audiokostas Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Ακόμη και ο πιο ακραίος αβαντ-γκαρντίστας, από αυτούς που γράφουν έργα για "μπουλντόζες και χαλασμένα τηλέφωνα", διατηρεί στην άκρη του μυαλού του την αναγκαιότητα του να είναι το έργο του κατανοητό από το κόσμο - αν όχι αποδεκτό. Συμφωνώ, αλλιώς δεν έχει νόημα. Αυτή η λογική που λέει ότι "εγώ είμαι ο καλλιτέχνης, άμα λάχει να πούμε, και θα εκφράζομαι όπως και όποτε γουστάρω" είναι σκόπιμα ελιτίστικη και περιφρονητική προς το ακροατήριο - εξ' ού και τα αγγλόφωνα ελληνικά ροκ συγκροτήματα αφορούσαν και αφορούν μόνο τύπους που πάσχουν από αντίστοιχα σύνδρομα ανωτερότητας (και τις γκόμενές τους). Δεν συμφωνώ απολύτως καθότι, αναφερόμενος στην προηγούμενη παράγραφο, πρέπει να έχει και στην άκρη του μυαλού του και αυτή τη λογική εάν θέλει βέβαια να είναι και δημιουργός Απ' την άλλη, εγώ δεν έχω ακούσει κανένα ελληνικό συγκρότημα να τραγουδάει στα σουαχίλι ή στα κινέζικα (μαλακία θα ήταν, αλλά τουλάχιστον θα το συγχωρούσαμε ως φανατική δήλωση καλλιτεχνικής ελευθερίας). Όλοι στα αγγλικά τραγουδάνε τρομάρα τους, ακριβώς διότι σκοπός τους είναι μόνο ο μιμητισμός και η μεταμφίεση τους ώστε να μην εκτεθούν πραγματικά στο κοινό τους (δηλ. το αντίθετο από αυτό που επιδιώκει οποιοσδήποτε τίμιος καλλιτέχνης). Δεν είναι ιδιαιτέρως δημιουργικό, σύμφωνοι, αλλά υπάρχουν και αυτοί που αρκούνται σε μία συμμετοχή σε cover γκρουπ, with a personal twist or not, συγκεκριμένου ιδιώματος, το οποίο αν είναι latin τραγουδιέται ισπανόφωνα, αν είναι country βλαχοαμερικάνικα και πάει λέγοντας. Πόσο καλά το κάνει κάποιος αυτό, είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Η έκθεση υφίσταται από την στιγμή που θα το πείς εκτός πρόβας και ενίοτε εκτίθεσαι σε αυτόματη σύγκριση με το αρχέτυπο από την στιγμή που δεν είσαι και απόλυτα δημιουργός. Μία από τις μορφές της μουσικής τέχνης είναι και η όπερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι τραγουδιστές της τραγουδάνε μόνο στη μητρική τους. Ο μιμητισμός είναι και αυτός κομμάτι της παραγωγικής δημιουργίας όπως μπορεί να μας επιβεβαιώσει και γλωσσολογικά ο Ιαπωνομαθής SF. Το μόνο καλό νέο είναι ότι περίπου στα 30 τους, οι έλληνες αγγλόφωνοι ρόκερς παθαίνουν κάτι από τα παρακάτω: α) διορίζονται στο δημόσιο β) παντρεύονται και η γυναίκα τους δεν τους αφήνει να παίζουν στο σπίτι γ) το ρίχνουν στις τουρίστριες ως μέρος των ντόπιων τουριστικών ατραξιόν δ) ανακαλύπτουν τη "μοσχολιού" και αφήνουν μουστάκι ε) γίνονται σεσσιονάδες σε σκυλάδιο τρίτης κατηγορίας στ) αυτοκτονούν επειδή κανείς δεν τους κατάλαβε ζ) όλα τα παραπάνω Δεν ξέρω τι σημαίνει ρόκερ. Αν είναι αυτό το living on the edge και καίγομαι σαν ρωμαικό κερί παραμύθα, δεν θα πάρω. Όμως δεν το χει για όλους στρωμένο η ζωή εκεί έξω στη παραγωγική διαδικασία και μετά τα 30, ο χρόνος, ο χώρος και το οικονομικό αναγκάζουν κάποιους να παλέψουν σκληρότερα αξιολογώντας προσωπικά ο καθένας διαφορετικά τις προτεραιότητές του στην περιορισμένη κοινού για όλα τα γούστα Ψωροκώσταινα. Η παραπάνω λίστα μπορεί να ισχύει για οιονδήποτε ασχολείται με την "καλλιτεχνική δημιουργία" εν Ελλάδι. Δεν είναι απλώς τι κάνεις. Είναι πόσο καλά το κάνεις. Και επανερχόμαστε στο αεί ζητούμενο. Ποιός το καθορίζει αυτό το "καλά"; Το κοινό; οι "ειδήμονες"; ο χρόνος; Μας νοιάζει; Παίζει ρόλο; Τώρα αν κάποιοι αγαπούν το scat, ουρλιαχτά, στιχουργία Skynyrd (μου αρέσουν πολύ αλλά έλεος, όχι και στιχουργία), Γαλλικά, Ιαπωνικά ή ο Καρβέλας δεν το ασπάζομαι απαραίτητα. Και εδώ είμαστε για να γκρινιάξουμε και να το συζητήσουμε. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Enoxos_Boody Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Το αλλο με τον Τοτο το ξερεις? Προσπαθησε να μιλησεις με μια μονοτονη φωνη, αμα τα καταφερεις, και δες την αντιδραση του συνομιλητη σου. Αμα δεν σ'αρεσει ο ορος μουσικοτητα, ενταξει πες το διαβαθμισεις στο υψος της φωνης :P. Το σιγουρο ειναι πως οχι μονο ειναι μερος της ομιλιας αλλα ειναι ΔΕΔΟΜΕΝΟ. Evilnye + 1. Φίλε ΚΛ, ασχολούμαι σχεδόν επαγγελματικά με την επεξεργασία της ομίλιας κ γνωρίζω πολύ καλά ότι η ομιλία έχει τονικές κ ρυθμικές διαφαθμίσεις. Αυτό όμως ΔΕΝ είναι "μουσικότητα". Απλά πράγματα. Άρα ας μην μπερδεύουμε τον ροκ στίχο με την ομιλία γιατι η σχέση τους είναι ανύπαρκτη. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Evilnye Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Εγώ είμαι της άποψης πως άνετα μπορείς να γράφεις και στα Αγγλικά αν σου βγει. Στις ελάχιστες φορές που έγραψα μια δυο σαχλαμάρες (για ν' αρέσουν σ' εμένα, στη μάνα μου άντε και σε κανένα φίλο) μου βγήκε και έγραψα στα Αγγλικά. Τι το τόσο κακό έχει; Στην τελική όλο Αγγλικά βιβλία διάβαζα και αγγλόφωνο στίχο άκουγα εκείνη την περίοδο, μόνο φυσιολογικό μου φαίνεται να γίνει αυτό. Νομίζω πως το βασικό πρόβλημα που έχει η Ελληνική "ροκ" (??!) σκηνή είτε αγγλόφωνη είτε ελληνόφωνη είναι στην (κυριολεκτικά) εκτέλεση του κομματιού. Ο τρόπος που τραγουδιέται κάτι. Αν το δώσεις ωραία θα αρέσει δεν πάει να λες σαχλαμάρες που δεν καταλαβαίνει και κανείς, λεκτικά, αλλά μουσικά σου προκαλεί ένα σωρό συναισθήματα. Υ.Γ. Μια χαρά μουσικότητα υπάρχει στην ομιλία, ειδικά δε αν πας και στη νησιωτική Ελλάδα τα πράγματα είναι άλλη φάση ;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Enoxos_Boody Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Υ.Γ. Μια χαρά μουσικότητα υπάρχει στην ομιλία, ειδικά δε αν πας και στη νησιωτική Ελλάδα τα πράγματα είναι άλλη φάση ;) Αυτό είπα κ εγώ αλλά ποιος με ακούει. Για την ιστορία παραθέτω την ακόλουθη παράγραφο που δημοσιεύτηκε στο EMR το 2006: "While the term “melody” is commonly used to refer to pitch patterns in both speech and music, it is clear that spoken and musical melodies have salient differences in terms of structure and perception. For example, it is common to find oneself humming a catchy musical tune, while one rarely notices or explicitly remembers spoken pitch patterns. This is because musical μelodies are designed to be aesthetically interesting objects, while pitch patterns in ordinary speech are not (cf. Patel, 2003). Instead, pitch variations in speech serve communicative functions such as distinguishing lexical items (in tone languages), making prosodic boundaries, indicating the pragmatic status of words and utterances, signaling a speaker’s affective state, and so forth. Spoken pitch patterns perform these functions without themselves becoming a focus of attention for ordinary listeners." A.D.Patel Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
playloud Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Εγω παντρευτηκα και η γυναικα μου παραπονιεται γιατι ειναι ο μονος ανθρωπος που ΔΕΝ παιζω γι αυτη. Και οσο καιρο το ειχα ριξει στις τουριστριες, πληροφορω τον κοσμο, οτι ηταν απο τις παραγωγικοτερες περιοδους της ζωης μου, η περιοδος με τα περισσοτερα ταξιδια και "ερεθισματα". Τωρα αμα γουσταρεις καλυτερα την "μοναξια" και την "χειροκινητη" ειναι θεμα γουστου. Sessionας υπηρξα, αλλα (δυστυχως) οχι για σκυλαδικα. Και λεω δυστυχως οχι, γιατι με τις γνωσεις και το αυτι μου θα ξεπεταγα και 2 ΑΛΜΠΟΥΜ την ημερα. Καλα λ7 ε? Δεν πειραζει ομως, κι ετσι μια χαρα ειμαστε Make me fries... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Επισκέπτης Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Και οσο καιρο το ειχα ριξει στις τουριστριες, πληροφορω τον κοσμο, οτι ηταν απο τις παραγωγικοτερες περιοδους της ζωης μου, η περιοδος με τα περισσοτερα ταξιδια και "ερεθισματα". Τωρα αμα γουσταρεις καλυτερα την "μοναξια" και την "χειροκινητη" ειναι θεμα γουστου. Είμαι βέβαιος ότι όλες οι πρώην ερωμένες σου μιλούν ακόμη για τις μαγικές στιγμές που πέρασαν μαζί σου. Παράλληλα πέταξαν όλους τους δίσκους άλλων καλλιτεχνών για να κρατήσουν μόνο τους δικούς σου. Είναι ενδιαφέρον ότι όποτε πετυχαίνω γερμανίδα ή σουηδέζα και λέω "ξέρω τον playloud" είναι σα να ανοίγουν πόρτες μπροστά μου... τόση εντύπωση έκανε η διεθνής καριέρα σου. (* ή αλλιώς, σταμάτα με τις σεξιστικές ηλιθιότητες, διότι η συζήτηση αφορά τη μουσική, όχι το πουλί σου). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
orbital Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Νομίζω πως μπερδεύτηκες με την σκηνή του Siattle 90-98... Η σκηνη του Seattle δεν ηταν μονο οι Nirvana.. υπηρχε πριν τους Nirvana και συνεχιζει να υπαρχει και μετα απο αυτους, το Seattle εχει μεγαλη μουσικη παραδοση (ακομα και ο Hendrix απ'το Seattle ηταν βασικα ;D , αν και προφανως δεν εχει σχεση με τη σκηνη του Seattle των 80s-90s). Eπειδη αυτοκτονησε ο Cobain δε σημαινει οτι αυτοματα ολοι αυτοκτονησαν ή τα παρατησαν ή εγιναν σεσιοναδες. Οι Melvins και οι Mudhoney συνεχιζουν ακαθεκτοι με φανατικο κοινο και οι δυο (ειδικα οι Melvins), τον Eddie Vedder και τους Pearl Jamαδες δεν τους λες και σεσιοναδες οπως το ιδιο ισχυει και για τον Chris Cornell των Soundgarden (οι Audioslave μολις πριν 1μιση χρονο διαλυθηκαν), ενω και οι Foo Fighters του Grohl μια χαρα επιτυχια εχουν στο US.. ακομα και οι Alice in Chains βγαζουν νεο album... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Please, mind the gap. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
funky_bassman Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Η σκηνη του Seattle δεν ηταν μονο οι Nirvana.. υπηρχε πριν τους Nirvana και συνεχιζει να υπαρχει και μετα απο αυτους, το Seattle εχει μεγαλη μουσικη παραδοση (ακομα και ο Hendrix απ'το Seattle ηταν βασικα ;D , αν και προφανως δεν εχει σχεση με τη σκηνη του Seattle των 80s-90s). Eπειδη αυτοκτονησε ο Cobain δε σημαινει οτι αυτοματα ολοι αυτοκτονησαν ή τα παρατησαν ή εγιναν σεσιοναδες. Οι Melvins και οι Mudhoney συνεχιζουν ακαθεκτοι με φανατικο κοινο και οι δυο (ειδικα οι Melvins), τον Eddie Vedder και τους Pearl Jamαδες δεν τους λες και σεσιοναδες οπως το ιδιο ισχυει και για τον Chris Cornell των Soundgarden (οι Audioslave μολις πριν 1μιση χρονο διαλυθηκαν), ενω και οι Foo Fighters του Grohl μια χαρα επιτυχια εχουν στο US.. ακομα και οι Alice in Chains βγαζουν νεο album... Εντάξει επανορθώνω το τεράστιο λάθος μου... (όχι τπτ άλλο λατρεύω και αυτή τη σκηνή) Μετά τα 30 η σκηνή του Seattle το έριξε στα ναρκωτικά (εκτός απο τον Curt που τα έριχνε στο γάλα του ως 3χρονο) και "αυτοκτονήσανε", δεν αυτοκτονήσανε (επιμένω πλην του Curt που τον αυτοκτόνησε η γυναίκα του που να πιάνει μικρόφωνο και να γίνεται τυρόπιτα!!!!) Οι Alice in Chains με ποιον θα βγάλουν νέο άλμπουμ??? Ο Cornell πάντα διαφοροποιούνταν από τη σκηνή του Seattle άσχετα με το αν την έφτιαξε στην ουσία ο άνθρωπος... Πάντως το ότι καθόμαστε και μιλάμε για αυτή τη σκηνή δείχνει πως υπήρχαν μπαντάρες από αυτή τη σκηνή και αποτελέσανε ξεχωριστή κατηγορία... Στην Ελλάδα δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο. Αυτό ήταν το point μου... LA ROJΑ ARMADA Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
relayer Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 Share Δημοσιευμένο 21 Ιουλίου 2009 私の友人よりわかりました (Μια και δεν εχει σημασια η γλωσσα σου εκφραζω τα συναισθηματα μου στα ΙΑΠΩΝΙΚΑ,ελπιζω να τα ..νοιωθεις... ;D) προφανως δεν εχεις ακουσει πολλα ζεϊμπεκικα (η απλα μισεις την ελληνικη μουσικη οποτε τζαμπα μιλαμε τοση ωρα...) ναι μονο εγω και 3-4 εκατομμυρια Ελληνες...... ;D τοτε καλο ειναι να ακολουθησεις τη συμβουλη που σιγουρα σου εχει δωσει καποια στιγμη καποιος μεγαλυτερος σου : "οταν δεν ξερουμε δε μιλαμε/κρινουμε" ;) Έλα ρε φίλε που πας να μου πουλήσεις τώρα ότι 3-4 εκατομμύρια Έλληνες είναι μύστες της ιστορίας της Ελληνικής μουσικής ή της στιχουργίας γενικότερα ενώ ξέρεις ότι οι περισσότεροι ακούνε μουσική επιδερμικά από το ραδιόφωνο... Δε μισώ την Ελληνική μουσική απλά θεωρώ ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος των δημιουργών και "ερμηνευτών" της είναι υπερεκτιμημένοι...Και φυσικά θα κρίνω και θα μιλάω για πράγματα που ακούω και βλέπω γύρω μου καθημερινά όπως η κατάντια και η στιχουργική μιζέρια του σύγχρονου σκυλοζεϊμπέκικου... ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΤΟΣΗ ΩΡΑ ΦΙΛΕ SUPERFUNK ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ... Και επειδή βλέπω ότι δεν κατάλαβες τι ήθελα να πω ακολούθα καλύτερα αυτό που είμαι σίγουρος πως σου είπε ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ στο σχολείο ο δάσκαλος σου της έκθεσης : "Πάλι είσαι εκτός θέματος, κάνε άλλη μία προσπάθεια..." YouHaveToBeHappyWithWhatYouHaveToBeHappyWith Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση