Προς το περιεχόμενο

Ερώτηση για intonation κλασσικής κιθάρας


gto234

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια χαρα,

έχω μια yamaha κλασσικη πολλά χρόνια την οποία έχω φέρει στα γούστα μου όσον αφορά ύψος χορδών κλπ.Εχω όμως ένα πρόβλημα με το intonation της,πρόβλημα βέβαια που το ακούω σε πολλές κιθάρες,το οποίο έχει ως εξής:

έστω ότι έχουμε κουρδίσει την κιθάρα σωστά,θα εστιαστώ σε συγκεκριμένο παράδειγμα,ας πάρουμε τις δύο Μι χορδές,την μπάσα και την ψηλή,αν παίξω ταυτόχρονα τις νότες ελεύθερες ακούγονται ακριβώς το ίδιο,ομοίως και αν πατήσω την ψηλή Μι στο 12το τάστο ακούγεται σωστά ταυτόχρονα με την ελεύθερη μπάσα Μι.Ωραία,παίζω τώρα την μπάσα Μι ελεύθερη και την ψηλή Μι στο 4το τάστο για να βγεί διάστημα μεγάλης τρίτης(major),εδώ είναι το πρόβλημα,η κιθάρα ακούγεται σαν ξεκούρδιστη,δηλαδή ακούγεται κάτι σαν κυματισμός(όχι τέλειος συντονισμός για την ακρίβεια) πράγμα που διορθώνεται αν ξεκουρδίσω ελάχιστα την ψηλή Μι,μετά όμως χαλάει το κούρδισμα στο 12ο τάστο!

Αυτό το πρόβλημα πώς λύνεται;Φυσικά ακούγεται και σε άλλα σημεία της ταστιέρας και με άλλους συνδιασμούς χορδών αλλά κυρίως στα διαστήματα μεγάλης τρίτης(π.χ. παίζω μι στην 5η χορδή με σολ# στην 2η χορδή και ακούγεται πολύ έντονα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι το "πρόβλημα" στο οποίο αναφέρεσαι είναι αφ'ενός ότι τα διαστήματα 3ης και 6ης δεν είναι "τέλεια" σύμφωνα διαστήματα, αφ'ετέρου η κιθάρα είναι συγκερασμένο όργανο. Μπορεί να έχουμε χωρίσει για κάποιους λόγους την οκτάβα σε 12 ίσα διαστήματα (εδώ και μερικούς αιώνες), αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι και οι νότες συμμορφώθηκαν με την επιλογή αυτή. Όταν παίζεις π.χ. ένα Μι, ακούς και διάφορους αρμονικούς σε πολύ χαμηλότερη ένταση. Το Σολ# που (μάλλον δεν) θα ακούσεις πολύ λίγο και κάπου πολύ ψηλά (ως αρμονικό της Μι) θα είναι ελαφρώς χαμηλότερο από αυτό που θα παίξεις εσύ μαζί με το Μι. Μία λύση, όπως είπες κι εσύ, είναι το ξεκούρδισμα, αλλά δημιουργεί άλλα, χειρότερα προβλήματα. Αυτός είναι κι ο λόγος ύπαρξης συστημάτων όπως του Buzz Feiten, όπου τα τάστα είναι τοποθετημένα ελαφρώς διαφορετικά και κάποιες φορές αλλάζει πολύ ανεπαίσθητα και το κούρδισμα και έτσι απαλύνονται τέτοια προβλήματα. Απ'όσο ξέρω, κάτι τέτοιο δεν έχει εφαρμοστεί σε κλασσικές.

url=http://www.soundclick.com/akisk]Akis K

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφέροντα όλα αυτά.Τι έννοείς όμως λέγοντας "συγκερασμένο" όργανο;Τον έχω ξανακούσει τον όρο αλλά δεν ξέρω τι σημαίνει.Το σύστημα Buzz Feiten σε ποιές κιθάρες υπάρχει;Εννοώ μάρκα.

Πάντως το πρόβλημα αυτό είναι αρκετά ενοχλητικό και όσο δεν φαίνεται στα σόλο τόσο φαίνεται όταν παίζει κανείς ακκόρντα και μάλιστα στην jazz.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγκερασμένο σύστημα είναι αυτό που χρησιμοποιούμε στις κιθάρες και γενικά στα όργανα που χρησιμοποιούνται στη δυτική μουσική και έχουν προκαθορισμένα διαστήματα (κιθάρα, πιάνο κτλ. σε αντίθεση π.χ. με την οικογένεια του βιολιού) και όπου η οκτάβα είναι χωρισμένη σε 12 ίσα διαστήματα.

 

Το Buzz Feiten το χρησιμοποιεί σίγουρα η Washburn. Δεν ξέρω αν είναι σε όλα της τα μοντέλα, σίγουρα στις Αμερικάνικες (μια Ν4 που έχω το έχει). Δεν ξέρω αν το χρησιμοποιούν κι άλλες εταιρίες αυτό το σύστημα συγκεκριμένα, πάντως η Yamaha για παράδειγμα έχει εφαρμόσει κάτι άλλα κολπάκια στο μοντέλο του Gambale (δες τα πρώτα τάστα) κτλ. Υπάρχουν επίσης ειδικά nuts που μπορείς να βρεις και να αντικαταστήσεις με αυτά το ήδη υπάρχον σου και που υπόσχονται καλύτερα αποτελέσματα.

 

Αν το ψάξεις με εναλλακτικά nuts κτλ., πες μας αν προκύψει κάτι ενδιαφέρον :) . Πάντως, μην τρελλαίνεσαι κιόλας, τόσα χρόνια έτσι είναι οι κιθάρες (και στη jazz :wink: ).

url=http://www.soundclick.com/akisk]Akis K

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπήκα στο site της Buzz Feiten και όντως είδα ότι πρόκειται για ειδικά κομμένα nut και ειδικό ρύθμισμα intonation.Γράφει μάλιστα ότι υπάρχει και για κλασσικές κιθάρες και ότι εκεί φαίνεται σε όλο της το μεγαλείο η διαφορά.

Ηλέκτρική δεν έχω αυτή την περίοδο αλλά αν έβρισκα nut για την κλασσική μου σίγουρα θα το δοκίμαζα(ούτως ή άλλως αυτό που έχει είναι ψιλοχάλια).Αλλά δεν νομίζω να υπάρχει στην Ελλάδα κάποιος που να φέρνει.Πάντως θα ήθελα να το δοκίμασω.

Η washburn που έχεις του nuno δηλαδή δεν έχει τέτοια προβλήματα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να σου πω την αλήθεια, στην αρχή δεν είχα δώσει ιδιαίτερη σημασία. Έχω κι άλλες κιθάρες (Gibson, Fender κτλ.) που δεν το έχουν έτσι κι αλλιώς, οπότε είπα να μη μπω στη διαδικασία. Παρ'όλ'αυτά, σε κάποια φάση μελετούσα πολύ progressive-fusion φρασεολογία και τεχνική κι έπαιζα συνέχεια με τη Ν4. Όταν τέλειωσε αυτή η φάση και άρχιζα πάλι να παίζω περισσότερο με τις άλλες, τότε κατάλαβα πόσο πιο "κουρδισμένα" ακούγονται τα ακκόρντα στη Ν4 (ή πιο ξεκούρδιστα στις άλλες :wink: ).

 

Μου φαίνεται λογικό ότι στις κλασσικές και στα σκάφη θα λάμπει το Buzz Feiten, λόγω αρμονίας.

 

Κάπου είχα βρει ένα site που πουλούσε on-line τέτοια nuts. Δυστυχώς, δεν έχω πρόχειρο το link. Google it... :wink:

url=http://www.soundclick.com/akisk]Akis K

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν έψαξα λίγο στο ιντερνετ και βρήκα και άλλο ένα σύστημα που λέγεται enut και είναι κάτι παρόμοιο με το buzz απλά βάζεις λέει ένα κομμάτι nut μπροστά από το ήδη υπάρχον και κάτι άλλα.Είναι πάμφθηνο γύρω στα 10$ αλλά θέλει λίγο ψάξιμο.Το site είναι www.monteallums.com και έχει και κάτι ωραία shield pickguards που σταματάνε το hum από τους μονοπήνιους.Έχει πολύ υλικό αυτό το site και πολλά samples για διάφορα πράγματα.Τσεκάρετε το οπωσδήποτε!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου