Προς το περιεχόμενο

Ποια από τις παρακάτω Κάρτες ήχου να διαλέξω?


thory

Προτεινόμενες αναρτήσεις

εννοώ ότι είναι λιγότερο "ουδέτερη" από την tascam και περισσότερο από την scarlett ή περισσότερο 'χρωματισμένη" από την tascam και λιγότερο από την scarlett...:)

Οπότε ποια έρχεται με καλύτερους dac?Η ουδέτερη tascam η η χρωματισμένη scarlett η δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά σ'αυτες τις τιμές?

Εσύ ποια θα διάλεγες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 26
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

φίλε μου βρισκόμουν στο ίδιο δίλημμα πριν 6 μήνες.

Κύρια μεταξύ tascam, focus και NI.

Προτίμησα τελικά την 6i6 και δεν μετάνοιωσα.

Αυτό για τα pads είναι σοβαρό, να το υπολογίσεις.

 

Σχετικά με τα dacs, νομίζω ότι σε entry level σχεδόν υλοποιήσεις όπως αυτές που συζητάμε δεν θα πρέπει να σε απασχολήσει καθόλου το θέμα των dac καθώς πάνω κάτω όλα είναι σχεδόν ισάξια, ή πιό σωστά η όποια υπεροχή κάποιου έναντι του άλλου κατά πάσα πιθανότητα δεν θα την "εισπράξεις ηχητικά" στο φινάλε, καθώς η σχεδίαση των τελικών σταδίων, δηλαδή η τελική χροιά που θα ακούσεις μπορεί να υπερκαλύψει τα καλύτερα χαρακτηριστικά ενός dac.

 

Φρόντισε η κάρτα που θα πάρεις να σου κάνει αυτά που θες, δηλαδή από ευκολίες αλλά και αξιοπιστία οδηγών και φυσικά το latency.

Οι focus έχουν το μόνο κακό, το πρόγραμμα interface που διαθέτουν (καθώς στις πολυκάναλες κάποιες λειτουργίες, δευτερότερες, δεν έχουν hard ρυθμιστικά. Το οποίο πρόγραμμα interface, ενώ κάνει πάρα πολλά πράγματα, είναι πολύπλοκο και έχει manual που έχει πισωγυρίσματα.

Ιδίως αν πάρεις κάποια που έχει πάνω από 2 κανάλια.

Αλλά είναι σταθερή σαν usb οδηγός, ποτέ δεν είχε πρόβλημα συνδεσιμότητας ή επικοινωνίας με προγράμματα όπως cubase, ableton και studio one που δοκίμασα. Αν και δουλεύω τελικά μόνο με cubase.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η 2i2 δεν έχει pads και άμα χρησιμοποιήσεις κάποια κιθάρα με active ή με high output γενικά μαγνήτες θα σου κλιπάρει ο ήχος!

 

τι είναι αυτά τα pads στα οποια αναφέρεστε?

Έχω την 2i2 και δεν είχα κάποιο πρόβλημα. Άλλωστε έχει gain knob για τις εισόδους που βοηθάει, αν η πηγή είναι πολύ δυνατή.

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

είναι κυκλώματα attenuation που επιλέγονται με διακόπτη για κάθε είσοδο mic.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τι είναι αυτά τα pads στα οποια αναφέρεστε?

Έχω την 2i2 και δεν είχα κάποιο πρόβλημα. Άλλωστε έχει gain knob για τις εισόδους που βοηθάει, αν η πηγή είναι πολύ δυνατή.

αυτό είναι το πρόβλημα, το gain σε αυτές τις κάρτες έχει μικρό εύρος

αν το σήμα της κιθάρας είναι high output θα κλιπάρει όσο χαμηλά και αν πας το gain

βασικά πολλοί δεν ελέγχουν σωστά τα επίπεδά τους, παίζουν λίγο βλέπουν ότι δεν ανάβει κόκκινο και όταν αρχίσουν να παίζουν κανονικά, ανάβει κόκκινο, κλιπάρουν αλλά δεν το παρατηρούν - το youtube είναι γεμάτο τέτοια video

για αυτό χρειάζεται να το χαμηλώσεις κι άλλο αλλά δεν γίνεται και εκεί έρχονται τα pad

του ρίχνουν πλην 10-20-40 db αναλόγως κι έτσι το gain knob βρίσκεται στη σωστή περιοχή για να ρυθμίσεις περαιτέρω

κι εκεί ξεκινάνε άλλα προβλήματα βέβαια γιατί όταν χρησιμοποιείς τα pad είναι πολύ πιθανό να αλλάζεις το input impedance που σημαίνει ότι χάνεις συχνότητες... ψάξε βρες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Οπότε ποια έρχεται με καλύτερους dac?Η ουδέτερη tascam η η χρωματισμένη scarlett η δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά σ'αυτες τις τιμές?

Εσύ ποια θα διάλεγες?

 

τους "καλύτερους" για μένα με την απόλυτη έννοια του "σωστού" ήχου τους έχει η tascam... (μη με βάλεις και συ να επαναλάβω για πολλοστή φορά τα "αντικειμενικά" reference που τον καθορίζουν ως έννοια :))...

και εννοείται ότι αν χρειαζόταν να επιλέξω αυτή την στιγμή με κριτήριο την όποια (αξιοποιήσιμη στην πράξη) γνώση και εμπειρία έχω, θα διάλεγα αυτήν αν έπρεπε να τη χρησιμοποιώ και για editing - mix - ακρόαση ή την lexicon αν σκεφτόμουν για περαιτέρω μεσοπρόθεσμη αναβάθμιση...

 

αλλά τι σημασία έχει το τι θα διάλεγα "εγώ"?... πιστεύεις πραγματικά ότι έχει σημασία?...

νόμιζα ότι υπήρξα σαφής σε σχέση με την επιμονή μου στις "πραγματικές ανάγκες" του καθενός...  ;)

 

επ' ευκαιρία να ξεκαθαρίσω και κάτι... όποια φίλτρα ή pads κι αν έχει τύχει να χειριστώ σε φθηνούς pre και κάρτες (και αρκετά ψηλότερα σε τιμή από αυτές που συζητάμε) είναι απλά από μέτρια έως και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ και ΟΛΑ υποβαθμίζουν ποιοτικά από λίγο έως πολύ το όποιο σήμα... κανόνας που σε εμένα δεν επιφύλαξε "ευχάριστες εξαιρέσεις" και πάντα στα ταπεινά δικά μου αυτιά... βέβαια άλλοι μπορεί να ακούν και καλύτερα (οπότε δεν μπορώ και να τους αμφισβητήσω πλέον του να αντιπαραθέσω τις δικές μου προσλαμβάνουσες)...

 

επίσης προβλήματα με "υπεροδηγήσεις" σε "instrument input" μιας scarlett δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου (αλλά μια και στους φίλους μας παραπάνω έχουν τύχει, πληροφοριακά πραγματικά θα θελα να μάθω με ποιες κιθάρες και κάτω από ποιες συνθήκες ώστε να τις έχω υπόψη μου) *...

 

...ή πιό σωστά η όποια υπεροχή κάποιου έναντι του άλλου κατά πάσα πιθανότητα δεν θα την "εισπράξεις ηχητικά" στο φινάλε, καθώς η σχεδίαση των τελικών σταδίων, δηλαδή η τελική χροιά που θα ακούσεις μπορεί να υπερκαλύψει τα καλύτερα χαρακτηριστικά ενός dac.

 

με όλο το θάρρος, μπορείς να μου εξηγήσεις τι εννοείς, γιατί αλήθεια δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου...

 

αν εννοείς το monitoring (σε επίπεδο τελικός - ηχεία) ως reference, ανάλογα με την ικανότητά του σε "ανάλυση" και ανάδειξη της "λεπτομέρειας", συγκριτικά ναι μπορεί να τις "υποβαθμίσει μερικώς" στα σημεία, αλλά σε καμία περίπτωση να τις "υπερκαλύψει" ...

ακόμα και σε ένα φτωχό πλην τίμιο  tascamάκι, οι διαφορές των dac των εν λόγω καρτών ως προς την "ηχητική" τους απόδοση είναι εμφανέστατες χωρίς να χρειάζεται κάποιος να διαθέτει το "αυτί του επαγγελματία" (ηλίθιος όρος αφού γνωρίζω μεγάλο αριθμό εξ αυτών που "βαριακούουν" ή ακούνε "διάφορα", αλλά πολλοί κακώς τον χρησιμοποιούν οπότε υποκύπτω ;D)...

 

 

 

(*) το "πρόβλημα" ουσιαστικά δεν έχει "πρακτική" βάση (πέραν ίσως μιας θεωρητικής διαπίστωσης) και φυσικά σε περίπτωση (λέμε τώρα) που κάποιος κιθαρίστας (έστω και εκκολαπτόμενος), δεν διαθέτει ήδη είτε κάποιο πεταλάκι-α, είτε κάποια ψηφιακή πεταλιέρα, είτε κάποιον guitar amp με line out και τύχει η κιθάρα του connect στην inst να έχει "θέμα", ιδού δόξης στάδιον λαμπρόν ώστε να χρησιμοποιήσει ένα DI (που έτσι κι αλλιώς είναι η ενδεδειγμένη πρακτική για περίπτωση direct connect σε οποιοδήποτε performance level)...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορείς να βρεις πολλά παραδείγματα στο internet με το θέμα αυτό -> https://www.google.gr/search?hl=el&source=hp&biw=1680&bih=879&q=scarlett+2i2+clipping&btnG=%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7+Google&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&gws_rd=ssl

 

Ένα απλό βίντεο που δείχνει το πρόβλημα συγκρίνοντας την 2i4 με τη 2i2

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

παρότι η 2i2 φαίνεται να έχει θέμα με συγκεκριμένες "θερμές" φίλες μας στο inst input connect, εξακολουθώ να μην το θεωρώ σοβαρό λόγο μη απόκτησής της... οι κιθάρες που "γράφει" (έστω και με ένα φθηνό DI και έχω ακούσει) είναι άψογες και σίγουρα αν κάποιος την θέλει και για αυτή την δουλειά, πρέπει να ανέβει αρκετά στην κατηγορία τιμής για να "αξίζει τον κόπο" η διαφορά (σχέση επένδυσης προς παραγόμενο αποτέλεσμα) αν ήδη τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της και ο εν γένει mainstream ήχος της, τον καλύπτουν...

 

τώρα αν θέλει σώνει και καλά, να γράφει cable direct connect στην κάρτα του και έχει ανάλογη κιθάρα που ενδέχεται να του δημιουργήσει πρόβλημα πρέπει να κοιτάξει αλλού*...

επειδή όμως φαντάζομαι ότι και σε άλλες φθηνές υλοποιήσεις θα μπαίνει ανάλογο θέμα, καλό είναι να αναζητήσει λύση με κατάλληλο για την περίπτωσή του gain range στο hi z instrument input και όχι σε μεσοβέζικες λύσεις με pad...

και στην 2i4 ή 6i6 η σε όποια άλλη φθηνή οποιουδήποτε άλλου κατασκευαστή, η χρήση pad πρέπει να αποφεύγεται αν υπάρχει εναλλακτική...

 

θα επιμείνω λοιπόν περί scarlett στο ότι για μένα

 

το "πρόβλημα" ουσιαστικά δεν έχει "πρακτική" βάση (πέραν ίσως μιας θεωρητικής διαπίστωσης) και φυσικά σε περίπτωση (λέμε τώρα) που κάποιος κιθαρίστας (έστω και εκκολαπτόμενος), δεν διαθέτει ήδη είτε κάποιο πεταλάκι-α, είτε κάποια ψηφιακή πεταλιέρα, είτε κάποιον guitar amp με line out και τύχει η κιθάρα του connect στην inst να έχει "θέμα", ιδού δόξης στάδιον λαμπρόν ώστε να χρησιμοποιήσει ένα DI (που έτσι κι αλλιώς είναι η ενδεδειγμένη πρακτική για περίπτωση direct connect σε οποιοδήποτε performance level)...

 

 

* το line gain range της βέβαια είναι -21dB έως +29dB και θα μπορούσε να "ματσάρει" σε αυτό και όχι στο inst (ίσως με λίγο πιο "weak" ήχο, κάτι όμως όχι απαραίτητα κακό ανά περίπτωση και ανάλογα το τι ακολουθεί σε ψηφιακή επεξεργασία)... δεν το έχω δοκιμάσει διεξοδικά οπότε θεωρητικά υποθέτω μια και το video δεν με κάλυψε πλήρως... πέραν των "ενδείξεων" που μας δίνει, δεν το σχολιάζω περαιτέρω (χωρίς φυσικά να αμφισβητώ τις όποιες άγιες προθέσεις μπορεί να έχει το παιδί που το έφτιαξε)... φαντάζομαι όμως ότι αντιλαμβάνεστε ότι τα "τεστ" δεν γίνονται έτσι γυρνώντας απλά ποτενσιόμετρα σε τυχαίες θέσεις σε 2 διαφορετικές -παρά τις ομοιότητες- κάρτες, χωρίς να γνωρίζουμε τι συνδέσεις έχει κάνει στα output, που, με τι level match up κλπ... και κυρίως χωρίς να μας παρουσιάσει ούτε καν 2 "βέλτιστες" gain θέσεις απόρροια πειραματισμού για σύγκριση, με σταθερό παίξιμο σε ίδιο "θέμα"... μία inst στην 2i4 και μία line στη 2i2...

 

η "αξιοπιστία" γενικά σε κάθε λογής ερασιτεχνικά τεστάκια, είναι αμφισβητήσιμη εξ ορισμού και χρειάζεται "προσοχή" πριν την εξαγωγή συμπερασμάτων... περισσότερο "πρόσφορη" ως προς αυτά είναι μια "συνισταμένη" από ένα πλήθος μαρτυρίες χρηστών με παρόμοιο πρόβλημα σε διάφορα setup...

 

άλλωστε με την ίδια λογική μπορεί να βρείτε πολλά video όπως αυτό με τον πιτσιρίκο ας πούμε που μάλλον είναι ευτυχής στο δωματιάκι του μαζί της... ;D

 

 

ή αυτό

 

 

ή αυτό

 

 

αυτά από μένα...

 

 

ΥΓ. @metalmike σε ευχαριστώ για τα link.. με έβγαλες από κόπο...:)

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας ευχαριστώ πολύ για την επεξήγηση των pads. Τώρα παρατηρώ ότι στη μεγάλη scarlett υπάρχουν αυτά τα κουμπάκια κι ονομάζονται έτσι ακριβώς.

 

Πολύ ωραίο θέμα, ενδιαφέρον για όλους εμάς τους "lowbudget home recordists". Συνεχίστε παρακαλώ.

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

διαφωνώ στο  'αν θέλει σώνει και καλά, να γράφει cable direct connect στην κάρτα του' που έγραψε ένας φίλος πιο πάνω

ο λόγος που θα πάρει κάποιος scarlett (κτλ) είναι ακριβώς για να γράψει direct

απευθύνονται σε άτομα που μπορεί να μην ξέρουν καν τι είναι το di box, και που σωστά υποθέτουν πως δεν θα χρειαστεί τίποτα άλλο όταν οι εταιρείες διαφημίζουν 'πάρτε κάρτες για να γράψετε κιθάρες'

(γιατί αυτό διαφημίζουν και φαίνεται και από τα video πιο πάνω)

οπότε λογικό είναι, σώνει και καλά να προσδοκούν να γράψουν direct

αμφιβάλω αν θα έπεφταν οι πωλήσεις αυτών των καρτών αν αφαιρούσαν line in και xlr εντελώς (θα χάνανε κάποιους αγοραστές και  θα κέρδιζαν κάποιους άλλους λόγω χαμηλότερης τιμής - αλλά το βασικό χαραχτηριστικό είναι ξεκάθαρα το instrument in - είναι ο φθηνότερος εξοπλισμός με τον οποίο (υποτίθεται θα έπρεπε να) έχεις instrument in με σωστή ποιότητα - και θα ήταν αν δεν είχαμε αυτή τη πατάτα με τα gain)

 

τώρα, για το αν είναι σοβαρός λόγος να μην αγοράσεις μια κάρτα που ακούγεται πως έχει τέτοιο πρόβλημα

είναι, γιατί το πρόβλημα δεν είναι περιστασιακό (υποθέτω για αυτό το έγραψε ο φίλος, από ότι καταλαβαίνω δεν έχει αντιληφθεί την έκταση του προβλήματος ακόμη)

αν και το έχω γράψει κι εγώ λανθασμένα σε κάποιο σημείο, δεν μιλάμε για hi-z κιθάρες όπου δεν χρειάζεται να ψάξεις για να δεις που βρίσκεσαι (αν και κατά τη γνώμη μου πάλι δεν θα πρεπε να ασχολείται με αυτά ο κιθαρίστας αλλά ok ας είμαστε ρεαλιστές)

μιλάμε για level (προφανώς σχετίζονται αλλά δεν είναι το ίδιο), και το πρόβλημα έχει εντοπιστεί επανειλλημένα ακόμη και με stratocaster/sss, κι όχι μόνο σε humbucker ή active

η δική μου εκτίμηση είναι ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κλιπάρει μια τυχαία κιθάρα κάποιου τυχαίου χρήστη, στο instrument in αυτών των καρτών

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου