Προς το περιεχόμενο

Καμπύλες Fletcher–Munson και ιδέα;;;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σε όλους.

 

Τελευταία γυρνάει στο μυαλό μου μια σκέψη, ιδέα. Προσπαθώ να βρω πληροφορίες στο νετ, αλλά λίγα πράγματα.

 

Λοιπόν, σκεφτόμενος τις μίξεις μου που κάνω στο home studio μου (τελειώνω μπασσοπαγιδες, diffusors κτλ και ευελπιστω σε πιο critical listeng enviromment...) ήρθαν ξανα στο μυαλό μου οι καμπύλες  Fletcher–Munson, ή αλλιώς Equal-loudness contour.

 

Γνωρίζοντας οτι οι πιο αντιπροσωπευτικες μίξεις γίνονται σε 80-90 db spl, μερικές φορές στην πράξη για χ-ψ λόγους δεν είναι εφικτό (θυμίζω, ενα home studio που οταν μεγαλώσει θα ήθελε να γινει μέχρι και project  :P)

 

Οπότε, σκέφτηκα:

 

"Υπάρχει σημερα δυνατότητα με καποιο τρόπο, συσκευή, μηχανημα ή software που να μπορεί να εκμεταλευεται σε real time στο control room τις καμπύλες αναλογα με την ένταση, έτσι ώστε να γινονται διορθώσεις eq στο input των monitors;"

 

Μην βαράτε  :-X  απλά μια ιδέα ειναι για το πώς μπορουμε να εκμεταλλευτούμε ακριβως αυτη τη φυσιολογια του ανθρωπινου αυτιου....

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

o παραδοσιακός τρόπος αντιμετώπισης των συνεπειών που περιγράφει η καμπύλη των Fletcher Munson είναι το παραδοσιακό Loudness.

Συνεπώς αν η μίξη γίνεται σε χαμηλές εντάσεις η λύση είναι να χρησιμοποιηθεί μιά ποιοτική επέμβαση loudness.

Πλήν όμως οι καμπύλες αυτές δεν είναι σταθερές για κάθε άνθρωπο και ηλικία.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνεπώς αν η μίξη γίνεται σε χαμηλές εντάσεις η λύση είναι να χρησιμοποιηθεί μιά ποιοτική επέμβαση loudness.

 

Ακριβώς αυτο...

Δηλαδη, για αυτη την "ποιοτικη επέμβαση", υπάρχουν "συσκευες/ modules/ software" κτλ, που να μπορουν να βοηθήσουν;

 

Στην πράξη, την αναγνώριση αυτου του χαρακτηριστικου των αυτιων μας, την καταλαβαινω πχ και εγω στο αυτοκινητο. Εχω σεταρει ενα eq στα μετρα μου για μουσική, αλλά υπάρχουν στιγμες (χωρίς τα παιδια μέσα  :angel:) που το τσιτώνω, αλλά τοτε χρειάζεται το αυτί μου να ρυθμισω τα eq...

 

Σαν, ιδεα, δεν ξερω αν θα ειχε και πρακτικη εφαρμογη σε commercial συσκευες  :-X

 

Εννοεται βεβαια οτι το χαρακτηριστικο τους ειναι η λυση μεσω loudness. Αλλά καθώς αλλάζει αναλογα την ενταση, σκεφτομαι αν αυτο μπορει αυτοματα να γινει....

 

400px-Lindos4.svg.png

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δυστυχώς πρέπει να βασιστείς στην προσωπική σου εμπειρία, δηλαδή από ακρόαση σε ρεαλιστικές εντάσεις φλατ, να μπορείς να παίρνεις ανάλογο αποτέλεσμα σε χαμηλή στάθμη.

Δεν ξέρω με τι rig κάνεις μόνιτορ, αλλά ίσως θα χρειαζόταν ένα δεύτερο σεταπ με τέτοια χαρακτηριστικά γι αυτού του είδους την ακρόαση.

 

Στην περίπτωση αυτή θέλει λίγο ψάξιμο για ένα ενισχυτή με καλή σχεδίαση του κυκλώματος. Υπάρχουν (υπήρχαν τουλάχιστον παλιότερα) ενισχυτές που είχαν μεταβλητό loudness με την ένταση. Πχ luxman.

 

Αλλιώς εμπιστεύεσαι το αυτί σου και κάνεις ένα σεταπ με το eq σου.

Και ακόμα καλύτερα είναι να το κάνεις με dynamic eq καθώς η καμπύλη μεταβάλλεται με τη στάθμη ακρόασης.

Παλιά είχα ένα eq της behringer το deq 2496 πού έκανε τέτοια πράγματα.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην περίπτωση αυτή θέλει λίγο ψάξιμο για ένα ενισχυτή με καλή σχεδίαση του κυκλώματος. Υπάρχουν (υπήρχαν τουλάχιστον παλιότερα) ενισχυτές που είχαν μεταβλητό loudness με την ένταση. Πχ luxman.

 

Καλή πληροφορια. Κάτι τετοιο σκεφτομουν, πχ, σε active monitors, που ειναι γνωστη η ενταση που αποδίδουν, αναρωτιομουν αν θα ειχε πρακτική αξία να υπάρχει ρυθμιση για copensate. Μονο βεβαια σε συναρτηση με καποιο relatime spl meter.

 

Απορίας αξιο ειναι βεβαια για μενα το πώς μετρουν στα commercial studios το γενικο ορο "μιξαρουμε σχετικα δυνατα"...

 

Μονο με το αυτι και την πολλή εμπερια;

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα commercial studios ηχογραφούν με βάση το loudness war αλλά όχι με την προηγούμενη έννοια του Loudness που συζητάμε.

Με την έννοια του ...δυνατά.

Περιορίζουν το headroom και τη δυναμική περιοχή.

Με δυναμική περιοχή λίγα (κάτω από 10 db) δεν γίνεται μουσική.

 

Εγώ για δοκιμή θα έψαχνα στο ebay για ένα παλιό λαξμανάκο (δυστυχώς τα τσιμπάνε αρκετά) και θα πειραματιζόμουν.Αλλωστε μου αρέσουν τα ...παλιά.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα commercial studios ηχογραφούν με βάση το loudness war αλλά όχι με την προηγούμενη έννοια του Loudness που συζητάμε.

Με την έννοια του ...δυνατά.

 

Για αυτο αποφεύγω να βαζω μεχρι και ραδιοφωνο πλεον... Με το τόσο κομπρεσαρισμα, και το μετεπειτα απο τους σταθμους, πιο πολυ με κουραζει η μουσικη ετσι, παρα την ευχαριστιεμαι...

 

 

 

Επίσης, για αυτο που γραφω παραπανω για τα monitors (μιας και θα ειναι active με τους drivers μεσα), αναρωτιεμαι αν ειχαν μια ενδειξη σταθμης ή ενα rms meter (οχι peak), σαν σημειο αναφορας για τα spl που θα αποδιδουν, χωρις την ανάγκη για ξεχωριστή συσκευη spl meter στο χωρο ....  :P

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, θα εξαρταται απο το σημα στην εισοδο που θα παιρνει, αλλά καθώς θα ενισχύεται απο τους drivers μεσα στο μονιτορ, τοτε ισως δεν θα μπορουσε να υπολογισει ποσο αποδιδουν σε rms απο τους ιδιους;

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου