Προς το περιεχόμενο

Η απαρχή του οverdrive/distortion στους λαμπάτους ενισχυτές


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εγώ δεν είπα πως δεν έχει καθόλου καθαρά, ούτε πως όλοι οι Μάρσαλ έχουν άσχημα... προφανώς εννοούσα αυτό:

 

μα δεν μιλουσα για εσενα.. :) :)

 

Toν Cornell δεν τον έχω ακούσει και φαίνεται πολύ ενδιαφέρων. Γιατί ο Ντιβής λέει να επωφεληθούμε πριν αυξηθούν οι τιμές?

 

καλα αυτο το γραφει εδω και 2 χρονια....

 

Αναφερόμουν στην σχεδιαστική του φιλοσοφία που δεν είναι αυτή της clean machine αλλά του turn-me-up, χωρίς φυσικά να εμποδίζεται κανένας να παίξει με καθαρά

 

σε αυτο κανεις λαθος,οταν σχεδιαστηκαν αυτοι οι ενισχυτες ΟΛΟΙ οι κατασκευαστες ενα πραγμα θελαν..καλο ΚΑΘΑΡΟ ηχο ...(κανεις δεν επαιζε ακομα με ...βρωμα.. ;D),απλα σε πολλους δεν...εβγαινε.... ;D (η "σχεδιαση" του negative feedback παιζει μεγαλο ρολο σε αυτο)

 

εχουν μεγαλη πλακα αυτοι που μιλανε για την..προσπαθεια του...Λεωνιδα το 49 (που δεν ειχε καν εφευρεθει το rock n' roll) να βγαλει...γκαζωμενους tweed deluxe.... ;D ;D

 

αλλο θεμα αν οι περισσοτεροι  ενισχυτες αν τους τερματισεις βγαζουν  power amp distortion.

 

Παντως επι του προκειμενου ο 1974Χ εχει μια χαρα καθαρα για το 90% των LIVE  περιπτωσεων και για το 100% των περιπτωσεων που θα χρησιμοποιηθει μικροφωνο και ΡΑ. 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 26
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

σε αυτο κανεις λαθος,οταν σχεδιαστηκαν αυτοι οι ενισχυτες ΟΛΟΙ οι κατασκευαστες ενα πραγμα θελαν..καλο ΚΑΘΑΡΟ ηχο ...(κανεις δεν επαιζε ακομα με ...βρωμα.. ;D),απλα σε πολλους δεν...εβγαινε.... ;D (η "σχεδιαση" του negative feedback παιζει μεγαλο ρολο σε αυτο)

 

εχουν μεγαλη πλακα αυτοι που μιλανε για την..προσπαθεια του...Λεωνιδα το 49 (που δεν ειχε καν εφευρεθει το rock n' roll) να βγαλει...γκαζωμενους tweed deluxe.... ;D ;D

 

Όντως δεν είχαν φτιαχτεί εξ αρχής σαν turn-me-up, αλλά στην πορεία πολλοί από αυτούς έγιναν έτσι (ειδικά πχ. ο Bassman ή ο μικρούλης Vox που ποτέ δεν θα μπορούσε να καλύψει ηχητικά για παράδειγμα τους Beatles έναντι των τσιρίδων χιλιάδων κορασίδων που προσπαθούσαν να τους κατασπαράξουν). Ούτως ή άλλως, αν δεν κάνω λάθος οι λαμπάτοι ενισχυτές τότε εχρησιμοποιούντο και ως PA, μέχρι που πάνω στη φασαρία αυτοί τερματισμένοι ψαλίδιζαν... και είδαν πως αυτό τους άρεσε!  ;D

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι ακριβως.

 

Γενικα υπαρχει μια παρεξηγηση κυριως λογω του Clapton που ηταν και ο μοναδικος που επαιξε (καποια στιγμη) με εναν τερματισμενο BluesBreaker combo.

 

Oι περισσοτεροι "Μαρσαλακιδες" (Hendrix,Blackmore,ACDC κτλ) στην πραγματικοτητα επαιζαν και παιζουν με τους ενισχυτες καπου στη μεση (με καθαρο ηχο) & με καποιο πεταλακι για βρωμα.....η βρωμα του..τερματισμενου 100αρη Plexi μαλλον.....στα ορια του φανταστικου υπαρχει καπου ηχογραφημενη ... ;D

 

Ο Bassman για παρα πολλα χρονια χρησιμοποιουνταν σαν..alla round ενισχυτης για τα..παντα (απο μπασο και κιθαρες μεχρι...Fender Rhodes....),παντα καθαρος και απλα αν σου τελειωνε το headroom εβαζες ακομα εναν (η δυο ή και τρεις...) υπαρχουν φωτο πολλων country bands στα 50s που πανω στη σκηνη βλεπεις μεχρι και...10 Bassman.. ;D ;D, ενας bassman  για να βρωμισει πρεπει να ειναι πανω απο τα 3/4 της εντασης του (ενταση του τυπου "δεν θα μεινει κανεις ζωντανος" ;D ;D)

 

Οι δε VOX για τα καθαρα τους εχουν γινει γνωστοι (the Beatles sound,VOX chime κτλ),προσπαθω να θυμιθω εστω και ΜΙΑ περιπτωση γνωστου κιθαριστα που χρησιμοποιουσε τερματισμενο VOX και δεν μπορω....

 

Αυτοι που ΟΝΤΩΣ χρησιμοποιουσαν επιτηδες (λογω ελειψης χρηματων δηλ. ;D) μικρους (και τις περισσοτερες φορες φτηνους) ενισχυτες που εβγαζαν βρωμα ηταν καποιοι μαυροι bluesmen στο Σικαγο.

 

Φυσικα ομως ολοι οι "μικροι" ενισχυτες (champ,deluxe κτλ) αν τους τερματισεις βγαζουν ενα πολυ ωραιο (για καποιους) distortion

 

Τι λέτε για αυτόν? Και αυτός δύο κανάλια ξεχωριστά. Νομίζω δεν έχει λαμπάτο rectifier, είναι σημαντική διαφορά?

 

ειναι λιγο πιο καθαρος.

 

εδω μπορεις να διαβασεις ενα συγκριτικο τεστ

 

http://www.marshallamps.com/downloads/files/Guitar%20Buyer%20HW%20review.pdf

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν ειναι να παρεις VOX καλυτερα να παρεις εναν πραγματικο δηλ.εναν handwired (κινεζικος ειναι και αυτος αλλα καμμια σχεση με τους τωρινους AC15/AC 30 CC που ειναι ελαφρως αγιοβασιλιατικοι.. ;D)

 

αγιοβασιλιατικοι.. ;D...  ;D ;D ;D

τετραφάρμακος

www.myspace.com/palebluepanos

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Οι δε VOX για τα καθαρα τους εχουν γινει γνωστοι (the Beatles sound,VOX chime κτλ),προσπαθω να θυμιθω εστω και ΜΙΑ περιπτωση γνωστου κιθαριστα που χρησιμοποιουσε τερματισμενο VOX και δεν μπορω....

 

 

Brian May?

;D

 

 

Sorry για το spam!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και ο Blackmore ένα φεγγάρι έως το 68-69 έπαιζε με combo vox τσίτα στα live (δεν έχει όμως ηχογραφήσει τίποτα με τελικιασμένο VOX), με ένα Gibson σκάφος, μέχρι να γυρίσει στους Marshall , όμως εξακολουθούσε να ακούγεται υπερβολικά χαμηλά σχετικά με τους άλλους και τους παράτησε. Χαρακτηριστικό είναι όπως λέγεται το επεισόδιο όταν πήγε στον Jim Marshall να τσεκάρει ενισχυτές ότι αυτός βγήκε αγανακτισμένος από το γραφείο του λέγοντας να δώσουν τέλος πάντων ότι θέλει σε αυτόν που παίζει τέρμα και να τον διώξουν  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

In Fender Strat we trust!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nίκο χρειάζονται ορισμένες διευκρινίσεις πάνω σε αυτά που γράφεις. Εγώ θυμόμουν πριν γράψω αυτά που έγραψα (που άλλωστε τα έχω ξαναγράψει) πως τα έχω διαβάσει σε ανάλογα βιβλία. Πριν από λίγο πέρασα από μια βιβλιοθήκη με εξαιρετική συλλογή από τουλάχιστον 30 βιβλία για ηλεκτρικές κιθάρες και ενισχυτές, εκ των οποίων έχω διαβάσει αρκετά, και επαλήθευσα το προηγούμενό μου ποστ. Πήρα μαζί μου τρία από αυτά και έχω κάνει κράτηση σε ένα τέταρτο που επίσης έχω διαβάσει στο παρελθόν (αλλά που είναι τώρα νοικιασμένο). Στο παρόν θρεντ θα παραθέσω σύντομα μερικά quotes εξ αυτών επί του θέματος (διότι με σκαναρισμένες σελίδες υπάρχει θέμα copyright).

 

Για την ώρα, να σχολιάσω και πάλι πως ναι, αρχικά ο σκοπός ήταν να παίζουν καθαρά (οι διαφημίσεις της εποχής περηφανεύονταν πως τα μηχανήματα αυτά ήταν "distortion free", κάτι που φυσικά άλλαξε στη συνέχεια) αλλά αυτό πολύ σύντομα και με εξαιρετικά ευρεία απήχηση πήγε περίπατο λόγω ενός ακόμη lucky accident: διότι τους δυνάμωναν όσο έπαιρνε επειδή δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν τα ελαττώματα των PA της εποχής, και την ανεπαρκή τους ένταση σε συναυλίες. Μετά βεβαίως, λόγω αυτού του γεγονότος η "βρωμιά" μπήκε θριαμβευτικά στο λεξιλόγιο του rock'n'roll, ήδη από το 1950.

 

Ο Χέντριξ επίσης για τις ανάγκες των λάιβ του (όχι του στούντιο που δοκίμαζε και έπαιζε με τα πάντα) έπαιζε πολύ "ελαστικά" καθαρά στο όριο του dirty, το οποίο το ενίσχυε με τις δυναμικές του παιξίματός του και με τα fuzz του. Τα ρυθμιστικά ήταν σχεδόν στο τέρμα ή και τέρμα, και επειδή ακριβώς λειτουργούσαν στα όρια της έκρηξης πολλοί από αυτούς παρουσίαζαν τα ανάλογα προβλήματα. Μάλιστα, επειδή είχε ζητήσει περισσότερο drive και mix cut-through από τους ενισχυτές του, είχε γίνει επί τούτου αντικατάσταση ενός resistor των 56kΩ σε 33kΩ, και ενός πυκνωτή των 250pF σε 500.

 

Επιπλέον, σαν να μην έφτανε αυτό το mod και το γεγονός πως αν και γομάρια τους χρησιμοποιούσε στα όριά τους με power amp distortion (2 ή 3 daisy chained φουλ stacks flat out ήταν στο συνηθισμένο ρεπερτόριο), του άρεσε ακόμη περισσότερο το κομπρεσσάρισμα και sag που έδινε η ανεπαρκής παροχή του dc, το οποίο επίτηδες δεν αλλάχθηκε σε πιο efficient specs των μετέπειτα ενισχυτών που είχαν τότε κυκλοφορήσει. Σημειωτέον πάντως πως για να διατηρήσει την θεσπέσια και δύσκολη ισορροπία μεταξύ καθαρού και βρώμικου σταμάτησε να χρησιμοποιεί τα 25ρια Celestions (που ούτως ή άλλως τα αχρήστευε λόγω εντάσεων) και πέρασε στα βαρύτερα και καθαρότερα 75ρια.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο οσο ξερω ειναι πολλοι κιθαριστες που παιζανε με τερματισμενους plexi, ο διασημοτερος απο αυτος ο Eddie Van Halen που δημιουργησε και μυθο με τον ηχο του (brown sound). Ο ενισχυτης που χρησιμοποιουσε ηταν τερματισμενος plexi του 68/69 ενω ειναι πιθανο να χρησιμοποιουσε και variac. Εγω παντως που ειχα εναν plexi του 73 original, τον ειχα τερματισει σπιτι μου αρκετες φορες και βεβαια εσπερνε... Απλα ηταν υπερβολικα δυνατος για να μπορεις να παιζεις σε κοντινη αποσταση απο αυτον για αρκετη ωρα... Ο ενισχυτης ακομα και στο 0 στο volume εβγαζε ηχο και μεχρι το 4-5 τα εδινε ολα σε ενταση και αρκετα αποτομα... Μετα το 5 ουσιαστικα κομπρεσσαριζε ο ηχος και αρχιζε το παρτυ με το overdrive. Σε αυτο το σημειο πλεον ο ενισχυτης δεν δυναμωνε αλλο αλλα κομπρεσσαριζε και βρωμιζε σταδιακα μεχρι να τερματισει οπου τα εδινε ολα σε γκαζι αλλα με την ιδια (σχεδον) ενταση που ειχε και στο 4-5. Απο κει και περα μπορουσες και να jumpαρεις και τα 2 καναλια και να παρεις λιιιγο εξτρα gain και να ρυθμισεις το eq μεταξυ των 2 καναλιων (normal & bright) για να πετυχεις τον ηχο που θελεις. Το eq section , ειδικα οταν ο ενισχυτης τερματιζε, ηταν ουσιαστικα κατι που δεν αλλαζε τον ηχο, τουλαχιστον οχι δραματικα... απλα εκανε cut καποιες συχνοτητες οσο τα γυρνουσες προς το 0...

Θηρια ενισχυτες αλλα τερματισμενοι ειναι μαγεια...

 

Καλα βεβαια εγω μιλαω για πιο "συγχρονους" κιθαριστες, οχι του 60...

Διαβασα κι αυτο που γραψατε με τον Blackmore και γελαγα... Αν θυμαμαι καλα, ο Marshall εφτιαξε ουσιαστικα για τον Blackmore τον Major (νομιζω) που ηταν ενας (τροποποιημενος) plexi στα 200watt  :o

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To παρόν είναι καινούργιο θρεντ, διαχωρισμένο από το παλαιότερο για τον Marshall 1974x: http://www.noiz.gr/index.php?topic=175583.0

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να αναφέρουμε τοτε πως είναι κοινο μυστικό πως οι πρώτοι Μαρσαλ ειναι κοπιες-carbon των τότε Bassman(νομιζω) και ετσι εξεληχθηκαν και οι υπολοιποι plexi,πανω σε αυτη τη φιλοσοφία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου