Προς το περιεχόμενο

Σύνθεση


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά χαρά !

 

Προειδοποιώ πως έχω σχετικά λίγες γνώσεις πάνω στη μουσική θεωρία. Γνωρίζω κάποιες βασικές σκάλες και συγχωρδίες αλλά χωρίς να παίζω κάποιο όργανο. Τα περισσότερα γίνονται μέσω programming στο PC, σε synths και midi controllers.

 

Θα ήθελα να μάθω πως να τοποθετώ όργανα μεταξύ τους.

 

Π.χ. Έστω οτι το μπάσο παίζει Cmin στα 120bpm, με C - G - D# - A# στην αρχή του κάθε μέτρου.

 

Τι ακόρντα θα μπορύσα να παίξω στο πιάνο με βάση αυτή την ακολουθία ? Αν απλά ακολουθήσω τις νότες του μπάσου ποιά από τα ακόρντα  C - G - D# - A#  που προκύπτουν θα είναι Minor και ποιά Major ? Αν δε θέλω ν' ακολουθήσω τη μπασογραμμή ποιά ακόρντα χρησιμοποιώ ?

 

Ομοίως, τι κάνω για να προσθέσω μελωδία από μια κιθάρα ?

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιά απλή λύση είναι αυτός ο "μπούσουλας" : http://www.all-guitar-chords.com/scales-to-chords.php  επιλέγεις την C στο key και την Aeolian στο scales (εαν θες τικάρεις και το κουτάκι "show all chords" πάνω δεξιά απ'τον πίνακα για να έχεις κι άλλες επιλογές ακόρντων). 

    Γράφω Aeolian πιο πάνω γιατί είναι η πιο "γνωστή" ίσως κλίμακα της Ντο που περιέχει τις νότες που αναφέρεις. 

Ομοίως, τι κάνω για να προσθέσω μελωδία από μια κιθάρα ?

    Εδώ είναι η Aeolian της Ντο για να ψαχτείς για τα της μελωδίας  http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php?scch=C&scchnam=Aeolian&get2=Get&t=0&choice=1 

  Φυσικά όλα αυτά είναι πολύ υπεραπλουστευμένα, αλλά βοηθούν.....τουλάχιστον στην αρχή και για χωρίς πολλές απαιτήσεις....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρίσκω λίγο λαθος την προσεγγιση σου στο θεμα.

 

Πριν μαθεις καποιο όργανο ή πριν μαθεις καλά τη θεωρία, θες να συνθέσεις μουσική.

 

Νομιζω ότι το να μαθεις καλα κατι απο τα δύο είναι μονοδρομος για να γραψεις μουσική με την προσεγγιση της ερώτησής σου.

 

Γιατί υπάρχει και η προσεγγιση του "γραφω νοτες με το midi μολυβακι" μεχρι να βρω κατι που μου αρεσει.

 

Δυστυχως συνθεση δε μαθαινεται απο ενα θεμα σε φορου. Θελει χρόνια ενασχόλησης για να βγαλεις κατι που θα εχει λίγο ενδιαφερον. Το καλό είναι ότι αυτη η ενασχοληση ειναι παραλληλα και διασκεδαση.

 

Αφου γραφεις σε υπολογιστη, παρε ενα midi keyboard (edit: ειδα οτι εχεις μαλλον..οποτε...) μαθε καλα ολα τα βασικα τρίφωνα ακορντα και στη συνεχεια παιξε με ακολουθιες ακορντων που ακους σε αγαπημενα κομματια ή δοκιμασε δικους σου συνδυασμούς. Βαλε να παιζει σε λούπα μια ακολουθια και δοκιμαζε μελωδίες απο πανω με τις ωρες. Προσπαθησε να κωδικοποιείς αυτά που κανεις ώστε να θυμασαι κατι που σου αρεσε.

 

Και προπαντός άκου σαν σκληρός κριτής κάθε τι που γράφεις, μετα απο λίγο καιρο. Το να ντρεπεσαι γι'αυτα που εγραφες περσι, ειναι το καλυτερο εργαλείο βελτίωσης :)

 

Υπομονη και επιμονή λοιπον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρίσκω λίγο λαθος την προσεγγιση σου στο θεμα.

 

Πριν μαθεις καποιο όργανο ή πριν μαθεις καλά τη θεωρία, θες να συνθέσεις μουσική.

 

Νομιζω ότι το να μαθεις καλα κατι απο τα δύο είναι μονοδρομος για να γραψεις μουσική με την προσεγγιση της ερώτησής σου.

 

Γιατί υπάρχει και η προσεγγιση του "γραφω νοτες με το midi μολυβακι" μεχρι να βρω κατι που μου αρεσει.

 

Δυστυχως συνθεση δε μαθαινεται απο ενα θεμα σε φορου. Θελει χρόνια ενασχόλησης για να βγαλεις κατι που θα εχει λίγο ενδιαφερον. Το καλό είναι ότι αυτη η ενασχοληση ειναι παραλληλα και διασκεδαση.

 

Αφου γραφεις σε υπολογιστη, παρε ενα midi keyboard (edit: ειδα οτι εχεις μαλλον..οποτε...) μαθε καλα ολα τα βασικα τρίφωνα ακορντα και στη συνεχεια παιξε με ακολουθιες ακορντων που ακους σε αγαπημενα κομματια ή δοκιμασε δικους σου συνδυασμούς. Βαλε να παιζει σε λούπα μια ακολουθια και δοκιμαζε μελωδίες απο πανω με τις ωρες. Προσπαθησε να κωδικοποιείς αυτά που κανεις ώστε να θυμασαι κατι που σου αρεσε.

 

Και προπαντός άκου σαν σκληρός κριτής κάθε τι που γράφεις, μετα απο λίγο καιρο. Το να ντρεπεσαι γι'αυτα που εγραφες περσι, ειναι το καλυτερο εργαλείο βελτίωσης :)

 

Υπομονη και επιμονή λοιπον.

 

 

 

 

Ευχαριστώ για την απάντηση. Ωστόσο η ερώτηση είναι συγκεκριμένη. Ψάχνω μια φόρμουλα που να μου λέει τι νότες μπορώ να χρησιμοποιήσω όταν θέλω να ενώσω 2 όργανα και πάνω (κατά προτίμηση διαφορετικές νότες το ένα από το άλλο).

 

Αναφέρομαι μόνο σε νότες, δε με αφορά το ρυθμικό κομμάτι για την ώρα. Η μουσική είναι μια ακολουθία συχνοτήτων (Hz), άρα μπορεί να δημιουργηθεί και χωρίς όργανο.

 

Θα με βοηθούσε πολύ αν κάποιος απαντούσε στο παραδειγμά που έχω δώσει, λέγοντάς μου απλά : μπορείς να παίξεις το τάδε ακόρντο στο πιάνο, όταν το μπάσο παίζει C, για τον εξής λόγο, μπλα μπλα... Τις τάδε νότες στην κιθάρα κοκ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας πούμε οτι χρησιμοποιείς τις παρακατω συγχορδίες πανω σε αυτο το μπασο:

 

 

1η συγχορδία: ντο - μιb - σολ

2η συγχορδία: σολ - σιb- ρε

3η συγχορδία: μιb - σολ - σιb

4η συγχορδία: σιb - ρε - φα

 

 

Η διαφοροποίηση της κιθάρας, δεν είναι απαραίτητο να ειναι στις νότες, αλλα στον τρόπο που συνοδευει. Πχ το πιανο να ειναι με συγχορδίες όπου οι νοτες ηχουν ταυτοχρονα και η κιθάρα σε αρπισμό.

 

Ή ανάλογα με το είδος της μουσικης, θα μπορούσε να προστεθεί σε ολες τις συγχορδίες της κιθάρας και μια νότα ρε, η οποία στην επόμενη επαναληψη θα γινει φα κτλ.

 

Δε νομίζω να υπαρχει κάποια φορμουλα παντως. Κάθε είδος βεβαια εχει τις πεπατημενες του, αλλά η διαφοροποίηση του καθε συνθετη απ αυτες ειναι που τον κάνει τελικά αξιοπρόσεκτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα με βοηθούσε πολύ αν κάποιος απαντούσε στο παραδειγμά που έχω δώσει, λέγοντάς μου απλά : μπορείς να παίξεις το τάδε ακόρντο στο πιάνο, όταν το μπάσο παίζει C, για τον εξής λόγο, μπλα μπλα... Τις τάδε νότες στην κιθάρα κοκ..

 

Όταν το μπάσο παίζει τη νότα C αυτό σημαίνει ότι το ακόρντο που παίζει το πιάνο εμπεριέχει αυτή τη νότα. Τα οποία στην περίπτωσή σου και επειδή βρίσκεσαι σε Cm κλίμακα είναι τα εξής:

 

Cm (προφανής ο λόγος)

Fm (ή F αν θέλεις να πεταχτείς λίγο στη γειτονιά της δωρικής) και στις 2 περιπτώσεις η ντο είναι η 5η

Αb (γιατί περιέχει τη ντο που είναι η 3η)

 

Αυτά σε γενικές γραμμές γιατί υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις με ακόρντα 7ης, 9ης κλπ όπως και με ακόρντα που δεν υπάρχουν στη Cm αλλά αυτά άστα για το μέλλον.

 

Ένα γενικό παράδειγμα

Πιάνο: Παίζει Cm

Μπάσο: Παίζει νότες ντο, μι ύφεση, σολ

Κιθάρα: Παίζει σε κλίμακα Cm

 

Πιάνο: Παίζει Fm

Μπάσο: Παίζει νότες φα, λα ύφεση, ντο

Κιθάρα: Παίζει σε κλίμακα Cm

 

Πιάνο: Παίζει Eb

Μπάσο: Παίζει νότες μι ύφεση, σολ, σι ύφεση

Κιθάρα: Παίζει σε κλίμακα Cm

 

Πιάνο: Παίζει Gm

Μπάσο: Παίζει νότες σολ, σι ύφεση, ρε

Κιθάρα: Παίζει σε κλίμακα Cm

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Ευχαριστώ για την απάντηση. Ωστόσο η ερώτηση είναι συγκεκριμένη. Ψάχνω μια φόρμουλα που να μου λέει τι νότες μπορώ να χρησιμοποιήσω όταν θέλω να ενώσω 2 όργανα και πάνω (κατά προτίμηση διαφορετικές νότες το ένα από το άλλο).

Δυστυχώς ΔΕΝ υπάρχει φόρμουλα. Για αυτό και τα προγράμματα του Η/Υ ΔΕΝ κάνουν καλή δουλειά στην ενορχήστρωση.

 

Καταρχήν αυτό που ρωτάς έχει να κάνει με την ενορχηστρωση και όχι με την σύνθεση.

 

Κατα δεύτερον είναι ακριβώς αυτό που είπε ο Νικ: Δε μπορείς να ζητάς κάτι τέτοιο και να προχωρήσεις έτσι. Η ενορχήστρωση δεν είναι μια σειρά από ΝΑΙ/ΟΧΙ κόμβους.

 

Συγνώμη αν σε αναστατώνω αλλά έτσι είναι τα πράγματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Κανείς για εντατικά ιδιαίτερα Αγ. Αναργύρους ??

 

Φίλε SuspiciousMind για κάτι τέτοιο, δες στις αγγελίες ή βάλε αγγελία στο smart noiz : http://smart.noiz.gr/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου