Προς το περιεχόμενο

Aπόψεις για eq-ing και gain κιθαριστικών ενισχυτών


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Για οσους θελουν αρκετα γκαζια αλλα βλεπουν πως ο ηχος τους λασπωνει, βαβουριαζει, γινεται flubby κτλ δοκιμαστε το εξης...

Πριν την εισοδο στον ενισχυτη (για το παραδειγμα και επειδη μιλαμε για αρκετα γκαζια, μιλαω για κιθαρα με humbuckers) βαλτε ενα γραφικο eq και κοψτε αρκετες μπασσες συχνοτητες, αφηστε τα μεσαια κτλ μην τα πειραξετε. Μετα καντε οτι ειναι να κανετε στον ενισχυτη σας με τα eq οπως θελετε, το gain κτλ. Μετα στο loop βαλτε ενα δευτερο eq και αναπληρωστε τις συχνοτητες που κοψατε στην αρχη με το 1ο eq.

Τι πετυχατε; Ο ηχος της κιθαρας στην αρχη της αλυσιδας δεν μπουκωνει με υπερβολικα μπασσα την εισοδο του ενισχυτη και ετσι ο ενισχυτης μπορει και κρατα σφιχτο τον ηχο του στην προενισχυση. Με τις καταλληλες ρυθμισεις στο eq section του ενισχυτη φτιαχνετε τον βασικο σας ηχο (προσοχη στα μεσαια και στο presence, μην τα τσιγκουνευεστε πχ για να βγαλετε scooped metal ηχο) και μετα στο loop του ενισχυτη αφου ο ηχος εχει περασει απο την προενισχυση και παει καθοδον προς το τελικο σταδιο, αναπληρωνετε τα μπασσα που σας λειπουν με το eq και κανετε οτι αλλες μικρορυθμισεις θελετε (πχ αν θελετε να κοψετε λιγα μεσαια ή πριμα κτλ).

Τελικο αποτελεσμα ειναι να εχετε εναν πολυ πιο καθαρο και σφιχτο ηχο σε σχεση με πριν, χωρια που μπορειτε επισης να παιξετε με λιγοτερη παραμορφωση απο τον ενισχυτη και να μπουσταρετε την εισοδο με το eq (πχ με το master level sta +10db  αλλα με τις μπασσες συχνοτητες χαμηλα, ισως και μερικες υψηλες πιο χαμηλα).

Ετσι μπορειτε να εχετε πολυ καλυτερο ρυθμικο ηχο με αρκετη παραμορφωση, πιο καθαρο, πιο γρηγορο σε αποκριση (ειδικα για γρηγορα palm mutes κανει θαυματα). Ετσι ο ηχος αν και με αρκετη παραμορφωση, δεν βαβουριαζει, τα μπασσα παραμενουν σφιχτα κτλ.

Οι μπασσες συχνοτητες εχουν πολυ ενεργεια και ειναι ευκολο να υπεροδηγησουν την εισοδο ενος ενισχυτη. Οταν αυτο συμβαινει και μετα προσθετουμε και αλλο gain μεσω της προενισχυσης, στο τελος οι μπασσες συχνοτητες clipαρουν ασχημα και βαβουριαζουν, χωρια που συνηθως ουτε οι καμπινες τις αντεχουν σε τετοια ποσοτητα μιας και δεν σχεδιαστηκαν για μπασσο, αλλα για κιθαρα  και ετσι στην κυριολεξια πολλες καμπινες "κλανουν" πανω τους (τον γνωστο farting ηχο που λενε και στα Αγγλικα) ;)

Ετσι κι αλλιως, σε περιπτωση ηχογραφησης πχ, οι κιθαρες θα φιλτραριστουν με low cut (hi pass) ωστε να μην μπερδευονται συχνοτικα με τον ηχο του μπασσου κτλ

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ποστ αποκολλήθηκε μιας και είναι κάπως άσχετο προς το άλλο θρεντ (http://www.noiz.gr/index.php?topic=175599.0) που έχει χαρακτήρα ιστορικής αναδρομής.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

διαφωνώ κάθετα με όλα τα παραπάνω

 

απλά στήνεις τα/το mic και πας στο control room που έχεις

την κεφαλή και αράζεις ακούγοντας απ τα monitor και

παίζεις καρφί στην κεφαλή ή βάζεις μπροστά ένα overdrive

(ts808, od808) με κλειστό το drive και παίζεις μόνο με

το volume και το tone (το overdrive είναι θέμα γούστου

δηλαδή δεν είναι κάτι απαραίτητο)

 

that's all

 

όταν δεν μπορείται έτσι να βγάλετε τον ήχο που θέλετε τότε φταίει

ή το gear σας (κεφαλή-καμπίνα-κιθάρα-κούρδισμα-μέγεθος χορδών)

ή φταίτε εσείς (κουφαμάρα-έλλειψη εμπειρίας)

 

ΕΙΜΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδη το ψαχνω καιρο αυτο το θεμα θα περιγραψω εν συντομια ενα "τρικ" που βρηκα σενα ξενο site (δεν βρισκω το link) και σε μενα δουλευει!

Με καθαρο καναλι βαζω flat τα ΕQ και χτυπαω την ΜΙ και την ΛΑ (σε power chord) και δινω τοσα μπασα ωστε να μην λασπωνει ο ηχος ή να μην "υπεροδηγειται" αυτο το ευρος συχνοτητων.

Αντιστοιχα το ιδιο για ΡΕ-ΣΟΛ πειραζοντας τα μεσσαια και ΣΙ-ΜΙ για τα πριμα.

και μετα ανοιγω την παραμορφωση και ακουγεται μια χαρα!

Υγ:Αν παιζω μονο με τον Bridge μαγνητη κανω τα παραπανω, αν παιζω και με τον Neck τοτε κανω το ιδιο αλλα με

Νeck position - Bass

Neck+Bridge - Middle

Bridge - Treble

 

Κατι αντιστοιχο κανω και στην ηχογραφηση απλα η μια κιθαρα εχει λιγοτερα μεσσαια και η αλλη εχει περισσσοτερα μεσσαια και λιγο λιγοτερα μπασα.

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδη το ψαχνω καιρο αυτο το θεμα θα περιγραψω εν συντομια ενα "τρικ" που βρηκα σενα ξενο site (δεν βρισκω το link) και σε μενα δουλευει!

Με καθαρο καναλι βαζω flat τα ΕQ και χτυπαω την ΜΙ και την ΛΑ (σε power chord) και δινω τοσα μπασα ωστε να μην λασπωνει ο ηχος ή να μην "υπεροδηγειται" αυτο το ευρος συχνοτητων.

Αντιστοιχα το ιδιο για ΡΕ-ΣΟΛ πειραζοντας τα μεσσαια και ΣΙ-ΜΙ για τα πριμα.

και μετα ανοιγω την παραμορφωση και ακουγεται μια χαρα!

Υγ:Αν παιζω μονο με τον Bridge μαγνητη κανω τα παραπανω, αν παιζω και με τον Neck τοτε κανω το ιδιο αλλα με

Νeck position - Bass

Neck+Bridge - Middle

Bridge - Treble

 

Κατι αντιστοιχο κανω και στην ηχογραφηση απλα η μια κιθαρα εχει λιγοτερα μεσσαια και η αλλη εχει περισσσοτερα μεσσαια και λιγο λιγοτερα μπασα.

 

Αυτές οι συμβουλές ισχύουν μόνο για εσένα και τα δικά σου μηχανήματα, κυρίως επειδή το flat eq που περιγράφεις εφαρμόζεται σε λίγους ενισχυτές, και επίσης διότι οι επιλογές των επιμέρους tonestacks, εντάσεων, μεγαφώνων, κυκλωμάτων, του επιθυμητού αποτελέσματος, του miking, του χώρου κλπ. είναι τόσο χαοτικά διαφορετικές που οποιαδήποτε απόπειρα παρόμοιας με το ποστ σου ομαδοποίησής τους θα έπεφτε στο κενό. Κατά τα άλλα υπάρχουν αρκετά τέτοια θρεντς στο φόρουμ με πολύ πιο διεξοδική και αντικειμενική αντιμετώπιση του ζητήματος, όπως πχ. http://www.noiz.gr/index.php?topic=169004.0

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδω που τα λεμε εχεις ενα δικιο...

Απλα πραγματι σε μενα εχει δουλεψει καλα το ολο στησιμο (ειτε σε στουντιακη ηχογραφηση ειτε περνωντας σημα απτην κονσολα και ηχογραφωντας live)

Να διευκρινησω οτι δεν ειμαι καποιος παραγωγος, ηχοληπτης κλπ απλα ασχολιεμαι ερασιτεχνικα!

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

διαφωνώ κάθετα με όλα τα παραπάνω

 

απλά στήνεις τα/το mic και πας στο control room που έχεις

την κεφαλή και αράζεις ακούγοντας απ τα monitor και

παίζεις καρφί στην κεφαλή ή βάζεις μπροστά ένα overdrive

(ts808, od808) με κλειστό το drive και παίζεις μόνο με

το volume και το tone (το overdrive είναι θέμα γούστου

δηλαδή δεν είναι κάτι απαραίτητο)

 

that's all

 

όταν δεν μπορείται έτσι να βγάλετε τον ήχο που θέλετε τότε φταίει

ή το gear σας (κεφαλή-καμπίνα-κιθάρα-κούρδισμα-μέγεθος χορδών)

ή φταίτε εσείς (κουφαμάρα-έλλειψη εμπειρίας)

 

 

Δεν καταλαβαινω που διαφωνεις καθετα με ολα τα παραπανω... Πρωτα απο ολα δεν μιλουσα ΜΟΝΟ για ηχογραφηση και δευτερον, το ιδιο που μπορεις εσυ να κανεις με ενα TS, μπορεις να το κανεις και με ενα EQ, μονο που εκει εχεις πολυ περισσοτερες δυνατοτητες να διαλεξεις ποιες συχνοτητες θα boostαρεις και ποιες θα κοψεις.

Το eq για αυτο τον λογο υπαρχει, για να "εξισσοροπει" τον ηχο και τις σταθμες συχνοτητων. Το ιδιο μπορει να γινει και με multiband compressor εφαρμοζοντας διαφορετικο compression για καθε γκρουπ συχνοτητων. Δεν υπαρχει τπτ λαθος σε ολες αυτες τις χρησεις, ουτε και σε αυτο που εσυ προτεινεις. Απλα με ενα EQ ή με εναν multiband compressor εχεις πολυ καλυτερο ελεγχο των συχνοτητων σου σε σχεση με ενα πχ TS που θα εχεις απλα ενα tone pot για να ρυθμισεις τα eq σου πριν την εισοδο του ενισχυτη.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου