Προς το περιεχόμενο

Τι εφόδια χρειάζεται ένας μπασιστας για να είναι πραγματικά καλός ?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κανεις απόλυτο λαθος ο τύπος που παίζει μπασο  ειναι τασο σωστως πανω στα δεκαταεκτα

πατάει τόσο καλά στη νοτα , η διάρκειες και οι δυναμικές του ειναι τοσο συγκροτημένες

που με κανει να ειμαι 15000% σίγουρος οτι οχι απλα ξερει αυτα που συζητάμε

αλλα τα ξεσκίζει. Άσε που δεν υπάρχει περιπτωση να μην παίζει τύμπανα πιάνο και κανα πνευστο.

Ειδικα κατι τυποι σαν τον quincy jones που ενορχήστρωναν τετοιου ειδους συγκροτήματα τη δεκαετία του 70-80 δεν είχαν ιδεα απο αρμονια και ρυθμό :)

Τώρα ο Quincy Jones που κολλάει; Δεν βρήκες τίποτα για τον Edwards;

Πάντως, απ' ό,τι καταλαβαίνω κάνεις κουβέντα για μπάσο αλλά τον Edwards δεν τον ξέρεις καν. Δυστυχώς όμως, αξιωματικά, δεν μπορείς να κάνεις κουβέντα για τα εφόδια του μπασίστα αν δεν έχεις ακούσει με αφοσίωση, Edwards, Collins (άλλος του ωδείου...), Jamerson, ή από την άλλη Barrett ή Shakespeare. Και για να πάρεις μια ιδέα του τι εστί Edwards:

'Someone once asked him in an interview what kind of strings he used. He turned to his partner in Chic, guitarist Nile Rodgers, and said:

"What kind of strings come on a MusicMan bass?"

'

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 124
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Και για να πάρεις μια ιδέα του τι εστί Edwards:

'Someone once asked him in an interview what kind of strings he used. He turned to his partner in Chic, guitarist Nile Rodgers, and said:

"What kind of strings come on a MusicMan bass?"

 

Αυτό βέβαια δεν αποδεικνύει ότι ο άνθρωπος δεν ήξερε από μουσική. Και φυσικά τίποτε δεν αναιρεί την παιδεία που παίρνεις παίζοντας με καλούς μουσικούς επί πολλά έτη, επαγγελματικά και συστηματικά.

 

Δεν έχω καταλάβει τι σε προβληματίζει συγκεκριμένα σε αυτή την κουβέντα RayDtuTTo, εάν εσένα σου φαίνεται άχρηστη γιατί συμμετέχεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχω καταλάβει τι σε προβληματίζει συγκεκριμένα σε αυτή την κουβέντα RayDtuTTo, εάν εσένα σου φαίνεται άχρηστη γιατί συμμετέχεις;

Αν μου φαίνεται άχρηστη γιατί να συμμετέχω;

Με προβληματίζει το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν τις θεωρητικές γνώσεις το αποκορύφωμα των εφοδίων που χρειάζεται να έχεις για να παίξεις popular music (pop, rock, funk) όχι κλασσική, και ιδίως ένα όργανο στο οποίο οι περισσότεροι που διέπρεψαν, διέπρεψαν για το feel και την αντίληψή τους και όχι για τη μουσική τους παιδεία.

Και μάλιστα η συζήτηση αυτή να γίνεται από μουσικούς που τέλος πάντων δεν έχουν φάει και τα χρόνια τους στις σκηνές και τις συναυλίες.

Ιδιαίτερα, όταν διαβάζουν αρχάριοι που παίρνουν το μήνυμα ότι το ωδείο θα τους κάνει μπασισταράδες.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ... νομίζω σε πολλά σημεία αυτής της κουβέντας αναφέρθηκε ότι ούτε ο τίτλος ούτε η αρχική τοποθέτηση ήταν αντιπροσωπευτική του τι ήθελε ο theod. Συμβαίνει κάτι τέτοιο αν κάποιος δεν έχει συνηθίσει την επικοινωνία σε ένα φόρουμ ή στο νετ γενικά.

 

Απ΄ την άλλη όμως έγιναν κάποιες κουβέντες σε θεωρητικό επίπεδο και παρατέθηκαν κάποιες απόψεις τόσο για τα ακούσματα όσο και για τις γνώσεις.

Εγώ πιστεύω πως δεν μπορεί κανείς να είναι απόλυτος είτε στη μια μεριά είτε στην άλλη. Ούτε μόνο το feel είναι, ούτε μόνο η θεωρητική γνώση, αλλά ο κοινός παρανονομαστής όλων είναι η συνέπεια και συνεχής ενασχόληση.

 

Αλλά από την άλλη μου φαίνεται εκνευριστικό που θέματα ρυθμικής αγωγής και αρμονίας χλευάζονται και απαξιώνονται από τους υπέρμαχους του feel, της γκρούβας και ξέρω γω τι άλλο. Και δεδομένης της συνεργασίας μου με αρκετά ερασιτεχνικά γκρούπ προσυπογράφω πως ακριβώς αυτή η νοοτροπία οδηγεί στο να δημιουργούνται ένα κάρο μπάντες για πέταμα και να γκρινιάζει κόσμος και κοσμάκης για την κακή συνεργασία του με τον ένα ή τον άλλο και πολύ σπάνια να βγαίνει ένα καλό αποτέλεσμα.

 

Επίσης η μανιώδης φοβία του ωδείου, που την καταλαβαίνω μιας και έχω περάσει και από κακούς χώρους, δεν κάνει καλό. Ξέρω πολύ κόσμο ο οποίος με τη βοήθεια των δασκάλων του έχει εξελιχθει πάρα πολύ και θα συνεχίσω να θεωρώ πως με έναν καλό δάσκαλο μπορεί να σε βοηθήσει σε ΠΑΡΑ πολλά. Όπως και ότιδήποτε άλλο πάντα στα χέρια σου είναι πως θα το αξιοποιήσεις :)

 

Κλείνοντας νομίζω καλό είναι να ενισχύουμε και μερικές τέτοιες κουβέντες. Αν μη τι άλλο μου φαίνεται πολύ πιο λογικό να νομίζει κάποιος πως θα γίνει καλύτερος μουσικός με μουσική παιδεία, παρά με ένα καλό όργανο πχ, ή ότι βάζοντας πολλά να ακούσει θα μάθει τα πάντα... Ακούγοντας πρέπει να αποκωδικοποίησεις και τι είναι αυτό που ακούς και να το χρησιμοποιήσεις κατάλληλα και ναι κ αυτό θέλει την ενασχόληση και την παιδεία του...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να μπορείς να αναλύσεις με τη θεωρία αυτά που παίζει ο Bootsy Collins - ή ο οποιοσδήποτε τέτοιος "αστοιχείωτος" - δεν θα σε κάνει ποτέ καλύτερο μπασίστα. Μπορείς να παίξεις κάτι τέτοιο; Όχι να αντιγράψεις αλλά να συνθέσεις; Πιστεύεις ότι αν εσύ δεν το καταφέρεις με το practice, τα ακούσματά σου και την τριβή σου, το Ωδείο θα σε κάνει να μπορέσεις; Αν ναι, εγώ πάω πάσο.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ισοπεδώνεις απόλυτα.

Ναι ένας σωστός δάσκαλος μπορεί να σε βοηθήσει πως να δεις κάποια πράγματα. Από εκεί και πέρα βάζεις κ εσύ το χεράκι σου και τη δουλειά σου.

 

Και ναι το να αναλύσεις θεωρητικά μια μπασογραμμή έχει τα θετικά του στον τρόπο που σκέφτεσαι και αντιμετωπίζεις άλλες περιπτώσεις. Και ναι αντιγράφωντας μπορείς να ενσωματώσεις ιδέες στο παίξιμό σου και να χτίσεις σε αυτές. Όλοι οι μουσικοί ακριβώς έτσι ξεκινάνε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι ένας σωστός δάσκαλος μπορεί να σε βοηθήσει πως να δεις κάποια πράγματα. Από εκεί και πέρα βάζεις κ εσύ το χεράκι σου και τη δουλειά σου.

Νομίζω πως εδώ βρίσκουμε τη χρυσή τομή.

Edit: Για να μη μαλώνουμε, είδες το βιντεάκι του Collins; Καταλαβαίνεις ότι ο άνθρωπος δεν ξέρει. Αλλά η μία νότα που παίζει, ο τρόπος που κουνιέται, που μιλάει, κάνει το ρυθμό να γκρουβάρει. Αυτό είναι κάτι που δεν έμαθε σε Ωδείο και που κανένας ποτέ δεν θα μάθει εκεί...

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πέντε πράγματα:

A. Μία πένα ;D

Β. Να ξεκίνησε με κιθάρα ;D

Γ. Να σκέφτεται σαν κιθαρίστας ;D

Δ. Να σκέφτεται σαν ντράμμερ ;D

Ε. Να είναι αυτοδίδακτος ;D

 

Με αυτόν τον τύπο θα ήθελα να παίζω! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορά τον χαρακτήρα του ως άνθρωπο:

(1) Όρεξη για μουσική.

(2) Υπομονή και Επιμονή για μελέτη.

(3) Αυτογνωσία για το ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος του.

(4) Υπευθυνότητα γιατί είναι το θεμέλιο της μπάντας.

(5) Προθυμία για νέους ορίζοντες (να μην είναι ποτέ στάσιμος - πάντα να θέλει να γίνεται καλύτερος).

(6) Αγάπη σε αυτό που κάνει.

(7) Συχνή μελέτη.

 

Όσον αφορά τις γνώσεις του ως μουσικό:

(1) Πολύ καλή γνώση της θεωρίας και γνώσεις από αρμονία.

(2) Καλή τεχνική κατάσταση και στα 2 χέρια.

(3) Να ξέρει την ταστιέρα του απ'έξω κι ανακατωτά (νότες, διαστήματα, κλίμακες).

(4) Καλό αφτί.

(5) Να ξέρει να μετράει και να διαβάζει.

(6) Να έχει εμπειρία με μπάντες.

 

Τέλος είναι και επίσης τα εξής:

(1) Να έχει ελεύθερο χρόνο ώστε να κάνει όλα τα πάνω.

(2) Να έχει χρήματα να διαθέσει για εξοπλισμό, βιβλία, DVDs κ.τ.λ..

Bass till I die!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου