Νickrnr Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 Θελω να κανω μια ερωτηση οσον αφορα τη συνθεση(αρμονια κτλ.) επειδη τωρα αρχισα να διαβζω αρμονια, απο οτι καταλαβα ο ευκολοτεροσ τροποσ ειναι να παρησ μια κλιμακα, κ να παιζησ με τισ συγχορδιεσ 1-4-5-1, δηλαδη παιζησ τηισ τρεισ κυριεσ συγχορδιεσ κ απο κατω σολορησ με την κλιμακα αφου αυτεσ οι συγχορδιεσ εχουν ολοεσ τισ νοτεσ τησ κλιμακασ, οταν θελω να παιξω με 5ες (για συχορδια), με ποια λογικη τησ επιλεγω, ποιεσ ταιριαζουν πανω στην κλιμακα??? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
nihilnull Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 5ες Μήπως εννοείς 5εσ; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 Guru Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 Αντε ρε ςυ το παιδι. Μη ςε κοροϊδέψει κανείσ εςένα! άντε αρκετά με τις κουταμάρες... Δεν υπάρχει "ευκολότερος" τρόπος για σύνθεση, αλλα τέλος πάντων, αυτό το 1-4-5-1 είναι μία αρχή! Γενικά στην "τονική", αρμονία υπάρχει πολύ ισχυρή σχέση 4ων! Δηλ, η σχέση 1-4 είναι πολύ ισχυρή, το ίδιο και το 5-1 (προς τα πάνω). Άρα λογικά θα πας 1-4-5 και μετά πάλι 1 και πάλι απ'την αρχή. Τώρα υπάρχουν και παραλλαγές. 1-5-4-5-1. Ή 1-4-1-5-1. Ή αυτό που κάνουν οι Πυξ Λαξ 1-6-4-5! :D κλπ... Συνθεση δεν είναι πατάω μια μελωδία απο πάνω, είναι όλο το πακέτο. Και τι συγχορδίες βάζεις, και πως τις συνδέεις, και τι γίνεται απο πάνω κλπ... Σιγά σιγά δοκίμασε και άλλα πράγματα. Στο κάτω κάτω, αυτό είναι σύνθεση: Να δοκιμάζεις καινούρια πράγματα... ;) Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Νickrnr Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 αυτο με τισ 5εσ μπορη να το εξυγηση κανησ γιατι ολα τα ροκ κοματια ειναι γραμενα πανω σε αυτεσ(λεμε τωρα...) κ στο βιλβιο αρμονιασ δε λεει τιποτα, η λεει κατι οτι απογορευοντε κ τετοια... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 Administrator Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 Φίλε Νickrnr καλως όρισες. Είδες ο Nikolas πως κάθησε υπομονετικά να σου απαντήσει σε κατανοητά ελληνικά για να σου λύσει τις απορείες σου; (αφιλοκερδώς κιόλας) Πες μου τώρα... μήπως θάπρεπε κι εσύ που ζητάς να μάθεις, να έκανες λίγη παραπάνω προσπάθεια για να γίνεις κατανοητός από αυτούς που περιμένεις να σου απαντησουν... κατανοητά; Δεν μιλάω για ορθογραφία... Τι σου είναι να γράψεις ένα τελικό ς σε δυο αράδες; Κρίμα δεν είναι; ;) Live and let Live. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Νickrnr Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2008 ΟΚ... Eχεις δικιο, αυτο που εννοω κατω ειναι για τα power chords, απο τα λιγα που ξερω απο αρμονια, νομιζω οτι δεν υπαρχει συγχορδια χωρις την τριτη της, αν ειναι να φυγη μια νοτα απο τις τρεις φευγει η πεμπτη γιατι η τρειτη οριζει τον τροπο της συγχορδιας.Τη ειναι τα power chords θεωρητικα, κ με ποιο τροπο φτιαχνουμε μια μελωδια με αυτα, πχ αν θελουμε να σολαρουμε παιρνουμε μια κλιμακα καποιου τροπου που εχει ενα συγκεκριμενω τονο κ μια συγκεκριμενη σειρα απο νοτες, με τα power chords γινεται κατι αντηστηχο, απο οτι καταλαβενω η χρηση τους θα ειναι καπως ποιο ευκολη κ κατανοητη, αμμεση-γρηγορη για να φτιαξης κατι, για αυτο θα ειναι κ τοσο διαδεδομενα, τι γινετε τελος παντων με τα power chords με ποιο τροπο χρησιμοπιουντε, αν θελει να απαντηση καποιος...? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
NicolasAth72 Δημοσιευμένο 24 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 24 Οκτωβρίου 2008 Ζητας πολλά τωρα... δε νομιζω παντως οτι αυτοι που γραφαν με power chords ειχαν το νου τους στην αρμονια! Ο Νικολας τα λεει πολυ ωραια πριν! Μια πρωτη γρηγορη προσεγγιση ως προς το σολο... συνηθως τα powerchords μυριζουν 5-τονικη. Δλδ απλα σολαρεις στη μινορε 5τονικη του κομματιου...και μετα ψαχνεις οποια αλλη νοτα ακουγεται καλα! Επισης, ενας αλλος "κανονας" ειναι οτι χρησιμοποιουνται ως εξης: αντι για να παιξεις ενα ριφ με μονες νοτες , απλα χρησιμοποιεις παραλληλες 5ες. Σ αυτη την περιπτωση, οι ριζες των power chords συγχορδιων θα σου δωσουν την κλιμακα... Και αναποδα, εχεις μια κλιμακα, γραφεις ενα ριφ, διπλασιαζεις και το παιζεις με power chord, αν ακουγεται ωραια τοτε το κρατας. επίσης, δεν νομιζω να δεις ποτε power chord στην 7η βαθμιδα (μεγαλη εβδομη δλδ, μιας ματζορε κλιμακας). Ο λογος, περα από ότι δεν σχηματιζουν εκει καθαρη 5η, ειναι η λογικη των power chords ειναι ακριβως αυτη: να αποφυγουν την 3η καθε συγχορδιας και την πτωση 7->1 (πχ σι->ντο) ... και γενικα να αποφυγουν τα πολλα στοιχεια μελωδιας - ωστε το κομματι να γινει πιο 'ροκ' και πιο 'ωμο'. (δε μπορω να το πω καλυτερα τωρα ελπιζω να βγαζουν νοημα τα παραπανω) https://www.facebook.com/automaton.athens Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
menelaos Δημοσιευμένο 24 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 24 Οκτωβρίου 2008 Σε γενικές γραμμές πάντως είναι λάθος να παίρνεις τα power chords σαν συγχορδίες και να μιλάς για παράλληλες πέμπτες κλπ, καθώς ουσιαστικά περισσότερο είναι μια πιο "γεμάτη" τονική (στο αυτί του ακροατή) παρά μια συγχορδία. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ninja Δημοσιευμένο 24 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 24 Οκτωβρίου 2008 Φίλε nickrnr τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Δεν πειράζει όμως είναι αρχή. Δε σου είπε κανένας ότι η αρμονία που διδάσκεσαι απευθείνεται σε φωνές και όχι σε όργανα?Επίσης ότι αρμονία αυτή δεν απευθείνεται στην εποχή μας μα πολύ παλιότερα? Οπότε οι ''παράλληλες 5ες'' που αναφέρεις ίσχυαν τότε (καθώς σήμερα σπανίως γράφονται έργα για χορωδίες). Αργότερα θα μάθεις και για τις 5ες του Mozart όπως και δεκάδες άλλες εξαιρέσεις. Πάντως είναι πολύ ενδιαφέρον μάθημα. Α! άκου το Νικόλα αυτός ξέρει, αυτό που σου είπε για τη σύνθεση (ότι σύνθεση είναι να δοκιμάζεις καινούρια πράγματα) να το έχεις πάντα στο μυαλό σου. Φιλικά. ninja. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
lambrosgg Δημοσιευμένο 24 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 24 Οκτωβρίου 2008 Φίλε μου Νickrnr ξεχνάς κάτι πολύ βασικό (και ίσως να το αγνοείς γιατί δεν αναφέρεται πουθενά και ξεκάθαρα στα βιβλία αρμονίας) Αυτά που θα διαβάσεις στην αρμονία αφορούν ένα στυλ μουσικής μιας συγκεκριμένης εποχής. Δεν έχουν καμμία σχέση με την ροκ ή την σύγχρονη μουσική γενικότερα. Δεν είναι "κανόνες" με την έννοια του "αν δεν το κάνεις θα ακουστεί φάλτσα". Είναι στατιστικά συμπεράσματα βγαλμένα απο τον τρόπο που έγραφαν αυτην την περίοδο της τονικής μουσικής. δηλαδή πολύ σπάνια κάνανε 5ες/8ες παράλληλες άρα απαγορεύεται. Θα μου πεις, αφού έχει ξεπεραστεί γιατί την μελετάμε? Είναι μια βάση για να περιορίζεις την σκέψη σου και να μπεις σε ένα καλούπι για να ξεκινήσεις να γράφεις μουσική. Όπως π.χ στη ζωγραφική ξεκινάς ζωγραφίζοντας το βάζο με τα φρούτα και μετά πας σε προχωρημένα πράγματα έτσι και στη μουσική πρέπει να ξεκινήσεις απο το απλό για να πας στο σύνθετο. Φυσικά πράγματα απο την αρμονία συναντούνται και σήμερα (περισότερο σαν σχέσεις συγχορδιών και όχι σαν διαστήματα ή κανόνες σχετικά με την κίνηση των φωνών) Ελπίζω να σε βοήθησα να ξεμπλέξεις κάποια πράγματα! http://www.facebook.com/group.php?gid=258853791192 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση