Προς το περιεχόμενο

Μoebius... αντίο!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Προχτές πέθανε ο ζωγράφος Jean Giraud, γνωστός και ως σκιτσογράφος Moebius: http://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Giraud

 

m1.jpg

 

Για μένα είχε μια ξεχωριστή ιδιότητα που εκτιμώ περισσότερο από όλες τις άλλες: η ιδιοφυής, οξυδερκής και συνάμα ευαίσθητη ματιά του που κατόρθωσε να ταξιδέψει πολύ μακριά στο χρόνο και να αποτυπώσει σκηνές ενός μελαγχολικού και ομιχλώδους μακρινού αστικού μέλλοντος, παντρεύοντας το φουτουριστικό με το φθαρμένο νουάρ ρετρό, και αποτελώντας ουσιαστικά τον αφανή ήρωα πίσω από την οπτική που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και σφράγισε με ανεξίτηλα χρώματα πολλές ταινίες επιστημονικής φαντασίας (πχ. το Star Wars VI και το πρώτο Τron), και ειδικά δυο εκ των πιο σημαντικών που έχουν βγει ποτέ: του Αlien και του Blade Runner.

 

b1.jpg

 

b2.jpg

 

Όσοι έχουν υπομονή και λίγο χρόνο, ας διαβάσουν αυτό το εξαιρετικό λινκ που αναφέρει ανάμεσα σε άλλα την επιρροή της ιστορίας "Τhe Long Tomorrow" του κλασσικού γαλλικού κόμικ "Métal Hurlant" (σε σκίτσα δικά τoυ και σενάριο του Dan O'Bannon, μετέπειτα σεναριογράφου του Alien) που επηρέασε βαθύτατα τον Ridley Scott, και που λέγεται πως ήταν η απαρχή της γέννησης του καλλιτεχνικού κινήματος του cyberpunk (πάλι ως αφανής ήρωας, πχ. από ότι βλέπω στο λήμμα η Wiki δεν αναφέρει καν λέξη για αυτόν): http://alienseries.blogspot.com/2011/01/creating-alien-planet.html

 

m4.png

 

m2.jpg

 

m3.jpg

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

με αφορμή το θέμα σου έψαξα λίγο το έργο του και φαίνεται πάρα πολύ ενδιαφέρον!

 

κρίμα να ανακαλύπτεις το έργο κάποιον με αφορμή το θάνατό του...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με όλη την σημασία και την βαρύτητα που έχει ένας τέτοιος χαρακτηρισμός, ήταν αν όχι Ο κορυφαίος, σίγουρα ένας από αυτούς.

 

Καλό του ταξίδι.

 

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θυμάμαι όταν ήμουν πιτσιρικάς είχε πέσει στα χέρια μου αυτό και είχα πάθει πλάκα!

 

51Z52WTGWVL._SL500_AA300_.jpg

Αργότερα έιχα και την ευκαιρία να ανακαλύψω το (απύθμενο) βάθος του έργου του....

 

 

ως αφανής ήρωας, πχ. από ότι βλέπω στο λήμμα η Wiki δεν αναφέρει καν λέξη για αυτόν

Υπάρχει όμως το εξής quote από τον William Gibson στην σελίδα του Moebius:

Pioneering cyberpunk author William Gibson said of Giraud's work The Long Tomorrow:

 

So it's entirely fair to say, and I've said it before, that the way Neuromancer-the-novel "looks" was influenced in large part by some of the artwork I saw in Heavy Metal. I assume that this must also be true of John Carpenter's Escape from New York, Ridley Scott's Blade Runner, and all other artefacts of the style sometimes dubbed 'cyberpunk'. Those French guys, they got their end in early.

 

Είναι γεγονός όμως ότι υπάρχουν άτομα που γνωρίζουν το έργο του William Gibson και του Ridley Scott, χωρίς να γνωρίζουν ποιος είναι ο Moebius... Μήπως επειδή ήταν Ευρωπαίος;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πράγματι... έχω διαβάσει πως λόγω δυσκολιών στα δικαιώματα, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια ένα πολύ μικρό τμήμα των έργων του ήταν διαθέσιμο στα αγγλικά. Πιθανόν να είναι άγνωστος στην Αμερική λόγω αυτού.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όντως, ήταν up there.

Δεν ήταν ο προσωπικός αγαπημένος μου, αλλά η φαντασία του και οι λεπτομέρειες του ήταν out of this world...

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μία σελίδα μόνο είναι λίγη για τον συγκεκριμένο. Είχα τη τύχη να δώ από κοντά τη δουλειά του στις αρχές της δεκαετίας του 80, όπως επίσης και την αγάπη και το σεβασμό που έτρεφαν οι συμπολίτες του γι αυτόν.

Παιδί του Μάη του 68, όπως και πολλοί άλλοι, έβαλαν το λιθαράκι τότε για να γίνουν τα κόμιξ πραγματικά ευρωπαϊκό πνευματικό έργο. Το 1975, μαζί με τους Jean-Pierre Dionnet, Philippe Druillet και Bernard Farkas, θα δημιουργήσουν το περιοδικό Metal Hurlant, το οποίο τελικά και σχεδόν άμεσα όχι μόνο θα επιτύχει αλλά θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς στην ιστορία των κόμικς. Εάν προσέξουμε δε το έργο του Druillet, μπορούμε να δούμε την επίδραση του ενός στον άλλο.

Τον θαύμασα και αγάπησα σαν Μoebius, (ο Blueberry δεν ήταν τόσο του γούστου μου...) για τους φανταστικούς-ονειρικούς του κόσμους και μάλλον ήταν πολλοί εκείνη την εποχή που τον θαύμαζαν. Εάν ξαναδούμε το αρχικό Tron της Disney θα δούμε έντονη την επιρροή του...και όχι μόνο + όλα αυτά που έγραψε ο Bloody.

Το 84, αποχαιρετώντας τη Γαλλία, προσπάθησα να αποκτήσω ένα original Blueprint (...του Blueberry... 8)) με την υπογραφή του...ήταν ακόμα και τότε πολλά τα λεφτά...ίσως έπρεπε να επιμείνω... :-[

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι απίστευτο και πολύ όμορφο να κατορθώνει κάποιος να εξωτερικεύει, να δίνει σάρκα και οστά στην απέραντη, οργιάζουσά του φαντασία και να την προσφέρει απλόχερα στους γύρω του; Οι οποίοι μάλιστα δεν θα την έβλεπαν και απολάμβαναν ποτέ αν δεν το έκανε; Το θεωρώ ένα ανθρώπινο θαύμα.

 

Μάραθε τι είναι το original blueprint; Kάποιο αρνητικό εκτύπωσης;

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου