεις...

 

Βασικα μην παινευεσαι και πολυ γι αυτη την τοσο πρωτολεια και αναχρονιστικη γνωση.

 

Φίλε το ποιός έχει όρεξη για βεντετισμό φαίνεται από το σχόλιο που έκανες για αυτα που απάντησα στην πολύ απλή ερώτηση του stratocasterak. Η οποία ήταν:

 

"θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι;"

 

Αν θεωρείς ότι αυτό που του απάντησα στην ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ερώτηση είναι λάθος ΕΠΙΜΕΝΩ ότι πρέπει να τα ξαναμάθεις από την αρχή..

 

Η όποια αναφορά μου στα "πτυχία" (τα οποία έχω ΧΕΣΜΕΝΑ) που έχω έγινε μόνο και μόνο για να στην πω για το ύφος που έδειξες του στυλ "ο Σοπεν κτλ... οι ναπολιτάνικες κτλ..." το οποίο είναι ΕΚΤΟΣ θέματος απο την αρχική ερώτηση.

 

Άρα ο βεντετισμός είναι απο την μεριά σου και όχι από την δική μου.

 

Το αν σε ένα κομάτι από C υπάρχει μέσα D7 η οποία είναι η 5η της 5ης δεν λέει τίποτα...γιατί όπως σου ανάφερα το Real Book είναι γεμάτο απο V7/V κτλ

 

Αλλά μάλλον δεν κατάλαβες.

Τελειώνοντας - και επειδή έχω τα διπλάσια σου χρόνια - χωρίς να τσαντιστείς προσπάθησε σε μια συζήτηση όσο μπορείς να είσαι στο θέμα. Μάλλον εσύ σε αυτήν την ηλικία νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 45
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

.............

 

(τελος απο μενα αυτη η κουβεντα

 

Αποφασισα οτι με μεγαλυτερους δεν μπορω να τα βαλω  8) )

 

Απλα να προειδοποιησω οποιον θελει να μαθει

 

Το αν σε ένα κομάτι από C υπάρχει μέσα D7 η οποία είναι η 5η της 5ης δεν λέει τίποτα...γιατί όπως σου ανάφερα το Real Book είναι γεμάτο απο V7/V κτλ

 

οτι δεν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβαινω τιποτα απο αυτα που λετε. Γιατι δεν φτιαχνετε ενα απλο αρθρο να μας τα εξηγειτε εσεις που τα ξερετε ;

 

Ο stratocasterakias που εκανε την ερωτηση αρχικα τι λεει ; εξαφανιζολ; :-)

Δεν ζητησε ο ανθρωπος να μαθει την αρμονια του Holdsworth που ειναι αλλο κεφαλαιο απο μονος του, λιγα απλα πραγματα ζητησε.

 

Μου αρεσε του mij το "προνηπιακη κατι". Καλο ητανε αυτο να το ξερει καποιος σαν κανονα δλδ. Μπορει να ξεκινησει να γινει ενα αρθρο απο κει.

 

 

 

τσαμπα καιει η λαμπα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προνηπιακή βασική

 

Εναρμόνιση της κλίμακας

 

Tρίφωνες συγχορδίες:

Ιmaj---IImin---IIImin---IVmaj---Vmaj---VImin---VIImb5

Απο C:

C---Dm---Em---F---G---Am---Bmb5

 

Τετράφωνες συγχορδίες:

Ιmaj7(+Imaj6)---IImin7---IIImin7---IVmaj7(+IVmaj6)---V7---VImin7---VIImin7b5

Από C:

Cmaj7(+Cmaj6)---Dmin7---Emin7---Fmaj7(+Fmaj6)---G7---Am7---Bm7b5

 

ΜΑΘΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ

 

H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά (σαν ποιότητα) μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια

Αυτό βέβαια σε συμβατικές μουσικές φόρμες γιατι δεν ισχύει σε καταστάσεις extreme (βλ Allan Holdsworth.........RULZZZZZZZZZZZZ) :) :) :)

 

Ρώτα ότι θες

I know everyFUCKINGthing από την θεωρία :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

(Τουλάχιστον έτσι νομίζω...άρα έτσι είναι!!!!!!!!!!!!!!!) :) :) :) :) :) :) :) :)

 

 

 

..............ΕΤΣΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ μπραβο.........καπως ετσι τα λενε τα πραγματα στα παιδακια στα ωδεια και μετα παρατανε τα οργανα και πιανουν τα playstation......Δεν ξερω σαν μουσικος αλλα σα δασκαλος δεν θα ειχες μεγαλες επιτυχιες......

 

Stratocasterakia ριξε μια ματια με την ησυχια σου σε αυτο για αρχη......δεν ειναι κατι πληρες ουτε θα κλεισεις με αυτο σαν.....αντρ...σαν μουσικος....αλλα μπορεις να αποκτησεις αν το διαβασεις προσεκτικα μια εικονα της χαωδους  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dκαταστασης που επικρατει πανω στη ταστιερα της κιθαρας σου..... :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

 

http://www.zentao.com/guitar/theory/

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλα να επισημανω οτι αυτη είναι μια ας το πουμε "απλοικη" σκεψη και φυσικα απο τη στιγμη που δεν ξερει ο φιλος θεωρια, καλα εκανες και το πηγες απο κει. Στην ουσια ομως αυτοι ειναι καποιοι περιορισμοι για να αποφυγουν οι αρχαριοι τις ασχήμες σχεσεις, αν μπορουμε να χρησιμοποιησουμε τον όρο. Με τον καιρο, και οταν αποκτησει καποιος εμπειρια στη σχεση των συγχορδιων, θα μπορει να καταρρίπτει τους "κανονες" βγαζωντας πολυ ωραια αποτελεσματα.

 

Ενα παραδειγμα ας πουμε, λες πολυ σωστα οτι η συγχορδία απο την 2η νοτα μιας κλιμακας είναι ελασσονα. Αυτο δημιουργει ενα ωραιο ακουσμα, αφου κινειται μεσα στην κλιμακα. Ομως ειναι επισης πολυ ωραιο να την χρησιμοποιησεις ως μειζωνα (καποιοι την αναφερουν ως 5η της 5ης), με μια χαρακτηριστικη ενταση. Οπως επισης πχ την 4η (στη ντο μειζωνα -> Φα) η οποια ειναι μειζωνα αλλα αν την χρησιμοποιησεις ως ελασσονα πετυχαινεις ενα πολυ απροσδοκητο αποτελεσμα και αν το κανες με μετρο μπορεις να φτιαξεις μια επιβλητικη ατμοσφαιρα.

Φυσικα μετα παει και αλλου το πραγμα. Στις καθυστερησεις και τος διαφορους ξενυς φθόγγους.

Στην χρηση της 7ης η οποια στο μπασσο μπορει να κανει θαυματα, αν λυθει "σωστα" (οχι ακαδημαικως σωστα)

 

Ολα αυτα τα επισημαινω απλα για να δειξω ενα πραμα, που μαλλον όλοι το ξερετε και τσαμπα γραφω. Οτι δηλαδη δεν υπαρχουν κανονες, ή μαλλον ειναι εκει για να τους καταρρίψεις.

 

Μαλιστα ακομα δεν εχω καταληξει αν αυτη η γνωση περι θεωριας κτλ με περιοριζει ή όχι.

 

Ρε παιδάκι μου.... :o

 

P.S. Όποιος νομίζει ότι το post μου είναι άκυρο και άσχετο κάνει λάθος!

      Ο neeq είμαι σίγουρος ότι κατάλαβε  8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ομορφο.Τουλαχιστον εχει κ επεξηγήσεις κ πολλά πράματα.Εκεί ασχολήσου φιλε στρατοδιονυσιάκια.

 

Γενικά καλά τα λέτε/λέμε αλλα ενας που δεν ξέρει τι είναι φά είναι μπλέξιμο κι αυτά έτσι όπως τα αναφέρεται.Το καλύτερο είναι με τρικάκια.Το σαιτ κάτι κάνει απ αυτά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προνηπιακή βασική

 

Εναρμόνιση της κλίμακας

 

Tρίφωνες συγχορδίες:

Ιmaj---IImin---IIImin---IVmaj---Vmaj---VImin---VIImb5

Απο C:

C---Dm---Em---F---G---Am---Bmb5

 

Τετράφωνες συγχορδίες:

Ιmaj7(+Imaj6)---IImin7---IIImin7---IVmaj7(+IVmaj6)---V7---VImin7---VIImin7b5

Από C:

Cmaj7(+Cmaj6)---Dmin7---Emin7---Fmaj7(+Fmaj6)---G7---Am7---Bm7b5

 

ΜΑΘΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ

 

H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά (σαν ποιότητα) μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια

 

 

..............ΕΤΣΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ μπραβο.........καπως ετσι τα λενε τα πραγματα στα παιδακια στα ωδεια και μετα παρατανε τα οργανα και πιανουν τα playstation......Δεν ξερω σαν μουσικος αλλα σα δασκαλος δεν θα ειχες μεγαλες επιτυχιες......

 

κοιτα...πιστευω οτι ΑΝ εχεις σκοπο να συνθέσεις(οχι εσυ αγγελε γενικα μιλαω),νομιζω οτι δεν ειναι τελειως παραλογο αυτο που λεει ο made in japan...ειναι ενα απο τα ..βασικα εργαλεια που θα σε βοηθησει παρα πολυ..

και επειδη τα εχω κανει μου φαινεται οτι τα ειπε και πολυ ..απλουστευμενα και οχι μπερδεμενα... ;)

ειναι απο τα πιο βασικα πραγματα που πρεπει να ξερεις πανω στην αρμονια..!

που λεει ο λογος μαθε μονο αυτο και τιποτε αλλο..(για να το παω στο αλλο ακρο... :))

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

well , αν και bluesιστας (πεντατονικες , turnarounds κλπ)θελω να μαθω λιιιιιιιιιιγη παραπανω θεωρια....τι εννοω.....

 

Γιατί, ποιος σου είπε ότι επειδή παίζεις blues ''απαλάσσεσαι'' της υποχρέωσης (προς τον εαυτό σου), να μάθεις τα πράγματα ''from the inside''?

 

Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?το κολπο με το 1ο ακκορντο μερικες φορες δεν πιανει....Αν εχετε κανενα site ωρε παιδια , ευπροσδεκτο  ;D ;D Μη μου πειτε να παω σε δασκαλο γιατι θα βαλω τον fenderiarh να σας κανει graffiti στο σπιτι την λεξη FENDER ;D ;D

 

Ότι είχα να πω επί του θέματος δασκάλων - site κτλ τα είπα εδώ. Ρίξε μια ματιά αν θες τη γνώμη μου.

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=158038.40

 

p.s αν γινεται , μη μου ποσταρετε sites που εχουν θεωρια σε παρτιτουρα , δεν ξερω να διαβαζω

 

:o :o  Και πως περιμένεις να καταλάβεις θεωρία χωρίς νότες? Φίλε μάθε τουλάχιστον τα βασικά, γιατί μόνο με ονόματα συγχορδιών δε θα την παλέψεις.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προνηπιακή βασική

 

...

 

ΜΑΘΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ

 

H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7)...

 

Αυτό βέβαια σε συμβατικές μουσικές φόρμες γιατι δεν ισχύει σε καταστάσεις extreme (βλ Allan Holdsworth.........RULZZZZZZZZZZZZ) :) :) :)

 

Ρώτα ότι θες

I know everyFUCKINGthing από την θεωρία :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

(Τουλάχιστον έτσι νομίζω...άρα έτσι είναι!!!!!!!!!!!!!!!) :) :) :) :) :) :) :) :)

..............ΕΤΣΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ μπραβο.........καπως ετσι τα λενε τα πραγματα στα παιδακια στα ωδεια και μετα παρατανε τα οργανα και πιανουν τα playstation......Δεν ξερω σαν μουσικος αλλα σα δασκαλος δεν θα ειχες μεγαλες επιτυχιες......

 

Stratocasterakia ριξε μια ματια με την ησυχια σου σε αυτο για αρχη......δεν ειναι κατι πληρες ουτε θα κλεισεις με αυτο σαν.....αντρ...σαν μουσικος....αλλα μπορεις να αποκτησεις αν το διαβασεις προσεκτικα μια εικονα της χαωδους  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dκαταστασης που επικρατει πανω στη ταστιερα της κιθαρας σου..... :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

+10000000 Fenderiarhs ;D ;D ;D

 

Θα ήταν πολύ καλό να υπάρχουν στο Noiz κάποια άρθρα για τη θεωρία της μουσικής και για τη βασική τεχνική των μουσικών οργάνων, όπως υπάρχουν αναλύσεις επί αναλύσεων για το setup, τους noiseless μαγνήτες, τα saddles των Fender και άλλα τέτοια. Δε χρειάζεται να δίνουμε links για την παραμικρή ερώτηση που μπορεί να προκύψει.

 

Το καλύτερο θα ήταν να γράψουν κάποιοι τέτοια άρθρα βασισμένοι σε γνωστά βιβλία (και όχι σε υποκειμενικές απόψεις) και έπειτα τα άρθρα να ελεγχθούν από μουσικούς εγνωσμένης αξίας (έχουμε τέτοιους) τόσο για το περιεχόμενο όσο και για το ύφος τους.

 

Τα γράφω αυτά γιατί έχω παρατηρήσει ότι όποτε κάποιος ξεκινά ένα thread του στιλ "Κλίμακες στην κιθάρα" ή "Θεωρία της μουσικής", δέχεται απαντήσεις του τύπου "Μάθε ΟΛΕΣ τις κλίμακες σε ΟΛΕΣ τις θέσεις από ΟΛΑ τα δάχτυλα, παίξε τις πάνω-κάτω, αριστερά-δεξιά, 1-2-3-4, 1-2-3-1, σε τρίηχα, δεκατα έκτα, εντεκάηχα τριακοστών δευτέρων, legato, staccato, portato, σε μία χορδή, με ένα δάχτυλο, με slides, με αρμονικές...άκου με εμένα...είμαι καλός...έχω κανει φούγκα..." που ικανοποιούν μόνο τις τάσεις επίδειξης αυτού που απαντά και προκαλούν απόλυτη σύγχυση σε αυτόν που ρωτά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα δεν ειπα οτι τα ειπε λαθος...........απλα οτι τα ειπε με λαθος τροπο....οταν καποιος σε ρωταει πως να βρει συγχορδιες (και επισης απο τα γραφομενα του βλεπεις ερωτηση πως να βρισκει σε τι τονο ειναι το κομματι) αν του απαντησεις και η απαντηση εχει μεσα τη λεξη "εναρμονιση" "τριφωνες" "τετραφωνες" εχει βαλει το turbo boost και τρεχει να φυγει.......

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου