Προς το περιεχόμενο

100+ χρόνια ηχογραφήσεων... εξέλιξη, στασιμότητα και οπισθοδρόμηση


nikodemos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στη φωτογραφία ή στις εκτυπώσεις (ας πούμε), όταν έχουμε μία φωτογραφία (αναλογικό μέσο) και τη σκανάρουμε (ψηφιακό μέσο) για να την τυπώσουμε (ξανά αναλογικό μέσο), ήδη έχουμε χάσει 2 γενιές ποιότητας.

Αυτό έχει συνάρτηση και με τις ηχογραφήσεις?

 

....

 

 

1η Ερώτηση: Με αυτή τη διαδικασία δεν χάνουμε γενιά?

2η Ερώτηση: Γιατί πρέπει να έχουμε "ζεστό" ήχο στην αρχή της αλυσίδας και δεν μπορούμε να "ζεστάνουμε" στο τέλος της διαδικασίας? Με λίγα λόγια μήπως "υπερεκτιμούμε" τις λάμπες ζώντας στην εποχή των προσομειώσεων, αφού έτσι κι αλλιώς καταλήγουμε να ψηφιοποιήσουμε?

3η Ερώτηση: Mιλάμε για studio καταστάσεις...στα live ισχύει το ίδιο?

 

 

 

Στην 1η και στην 3η ερώτηση θα επιθυμούσα κι εγώ μιαν απάντηση απο κάποιον που γνωρίζει,έχω τις ίδιες ακριβώς απορίες.. :)

Όσο για την 2η,με τα ελάχιστα που ξέρω, αν έχεις δυνατό/καθαρό σήμα εισόδου,η επεξεργασία

του γίνεται "ευκολότερη",και το αποτέλεσμα ακόμη πιο "ζεστό".

 

feel da FUNK blast

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 95
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αφού μιλάμε για ηχογραφήσεις, να θέσω ένα ερώτημα (ως άσχετος).

Στη φωτογραφία ή στις εκτυπώσεις (ας πούμε), όταν έχουμε μία φωτογραφία (αναλογικό μέσο) και τη σκανάρουμε (ψηφιακό μέσο) για να την τυπώσουμε (ξανά αναλογικό μέσο), ήδη έχουμε χάσει 2 γενιές ποιότητας.

Αυτό έχει συνάρτηση και με τις ηχογραφήσεις?

Ας προσπαθήσω να γίνω συγκεκριμένος.

Έχουμε-λέμε- ένα λαμπάτο ενισχυτή με ένα μικρόφωνο (αναλογικό μέσο), που τον περνάμε σε μια κονσόλα (ψηφιακό μέσο) για να δημιουργήσουμε ένα άλλο ψηφιακό μέσο (cd ή mp3, εδώ λογικά από ψηφιακό σε ψηφιακό δεν χάνουμε γενιά). Όπως καταλαβαίνω ότι, προφανώς, όσο καλύτερο πρωτότυπο έχουμε (ζεστό λαμπάτο ήχο) τόσο καλύτερη επεξεργασία μπορούμε να κάνουμε.

1η Ερώτηση: Με αυτή τη διαδικασία δεν χάνουμε γενιά?

2η Ερώτηση: Γιατί πρέπει να έχουμε "ζεστό" ήχο στην αρχή της αλυσίδας και δεν μπορούμε να "ζεστάνουμε" στο τέλος της διαδικασίας? Με λίγα λόγια μήπως "υπερεκτιμούμε" τις λάμπες ζώντας στην εποχή των προσομειώσεων, αφού έτσι κι αλλιώς καταλήγουμε να ψηφιοποιήσουμε

3η Ερώτηση: Mιλάμε για studio καταστάσεις...στα live ισχύει το ίδιο?

 

Τη σήμερον ημέρα είναι 100% βέβαιο ότι θα γίνει μεταφορά της αναλογικής πληροφορίας σε ψηφιακή μορφή. Το θέμα είναι (α) να γίνει όσο γίνεται λιγότερες φορές (πχ. μονάχα μια, δηλαδή αναλογική προς ψηφιακή, θα ήταν ιδανική, πλην όμως δεν είναι πάντα εφικτό), (β) να γίνει με όσο καλύτερα μηχανήματα σηκώνει η τσέπη μας, διότι η μετατροπή δεν έχει πάντα την ίδια πιστότητα. Ο Νικόδημος, ο OurDarkness και πολλοί άλλοι το έχουν αναλύσει σε ίσως το ωραιότερο θρεντ από καταβολής Νόιζ: http://www.noiz.gr/index.php?topic=164943.0 (αρκεί να έχετε όρεξη να το διαβάσετε όλο - νομίζω πως αναλύονται και όροι όπως jittering κλπ κλπ)

 

Για τη δεύτερη ερώτηση, συνδέεται και με την πρώτη... πρωταρχική σημασία πάντως έχει η ποιότητα του πρωτογενούς υλικού. Το αυτί μπορεί να ξεγελαστεί με ένα εκατομμύριο τερτίπια, όμως αν η πρώτη ύλη δεν είναι της προκοπής καταντάει σχεδόν μάταιο να προσπαθήσει κάποιος να σώσει ένα... καράβι που βυθίζεται.

 

Οι προσομοιώσεις επίσης είναι άσχετο θέμα με την ίδια την ερώτηση, πιστεύω. Μπορεί να δώσουν πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα, μπορεί και όχι. Δεν έχει σχέση με την αλλοίωση ή όχι που επιφέρει μια ψηφιοποίηση, μιας και ο στόχος αυτής είναι να είναι όσο γίνεται πιο ουδέτερη και πιστή στη μεταφορά του τελικού αποτελέσματος στο ψηφιακό domain.

 

Την τρίτη ερώτηση δεν την καταλαβαίνω καν!!  ;D ;D

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

......αγαπητέ marathon περιστρέφεις το όλο θέμα συνέχεια γύρω από το υποτιθέμενο δίπολο ψηφιακό-αναλογικό......δε νομίζω πως μπορώ να σου απαντήσω ακρίβως στα θέματα που θέτεις γιατί μάλλον το βλέπω λίγο διαφορετικά το θέμα του συγκεκριμένου thread.....

 

...που είσαι ρε nikodemos...με τις απορίες θα μείνω?

 

...αλλά αφού το θέτεις έτσι όμορφα  :).......μπορώ να  πω τα εξής....

 

στην διάρκεια μιας ηχογράφησης μπορούν να υπάρχουν πολλά επεξεργαστικά στάδια από την ηχητική πηγή έως το τελικό μέσο καταγραφής.....σε κάθε στάδιο από αυτά και άσχετα από την επεξεργασία υπάρχει και μια μορφή αλοίωσης του αρχικού σήματος σε ότι αφορά τα κριτήρια με τα οποία καθορίζουμε συνήθως το θέμα της ποιότητας (θόρυβος, παραμόρφωση, συχνοτική απόκριση κλπ)......για κάποιους αυτό μπορεί να είναι κακό (ως μείωση της ακαιρεότητας του και άρα "χαμήλωμα" της ποιότητας) για άλλους καλό (στα πλαίσια της υποκειμενικής θεώρησης των πραγμάτων......πχ έννοιες όπως "ζεστός αναλογικός ήχος"  μπορεί στην πραγματικότητα να αντιπροσωπεύουν θεωρητικά προβλήματα που προκύπτουν από την φύση των αναλογικών υλοποιήσεων πχ αρμονική παραμόρφωση, κορεσμός του δυναμικού εύρους κλπ κλπ)......πολλές φορές αυτό που θα ονομάζαμε αναγκαστική παρενέργεια της διαδικασίας τείνει να θεωρείται πλεονέκτημα και αισθητική επιλογή.....

 

Τώρα το ποιό είναι το ποιο κρίσιμο αυτής της αλυσίδας?.....και αυτό μάλλον υποκειμενικό είναι....αν όπως και εσύ λες μπορεί κάποιος να δώσει την αίσθηση που θέλει σε κάποιο μετέπειτα στάδιο της διαδικασίας "προσομειώνωντας" πειστικά κάτιπου πιθανόν έπρεπε να έχει συμβεί σε πολύ πιο αρχικά στάδια τότε αυτόματα αναιρεί την ανάγκη ύπαρξης του αρχικού αυτού σταδίου, σωστά?.......βέβαια το αν και κατά πόσο κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί είναι τεράστια συζήτηση και μάλλον ανούσια, αφού στην τελική καθορίζεται από την αντίληψη (περιορισμένη ή εκτεταμένη) του ακροατή...και έτσι τα αποτελέσματα θα ποικίλουν τόσο που είτε δεν θα μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα είτε θα καταλήγουμε πάντα στον παράγωντα "τυχαίο"......

 

Προσωπικά θεωρώ πως τα 2 στάδια που αντικειμενικά επηρεάζουν πάντα και σε πολύ μεγάλο βαθμό την μορφή και τον τρόπο  που θα αντιληφθεί ο μέσος ακροατής το αποτέλεσμα είναι το 1ο (ηχητική πηγή, ερμηνεία, εκτέλεση....όλα αυτά τέλως πάντων) και το τελευταίο (format αναπαραγωγής και ακρόασης πχ cd, κασέτα, mp3,βινύλιο αλλά και ραδιόφωνο , streaming audio κλπ κλπ)

 

.........και έτσι φτάνουμε εδώ:

Στη δουλειά μου (διαφήμιση, εκτυπώσεις...), έχουμε συχνά το φαινόμενο, να ψειρίζουμε λεπτομέρειες που στην οθόνη (ή στη φαντασία μας) φαίνονται, αλλά το τελικό μέσο δεν μπορεί να αποδώσει...έτσι νομίζουμε ότι έχουμε κάνει καλά τη δουλειά μας, ενώ το μόνο που καταφέραμε είναι να χάσουμε χρόνο και χρήμα

 

.....και στην μουσική παραγωγή συμβαίνει κατι παραπλήσιο....το τελικό format αλλά πολύ πιθανόν και οι συνθήκες στις οποίες θα αξιοποιηθεί (τρόπος και χώρος ακρόασης) εκ πρώτης όψεως καθιστούν την εμμονή στα υπόλοιπα στάδια της διαδικασίας - επεξεργασίας μάλλον ουτοπική.....πιθανότατα το 90% των ακροατών να ακούν μουσική σε κακής ποιότητας mp3 υπό άθλιες συνθήκες (σύστημα αναπαραγωγής,χώρος κλπ)....Στην πραγματικότητα όμως (θέλω να πιστεύω  :)) ο οποιοσδήποτε ασχολείται με αυτή την δουλειά (μουσική παραγωγή) θα πρέπει να έχει στο μυαλό του το υπόλοιπο 10% και πάνω απ'όλα τον δημιουργό της μουσικής και τον ίδιο του τον εαυτό και τις απαιτήσεις που έχει από το τελικό αποτέλεσμα και τον ίδιο....και νομίζω πως αυτό δικαιολογεί την άποψη πως όλα τα στάδια της διαδικασίας είναι εξ'ίσου σημαντικά τελικά και χρήζουν της ίδιας προσοχής και προσπάθειας.....

 

τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου άποψη ;)     

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

διαβαζοντας ολη αυτη τη συζητηση/ανταλλαγη αποψεων - με πολυ ενδιαφερον και προβληματισμο- θα ηθελα κι εγω να εκφρασω την αποψη μου λιγο πιο γενικα , και οχι σε εξειδικευμενα "σημεια-θεματα" που προεκυψαν απο τα λεγομενα των φιλων συμφορουμιτων.

 

με βαση λοιπον την λιγοστη μου εμπειρια (εχω συμμετασχει σε 6 cd σαν μουσικος απο το '93 μεχρι τις τρεχουσες εβδομαδες)

εχω "κατασταλλαξει" , σκεπτομενος με τον εαυτο μου, στα παρακατω....

 

1.

η σημερινη τεχνολογια , ειναι η οαση του συγχρονου συνθετη-εκτελεστη-ενορχηστρωτη-μαθητη κλπ κλπ κλπ , διοτι του δινει δυνατοτητες που ουτε καν τις φανταζοταν πριν καποια χρονια.

 

σαν συνθετης , μπορει να εχει τις ιδεες του ηχογραφημενες , μεσα στα ορια του αποδεκτου απο πλευρας ποιοτητας ,

(βλ. demo) και να επεξεργαζεται τα δημιουργηματα του , με σκοπο την αναπτυξη της δημιουργικοτητας του σε διαφορους τομεις της μουσικης τεχνης.

 

σαν εκτελεστης , αν μη τι αλλο , μπορει να αναπτυξει το feeling του , να διορθωσει την τεχνικη του , τον ρυθμο του , κλπ.

 

σαν ενορχηστρωτης ειναι ενα εργαλειο τοσο εποικοδομητικο οσο και επικινδυνο... με την πληθωρα δυνατοτητων "edits" , ΟΛΩΝ των "συστατικων" της μουσικης ΤΕΧΝΗΣ , ειναι ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ να ξεφυγει τελειως....

 

σαν μαθητης , μπορει να ακουσει επιτελους τα θεματα αρμονιας - αντιστιξης - φυγης που γραφει , να εξασκηθει στο dictee , να μαθει ιστορια της μουσικης κλπ κλπ κλπ.

 

2.

βαζοντας στην μια πλευρα τα υψηλης ποιοτητας samples ,τις συχνοτητες δειγματοληψιας , την διαδικασια κβαντισμου , τα edits των velocity ....etc.... , και απο την αλλη , την αναγκη ενος σολιστ πιανου,βιολιου,τσελλου,κλασσικης κιθαρας,ακκορντεον κλπ ,  να ακουστει οπως ακριβως φανταζεται αυτος ο ανθρωπος ενα μουσικο τεμαχιο απο paganini η bach η οποιον θελετε εσεις , η τεχνολογια φανταζει ΑΔΙΑΦΟΡΗ εως "αχρηστη" τουλαχιστον για εμενα.

 

3.

το αντιθετο ισχυει για στυλ μουσικης που χρησιμοποιουν ΟΧΙ φυσικους ηχους.

 

4.αναρρωτιεμαι για τα παρακατω , και ακομα δεν εχω βρει ουσιαστικες απαντησεις , αλλα εχω ακουσει διαφορες γνωμες τις οποιες προσπαθω να συνδυασω....

 

για ποιο λογο εχουν λιγοστεψει οι μουσικοι που παιζουν live η studio με "ψυχη και δαχτυλο" οπως παλια?

 

μηπως επαναπαυομαστε στις δυνατοτητες της τεχνολογιας και οχι στην πειρα-μελετη-τεχνικη μας-και εχουμε ξεχασει "να βγαζουμε τον εαυτο μας" στο στουντιο για οικονομικους η και αλλους λογους??

 

γιατι η μουσικη στην σημερινη ελλαδα , κατα ενα ποσοστο 75-80% μου ακουγεται σαν αντιγραμμενος μελωδικος αχταρμας  ηλεκτρονικων ηχων με "ενορχηστρωση" (ο Θεος να την κανει ενορχηστρωση) περαν πασης μουσικοτητας και υφους? και μη παει το μυαλο σας μονο στα "μπουζουκοτραγουδα" ....(που αυτα εννοω ως επι ο πλειστον)

 

για να μην γινομαι υπερβολικος και απολυτος , θελω να πιστευω οτι υπαρχουν -και θα συνεχισουν να υπαρχουν- ανθρωποι που εχουν στο μυαλο τους σαν αυτοσκοπο την ουσια της μουσικης και οχι μονο τις δυνατοτητες της τεχνολογιας.

 

εν κατακλειδει ,

 

πιστευω οτι περα απο την διαδικασια της ηχογραφησης , το προβλημα για μενα ειναι στην αρχη της μουσικης παραγωγης.

υπαρχουν πολλοι ταλαντουχοι ανθρωποι οι οποιοι μενουν στην αφανεια , λογω των "κανονων" του ΧΡΗΜΑΤΟΣ και του μαρκετινγκ.

και αυτοι ειμαι σιγουρος , οτι θα ακουστουν το ιδιο καλα ειτε σε μπομπινα ειτε σε pro tools.

 

ξερω πως ειμαι λιγο off topic , αλλα ηθελα με την ευκαιρια αυτου του θρεντ , να πω τα οσα διαβασατε.

συγνωμη για τα "εκτος" που ανεφερα φιλτατε nikodemos , και συγχαρητηρια για το θεμα που ανοιξες.

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • Guru

http://www.tapeop.com/honestrecordings/

 

...ένα πολύ έξυπνο κειμενάκι από το Tape Op περί "τιμιότητας" στις ηχογραφήσεις......χιλάριους που θα έλεγαν και στο χωριό μου ;D ;D ;D ;D.....

σαρκασμός, χιούμορ αλλά και υλικό για σκέψη.......αρκετά σχετικό με το θέμα μας ;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου