Προς το περιεχόμενο

Sax - o - flute mic...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια σε όλους!!

 

Πρόσφατα είχαμε να ηχογραφήσουμε κάτι κομμάτια με το συγκρότημα...κ η φάση είναι ότι έχουμε σαξόφωνο και φλάουτο...

 

Η ηχογράφηση έγινε με ένα seinhe@#%SEser MD425...

 

Μπορώ άνετα να πω πως το σαξόφωνο ακουγόταν σαν κλαρίνο(χαλασμένο μάλιστα)...το φλάουτο ήταν ψιλό-εντάξι...

 

Φαντάζομαι πως ο κύριος λόγος που ακουγόταν έτσι ήταν το mic...

 

μηπως καποιος εχει να μου προτινει καποια λυση??

 

...έχω ψάξει τα site της  Shure & sieeisdhkseierrr...αλλά δεν βρήκα άκρη...

 

τι mic χρειάζομαι???? ???

www.alexisgearstuff.com

www.youtube.com/alexisgearstuff

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η ηχογραφηση εγινε σπιτι μου...

 

overdubs...το μικροφωνο τοποθετιθηκε σχετικα σωστα (δλδ ηταν στραμενο προς την τρυπα του σαξοφωνου με μια μικρη κλιση προς τα κατω...)

 

για να ακουστει εστω λιγο καλητερο...επρεπε να του πειραξω τα κερατα του με το EQ...μεχρι να ακουσω το σαξοφωνο...

www.alexisgearstuff.com

www.youtube.com/alexisgearstuff

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μπορείς κάπως να βρεις το 421 της ίδιας εταιρείας θα κάνεις τη δουλειά σου. Είναι πολύ ιδιαίτερο mic και το έχω δει να χρησιμοποιείται και σε sax.

Βέβαια έχει να κάνει και με το τί ήχο θες να πετύχεις οπότε, περί ορέξεως...

 

Προσπάθησε όμως να πειραματιστείς λίγο και με την τοποθέτηση του, όπως πιθανότατα θα σου πει και ο phanzz. Δοκίμασε για παράδειγμα να το βάλεις να κοιτάει προς τις τάπες πάνω απο την καμπάνα. Ψάξ' το λίγο με τη θέση.

 

Η ηχογράφηση έγινε σε pc φαντάζομαι, ε;

 

 

Βέβαια υπάρχει και η άλλη περίπτωση, να παίζει το sax σε περιοχές που ηχοχρωματικά πέφτουν όντως κοντά σε κάποιες του κλαρίνου, οπότε πάμε αλλού...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το σαξόφωνο όπως και όλα τα ξύλινα πνευστά εκπέμπει το βάσικο μέρος της  ηχητικής του ενέργειας από το σύνολο του σώματος και κάθετα σχέση με αυτό (δηλαδή σε μια γωνία 90 μοιρών).

 

O ήχος δηλαδή του οργάνου δεν βγαίνει από την καμπάνα - οπή αλλά από τα κλειδιά (σώμα) ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ και με την οπή (μια αναλογία που μεταβάλεται ως έναν βαθμό και από τον τύπο του σαξοφώνου) .

 

Σε μία στούντιο ηχογράφηση λοιπόν το μικρόφωνο πρέπει να "κοιτάει" και στα 2 , ενώ ανάλογα με το συχνοτικό περιεχόμενο του track, τον τύπο του σαξοφώνου, το κατά πόσο θέλουμε τον ήχο από το πάτημα των κλειδιών, το πόσο "χώρο" θέλουμε κλπ κλπ θα επιλέξουμε τόσο την ακριβή θέση και απόσταση αλλά και τον τύπο του μικροφώνου. Ακόμη καλύτερη επιλογή είναι ο συνδυασμός 2 μικροφώνων (ανάλογα και με τον τύπο του σαξοφώνου αλλά και το ζητούμενο αποτέλεσμα).

 

Σε ότι αφορά λοιπόν τον τύπο...υπάρχουν πολλές και καλές επιλογές. Από δυναμικά με κάπως πιο εκτεταμένη χαμηλοσυχνωτική απόκριση όπως το RE20 ή το 421 που αναφέρθηκε (τα οποία όμως είναι αρκετά "αναίσθητα" τόσο στην είσοδο,όσο και στην έξοδο τους με ότι αυτό συνεπάγεται) ως βέβαια κλασσικά πυκνωτικά όπως το 414 ή το U87 (τα οποία αντίθετα είναι πολύπιο ευαίσθητα,μας επιτρέπουν να εκμεταλευτούμε τον χώρο και τα πολικά τους διαγράμματα, αλλά ταυτόχρονα είναι πολύ πιο επιρεπή στα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσουν ο θόρυβος από τα κλειδιά αλλά και ο ίδιος ο αέρας που βγαίνει από το όργανο). Φυσικά όπως είπα και πιο πάνω , ίσως η καλύτερη επιλογή είναι ο συνδυασμός 2 ή περισσότερων μικροφώνων...σε γενικές γραμμές όμως μια σίγουρη all around λύση είναι ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος με καρδιοειδές πολικό διάγραμμα (ή και omni - πιο ενδιαφέρον ηχητικά με πλούσιες ανακλάσεις - αν ο χώρος και οι συνθήκες το επιτρέπουν)  να κοιταει περίπου στο μέσο του οργάνου σε απόσταση 30 με 60 εκ. (ανάλογα με τον χώρο, τον εκτελεστή, την προενίσχυση κλπ κλπ)

 

πάρε και ένα θεματάκι από το mixonline

http://mixonline.com/basics/recordingtheband/audio_hellacious_horns/

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Thanx για τις απαντήσεις σας!

 

Εμμμ...niko...κάτι πιο προσιτό στις τσέπες μας?? δεν έχω στούντιο...σπιτάκι μου είμαι κ δεν έχω τρέλες απαιτήσεις...απλά να κάνω μια σεβαστή δουλειά...

 

όταν είδα το U87...πηγή να πέσω απ την καρέκλα μου...

 

@alcodog...ναι έγινε σε πισι η ηχογράφηση...emu 1616...nuendo...κ οτι reverb βρήκα προεγκατεστημένο..

 

 

www.alexisgearstuff.com

www.youtube.com/alexisgearstuff

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...τα μικρόφωνα που ανέφερα ήταν ενδεικτικά , όχι προτάσεις. Νομίζω πως είναι πιο χρήσιμο και ενδιαφέρον να προσπαθήσεις να καταλάβεις πως μπορείς να ηχογραφήσεις το όργανο σωστά παρά να πάρεις μια (υποκειμενικότατη) απάντηση για το "καλύτερο μικ για σαξόφωνο"  ;).

 

...πολύ απλά δεν υπάρχει τέτοια τυποποιημένη απάντηση γιατί πάντα θα υπάρχουν οι μεταβλητοί παράγωντες εκτελεστής - όργανο - χώρος...και φυσικά σκοπός.

 

Ξεκίνα λοιπόν να δουλεύεις ΣΩΣΤΑ με το μικρόφωνο που έχεις ήδη και όταν νιώσειςότι  δεν καλύπτει πλέον τις ανάγκες σου εδώ είμαστε....

 

:)

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κοίτα niko...

 

το θεμα είναι ότι έχω δοκιμάσει να ηχογραφήσω με το mic μακριά...πιο κοντά...κτλ...όταν δοκίμασα μέσα στη καμπάνα τότε είναι που μπορώ να πω πως κάτι κατάφερα αλλά κ πάλι έπρεπε να λιώσω στο ΕQ...για να βγάλω ενα ψιλό-αξιόλογο αποτέλεσμα...

 

 

είναι οτι καλύτερο μπόρεσα να κάνω....

www.alexisgearstuff.com

www.youtube.com/alexisgearstuff

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Οπως σου έγραψα και παραπάνω ο κύριος όγκος του ήχου του σαξοφώνου βγαίνει από το σώμα και όχι από την καμπάνα....πολλές φορές βέβαια ο θόρυβος από τα κλειδιά είναι ανεπιθύμητος οπότε αναγκαστικά κάποιος είτε απομακρύνεται (αν υπάρχει η δυνατότητα) είτε πηγαίνει προς την καμπάνα.

 

Όταν όμως "μπάινεις" μέσα στην καμπάνα τότε έχεις να αντιμετωπίσεις εκτός του πιο περιορισμένου (συχνοτικά) περιεχομένου και τα έντονα resonances που δημιουργούντε μέσα εκεί...αυτό το γεγονός όπως καταλαβαίνεις τονίζει ακόμη πιο πολύ συγκεκριμένες περιοχές του οργάνου και δυστυχώς δεν λύνεται με την ισοστάθμιση.

 

Σε αυτό το πρόβλημα τώρα θα πρέπει να προσθέσεις και το γεγονός πως το μικρόφωνο που χρησιμοποιείς , δηλαδή ένα handheld υπερκαρδιοειδές δυναμικό,έχει ως κύριο σκοπό χρήσης την φωνή σε "ζωντανό" περιβάλλον...αυτό σημαίνει ότι κατασκευαστικά δεν ενδιαφέρει τόσο η ισσοροπημένη συχνοτική απόκριση αλλά η καλή πλευρική απόριψη, η ικανότητα για υψηλό gain before feedback, η απόριψη των θορύβων από το κράτημα και την κίνηση του αέρα και ουσιαστικά η παρουσία των μεσαίων και ψηλών μεσαίων (δηλαδή η περιοχή της φωνής). Αυτά όλα επιτείνουν τα προβλήματα από την τοποθέτηση μέσα (ή ακριβώς μπροστά) στην καμπάνα με αποτέλεσμα έναν πιο "ένρινο" ήχο.

 

Δυστυχώς επίσης όλα αυτά τα μικρόφωνα που είναι προσανατολισμένα προς αυτό τον σκοπό είναι και αρκετά αδύναμα σε ότι αφορά την ευαισθησία εισόδου καθιστώντας την πιο μακρινή τοποθέτηση προβληματική (όπως είπες και εσύ δοκίμασες και δεν είχες καλά αποτελέσματα).

 

Αυτό που θα μπορούσες όμως να δοκιμάσεις με το συγκεκριμένο μικρόφωνο είναι να το τοποθετήσεις και πάλι κοντά στην καμπάνα αλλά να δοκιμάσεις το ποσσοστό off axis που θα εξομαλύνει κάπως την συχνοτική απόκριση...δυστυχώς δεν έχεις πολλά περιθώρια καθώς ως υπερκαρδιοειδές και με σκοπό την καλή πλευρική απόριψη δεν δίνει αυτή την δυνατότητα.

 

Το άλλο που θα μπορούσες να δοκιμάσεις είναι ένα οποιοδήποτε (φτηνό , ακριβό δεν έχει σημασία) καρδιοειδές πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος στην θέση που σου είπα και το οποίο να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το ήδη υπάρχον set up....να μπορέσει δηλαδή να δώσει λίγο περισσότερο (αλλά κατά βούληση) από το συνολικό περιεχόμενο και τον χαρακτήρα του οργάνου.

 

Φυσικά και μπορείς να έχεις εξαιρετικά αποτελέσματα με κάποιο πυκνωτικό μικρόφωνο της κατηγορίας του ΝΤ1 της RODE , ειδικά συνδυασμένο με κάποιο δυναμικό με πιο καλήσυχνοτική απόκριση στα χαμηλά για κοντινή τοποθέτηση...δυστυχώς όμως αυτού του είδους τα δυναμικά (όπως πχ το SM7 ή το RE20 ) είναι αρκετά ακριβά (αν και αξίζουν και το τελυταίο σεντ)....παρ'όλα αυτά και ένα beta57 ή ένα Audix i5 θα είχε πολύ καλά αποτελέσματα σε ένα τέτοιο σετάπ (το 57 όμως με λίγο προσοχή σε σχέση με το ευμετάβλητο proximity effect που έχει - μπορεί να λειτουργήσει σαν πραγματικό bass boost, πράγμα που μπορεί να εινα καλό ή κακό - στην περίπτωση του "μέσα στην καμπάνα" ίσως αποδειχτεί κακό).

 

 

Και κάτι σε σχέση με την ομοιότητα με το κλαρίνο....το σαξόφωνο όπως και το κλαρινέτο ανοίγουν ουσιαστικά στην ίδια κατηγορία ξύλινων πνευστών σε αυτά που χρήσιμοποιούν ένα ξύλινο γλωσσίδι (single reed) . Αυτό πολύ απλά σημαίνει (και όταν μιλάμε για 2 όργανα παραπλήσιου μεγέθους και περιοχής) ότι ο βασικός τόνος που παράγουν είναι παραπλήσιος , και ουσιαστικά αλλάζει από τις ιδιατερότητες της υπόλοιπης κατασκευής (τα resonances που αναπτύσοντε μέσα στο σώμα - ξύλο στην μία περίπτωση, χαλκός στην άλλη),στο συνολικό σχήμα και μέγεθος, στον διαφορετικό χειρισμό λόγω κατασκευής και φυσικά στις ιδιατερότητες κάθε εκτελεστή.....Αν αυτοί οι παράγωντες εξισωθούν (και το να αφαιρέσουμε το κυρίως μέρος του οργάνου από την ηχογράφηση του είναι μια τέτοια περίπτωση) είναι λογικό τα 2 όργανα να είναι πολύ κοντά ηχητικά....ας μην ξεχνάμε ότι άλλες φορές αυτό γίνεται και κατα βούληση (πχ άκουγα τωρα μόλις ένα κομμάτι mode plagal που ο χειρισμός του σαξόφωνου προσομείωνε αυτόν του κλαρινέτου και μάλιστα της πιο ελληνικής,παραδοσιακής εκδοχής του).

 

Alexi, όσα γράφω δεν απευθήνοντε βέβαια αποκλειστικά σε εσένα απλά θεωρώ ότι μπορεί να υπάρχουν αρκετοί που να ενδιαφέροντε για αυτό το θέμα και για αυτό επεκτείνομαι.

 

by the way....όμορφο κομμάτι

 

:)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου