THEOD Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Γεια σας Μια απο τις σημαντικότερες αρμονικές σειρές στην jazz ειναι το I VI II V . Το συναντάμε στα Rhythm changes και σε πάρα πολλά standards. Σας παρουσιάζω ένα πίνακα με ολες τις πιθανές αντικαταστάσεις του I VI II V. Έχοντας ως βασική αρχή τις τριτονες αντικαταστάσεις βλεπουμε ότι τη βαθμίδα Ι μπορούμε να την αντικαταστήσουμε με την ΙΙΙ και την bVII. Τη βαθμίδα VI με την bIII Τη βαθμίδα II με την bVI Τη βαθμίδα V με την bII Και προκύπτει αυτός ο πίνακας Βαθμίδες του μικρού κύκλου I VI II V III VI II V bVII VI II V I bIII II V III bIII II V bVII bIII II V I VI bVI V III VI bVI V bVII VI bVI V I bIII bVI V III bIII bVI V bVII bIII bVI V I VI II bII III VI II bII bVII VI II bII I bIII II bII III bIII II bII bVII bIII II bII I VI bVI bII III VI bVI bII bVII VI bVI bII I bIII bVI bII III bIII bVI bII bVII bIII bVI bII Ηχογράφησα ένα δείγμα με το μετρονόμο στο 2 4 σε bb i_vi_ii_v.mp3 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Στο 2 4 του μετρονόμου μπορούν να μπουν η χρωματικές προσεγγίσεις του επόμενου ακόρντου ( ένα ημιτόνιο πριν η ένα ημιτόνιο μετά) και η 3η,5η του πρώτου ακόρντου για αρχη Έτσι έχουμε ένα ολοκληρωμένο bass line :D Αυτές τις αντικαταστάσεις χρησιμοποιούσε πάρα πολύ ο charles mingus στο παίξιμο του :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Από τι βλέπω δεν ενδιαφέρονται και πόλοι για jazz..........γνώση Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
thanasis b Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Από τι βλέπω δεν ενδιαφέρονται και πόλοι για jazz..........γνώση Εγω ενδιαφερομαι παρα πολυ αλλα παιζω κιθαρα :P Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Εγω ενδιαφερομαι παρα πολυ αλλα παιζω κιθαρα :P και κει μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις αν στις αντικαταστάσεις βάλεις dominant ακόρντα ;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mustafank Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Επειδή,τώρα,ξεκινάω με το μπάσο(παίζω,κυρίως,κιθάρα)θέλω να ρωτήσω κάτι που,ίσως,φανεί ανόητο: στο I VI II V,η θέση I είναι όποια νότα θέσουμε εμείς ως αρχική στο ρυθμό μας και η VI είναι έξι ημιτόνια ή τόνους μετά? Υπάρχουν συγκεκριμένες πρώτες θέσεις (Ι) ή από όπου ξεκινήσουμε είναι και μια συγκεκριμένη κλίμακα? https://morphinesocialclub.bandcamp.com/releases https://www.facebook.com/churchofmangr/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
skantzos Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Πολύ ωραία και σωστά αυτά που γράφεις και παίζεις :) Το μόνο σχόλιο που έχω είναι ότι όπως τα παρουσιάζεις φαίνονται πολύπλοκα και κάπως αποκαρδιωτικά αν κάποιος δεν ξέρει τη λογική πίσω από αυτά. Οπότε αν μου επιτρέπεται να πω ότι οι παραλλαγές που παρουσιάζεις στηρίζονται σε 2 κανόνες: α. υποκατάσταση του Ι με iii β. υποκατάσταση τριτόνου (= χρωματική προσέγγιση από πάνω αφού έχουμε στην αρχική σειρά τέταρτες) "[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt." Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Επειδή,τώρα,ξεκινάω με το μπάσο(παίζω,κυρίως,κιθάρα)θέλω να ρωτήσω κάτι που,ίσως,φανεί ανόητο: στο I VI II V,η θέση I είναι όποια νότα θέσουμε εμείς ως αρχική στο ρυθμό μας και η VI είναι έξι ημιτόνια ή τόνους μετά? Υπάρχουν συγκεκριμένες πρώτες θέσεις (Ι) ή από όπου ξεκινήσουμε είναι και μια συγκεκριμένη κλίμακα? Φίλε hadgi, θεωρούμε ότι είμαστε σε μια ματζόρε κλίμακα. Για ευκολία πάρε την ντο. Οπότε I=C (Cmaj7), VI=A (Am7), II=D (Dm7), V=G (G7) Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
blue Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 Από τι βλέπω δεν ενδιαφέρονται και πόλοι για jazz..........γνώση υπομονή, διαβάζουν πολύ περισσότεροι από όσους γράφουν. Βρίσκω το ποστ πολύ χρήσιμο, αλλά θα προτιμούσα να είναι πιο αναλυτικό και επεξηγηματικό, ώστε να γίνεται αντιληπτό από αυτούς που δεν τα ξέρουν αυτά. Για παράδειγμα, αναρωτιέται κανείς : γιατί έχουμε σαν αρχή τις τρίτονες αντικαταστάσεις? Έστω οτι έχουμε αυτή την αρχή. Πώς προκύπτει οτι η αντικατάσταση για τη βαθμίδα I είναι η ΙΙΙ και η bVII ? (εγώ πχ έχω μάθει να αντικαθιστώ την I με την ΙΙΙ ή την VI...δεν διαφωνώ επ ουδενί μαζί σου σε αυτά που λες, αλλά προσπαθώ να καταλάβω υπό ποιές προϋποθέσεις ισχύουν τα παραπάνω). Πολύ καλή αρχή πάντως για να συζητάμε και κανένα μουσικό θέμα, θα χαρώ αν συνεχιστεί δημιουργικά, ώστε να βοηθηθούμε όλοι :) Ίσως το θέμα χωράει πολύ περισσότερη ανάλυση από μια παρουσίαση τόσο γρήγορη και περιεκτική (που δεν συνυπολογίζει το επίπεδο του δέκτη, που ενδιαφέρεται) και αφήνει ανοιχτά ερωτήματα για το γιατί να είναι έτσι και όχι κάπως αλλιώς. Πολύ φιλικά :) https://beetroot.bandcamp.com/ Music | SnoozeLoop Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2010 υπομονή, διαβάζουν πολύ περισσότεροι από όσους γράφουν. Βρίσκω το ποστ πολύ χρήσιμο, αλλά θα προτιμούσα να είναι πιο αναλυτικό και επεξηγηματικό, ώστε να γίνεται αντιληπτό από αυτούς που δεν τα ξέρουν αυτά. Για παράδειγμα, αναρωτιέται κανείς : γιατί έχουμε σαν αρχή τις τρίτονες αντικαταστάσεις? Έστω οτι έχουμε αυτή την αρχή. Πώς προκύπτει οτι η αντικατάσταση για τη βαθμίδα I είναι η ΙΙΙ και η bVII ? (εγώ πχ έχω μάθει να αντικαθιστώ την I με την ΙΙΙ ή την VI...δεν διαφωνώ επ ουδενί μαζί σου σε αυτά που λες, αλλά προσπαθώ να καταλάβω υπό ποιές προϋποθέσεις ισχύουν τα παραπάνω). Πολύ καλή αρχή πάντως για να συζητάμε και κανένα μουσικό θέμα, θα χαρώ αν συνεχιστεί δημιουργικά, ώστε να βοηθηθούμε όλοι :) Ίσως το θέμα χωράει πολύ περισσότερη ανάλυση από μια παρουσίαση τόσο γρήγορη και περιεκτική (που δεν συνυπολογίζει το επίπεδο του δέκτη, που ενδιαφέρεται) και αφήνει ανοιχτά ερωτήματα για το γιατί να είναι έτσι και όχι κάπως αλλιώς. Πολύ φιλικά :) γεια σου φιλε μου blue Oi τριτονες αντικαταστάσεις λειτουργούν σαν νόμος στην jazz αρμονια Αν εχουμε τονικη την c παμε c-d e και f# -g# -A#(III λειτουργει στο I ως βασική νοτα του ακόρντου και bVII xρωματικη προσεγγιση του vi) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση