Προς το περιεχόμενο

Απορία με controllers synth


pmatsios

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχω ένα Korg Le αρκετό καιρό, αλλά ως πρωτάρης στον κόσμο των synth, άρχισα τελευταία μόνο να ψάχνω σοβαρά την ηχοσύνθεση. Και μπήκα μέχρι το λαιμό στα σκ...!  :) Τελοσπάντων μία βασική απορία που έχω είναι η εξής: Μπορώ από το μενού να ορίσω τη λειτουργία των controllers (knobs/switches). Ως εδώ καλά. Επίσης ανάμεσα στις παραμέτρους είναι και unassigned midi (βλέπε CC#). Πώς όμως "λέω" στο synth τι είναι το κάθε CC? Π.χ. θέλω να αλλάξω ένα filter envelope, να ενεργοποιήσω ένα εφφέ, να ενεργοποιήσω ένα oscillator. Πώς θα αναθέσω την κάθε μετατροπή σε μία παράμετρο midi CC? Παρακαλώ στην βοήθεια των εμπειρότερων. Σόρρυ για τυχόν λάθη σε ορολογία κ.τ.λ. αλλά είμαι αρχάριος. Ευχαριστώ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πώς όμως "λέω" στο synth τι είναι το κάθε CC? Π.χ. θέλω να αλλάξω ένα filter envelope

 

Στο MIDI Implementation που αναφέρεται συνήθως στις τελευταίες σελίδες των εγχειριδίων θα βρεις ποιά ακριβώς παράμετρος αναπαριστάται με το κάθε CC. Λογικά κάπου θα δίνεται η δυνατότητα να αναθέσεις διάφορες παραμέτρους στα unassigned knobs.

 

να ενεργοποιήσω ένα εφφέ, να ενεργοποιήσω ένα oscillator.

 

Για παραμέτρους που δεν υποστηρίζονται είτε με CC είτε με PC, υπάρχουν ένα σωρό άλλα μηνύματα, όπως RPN, NRPN, Sys-ex κ.λ.π. Η συντομότερη οδός να δεις τι μεταδίδεται είναι να κάνεις μία ηχογράφηση στον υπολογιστή, όπου θα χρησιμοποιήσεις οπωσδήποτε και το MIDI. Στο DAW θα δεις (συνήθως στο EventList Editor) ποια sys-ex αντιστοιχούν σε αυτό που ρύθμισες real-time κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης. Έπειτα, μπορείς είτε να το τροποποιήσεις απ' ευθείας είτε ανατρέχοντας πάλι στο manual για να δεις πως ακριβώς γίνεται (και αν γίνεται βέβαια) αυτή η ανάθεση.