Προς το περιεχόμενο

Οδηγός για Κλίμακες και δρόμους


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πάλι θα πω ότι δεν είδατε τα 8 links που παρουσιάζω και που πιστεύω είναι παραστατικά , ευκολοκατανόητα από έναν μη μουσικό αλλά και εύκολα για άμεση εφαρμογή. Εδώ θα ήθελα την κρίση σας όσο πιο αυστηρά γίνεται.

 

warwickplayer πάλι θα χρησιμοποιήσω την εγκυκλοπαίδεια wikipedia σαν πηγή:

 

''The Lydian scale can be described as a major scale with the fourth scale degree of the major scale raised a semitone, e.g., a C-major scale with an F♯ rather than F♮.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lydian_mode

Μερική Μετάφραση

Η Λυδία κλίμακα μπορεί να περιγραφεί σαν κλίμακα ματζόρε ………

Lydian mode - the Lydian scale is happy sounding

Άρα ηχώντας χαρούμενα μπορούμε να πούμε ότι μοιάζει με ματζόρε''

 

''Phrygian mode- The Phrygian mode is mysterious sounding. It is used a lot in flamenco guitar.

The mode is very Spanish oriented, or could also called the gypsy scale. You'll heαr it often in Flamenco music.''

 

''Εγώ όταν παίζω μερικά τραγούδια σε Φρυγιο συγκινούμαι κλαίω ειδικά το 1ο ΕΔΩ:

(Οι στίχοι του είναι:

Αφήνω γειά στο μαχαλά και γεια στα κοριτσούδια

αφήνω και στη μάνα μου 3 γυαλιά φαρμάκι

το να να πίνει το πρωί το άλλο το μεσημέρι το ......."

 

Αρα εδώ λυπητερό αλλού μπορεί όχι. ¨οπως και όλα τα μινόρε γενικά τα λέμε λυπητερά ενώ τα ματζόρε εύθυμα φυσικά και δεν ισχύει ο κανόνας...[/color]''

 

Εδώ η ιστορία των modes και πώς η μεσαιωνική εκκλησία άλλαξε την ονοματολογία

http://www.engr.mun.ca/~whitt/bass/mode_origins.html

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μόλις είδα το βιντεάκι. Πολύ ωραίο και ιδιαίτερο παίξιμο! Στα θεωρητικά σου, λοιπόν, δε συμφωνώ και πολύ, αλλά στο παίξιμο, πάω πάσο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3. Μινόρε Μελωδικό (jazz) : Έχει κατά το ανέβασμα τα ημιτόνια μεταξύ 2ης-3ης και 7ης-8ης και κατά το κατέβασμα τα ίδια ημιτόνια όπως η Μινόρε Φυσικό.

C melodic minor = C - D - Eb - F - G - A - B – C

 

Στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε περισσότερο τις Κλίμακες Ματζόρε και Μινόρε Αρμονικό.

 

Σταμάτησα να διαβάζω στα σοβαρά το πόστ όταν έφτασα εδώ.

Όταν λέμε Μελωδική μινόρε εννοούμε μια κλίμακα που στην ανιούσα της μορφή είναι όπως λέτε ενώ στην κατιούσα της οι αλλοιώσεις δεν ισχύουν. Υπάρχει λόγος που συμβαίνει αυτό και έχει να κάνει με την ομαλότερη κατάληξη στην τονική από τον προσαγωγέα (7η βαθμίδα). Η Jazz μελωδική, έχει τις αλλοιώσεις και στην κατιούσα. Εσείς τις αναφέρετε ως μια.

 

Επίσης στην Ελλάδα όπως σας είπα και σε προηγούμενο ποστ χρησιμοποιούμε εξίσου και modes όπως ο Φρύγιος ή αλλιώς Ουσσάκ όπως είναι διαδεδομένος.

 

Στην ερώτηση να σβηστεί το θέμα εγώ απαντάω σαφώς ΝΑΙ. Καθώς από τα παραπάνω παραδείγματα, από άλλες παραθέσεις παρμένες από ποστ σας κυριε Στέφανε, είναι εμφανής η ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ.

Καλώς η κακώς αυτά τα πράματα είναι πολύ δύσκολο να τα μάθετε από οδηγούς στο internet καθώς ο όγκος είναι μεγάλος και ένα σημαντικό ποσοστό είναι γραμμένα ημιμαθώς όπως και το δικό σας ποστ.

Σίγουρα, επιπροσθέτως, κάποιος που θέλει να μάθει δεν μπορεί να το κάνει από το άρθρο σας. Πρώτον γιατί δεν γίνεται και δεύτερον γιατί το άρθρο σας θέλει χίλιες δυο διορθώσεις.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σταμάτησα να διαβάζω στα σοβαρά το πόστ όταν έφτασα εδώ.

Όταν λέμε Μελωδική μινόρε εννοούμε μια κλίμακα που στην ανιούσα της μορφή είναι όπως λέτε ενώ στην κατιούσα της οι αλλοιώσεις δεν ισχύουν. Υπάρχει λόγος που συμβαίνει αυτό και έχει να κάνει με την ομαλότερη κατάληξη στην τονική από τον προσαγωγέα (7η βαθμίδα). Η Jazz μελωδική, έχει τις αλλοιώσεις και στην κατιούσα. Εσείς τις αναφέρετε ως μια.

Συγνωμη φιλε μου αλλα στη συγκεκριμενη περιπτωση εχεις αδικο.

υπαρχουν 2 μελωδικες μινορε ..η κλασσικη μελωδικη και η τζαζ μελωδικη

Παραπανω ο κυριος Στεφανος γραφει μελωδικη και σε παρενθεση(jazz)

Ετσι μου δινει να καταλαβω οτι εννοει την jazz μελωδικη και οπως σωστα αναφερει ανεβοκατεβενει με τον JAZZ τυπο:1 2 b3 4 5 6 7

Με λιγα λογια ειναι ενα Μινορομαντζορο...

H κλασικη μελωδικη ανεβαινει σαν μελωδικη και κατεβαινει σαν αιολικος...

Δηλαδη ανεβαινει 1 2 b3 4 5 6 7 και κατεβαινει  b7 b6 5 4 b3 2 1

 

Μαλιστα ακομη και η αιολικη μινορε μπορει να ανεβει σαν αιολικος και να κατεβει σαν ουσακ...το b2 ουσιαστικα δρα σαν προσαγωγεας στην τονικη...

ο Κυριος Στεφανος δεν ειναι μουσικος και αυτο που κανει ειναι οτι προσπαθει να κατανοησει στο μυαλο του ΠΡΑΚΤΙΚΑ τις συγκεκριμενες σκαλες και θεωρητικες γνωσεις...

Ειναι σε καλο δρομο και ουσιαστικα η μουσικη αυτο ειναι...πρακτικη εφαρμογη της θεωριας...η καλη μουσικη δε ειναι να αγνωω την θεωρια...

Εμενα με εχει κερδισει...

αυτο που θα του ξαναπω ειναι να βρει ενα δασκαλο αρμονιας να του τα βαλει σε μια σειρα γιατι τα εχει μπερδεμενα...

 

 

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3. Μινόρε Μελωδικό (jazz) : Έχει κατά το ανέβασμα τα ημιτόνια μεταξύ 2ης-3ης και 7ης-8ης και κατά το κατέβασμα τα ίδια ημιτόνια όπως η Μινόρε Φυσικό.

C melodic minor = C - D - Eb - F - G - A - B – C

 

Διάβασε ξανά τι λέει στα bold. Η περιγραφή είναι για την κλασσική μελωδική, όχι την real jazz minor.

 

Επίσης όταν κάποιος διαβάσει "C melodic minor = C - D - Eb - F - G - A - B – C" ε είναι λάθος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διάβασε ξανά τι λέει στα bold. Η περιγραφή είναι για την κλασσική μελωδική, όχι την real jazz minor.

 

Επίσης όταν κάποιος διαβάσει "C melodic minor = C - D - Eb - F - G - A - B – C" ε είναι λάθος.

Χιλια συγνωμη!!!

Εχεις δικιο μου ξεφυγε...

Οπως και να χει ομως δεν θελω να μηδενιζω την προσπαθεια του ανθρωπου ετσι την επικροτω αλλα και παλι επιμενω για τον δασκαλο...

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Myrsias το παίξιμο μου εδώ με είναι 2 ημερών αφ’ ότου παρέλαβα τη χρωματική (ασχολούμαι με τη διατονική φυσαρμόνικα από Σεπτέβρη του 2010).

 

1. Κατάρριψη 1ης ανακρίβειας ως προς το όνομα

2. κατάρριψη 2ης ανακρίβειας ότι δεν έχει λυπητερό ήχο

 

Μέρος από το ρεπερτόριο μου σε Phrygian Dominant ή όπως σύμφωνα με την Wikipedia &εκατοντάδες άλλα sites  Hitzaz  ή  Hijaz  ή  Mixolydian b9b13ή Harmonic minor perfect 5th below ή Dominant flat 2 flat 6 (στην jazz), ή απλώς the 5th Ahava Rabbah ή Freygish  ή Mode of the harmonic minor scale ή Spanish Phrygian scale ή Spanish gypsy scale......

Το 95% του παρακάτω ρεπερτορίου μου είναι λυπητερό τόσο στην μελωδία όσο και στους στίχους.

 

Ακούστε το τροπάριο της Μεγάλης Παρασκευής ΕΔΩ:

 

http://www.box.net/shared/uk3af4bc64y05j9qlgzs

 

Λυπητερά

 

ΓΙΑΣΕΜΙ ΜΟΥ - ΑΦΗΝΩ ΓΕΙΑ ΣΤΟ ΜΑΧΑΛΑ - ΜΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ

ΤΩΡΑ ΕΙΝ' ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ - ΜΙΑ ΠΕΡΔΙΚΑ  - ΣΗΜΕΡΟΝ ΚΡΕΜΑΤΑΙ (μοιρολόγια-καθιστικά)

ΠΑΡΕ ΜΕ ΚΑΙ ΜΕΝΑ ΜΠΑΡΜΠΑ

ΚΑΛΕ ΞΕΝΟΣ - ΜΕΣ' ΤΑ ΣΤΕΝΑ ΔΡΟΜΑΚΙΑ Ω ΜΑΓΙΑ ΜΟΥ 'ΚΑΝΕΣ (Συρτά)

ΠΑΣΑΤΕΜΠΟΣ-ΣΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΟΥ-ΣΥΡΑ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ (Χασάπικα)

ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ - ΠΟΥΛΑΚΙ ΞΕΝΟ ΜΙΑ ΚΛΑΡΑ (τσάμικα)

 

3. κατάρριψη  ανακρίβειας ως προς το ‘’ Composers use this mode when they want their music to sound Oriental’’.

 

Παρακάτω δίνω παραδείγματα oriental σ΄αυτό τον δρόμο:

 

ΕΙΔΑ ΚΙ ΕΠΑΘΑ ΚΥΡΑ ΜΟΥ -  ΖΑΪΡΑ -  ΖΙΓΚΟΥΑΛΑ - Η ΡΟΖΑ Η ΝΑΖΙΑΡΑ - ΜΑΓΕΜΕΝΗ ΑΡΑΠΙΑ  -ΜΙΣΙΡΛΟΥ -ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ και δεκάδες Ινδικά , εβραϊκά (όπωςHava Nagila) και  – Vucovo (σέρβικα)

 

Εύθυμα

ΕΧΕ ΓΕΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑ - ΣΕ ΕΙΔΑ ΝΑ ΚΛΑΔΕΥΕΙΣ –ΣΟΥΣΟΥΡΑΔΑ -ΤΙ ΜΑΛΑΜΩ ΜΟΥ ΤΙ(ΓΑΛΑΝΗ )

ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΒΡΑΔΙΑΖΕΙ -Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΛΟΣ ΤΩΡΑ

 

Θα συμβάλετε ουσιαστικά αν δίνατε επιπλέον ρεπερτόριο

4. Ως προς τις κλίμακες μινόρε. Αναφέρομαι στiς  παρακάτω τρεις: Το εντός εισαγωγικών jazz αναφέρεται στη χρήση της στη jazz.

 

C φυσικό ματζόρε: C-D-E-F-G-A-B-C

C αρμονικό ματζόρε: C-D-E-F-G-Ab-B-C

C φυσικό μινόρε: C-D-Eb-F-G-Ab-Bb-C

C αρμονικό μινόρε: C-D-Eb-F-G-Ab-B-C

C μελωδικό μινόρε: C-D-Eb-F-G-A-B-C ... C-Bb-Ab-G-F-Eb-D-C

 

Λέω: Στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε περισσότερο τις Κλίμακες Ματζόρε και Μινόρε Αρμονικό.

Θα εκτιμούσα αν μου έδινες μερικά παραδείγματα για ρεπερτόριο στις μελωδικές μινόρε. Εδώ θα ήταν η συνεισφορά σας.

 

5. Οσον αφορά το Frygian  Wikipedia: The Lydian scale can be described as a major scale παρ’ όλο που την έμαθα μου είναι άχρηστη χωρίς ρεπερτόριο.

 

Τώρα πιστεύω να καταλάβατε που αποσκοπούσε το άρθρο μου .

Hταν να δώσω ένα κατανοητό τρόπο διδασκαλίας για κάποιους  λάτρεις της μουσικής που δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρες με νότες και απλώς έχουν  στοιχειώδεις  γνώσεις μουσικής όπως για το που γράφονται οι νότες στο πεντάγραμμο και τι είναι οπλισμός.

Κάποιος τέτοιος ‘’μουσικός’’ που θέλει με το όργανο που παίζει (Διατονικό ή χρωματικό) να προχωρήσει να μάθει και μερικούς δρόμους (τρόπους)  εκτυπώνοντας  τις 7 παραστατικές , καθαρογραμμένες, ευκολονόητες  σελίδες μπορεί να ξεκινήσει άμεσα. Σ' αυτόν απευθύνομαι.

 

Σε εσάς δε να δώσετε κάτι παραπάνω όπως έκανες για τηνReal jazz Minor την οποία αγνοούσα παντελώς.

 

Το να τον οδηγούμε έναν αρχάριο από τις στοιχειώδεις γνώσεις απ’ ευθείας σε πανεπιστημιακές αναλύσεις απλά τον χάνουμε από αναγνώστη.

 

Στέφανος

 

edit (ndnikola): Με φειδώ τα χρώματα στα μηνύματα παρακαλώ.

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να τον οδηγούμε έναν αρχάριο από τις στοιχειώδεις γνώσεις απ’ ευθείας σε πανεπιστημιακές αναλύσεις απλά τον χάνουμε από αναγνώστη.

 

Συμφωνούμε. Επίσης:

 

Με το να παρέχουμε λανθασμένες, ανακριβείς ή αυθαίρετες πληροφορίες σε έναν αρχάριο, τον δυσκολεύουμε (ειδικά μακροπρόθεσμα) πολύ περισσότερο απ' ό,τι τον βοηθούμε.

 

Λυπάμαι που δεν καταλαβαίνεις αυτό που προσπαθούμε να σου πούμε αγαπητέ Στέφανε και επιμένεις να παρέχεις "κακή" πληροφορία.

 

Προσωπικώς, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο σε αυτό ή παρόμοιο θέμα που άνοιξες ή θα ανοίξεις.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κ. Στέφανε:

 

Από τα γραφόμενά σας:

Φυσικά δεν είμαι μουσικός και δεν έχω πλήρεις γνώσεις αρμονίας. Πράγματι έχω βιβλίο της αρμονίας αλλά δεν μου παρείχε αυτά που ήθελα ή πιθανώς να μη τα κατανοούσα.  Συνηθίζω να κρατώ σημειώσεις από βιβλία και sites που εμπιστεύομαι και που πρόκειται να χρησιμοποιήσω.

 

Θα παρακαλούσα θερμά να αποφεύγετε εκτενείς αρμονικές αναλύσεις και αντιπαραθέσεις βάσει της wikipedia, καθότι

 

1. Η πηγή είναι αμφιβόλου ποιότητας σε αρκετές περιπτώσεις

2. Έχουν γίνει ήδη αρκετές επισημάνσεις από χρήστες που γνωρίζουν καλύτερα το αντικείμενο (τουλάχιστον σε σχέση με τον βαθμό που δηλώνετε ο ίδιος) ότι η πληροφορία που παρέχετε είναι ανακριβής.

 

Εξυπακούεται ότι η προσπάθεια και η διάθεσή σας να βοηθήσετε την κοινότητα του noiz δεν περνά απαρατήρητη και εκτιμάται βαθύτατα από όλους.

 

Σας ευχαριστώ,

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

 

Ο σκοπός μου , αφού δεν είμαι μουσικός, ήταν να δώσω ένα κατανοητό τρόπο διδασκαλίας για κάποιους  λάτρεις της μουσικής που δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρες με νότες και απλώς έχουν  στοιχειώδεις  γνώσεις μουσικής όπως για το που γράφονται οι νότες στο πεντάγραμμο και τι είναι οπλισμός.

Ένας τέτοιος ‘’μουσικός’’ που θέλει με το όργανο που παίζει (Διατονικό ή χρωματικό) να προχωρήσει άμεσα να μάθει και μερικούς δρόμους (τρόπους), μπορεί να το κάνει εκτυπώνοντας  τις 6 παραστατικές , καθαρογραμμένες, ευκολονόητες  σελίδες  μου  ΕΔΩ:

 

http://www.box.net/shared/0cm8gduisr812is5as1z

http://www.box.net/shared/6ru9vv3o0dpel5l3qz8q

http://www.box.net/shared/tpzkrllkcn8p2ke1fgy3

http://www.box.net/shared/nbo90c7gpob68zoel835

http://www.box.net/shared/uknxm41fgj54olk8re7o

http://www.box.net/shared/qpucfe6v63p2vjafz38y

 

Αλλά και ακόμα αν δεν έχει καθόλου γνώσεις θεωρίας , έχοντας ‘’μουσικό αυτί’’  εκτυπώνοντας μόνο αυτή τη σελίδα , που την ονόμασα ‘’Το ευαγγέλιο για την άμεση εκμάθηση των δρόμων ’’ μπορεί να μάθει άμεσα τους δρόμους:

 

http://www.box.net/shared/6ru9vv3o0dpel5l3qz8q

 

Όλα τα άλλα , αν η κλίμακα λέγεται έτσι ή αλλιώς γι αυτόν είναι αρχικά μηδαμινής σημασίας .

Αν λοιπόν καταλάβει ότι μπορεί να ξεκινήσει αμέσως να παίζει δρόμους στο όργανο του, στο μέλλον ίσως ασχοληθεί και με τις ακριβείς ονοματολογίες , τις υποκειμενικές αντιλήψεις που εκφράστηκαν απ’ τον καθένα μας για τον αν η Δυτική εκκλησία άλλαξε τη σειρά των 7 δρόμων , για το αν ναι ή όχι ο Φρύγιος είναι τρόπος που είναι λυπητερός (Αν έχει ρεπερτόριο –όπως μέρος αυτού που έδωσα-με τον Φρύγιο αυτά είναι μηδαμινής σημασίας)

 

Δρόμοι εκτός απ’ αυτούς , υπάρχουν δεκάδες (μόνο οι ελληνικοί είναι πολυάριθμοι…). Θα είναι όμως άχρηστοι αν δεν έχεις ρεπερτόριο να  τους χρησιμοποιήσεις.

Κι αυτό ήταν που ζήτησα , αλλά μέχρι στιγμής δεν to είδα απ’ τους αρνητικούς σχολιαστές.

 

Εχοντας το παραπάνω ‘’ευαγγέλιο δρόμων’’ μαθαίνει άμεσα  να παίζει τους δρόμους, αυτό του δίνει πεποίθηση κι αυτό είναι που έχει σημασία και ίσως στο μέλλον για να τελειοποιηθεί να ζητήσει και τη βοήθεια δασκάλου αρμονίας ή σχετικά βιβλία.

 

Εγώ για τη συγγραφή του συγκεκριμένου με τις σελίδες των links απασχολήθηκα για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, όσοι ακολουθήσουν την περιγραφόμενη μέθοδο θέλουν ελάχιστα λεπτά.

 

Το επάγγελμα μου ήταν Ηλεκτρονικός Μηχανικός Μικροκυμάτων στον ΟΤΕ , έχοντας γράψει πολλά συγγράμματα που είχαν μεγάλη απήχηση γιατί ήταν άμεσα εφαρμόσιμα.

Το ίδιο πιστεύω και για όλες τις επιστήμες ότι αν ο ενδιαφερόμενος ξεκινήσει από τα απλά με άμεση  πράξη θα συνεχίσει και με τα δύσκολα.

 

Μια παγκοσμίως αξιόπιστη πηγή, όπως το wikipedia,που το κάθε άρθρο ελέγχεται εξονυχιστικά από δεκάδες επιστήμονες της αντίστοιχης ειδικότητας ,φυσικά και μπορεί να της ξεφύγει και κάποιο λάθος.

 

Οι αρνητικοί σχολιαστές ας στείλουν την δική τους άποψη και ας μας ενημερώσουν για την τύχη της.

Εγώ όπως είδατε σε προηγούμενη απάντηση μου, έστειλα την διαφωνία σας ως προς το όνομα σε μεγάλης φήμης Αμερικανό μουσικοσυνθέτη και συμφώνησε μαζί μου ενώ εσείς για το ίδιο θέμα βγάλατε την wikipedia αναξιόπιστη.........

 

Δημιουργήσαμε ένα ζήτημα με αρνητικά σχόλια (τα οποία σε προηγούμενες απαντήσεις αντέκρουσα ένα-προς ένα λεπτομερώς  βασιζόμενος όχι μόνο στην Wikipedia –πχ κάντε googling  με τις τόσες διαφορετικές ονοματολογίες που έδωσα για τη χιτζάζ και θα δείτε ότι δεν είναι μονοπώλιο μόνο η mixolydiann9b13 για την οποία μάλιστα ενώ ηχεί το ίδιο δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη χιτζάζ).

 

Για μένα τελειώνει το θέμα εδώ.

Ευχαριστώ τη διεύθυνση για τη φιλοξενία και παρακαλώ αν το ζητήσουν άλλοι 2 -3 ή το επιθυμεί η ίδια η διεύθυνση αν πιστεύει ότι παρείχα, όπως ισχυρίζονται οι αρνητικοί σχολιαστές ,'' λανθασμένες, ανακριβείς ή αυθαίρετες πληροφορίες στον αρχάριο''  να το διαγράψετε αφού εγώ δεν έχω τη δυνατότητα, αν δεν διαγραφεί τότε ας αποφασίσουν οι αρχάριοι αν ωφελήθηκαν ή όχι........

 

Στέφανος

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου