Προς το περιεχόμενο

Ίντσα και τόνος κουρδίσματος


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 Δηλαδή εννοείς οτι έχεις ένα μετρητή πίεσης μεμβράνης και έχεις αποφασίσει οτι εγώ σφίγγω στα τόσα νιούτον όλες τις βίδες ανεξάρτητα εάν είναι το μικρό ή το βαθύ.Εάν είναι έτσι τη βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση.Δε το είχα σκεφθεί ποτέ έτσι

 

Drum Dial λέγεται και κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά. ;D ;) Αυτό το κούρδισμα δοκίμασε το και δε θα χάσεις!

 

Όσο για αυτό που είπες για τις νότες λέω οτι μπορεί και τα 3 τομ να τα κουρδίσεις σε Λα ή τέσπα σε πολύ κοντινούς τόνους και να αρχίσουν όλα μαζί να τραγουδάνε...

Πάντως εγώ αντιλαμβάνομαι το κούρδισμα σε κάποια συγκεκριμένη νότα ως οτι ας πούμε θα έχεις δίπλα σου ένα μπασίστα να σου παίζει Λα μέχρι να καταφέρεις να βγάλεις τον ίδιο τόνο απο το τομ. Δε νομίζω οτι θα το κατάφερνα ποτέ μου ειδικά με φτηνά τύμπανα... Μπορεί να κάνω κ λάθος απλά δεν έχω καταλάβει πώς γίνεται και άν είναι εύκολο και εφικτό σε οποιαδήποτε συνθήκη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

ιδιοσυχνοτητα ειναι η συχνοτητα στην οποια το τυμπανο δονειται στο μεγιστο πλατος ταλαντωσης του, "συντονιζεται" αν θελετε.

 

γενικα αυτο που μου αρεσει ειναι να ξεκινω απο το πιο ψηλο τομ για να παρω τον ηχο που μου αρεσει πρωτα εκει, μετα παω στο πιο βαθυ και μετα στα μεσαια οσα κι αν ειναι. Αναλογα το πληθος των τομ κανονιζω τι θα κανω, γενικα.

 

υπαρχουν καποια προβληματα εδω. Κατ αρχας, και ιδιες να τις κουρδισεις ολες τις μεμβρανες, θα εχεις εναν συντονισμο και ειτε πρεπει να ζησεις με αυτον ειτε να μπουκωσεις τα τυμπανα. Στην συνεχεια, δεν αρεσει ο συντονισμος στους ηχοληπτες στα λαιβ, γιατι με τα μικροφωνα και τους συντονισμους γινεται ενα μπαχαλο σε καποιες φασεις και δεν αρεσει σε κανεναν αυτο ;D Γι αυτο βγαινουν μονωτικες με τη μια να λυσουν το προβλημα. Μια φορα επαιξα με μια birch custom absolute που ηταν τα δερματα της χαλια και πηγα εγω ο εξυπνακιας να τα μαζεψω με το κλειδακι μου. Εφτιαξα τα τομ και μετα γινοταν κολαση στον ηχο. Αλλαξα γνωμη παρ οτι δεν μου αρεσε να αδικειται το σετ!  :-\  Απο τοτε προσπαθω για την χρυση τομη γουστου μου και εξαγωγης απο την κονσολα.

 

 

στους κυκλους θετικης ανατροφοδοτησης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδηεχουμε γεμισει μουσικαρες - επιστημονες και ξερολες εδω μεσα

 

Δωστε τα φωτα σας σε μενα τον ασχετιδη

 

Θελω να λαβω απάντηση σε μερικα ερωτηματα απο τους μεγάλους επιστημονές - Μουσικους επι παντος οργανου κ επιστητου, που θεωρουν αυτονοητο οτι τα drums εχουν νοτες και δεν ειναι κλαπατσιμπανα κλπ και οτι μπορουμε να παιζουμε πεντατονικες και φουγκες ταυτοχρονα με τα paradiddles!!!!

 

1)όταν έχουμε 2 μεμβράνες που παλονται ταυτοχρονα (οχι συντονισμένα), πως ορίζεται το φάσμα συχνοτητων που παραγεται (ποια ειναι η θεμελιωδης συχνοτητα - οι αρμονικες της κλπ)

 

2)Πως εμείς καθορίζουμε τα παραπάνω?

 

3)Πως ελέγχουμε οτι οντως το 13" τομ παραγει την ταδε νότα και οχι οτι να ναι?

 

Ευχαριστω προκαταβολικα για το ξεστράβωμα

 

Θα επιθυμουσα επισης μερικα links οπου θα ακουσω καποιους γνωστους drummers (και οχι παπαρες τυπου Bozzio) να αναλυουν αν τους αρεσει το 10" τομ σε λα, μι υφεση ή σολ διεση

 

 

Ευχαριστως ναι, αλλα....ΟΧΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παραβλέπω την υπερβολική ειρωνία, και απαντάω στεγνά και καθόλου επιστημονικά... Χτύπα οτιδήποτε γύρω σου... Από το πληκτρολόγιο μέχρι το κεφάλι σου... Δεν θα ακουστεί ένας ήχος; Σε μια ορισμένη συχνότητα; Στα τύμπανα γιατί να μη γίνεται;

 

γνωστους drummers (και οχι παπαρες τυπου Bozzio)

 

Μα, είμαστε σοβαροί τώρα;

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χτύπα οτιδήποτε γύρω σου... Από το πληκτρολόγιο μέχρι το κεφάλι σου... Δεν θα ακουστεί ένας ήχος; Σε μια ορισμένη συχνότητα; Στα τύμπανα γιατί να μη γίνεται;

 

και βεβαια γινεται, δεν ειναι νότα ομως.

 

Ο ηχος εχει συχνότητα. Αυτο ευτυχως το ήξερα. Αυτο που δεν ηξερα (κ ελπιζω να μην υποννοεις αυτο) ειναι οτι οποιοσδηποτε ηχος εχει συχνοτητα (το χτυπημα του πληκτρολογιου ή του κεφαλιου μου) ειναι ταυτοχρονα και νότα

 

Γιατι το αρχικο ποστ ελεγε σε τι νότα κουρδιζουμε τα τυμπανα. Δεν μιλαγε σχετικα, να πει πχ οτι προτιμαω οσο ανεβαινω διαμετρο τοσο πχ κατεβαζω το κουρδισμα.

 

Ειναι αλλο πραγμα να λεμε οτι το 16" βαθυ παραγει χαμηλοτερο συχνοτικα ηχο απο το 10" τομ και αλλο πραγμα οτι κουρδισα το 10" τομ σε λα ή ξερω γω τι αλλο

 

 

Ευχαριστως ναι, αλλα....ΟΧΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά και τα τύμπανα κουρδίζονται σε νότες, μάλιστα πάρα πολλοί παραγωγοί τα προσαρμόζουν και με το κάθε τραγούδι! Μπορεί να ακούγετε διαστημικό αλλά έτσι είναι! Φυσικά και δεν είναι απαραίτητο να μπεις σε τέτοια διαδικασία αλλά υπάρχει και αυτή η επιλογή για τους ποιο "ψείρες"!

 

http://tinyurl.com/y3t9bzo

 

 

Εξαιρετική συνέντευξη με έναν από τους μεγαλύτερους drum techs  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ντιμπέιτ σχετικά με το αν τα τύμπανα του σετ μπορούν ή πρέπει να κουρδίζονται σε συγκεκριμένες νότες είναι σχεδόν τόσο παλιό όσο και το ίδιο το όργανο.

Άποψή μου είναι ότι μπορούν (όμως είναι πολύ δύσκολο – ειδικά όταν υπάρχουν δύο δέρματα), αλλά δεν είναι απαραίτητο. Οι παράμετροι που παίζουν ρόλο είναι πάρα πολλές, και είναι πιθανό όταν πιάσεις τη νότα που θέλεις, το τύμπανο να ακούγεται χάλια, απλά γιατί είσαι εκτός του εύρους του. Επίσης, τα τύμπανα είναι κατά βάση ρυθμικό και όχι μελωδικό όργανο, και ο τόνος τους στα περισσότερα σύγχρονα είδη μουσικής δεν παίζει ρόλο, ενώ ο ήχος τους (χροιά) είναι πολύ σημαντικός. Δεν λέω ότι δεν αξίζει να δοκιμάσει κανείς, αλλά μιλώντας για μένα, είναι χαμένος χρόνος. Προσωπικά επιδιώκω να έχω ένα καλό διάστημα μεταξύ των τομ (η πέμπτη είναι μια χαρά, αλλά και μικρότερα διαστήματα κάνουν), και κάθε τομ να ακούγεται καλά μόνο του και ως μέρος του σετ. Τελικά βγαίνει συγκεκριμένη νότα, αλλά είναι αυτή που υπαγορεύει το ίδιο τύμπανο.

 

Πολύ πιο εύκολο είναι να κουρδίσεις σε καθαρες νότες τομ που έχουν μόνο το επάνω δέρμα (concert toms), όπως αυτά που χρησιμοποιεί ο Bozzio (hwept, ειλικρινά θεωρείς ότι ο Bozzio είναι παπάρας;), όπου καταφέρνει να έχει (σχεδόν) καθαρή χρωματική και διατονική κλίμακα.

 

Όσο για γκάτζετς τύπου drum dial, η γνώμη μου είναι ότι χρησιμεύουν κυρίως σαν "αναμνηστικό". Δηλαδή, κουρδίζεις με το αυτί, μετράς την τάση, και χρησιμοποιείς το μετρητήρι για να αναπαράγεις το ίδιο κούρδισμα. Αν βέβαια στο μεταξύ μεταφέρεις το σετ σε άλλο χώρο, είναι πολύ πιθανό να πρέπει να ξανακουρδίσεις.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ξεχασα στο προηγουμενο ποστ να αναφερω οτι η dw τυπωνει στο εσωτερικο του τυμπανου την συχνοτητα που ηχει καλυτερα το τυμπανο

στους κυκλους θετικης ανατροφοδοτησης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστό αυτό, και μπορεί να σου δώσει ένα σημείο αναφοράς, αλλά η νότα αυτή ισχύει για το κέλυφος όταν είναι τελείως γυμνό. Από τη στιγμή που θα προστεθούν βασάκια, στεφάνια, mounts κ.λπ., η νότα θα αλλάξει. Α μη τι άλλο, με αυτό τον τρόπο η DW εξασφαλίζει ότι τα κελύφη, δηλαδή τα αντηχεία, ενός σετ είναι σε διαφορετικό τόνο μεταξύ τους. (Δεν είναι πολύ σπάνιο το κέλυφος ενός μικρότερου τυμπάνου να είναι σε χαμηλότερο τόνο από αυτό ενός μεγαλύτερου, παρά τη διαφορά μεγέθους. Το ξύλο ως οργανικό υλικό συχνά συμπεριφέρεται απρόβλεπτα).

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ενδιαφέρον θέμα γύρω απ το τεράστιο κεφάλαιο του κουρδίσματος, έχω αρκετές απορίες...

δλδ εάν το 10"ΤΟΜ σου είναι D τότε το 11" ειναι C; Ανεξαρτήτως βάθους;

Εάν το 10άρι είναι ΡΕ το 12άρι θα είναι ΣΙ,11άρι δεν υπάρχει και μιλάμε πάντα για στάνταρ βάθη 10Χ8,12Χ10.Το θέμα με την αυξομείωση του βάθους δεν είχα ούτε την τύχη,ούτε την δυνατότητα να το ψάξω

Χρησιμοποιείς κάποιο ειδικό κουρδιστήρι για να το πετύχεις

Ναί χρησιμοποιώ!

  γιατί ειδικός μετρητής; αφού και με το χέρι η χτυπώντας με μπακέτα καταλαβαίνεις πόσο τεντομένο είναι το δέρμα...

Νομίζω οτι εννοείς πως καταλαβαίνεις ακουστικά.Αυτό ισχύει αλλά σκέψου τί ωραίο θα ήταν εάν έχεις βρεί οτι το 12άρι σου έχει τον τέλειο ήχο σε ΣΟΛ με το σύστημα του φίλου μας ippex αμέσως να θέσεις το ιδανικό κούρδισμα σε όλα τα τύμπανα,γιατί το 14άρι θα δουλέψει στην ίδια τάση με το 12άρι,αλλά θα βγάζει ας πούμε ΜΙ.Οπότε θα ισχύει η θεωρία οτι ιδανικά έχομε ίντσα και τόνο.Μπορεί πάλι το σύστημα του ippex να αποδείξει οτι ιδανικά έχομε όχι τόνο ανα ίντσα,αλλά τριημιτόνο ή δύο τόνους ανα ίντσα.Θα αφήνεις δηλ. στα ίδια ιδανικά τεντώματα να δίνουν τους διαφορετικούς τόνους οι διαφορετικές διάμετροι όπως πολύ σωστά είπε ο ippex,όπως στην κιθάρα το διαφορετικό τόνο τον δίνει το διαφορετικό μήκος χορδής.Τώρα προκειμένου να αποδώσουμε καθαρές τρίτες,πέμπτες εννοείται οτι θα ανεβάζομε ή θα κατεβάζομε λίγο το κούρδισμα σε κάποια τομ ώστε η συνολική κλίμακα να είναι ιδανική

  με το δικό σου "ανα τόνο" κούρδισμα δεν έχεις την ίδια τάση σε όλα τα δέρματα? άλλο είναι χαλαρό και άλλο πιο "τσίτα

Με το δικό μου κούρδισμα προσπαθούσα ουσιαστικά να έχω ίδια τάση,κάτι το οποίο κάνει ο ippex με το ντράμ ντίαλ

ιδιοσυχνότητα?  ???

 

Πολύ κατασκευαστές αναφέρουν οτι κάθε τύμπανο χωρίς δέρματα έχει μια συγκεκριμένη συχνότητα στην οποία συντονίζεται,(η φυσική μας διδάσκει οτι είναι η συχντητα με την οποία πάλλονται τα μόρια του συστήματος)όπως και όλα τα υλικά αντικείμενα στον πλανήτη.Σκέψου τα ποτήρια που σπάνε,τα τζάμια εξαιτίας ηχητικής δόνησης,ακόμα και γέφυρες που συντονίζονται με τη συχνότητα του ανέμου.Εάν λοιπόν καταφέρεις η ακουστική συχνότητα που παράγεται απο τα δέρματα να είναι ίδια με τη συχνότητα που συντονίζεται το τύμπανο,την ιδιοσυχνότητά του δηλαδή,τότε πετυχαίνεις το συντονισμό όλου του τυμπάνου και μέγιστη ηχητική του απόδοση με τις πλέον πλούσιες αρμονικές ήχου.Άλλωστε το ίδιο γίνεται και στα έγχορδα.Έχω δει κατασκευαστή μπουζουκιών,να κατασκευάζει όλες τι σκάφες(το λέω καλά?) ώστε χτυπώντας το ξύλο να παράγουν την νότα ΜΙ

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου