Προς το περιεχόμενο

Για τη σύνθεση κομματιού


Νickrnr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 29
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Φίλε μου Νickrnr ξεχνάς κάτι πολύ βασικό (και ίσως να το αγνοείς γιατί δεν αναφέρεται πουθενά και ξεκάθαρα στα βιβλία αρμονίας)

 

Αυτά που θα διαβάσεις στην αρμονία αφορούν ένα στυλ μουσικής μιας συγκεκριμένης εποχής. Δεν έχουν καμμία σχέση με την ροκ ή την σύγχρονη μουσική γενικότερα.

 

Δεν είναι "κανόνες" με την έννοια του "αν δεν το κάνεις θα ακουστεί φάλτσα". Είναι στατιστικά συμπεράσματα βγαλμένα απο τον τρόπο που έγραφαν αυτην την περίοδο της τονικής μουσικής. δηλαδή πολύ σπάνια κάνανε 5ες/8ες παράλληλες άρα απαγορεύεται.

 

Θα μου πεις, αφού έχει ξεπεραστεί γιατί την μελετάμε? Είναι μια βάση για να περιορίζεις την σκέψη σου και να μπεις σε ένα καλούπι για να ξεκινήσεις να γράφεις μουσική. Όπως π.χ στη ζωγραφική ξεκινάς ζωγραφίζοντας το βάζο με τα φρούτα και μετά πας σε προχωρημένα πράγματα έτσι και στη μουσική πρέπει να ξεκινήσεις απο το απλό για να πας στο σύνθετο.

 

Φυσικά πράγματα απο την αρμονία συναντούνται και σήμερα (περισότερο σαν σχέσεις συγχορδιών και όχι σαν διαστήματα ή κανόνες σχετικά με την κίνηση των φωνών)

 

 

Ελπίζω να σε βοήθησα να ξεμπλέξεις κάποια πράγματα!

 

THANKS για τις απαντησης σας...ειληκρινα, θα βαλω και αλλη απαντηση απλα δεν προλαβενω τωρα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σου τα είπαν τα παιδια μια χαρά παραπάνω.Απλά να προσθέσω ότι στη σύγχρονη μουσική βλέπεις powerchords να αντιμετωπιζονται συνθετικά είτε ως ματζόρε είτε ως μινόρε...αλλά δεν έχει και τόση σημασία αυτο, καθως ειδικά στη σύγχρονη μουσική και στο ροκ που είναι το φυσικο περιβάλλον των συμπαθέστατων αυτων συγχορδιων (διαστημάτων μαλον αλλα τέλος πάντων) το τελευταιο πράμα που χρειαζεται να σκεφτεις είναι οι παράλληλες πεμπτες και οι απαγορευσεις της κλασσικής αρμονίας.

 

If it sounds good, it's correct.Period.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικα το συμπερασμα μου για τα power chords ειναι αυτο που νομιζα κ απο πριν απλα τωρα επαληθευτικε κατα καποιον τροπο, ειναι οτι οπως λεει ο NikolasAth72 κ ο menelaos, απλα παιρνης μια κλιμακα (καλυτερα πεντατονικη), κ με τις νοτες τις φτιαχνης κ απο ενα power chord(δεν τα αντιμετοπιζης σαν συγχορδια αλλα ποιο γεματι τη νοτα της βασης του, δηλαδη της κλιμακας), δηλαδη εκει που θα εφτιαχνες μια μελωδια πανω σε μια κλιμακα με απο μια νοτα, την κανης με τα power chords η βγαζης ενα riff με power chords που η βαση του ειναι οι νοτες της κλιμακας κ απλα βαζης κ την πεμπτη για να γεμιση κ απο κατο σολαρης στην κλιμακα, κ βγαζης ενα ροκ κοματακι πρωτης ταξεως, ιδικα κανενα punk, κατι τετοιο τελος παντων προς το παρον...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θελω να πω κ την αποψη μου για τις απαντησης σας, πρωτον για τον ninja, οταν λες οτι η αρμονια απευθυνετε σε φωνες τη εννοης..., εγω νομιζω οτι καθορησμενες νοτες βγαζη η φωνη κ αντοιστηχα το οργανο ''ης τους αιωνες των αιωνων'', αρα η αρμονια τους ειναι η ιδια ασχετα απο ποιο οργανο ή φωνη βγαινη καθε νοτα. Εγω οταν σκεφτηκα τη παει να πη αρμονια νομιζα οτι υπαρχουν καποια στανταρ, ασχετα με το πως εκφραζονταν εκεινη την εποχη..., τοτε τη να κανουμε να τα καταργησουμε ολα κ ο καθενας να γραφει οτι θελει κ να λεει εμενα μου αρεσει...? Οκ θα το κανει αυτο αλλα δεν πρεπει να μαθουμε καποια σανταρ πραγματα για τη μουσικη που υσχηουν για παντα, ή αυτοι που γραφουν τα βιβλια αρμονιας να εξηγουν τελος παντων το σκεπτικο πανω απο ολα του τροπου σκεψης της αρμονιας κ καποια τρανταχτα στανταρ κ μετα να περναν σε κανονες που ισχιαν στη καθε εποχη που θεωρουν σημαντικη για καποιους λογους(σηκωνει συζητηση το θεμα αλλα λεμε τωρα)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά η διαφορά είναι ότι όταν μιλάμε για παράλληλες 5ες κλπ αναφερόμαστε σε φωνές που το αυτί τις αντιλαμβάνεται ως διαφορετικές φωνές (2, 3, 4 ή όσες είναι, πάντως ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ). Σε ένα power chord το αυτί δεν αντιλαμβάνεται 3 νότες, αλλά μάλλον μία με μεγαλύτερο όγκο, θόρυβο και άντε και λίγες αρμονικές παραπάνω. Πάντως σίγουρα αν παίξω 3 συνεχόμενα power chords (έστω από μι, φα, φα δίεση) δε θα ακούσεις 3 ανεξάρτητες φωνές να κινούνται χρωματικά, αλλά μία. Έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ, και αυτή τη διαφορά βρίσκω.

 

Το σωστότερο πάντως είναι αυτό που είπε ο τζιτζιλάμπρος, ότι δηλαδή οι παράλληλες πέμπτες λέμε ότι απαγορεύονται με την εννοια ότι αν τις χρησιμοποιείς εκτεταμένα το κομμάτι σου δε θα θυμίζει κομμάτι της κλασσικής εποχής, είναι δηλαδή κανόνες που προέκυψαν βάσει του τι γινόταν συχνά και τι όχι ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάνε χρόνια τώρα ...

Κάποιος μου είχε πει πως αυτές οι παράλληλες πράγματι "απαγορεύονταν"

αλλά από την δυτική ... Εκκλησία.

Επειδή λένε στην βυζαντινή μουσική υπάρχουν αυτές οι παράλληλες,

η παπική εκκλησία δεν τις πολυγούσταρε για να μην μοιάζει η μουσική τους με την δική μας.

Και επειδή ο κύριος σπόνσορας (οικονομικός παράγοντας) της εποχής εκείνης

για την χρηματοδότηση των συναυλιών ήταν η Εκκλησία, 

δεν της τα πήγαιναν κόντρα.

 

Υπάρχει εδώ κανείς που γνωρίζει βυζαντινή,

να μας πεί αν όντως ισχύει αυτό με τις παράλληλες στην Βυζαντινή μουσική;

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάνε χρόνια τώρα ...

Κάποιος μου είχε πει πως αυτές οι παράλληλες πράγματι "απαγορεύονταν"

αλλά από την δυτική ... Εκκλησία.

Επειδή λένε στην βυζαντινή μουσική υπάρχουν αυτές οι παράλληλες,

η παπική εκκλησία δεν τις πολυγούσταρε για να μην μοιάζει η μουσική τους με την δική μας.

Και επειδή ο κύριος σπόνσορας (οικονομικός παράγοντας) της εποχής εκείνης

για την χρηματοδότηση των συναυλιών ήταν η Εκκλησία, 

δεν της τα πήγαιναν κόντρα.

 

Υπάρχει εδώ κανείς που γνωρίζει βυζαντινή,

να μας πεί αν όντως ισχύει αυτό με τις παράλληλες στην Βυζαντινή μουσική;

 

Δεν έχεις και πολύ άδικο... Δεν γνωρίζω να πω με 100% ακρίβεια αν είναι τερτίπια της Δυτικής Εκκλησίας (καθότι συν τοις άλλοις έχει κάνει ΤΑ ΑΙΣΧΗ) αλλά μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι η σειρά των νοτών είναι Ντο, Σι, Λα, Σολ, Φα, Μι, Ρε όπως δόθηκε από τους αρχαίους ημών και αλλάχθηκε από την Δυτική Εκκλησία σε Ντο, Ρε, Μι, .... με αποτέλεσμα ιωνικοί, δωρικοί, λυδικοί, μυξολιδικοί και αιολικοί τρόποι να είναι ουσιαστικά τελείως ανάποδα. Φυσικά αυτό δεν έχει κάποια επίπτωση σε μας αλλά δεν ξεκίνησε έτσι.

 

Τα ίδια - ελαφρώς παραλλαγμένα - ισχύουν και για τους διάφορους κανόνες της αρμονίας. Αυτό που σίγουρα προβαλόταν σαν δικαιολογία για την μη χρήση παράλληλων πέμπτων/ογδόων ή ευθείων πέμπτων/ογδόων είναι ότι τα ακούσματά τους είναι φτωχά. Στην πραγματικότητα δεν είναι, απλά λόγω της γενικής αντίθετης κίνησης των εξωτερικών φωνών σε μία τετράφωνη χορωδία αποτρέπεται ως ένα βαθμό η χρήση παράλληλων πέμπτων ή ογδόων. Οποτεδήποτε υπάρχει πρόβλημα δημιουργήθηκαν οι "εξαιρέσεις" (εδώ γελάμε) γιατί ουσιαστικά οι παράλληλες π.χ. του Mozart δεν είναι τίποτε άλλο παρά τα λάθη του Mozart όχι μόνο για μένα αλλά για πολλούς άλλους θεωρητικούς.

 

Τα ίδια ισχύουν και για το τριημιτόνιο. Επειδή τους θύμιζε Ανατολή, το θεώρησαν πρόβλημα, όπως επίσης και την ύψωση της 6ης και 7ης βαθμιδας σε ανιούσες κλίμακες και την αναίρεσή τους σε κατιούσες, κ.λ.π. Πολλά από αυτά τα τερτίπια είναι επειδή έπρεπε πάσει θυσία να γίνει η διαφοροποίηση Ανατολής - Δύσης και όχι τόσο επειδή τα θεωρούσαν μουσικά λάθη. Εξάλλου υπάρχουν κομμάτια όπως σχεδόν όλους τους συνθέτες, ξεκινώντας από Mozart, μέχρι Wagner μέχρι Ravel, στα οποία πολλοί από αυτούς τους κανόνες έχουν κατακρεουργηθεί. Και αυτό δεν αφαιρεί τίποτε απολύτως από την μουσική τους αξία και σημασία.

 

Για να μην μιλήσουμε βέβαια για το πως εισήχθη η χρυσή εποχή της πολυφωνίας - γιατί μέχρι ένα χρονικό διάστημα όλες οι λειτουργίες ήταν κατά 95% μονοφωνικές. Πολυφωνικές = Ιερά εξέταση. Και επειδή οι θρησκευτικές συζητήσεις απαγορεύονται στο noiz, σταματώ εδώ.  :-X

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχετε να πρωτηνεται κανενα βιβλιο αρμονιας συγχρονης που να ανταποκρινεται στην τωρινη εποχη η να εχει φταση τελος παντων κ στο σημερα...?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nαι αλλά δε το θυμάμαι...και δεν το έχω μαζι μου να το δώ ;D

 

Θα ρωτησω, σε κανα 2 μερες θα τον έχω τον τίτλο, είναι ωραιο βιβλιο...

 

Κατα 90% είναι αυτο

http://www.musicdispatch.com/item_detail.jsp?itemid=695161&order=50&catcode=00&refer=search&type=product%2F&keywords=musician+insti

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου