Προς το περιεχόμενο

Το καλύτερο...(Περί Software)


kourosava

Προτεινόμενες αναρτήσεις

H αλήθεια είναι ότι όταν σκέφτηκα ποιο είναι το "καλύτερο" software, βρέθηκα μπροστά στο χάος... Παίζουν ρόλο τελικά πολλά πράγματα :

 

1. Το είδος της μουσικής (πχ. αν κάποιος γράφει metal tracks τα περισσότερα synths του είναι τελείως άχρηστα)

 

2. H αισθητική ήχου που έχει ο καθένας.

 

3. Το πόσο χρόνο έχει αφιερώσει κάποιος για να μάθει - αγαπήσει το κάθε synth. (πχ. φίλος μου είπε πως το ποιο μαμάτο synth είναι το CS-80. Όταν το απέκτησα και το άνοιξα, ήταν σαν να είμαι αντιμέτωπος με τα X-files... εκείνος όμως είχε ασχοληθεί και έβγαζε καταπληκτικούς ήχους από το μαραφέτι αυτό).

 

4. Η εκάστοτε ανάγκη που προκύπτει στη μίξη. Κατά γενική ομολογία το Atmosphere έχει εκπληκτικό ήχο, με όγκο, καλά επεξεργασμένα δείγματα, και κάθε ήχος σχεδόν είναι εντυπωσιακός και inspiring... Έλα όμως που στη μίξη ο κάθε ήχος του Atmo πιάνει σχεδόν όλο το συχνοτικό φάσμα και χρειάζεται κανά μισάωρο επεξεργασίας για να "δέσει"...

 

5. Η ανάγκη για ευκολία και για εξοικονόμιση χρόνου (και πως το αντιλαμβάνεται κάποιος αυτό). Τι κι αν το Moog Modular έχει τρελές δυνατότητες, όταν θα πρέπει να κάτσω να φτιάξω μία μακαρονάδα από virtual καλώδια για να πετύχω το μπάσσο που θέλω... no thanks. Κι αν πρέπει η παραγωγή να γίνει μέσα σε ένα απόγευμα;

 

6. Συνήθως όταν ξεκινάω να κάνω παραγωγή σε ένα κομμάτι ανοίγω πρώτα τα "αγαπημένα" μου soft synths. Τελικά οι ανάγκες του κομματιού συνήθως με οδηγούν να χρησιμοποιήσω ήχους και ηχοχρώματα από synths τα οποία σκεφτόμουν την προηγούμενη ώρα να διαγράψω τελείως από το σκληρό...

 

7. Η συνήθεια. Αν κάποιος έχει μάθει να δουλεύει σε όλη του τη ζωή με το Cubase, άντε πείσε τον να αλλάξει περιβάλλον και να χρησιμοποιήσει το Logic ή το Χ άλλο πρόγραμμα, άσχετα αν τεχνικά υπερέχει... Τα προσωπικά κολήματα του κάθενός είναι ...προσωπικά κολήματα.

 

8. Το setup. Αν τρέχω έναν Pentium ΙΙ με μνήμη alzheimer, επεξεργαστή INtel επανάσταση 1821, και σκληρό καρύδι 200Mb, το PPG Wave 2.3 είναι το καλύτερο. Όλα τα άλλα απλά δεν πρέπει να υπάρχουν.

 

9. Το καλύτερο soft είναι αυτό που πιστεύουν οι άλλοι πως είναι το καλύτερο. Ισχύει και αυτό. Όταν ο πορωμένος trancας σου λέει πως το Superwave είναι το κορυφαίο plugin και προσκυνάει πάνω κάτω, ε, κάποια στιγμή αρχίζεις και το πιστεύεις... άσχετα αν πρέπει να κάνεις edit 8 φορές για κάθε wave... για να το λέει αυτός....

 

Μάλλον για αυτό έγραψα τα softs κατά σειρά προτίμησης παρά να ρισκάρω μία επικεντρομένη απάντηση σε μερικά από αυτά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 26
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Χμ... έχεις δίκιο Maxo πως κάποια soft κάνουν τα ίδια ακριβώς με κάποια άλλα και πως είναι περιττό να τα έχεις όλα. Κι όμως υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που ο ήχος του Battery πχ. μου κάθεται καλύτερα ή μπορεί να ...χμ... μην έχω μάθει καλά το RM IV...

 

Γιατί είσαι εναντίον του FL; Αυτό που με ενθουσιάζει είναι ότι μπορείς να επεμβαίνεις σε κάθε track και σε κάθε step και να επηρεάζεις άπειρες παραμέτρους.... Και επιπλέον να επεξεργάζεσαι το κάθε δείγμα με 8 FX σε κάθε κανάλι, το οποίο βρίσκω πως είναι απίστευτα βολικό. Και από την άλλη ο ήχος του είναι ιδιαίτερα μεστός και high quality. Πραγματικά, όταν πάω να φτιάξω drum loops στο FL το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό... Απλά είμαι περίεργος να μάθω για τις ενστάσεις σου (ίσως σε κάποιο άλλο topic, πιο σχετικό).

 

Α, και για το synthpopavenue.gr δεν είναι δικό μου site, απλά είμαι active member εκεί και τυχαίνει να υπάρχει σχετικό topic με το group μου, οπότε... Πάντως έχει σχετικές οδηγίες και για Opera users.

 

back to the topic...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Η ανάγκη για ευκολία και για εξοικονόμιση χρόνου (και πως το αντιλαμβάνεται κάποιος αυτό). Τι κι αν το Moog Modular έχει τρελές δυνατότητες' date=' όταν θα πρέπει να κάτσω να φτιάξω μία μακαρονάδα από virtual καλώδια για να πετύχω το μπάσσο που θέλω... no thanks. Κι αν πρέπει η παραγωγή να γίνει μέσα σε ένα απόγευμα;

[/quote']

 

Getting bass out of a modular synth is the easiest and fastest patch to make. I use modular synths and I get all my bass patches in 1-2 minutes tops! And that includes the (short) amount of time it takes to pick and insert the patch cables i the modules' audio/CV inputs/outputs, since I use real analog modular synths and not plug-ins where cables instantly patch them selves in with a few clicks.

If the synth has got "the sound" to back it up, getting subtractive, ring modulation, PLL or FM bass patches, only takes a few minutes. And the best thing about modulars, if you've used one of them, you know how to use all of them. :)

No need for learning how to cope with annoying interfaces and horrid/ackward GUIs that "kill" your inspiration the minute you look at the screen.

 

Tsiou.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία 2-3 χρόνια έχω ασχοληθεί σοβαρά με τη δημιουργία μουσικής μέσω υπολογιστή (πρόσφατα "εστησα" και το δικό μου project studio) και χρησιμοποιώ πολύ συγκεκριμένα προγράμματα:

 

Cubase SX: Μου είναι οικείο (δούλευα και την έκδοση VST32)

VST Instruments: EDIROL Orchestral, Hypersonic, Halion (χρησιμοποιώ πολύ έτοιμα δείγματα ήχων, κυρίως ορχηστρικά), και διάφορα Analog synths, samples, κλπ

 

Κατά καιρούς έχω πειραματιστεί με τα Rebirth, Dance Ejay και άλλα παρόμοια εργαλεία, αλλά δεν έχω και ιδιαίτερη πείρα με αυτά αφού είναι κάπως μακριά από τις μουσικές μου προτιμήσεις...

 

Αυτά ! 8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα συμφωνήσω με τον nectario, το να φτιάξεις ένα μπάσο με το modular δεν είναι και ότι πιο δύσκολο, απλά ανέφερα ότι είναι υπερβολικό ένα softsynth να τρώει τόσους πόρους απ την στιγμή που την ίδια δουλειά που κάνει το modular v την κάνει και ένα άλλο πιο ελαφρύ VSTi (ίσως και να ναι αυτό ένα απ τα πιο βασικά προβλήματα του software, οι πόροι που καταναλώνουν απ το σύστημα μας), αν βέβαια δεν δίνεις δεκάρα (η δεν έχεις βασικές γνώσεις) για το πως θα προγραμματίσεις τον προσωπικό σου ήχο υπάρχουν και τα έτοιμα presets τα οποία δεν με καλύπτουν ποτέ... (υπάρχουν πόλοι διάσημοι δημιουργοί που δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν και να προγραμματίζουν ένα synth και απλά βασίζονται στην σύνθεση)

 

Cubase SX: Μου είναι οικείο (δούλευα και την έκδοση VST32)

VST Instruments: EDIROL Orchestral' date=' Hypersonic, Halion (χρησιμοποιώ πολύ έτοιμα δείγματα ήχων, κυρίως ορχηστρικά), και διάφορα Analog synths, samples, κλπ[/quote']

 

Απ ότι βλέπω είναι πολύ της μόδας τα sample playback synths εδώ μέσα, όλοι όταν κάνετε λόγο για το αγαπημένο σας software VSTi αναφέρετε sample synth...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

προτεινω σε ολους να αγορασουνε το soundmaker σεπτεμβριου και να ακουσουνε - εγκαταστησουνε ( υπαρχει ως demo στο cd που συνοδευεται ) το καταπληκτικο synth Arturia CS80V

πιστευω προκειται για ενα απο τα καλυτερα soft synth ολων των εποχων , απλα απιστευτοι ηχοι .... ακουστε το και μονοι σας ...

και τα 235 ευρω για αυτο το synth δεν μου φαινονται και πολλα ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χμ, δική μου άποψη πάντα, αλλά το CS 80 δεν μπορώ να πω πως με έχει βολέψει παρότι το έχω εδώ και αρκετό καιρό.

 

Ο λόγος είναι πως το βρίσκω αρκετά βαρύ (παρότι έχω αρκετή μνήμη και πολύ καλο επεξεργαστή) και επιπλέον δύσχρηστο (πολύ μικρά knobs), ογκώδες (πιάνει όλη την οθόνη όταν ανοίγει) κλπ. Στον αντίποδα βέβαια, είναι ο πολύ καλός του ήχος, η μεγάλη παλέττα των presets του που είναι πολύ καλά προγραμματισμένα και αποτελούν καλή εναρκτήρια βάση, και ο υπέροχος όγκος του (θέλει λίγη προσοχή στη μίξη by the way...).

 

Τελευταία είχα την τύχη να δουλέψω με 3 vsti's που τελικά είναι πλέον τα αγαπημένα μου (εκτός του Atmosphere) :

 

Linplug Albino II

Camel Audio Chameleon

Arturia Minimoog V

 

Το μεγαλύτερο κριτήριο τελικά είναι το κατά πόσο ο ήχος του κάθε synth σου δίνει έμπνευση από μόνο του να φτιάξεις καινούργια κομμάτια... Και τα τρία synths παίρνουν 10/10 σε αυτόν τον τομέα... Ειδικά το Chameleon είναι από μόνο του ένα inspiration synth με άπειρες δυνατότητες κατασκευής υπέροχων, περίεργων, εντυπωσιακών ήχων καθώς μπορείς να κάνεις morphing (και real time!) μεταξύ 4 presets ή κυματομορφών είτε on purpose, είτε με τη δυνατότητα random... Είναι πανεύκολο στη χρήση, με εκπληκτικά δείγματα (άπειρα presets), και παραδόξως όχι και τόσο CPU eater.

 

Το Albino II από την άλλη είναι ένα must have από μόνο του. Καμία σχέση δεν έχει με τον προκάτοχο του και είναι βελτιωμένο σε άπειρους τομείς... (επιτέλους μπορείς να αλλάζεις ήχους από το inspector του Cubase). Ο ήχος του είναι απίστευτα βελτιωμένος και συνοδεύεται από 10 περίπου νέες banks ήχων από τέλεια analog και digital basses, arpegiators, motion pads, Leads soft & hard, FX, Percussion μέχρι ιδιαίτερα πολύπλοκα και ατμοσφαιρικά pads. Πραγματικά εντυπωσιακό και inspiring.

 

Για το Minimoog τα λόγια είναι περιττά. Και αυτό ένα must have.

 

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ο κάτοχος των παραπάνω + του Atmosphere είναι πλέον καλυμένος ως προς τα soft synths που χρειάζεται εάν ασχολείται με οποιοδήποτε είδος της ηλεκτρονικής μουσικής...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου