Προς το περιεχόμενο

Τεχνικές εγγραφής μουσικής με Workstation (hardware sequencer)


weberdcoe

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Είναι γνωστό ότι πολλοί και διαφορετικοί κατασκευαστές - κυρίως software sequencer, εδώ και κάποια χρόνια έχουν δημιουργήσει διάφορες μεθόδους για να βοηθήσουν τον μουσικό να γράψει την μουσική του με τον πιο άμεσο και εύκολο τρόπο. Δηλαδή πέρα από τη γνωστή και βασική μέθοδο που προσομοιάζει με πολυκάναλο μαγνητόφωνο, γράφοντας δηλαδή τα όργανα ένα-ένα με overdubbing, υπάρχει η μέθοδος του Ableton Live, δουλεύοντας δηλαδή με loops, και πάει λέγοντας...

 

Σε ένα workstation, ας πούμε το OASYS της Korg, που το sequencer έχει την βασική δυνατότητα εγγραφής μέσω overdubbing, δηλαδή ένα όργανο τη φορά, βρίσκω σε μένα που δεν έχω πολλές θεωρητικές γνώσεις μουσικής αρκετά δύσκολη τη διαδικασία.

 

Δηλαδή, αν δουλεύεις με loops, πράγματι μπορείς να σκαρώσεις ένα κομμάτι σχετικά εύκολα.

 

Τι γίνεται όμως εάν θέλεις να κάνεις ένα ορχηστρικό κομμάτι που από τη φύση του είναι πιο περίπλοκο και έχει δομή που δεν μπορεί φυσικά να καλυφθεί μόνο με loops;

 

Κάποιος που έχει τις γνώσεις, κάθεται και φτιάχνει την παρτιτούρα με τα διάφορα μέρη και μετά τα περνάει στο όργανο. Άλλος τρόπος πιο απλός, πιο -ας πούμε, αυτοσχεδιαστικός υπάρχει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποιος που έχει τις γνώσεις, κάθεται και φτιάχνει την παρτιτούρα με τα διάφορα μέρη και μετά τα περνάει στο όργανο. Άλλος τρόπος πιο απλός, πιο -ας πούμε, αυτοσχεδιαστικός υπάρχει;

Πιο απλος τροπος απο ενα track τη φορα? Τι θες να κανεις ακριβως δεν εχω καταλαβει. Να γραφεις πολλα tracks ταυτοχρονα? Αν ναι, δεν γινεται. Με το "πιο αυτοσχεδιαστικός" τι εννοεις? Τι θελεις ακριβως να γραψεις? Πες μας μερικες λεπτομερειες. Και για ποιο workstation μιλαμε?
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Korg Oasys...

Ένα κομμάτι ορχηστρικό, κανονικά πρέπει να το επεξεργαστείς στο "χαρτί", να ελέγξεις την αρμονία, ενδεχομένως να κάνεις αντίστιξη ή φούγκα. Έπειτα να περάσεις μια-μια τις φωνές στο sequencer.

Εγώ δυστυχώς δεν έχω αυτές τις γνώσεις που θα μου επέτρεπαν να το κάνω.

Ξεκινάω, ας πούμε με κάποια strings μια μελωδία και όπου με βγάλει, δηλαδή λίγο-πολύ αυτοσχεδιαστικά.

Το θέμα είναι ότι το κομμάτι (πρέπει) να έχει κλιμακώσεις, δηλαδή εξάρσεις, με πνευστά και κρουστά, σόλο όργανα σε ορισμένα σημεία...

Αν δεν γίνεται να το κάνεις αυτό live, πως το σκαρώνεις φωνή-φωνή στο sequencer; Δηλαδή με ποια τεχνική μπορείς φωνή-φωνή να κάνεις το παραπάνω;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Korg Oasys...

Ένα κομμάτι ορχηστρικό, κανονικά πρέπει να το επεξεργαστείς στο "χαρτί", να ελέγξεις την αρμονία, ενδεχομένως να κάνεις αντίστιξη ή φούγκα. Έπειτα να περάσεις μια-μια τις φωνές στο sequencer.

Εγώ δυστυχώς δεν έχω αυτές τις γνώσεις που θα μου επέτρεπαν να το κάνω.

Ξεκινάω, ας πούμε με κάποια strings μια μελωδία και όπου με βγάλει, δηλαδή λίγο-πολύ αυτοσχεδιαστικά.

Το θέμα είναι ότι το κομμάτι (πρέπει) να έχει κλιμακώσεις, δηλαδή εξάρσεις, με πνευστά και κρουστά, σόλο όργανα σε ορισμένα σημεία...

Αν δεν γίνεται να το κάνεις αυτό live, πως το σκαρώνεις φωνή-φωνή στο sequencer; Δηλαδή με ποια τεχνική μπορείς φωνή-φωνή να κάνεις το παραπάνω;

 

Τα sequencer όπως του ΟΑSys  έχουν όλες αυτές τις δυνατότητες που εννοείς και μπόλικες μπόλικες.

τώρα γράφω από κινητό και δεν μπορώ να είμαι πιο αναλυτικός για να βοηθήσω καλύτερα

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Να απαντήσω εγώ.

 

Η "τεχνική" δεν αλλάζει. Το "φορμάτ" αλλάζει. Με την εμπειρία, σιγά σιγά, μπορείς να σκεφτείς, άμεσα, την κάθε φωνή, και να την γράφεις real time στο sequencer σου.

 

Φυσικά να κάτσεις με την παρτιτούρα, μπορεί να είναι "καλύτερο" αφού θα έχεις άπειρο χρόνο να σκεφτείς όλα αυτά που λες, αλλά, σίγουρα, δεν είναι αδύνατον να τα κάνεις "ζωντανά", την ώρα που ηχογραφείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μόνο σίγουρο είναι ότι για να συνθέσει κάποιος πληκτράς σε workstation ορχηστρική μουσική, θα πρέπει πρώτα να γνωρίζει τις εκτάσεις των οργάνων της ορχήστρας για να βγεί ρεαλιστικό το αποτέλεσμα. Όλα τα όργανα δεν έχουν την έκταση των 88 πιανοπλήκτρων. Αν και πάντα μπορούν να γίνουν πειράματα αλλά αυτό είναι άλλη υπόθεση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χρόνια πριν έγραφα αρκετά κομάτια σε sequencer έχω αρκετές δισκέτες ακόμη με αρκετά tracks σε ένα Roland XP-60.

 

από τις 2 βασικές μαθόδους step & real time με βόλευε το real time, έγραφα πρώτα τη μελωδία σε πιάνο την έκανα save και μετά συμπλήρωνα όργανα σε άλλα midi tracks (μπάσα, κιθάρες, συνθ κτλ) και ολοκλήρωνα το κομάτι και ότι έκανα λάθος το έκανα overdub σε real time (έσβηνα ή άλλαζα). αντιστοιχα έσωζα τις στάθμες οργάνων στο τέλος και το αντίστοιχο performance (combi δηλ) για να μπορεί να παίξει το track όταν φορτώνεται.

 

Στα καινούργια όργανα τα sequencer είναι πολύ πιο δυνατά από ότι μια 20ετία πριν αλλά  η αρχή είναι η ίδια.

 

πρώτα βρίσκεις τη βασική μελωδία τη γράφεις πρόχειρα, θέτεις το time sinature και το φτιάχνεις στη πορεία συμπληρώνοντας η αφαιρώντας στοιχεία. Το βασικό είναι να μην αλλάζει time signature (4/4 πχ) και το tempo. όχι ότι αν αλλάζει δεν γίνεται απλώς θέλει παρέμβαση στα επιμέρους bars&save. δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις κάπου loops. νομίζω αυτή είναι η πιο εύκολη μπακαλίστικη μέθοδος και αυτή τη μέθοδο χρησιμοποιούν και οι περισότεροι συνθέτες επίσημα όταν γράφουν.

 

αν ξέρεις να γράφεις παρτιτούρα ακολουθείς αυτά που γράφεις στο χαρτί.

 

η χρήση seq είναι θέμα συνήθειας η έμπνευση είναι έμπνευση απλά άμα σου έρθει σου ήρθε.

 

ακόμη χρησιμοποιώ harware seqs αλλά σε πιο μικρά bars κ loops (4/8/16) καθώς ασχολούμαι πιο πολύ με electro σε παλιοσίδερα όπως mc909 & electribes  ;D

 

 

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μπορείς να αυτοσχεδιάζεις πολυφωνικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ή να φτιάξεις κάποιο combination που μέσω velocity switching θα "προσθέτει" π.χ. ήχους από χάλκινα όταν θα παίζεις δυνατά, ή θα περνά π.χ. σε ξύλινα όταν παίζεις απαλά.

 

Αν τώρα δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, τότε πολύ απλά θα γράφεις μια μια την κάθε γραμμή σε άλλο track με τον αντίστοιχο ήχο. Αφού δεν δουλεύεις με χαρτί, θα δουλεύεις με το αυτί, γίνεται και έτσι. Απλά μην περιμένεις να είναι εύκολο και άμεσο. Γενικά όταν παιδεύεσαι με βαριές φόρμες, η τεχνολογία από διασκέδαση γίνεται αναγκαίο κακό  ;D ;D ;D δεν μπορείς πια να βάλεις ένα arpeggiator και μια λούπα και να μ@λ@κίζεσαι ευχάριστα  ;D ;D ;D Έχει σκάψιμο η φάση, είτε σε χαρτί είτε σε sequencer  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ δυστυχώς δεν έχω αυτές τις γνώσεις που θα μου επέτρεπαν να το κάνω.

 

Φίλε μου, κουμπι που να γραφει μονο του συμφωνιες δεν υπάρχει. Θα κατσεις να αποκτησεις αυτες τις γνώσεις που δεν εχεις. Είτε στο χαρτι, είτε στο αυτί όπως λεει ο Μάνος.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξεκίνα με ενα απλο βιβλιο θεωριας οπως το Music Theory for Computer musicians που εχει καποιο βασικο notation αλλα επικεντρωνεται στο μουσικό κομματι περισσοτερο.

Αν σε ενδιαφερει να διαβαζεις μουσικη και να γραφεις παρτιτουρες μετα απο ενα τετοιο introduction πας και σε επομενα πιο advanced βιβλια.

Αν εχεις την δυνατοτητα να παιζεις και να αυτοσχεδιαζεις θα εχεις μετα τη διαθεση να μελετας μουσικη στην πιο formal μορφη και να καλυπτεις τα κενα σου ενω παραλληλα δημιουργεις.

 

Χωρις ψυχαναγκασμους του τι "πρεπει" να γινεται διαβασε αν δεν το χεις κανει ηδη προσεχτικα και το manual του Οasys,ολο και κατι θα βρεις να σε διευκολυνει σε αυτο που θες να κανεις.

Τετοια μηχανηματα ειναι πολυ περιπλοκα ωστε να βρισκεσαι σε θεση να θυμασαι ολες τις λειτουργιες και δυνατοτητες απ'εξω οποτε το να ανατρεχεις στο manual που και που ειναι αναποφευκτο μεχρι οι γνωσεις αυτες να γινουν κτημα σου.

Αφου διαλεξες να παιδευτεις με το συγκεκριμενο workstation θα πρεπει να το μελετησεις εκτενως ωστε οι περιορισμοι που αντιμετωπιζεις να ειναι περισσοτερο λογω ελλειψης μουσικων γνωσεων οπου δηλωσες οτι υστερεις και οχι επειδη δεν ξερεις πως δουλευει το μηχανημα.

Οσον αφορα τα loops,σε real time sequencing ειναι αναγκαιο κακο να εχεις κατι να παιζει απο πισω ωστε να μπορεις σιγα σιγα να εμπλουτιζεις το κομματι με νεα στοιχεια.

 

Κατα την αποψη μου το να περασεις μια παρτιτουρα σε ενα sequencer και να πατησεις play δεν ειναι τοσο διασκεδαστικο οσο το να χτιζεις κομματι κομματι ενα arrangement πειραματιζομενος με διαφορετικους ηχους κλπ.

Στην εποχη που ζουμε και με τα τοσα μεσα που εχουμε να φτιαξουμε μουσικη ειναι πολυ περιοριστικο να σκεφτεσαι με ορους οπως παρτιτουρα,χαρτι και φουγκες.Ειδικα σε σταδια που ακομα ψαχνεσαι.

 

To θετικο ειναι πως αν το oasys εχει καποιο τροπο (που λογικα θα εχει) να μεταφερεις τα sequences σου σε ενα software sequencer θα μπορεσεις να οπτικοποιησεις την δουλεια σου και ενδεχομενως να κανεις και καποιες διορθωσεις.

 

Θεωρω οτι θα αποκτησεις πολυ μεγαλυτερη εξοικιωση με το οργανο και με τα skills σου γραφοντας το κομματι σου βημα βημα και με το αυτι παρα στο χαρτι.

 

Το προηγουμενο βεβαια προυποθετει μια καποια γνωση θεωριας η οποια στις μερες μας δεν ειναι και τοσο δυσκολο να αποκτησει κανεις με την πληθωρα γνωσεων που κυκλοφορουν στο ιντερνετ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου