Προς το περιεχόμενο

Βοηθεια για fuzz


karx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παρ'όλα αυτά, η ίδια η εταιρία που έφτιαχνε τότε τα Tone Benders, η λονδρέζικη Macari's, τα φτιάχνει και σήμερα υπό την μορφή ενός reissue, του Υellow Tonebender: http://www.colorsound.co.uk/product_full.asp?productID=545&typeID=27&catID=5

 

Αυτο που αναπαραγουν οι Macari's ειναι το λεγομενο "three knob tonebender" που περα απο το ονομα δεν εχει καμια σχεση με το κλασσικο(τερο) Solasound Tonebender professional MKII, το οποιο λεγεται οτι χρησιμοποιουσε ο Page στα πρωτα albums των Zep.

 

Αλλα και το 3Knob TB δεν ειχε 2 Χstors Si και ενα Ge. Ειχε 3 Ge (OA75 PNP Ge)

 

Αν βεβαια ακουγεται καλα, who cares αν εχει μεσα ...βατραχια...   ;D

 

Τωρα, το ποσο κοντα στο original ειναι, ας μην το ξαναπουμε καλυτερα γιατι ως γνωστον κανενα πεταλι δεν ηταν το ιδιο (τουλαχιστον ηχητικα...) με αλλο ομοιο του (τοτε, αλλα και τωρα ενιοτε).

 

 

 

Σαφώς... διαφορετικές υλοποιήσεις και τοπολογίες κυκλωμάτων που "κλιπάρουν" ακούγονται διαφορετικά.

 

Μην πέσετε να με φάτε ( :) ) .... αλλά θεωρώ ότι η υπερ-ανάλυση των "ψαλιδισμένων" (distorted/overdriven) ήχων είναι δόκιμη μόνο για την περίπτωση που κανείς παίζει με ένα πετάλι και καρφί στον ενισχυτή. Και πάλι, ο ήχος που θα πάρει, εξαρτάται δραστικά από την κιθάρα, το είδος του ενισχυτή, τις ρυθμίσεις του, το μεγάφωνο κλπ.

Παράδειγμα: Πόσο αλλάζει ο ήχος ενός fuzz αν ρυθμιστεί σε λίγο χαμηλότερο gain αλλά ταυτόχρονα ψηλότερο output για να "σπρώχνει" περισσότερο τον ενισχυτή? Αν κλείσουμε το tone  της κιθάρας?

 

Δεν θέλω να πω ότι είναι όλα ίδια... απλά ότι είναι λίγο άτοπη η συζήτηση για ένα πετάλι χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας άλλα πράγματα όπως π.χ. την κιθάρα και τον ενισχυτή. Και κυρίως ότι είναι τα πιο "δύσκολα" εφφέ να κρίνει κανείς από clip άλλων.

 

Τώρα.. στην πράξη, σαν τμήμα μια πεταλιέρας που έχει και comp πριν και EQ μετά το FUZZ/OD/DIST .... είναι δύσκολο να μην μπορεί κανεις να βρει 1-2 καλούς ήχους (εννοώ που να ταιριάζουν σε αυτό που θέλει να παίξει) ακόμη και με το πιο "ταπεινό" πετάλι.

 

Μη με παρεξηγείτε... κι εγώ "ψάχνομαι" με μπουτικοπέταλα αλλά δεν σας κρύβω ότι ορισμένα από αυτά τα θεωρώ πολύ υπερτιμημένα (και υπερτιμολογημένα).  :)

 

Εν ολίγοις karx... τα fuzz και fuzz που έχεις ακούσει.... τα έχεις "εξαντλήσει" από άποψη ρυθμίσεων (+ εντάσεων κλπ) στο δικό σου setup (κιθάρα-ενισχυτής)?  :)

 

+1000

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

To γυφτο-fuzz ειναι πραγματικα εξαιρετικο, και τα clips του στην σελιδα ειναι αρκετα κατατοπιστικα, συμφωνα με αυτο που ακουσα εγω στον δικο μου ενισχυτη παντα (thanks Nικο  :))

 

 

πλεον ειμαι και γω στο waiting list, αντε να δουμε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To γυφτο-fuzz ειναι πραγματικα εξαιρετικο, και τα clips του στην σελιδα ειναι αρκετα κατατοπιστικα, συμφωνα με αυτο που ακουσα εγω στον δικο μου ενισχυτη παντα (thanks Nικο  :))

 

Η αληθεια ειναι οτι ενω περιμενα να σκασω στα γελια ακουγοντας το σε boogie (και στο ειχα πει, μονο και μονο για αυτο το ειχα κουβαλησει) δεν περιμενα να μεινω λακαμας...still, δεν πιστευω οτι ειναι ενα κλασσικο φαζ imho και ουτε ευελικτο οπως αρκετα συχρονα αλλά οτι εχει ειπωθει περι φαζ σε σχεση με το τι ενισχυτή εχεις, ποσο τον γκαζωνεις κλπ κλπ ισχυουν κατα την γνωμη μου 101%...ισχύει για όλα τα εφε αλλα τα φαζ ειναι ιδιαιτερα πονεμενη ιστορία (εγω ευχαριστω Σταυρακα)... :)

 

 

πλεον ειμαι και γω στο waiting list, αντε να δουμε...

 

και εγω ειμαι απο τον Νοεμβριο στο waiting list για γο καινουριο του το "The Fuzz", αλλα ας ερθει οποτε θελει, δεν τρεχει τιποτα...

 

2 πραγματακια στα όρια του off topic...

 

1)Τωρα που εβγαλε καινουριο φαζ ο Kevin να παρακολουθείτε τα ξενα φορουμς τακτικα...σιγουρα θα υπαρξει μια περιοδος που οσοι παραλαμβανουν το καινουριο του και εχουν ηδη το Gypsy (και είναι πολλοι) θα το βγαζουν στο σφυρι...  ;)

 

2)Κωστή ξεχασα μιας που εισαι στην αναζητηση vibe, εβγαλε η Foxrox ( www.foxroxelectronics.com  ) το Aquavibe, για ηχο δεν θα μιλησω (ηδη εχουν αρχίσει να το εξυμνουν αλλα αν δεν το ακουσεις ο ίδιος...) αλλα αυτη την στιγμή imho φαινεται να ειναι και το πιο παραμετροποιήσιμο απο όλα οποτε ριχνε και μια ματια προς τα εκει...  ;)

Με λέγανε Freedom...

...τώρα με λένε...ΑpussyΑ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2)Κωστή ξεχασα μιας που εισαι στην αναζητηση vibe, εβγαλε η Foxrox ( www.foxroxelectronics.com  ) το Aquavibe, για ηχο δεν θα μιλησω (ηδη εχουν αρχίσει να το εξυμνουν αλλα αν δεν το ακουσεις ο ίδιος...) αλλα αυτη την στιγμή imho φαινεται να ειναι και το πιο παραμετροποιήσιμο απο όλα οποτε ριχνε και μια ματια προς τα εκει...  ;)

 

To clip ακουγεται πολυ καλο αλλα μιας και ειμαι στη λιστα λεω να παραμεινω. Οταν κυκλοφορησει το Fox βλεπουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πράγματι alderbody, το Yellow Fuzz δεν έχει ιδιαίτερη σχέση στα εσωτερικά του με το ΜΚΙΙ. Όμως όποιος κοιτάξει το λινκ που έδωσα, αναφέρεται ξεκάθαρα. Eγώ απλά παρέπεμψα γιατί θεωρώ ότι ακούγεται θεσπέσιο και αρκετά κοντά σε ένα ΜΚΙΙ:

 

 

 

Bεβαίως, είπα ότι δεν έχω ακούσει από κοντά ένα αυθεντικό παμπάλαιο ΜΚΙΙ αλλά όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να το ακούσει ηχογραφημένο στο κιθαριστικό μέρος του "Νο Quarter" των Ζeppelin, ειδικά στο ριφ που πρωτοακούγεται στο 0:59 (Ντο ρε λα λα λα ρε, ντο ρε λα λα λα ρε, φα σολ ρε ρε ρε σολ...), στην κιθάρα που ακούγεται στο μπακγκράουντ στο 3:56 κλπ κλπ.

 

Ιδού και το ΜΚΙΙ της DAM. Ο τύπος παίζει με ιδιοκατασκευή Aκατανόμαστη Thinline (copy paste στον browser σας γιατί δεν γίνεται embed):

 

http://www.youtube.com/watch?v=M0fmKFHuZKE

 

 

 

Eπίσης, έχω να σημειώσω σε αυτά που είπε το Χαριλατρόνιο ότι έχει βέβαια δίκιο, και ότι αργά ή γρήγορα όλoι όσοι ασχολούνται με τα φαζ εντατικά καταλαβαίνουν ότι είναι αφάνταστα ιδιοσυγκρασιακά και πολυσχιδή στους ήχους που δίνουν, οι οποίοι εξαρτώνται από τα πάντα (για αυτό και τα λατρεύουμε!).

 

 

Όμως είμαι κάθετα αντίθετος:

 

(α) να βάζει κάποιος ένα comp πριν από ένα καλό φαζ (γιατί ένα φαζ για connoiseurs συνδέεται απαραίτητα αμέσως μετά την κιθάρα ή έστω μετά το wah, αν τα καταφέρεις). Πρέπει να "βλέπουν" μόνο κιθάρα για να παίξουν όπως πρέπει. Είναι σαν να σου σερβίρουν σούσι σε μια δεξίωση και εσύ να τρως και ψωμί μαζί. Πολλοί τρώνε και ψωμί μαζί με οτιδήποτε, αλλά ορισμένα πράγματα πρέπει να... τρώγονται μόνα τους για να αναδειχθεί η γεύση τους.

 

(β) στο να βάζει και eq μετά. Όλα τα εξαιρετικά λεπτά ηχοχρώματα μασκάρονται από αυτό. Στο παραπάνω παράδειγμα, ισοδυναμεί (μετά το σούσι και το ψωμί) με το να κατεβάζεις Coca Cola. Θα ισοπεδώσει τα πάντα και θα αφήσει μόνο το φάντασμα της γεύσης του σούσι, το οποίο τελικά έμπλεξε με... ψωμί και αναψυκτικό.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πράγματι alderbody, το Yellow Fuzz δεν έχει ιδιαίτερη σχέση στα εσωτερικά του με το ΜΚΙΙ. Όμως όποιος κοιτάξει το λινκ που έδωσα, αναφέρεται ξεκάθαρα. Eγώ απλά παρέπεμψα γιατί θεωρώ ότι ακούγεται θεσπέσιο και αρκετά κοντά σε ένα ΜΚΙΙ

 

και πολυ καλα εκανες!  :)

 

ειπαμε. Αν παιζει καλα και σ'αρεσει, τι σε νοιαζει αν εχει μεσα γερμανιο, η πυριτιο η, ...ουρανιο!  ;D

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Eπίσης, έχω να σημειώσω σε αυτά που είπε το Χαριλατρόνιο ότι έχει βέβαια δίκιο, και ότι αργά ή γρήγορα όλoι όσοι ασχολούνται με τα φαζ εντατικά καταλαβαίνουν ότι είναι αφάνταστα ιδιοσυγκρασιακά και πολυσχιδή στους ήχους που δίνουν, οι οποίοι εξαρτώνται από τα πάντα (για αυτό και τα λατρεύουμε!).

 

 

Όμως είμαι κάθετα αντίθετος:

 

(α) να βάζει κάποιος ένα comp πριν από ένα καλό φαζ (γιατί ένα φαζ για connoiseurs συνδέεται απαραίτητα αμέσως μετά την κιθάρα ή έστω μετά το wah, αν τα καταφέρεις). Πρέπει να "βλέπουν" μόνο κιθάρα για να παίξουν όπως πρέπει. Είναι σαν να σου σερβίρουν σούσι σε μια δεξίωση και εσύ να τρως και ψωμί μαζί. Πολλοί τρώνε και ψωμί μαζί με οτιδήποτε, αλλά ορισμένα πράγματα πρέπει να... τρώγονται μόνα τους για να αναδειχθεί η γεύση τους.

 

(β) στο να βάζει και eq μετά. Όλα τα εξαιρετικά λεπτά ηχοχρώματα μασκάρονται από αυτό. Στο παραπάνω παράδειγμα, ισοδυναμεί (μετά το σούσι και το ψωμί) με το να κατεβάζεις Coca Cola. Θα ισοπεδώσει τα πάντα και θα αφήσει μόνο το φάντασμα της γεύσης του σούσι, το οποίο τελικά έμπλεξε με... ψωμί και αναψυκτικό.

 

συμφωνω οτι ειναι "ψιλοϊεροσυλια" να γειτνιαζεις το fuzz με comp και EQ...

 

αλλα και παλι... περι ορεξεως  ;)  ;D

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Παιδιά... συμφωνώ... όλα τα άλλα πετάλια πριν-μετά "νοθεύουν" το fuzz ή εν πάσει περιτώσει "σκιάζουν" την ιδιαιτερότητα του καθενός.

 

Αν όμως ο φίλος μας έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιεί (ή έχει σκοπό να χρησιμοποιήσει) κι άλλα πετάλια (πριν /μετά) είναι ίσως προτιμητέο να χρησιμοποιήσει αυτά για την επίτευξη του επιθυμητού ήχου (ας πούμε.... γυρίζοντας λίγο τα κουμπιά τους  ;D ) παρά να αλλάζει fuzz μέχρι να βρει ένα που να "κάνει τη δουλειά" μόνο του.

 

Επίσης επιμένω: Η κιθάρα, το output των μαγνητών, o ενισχυτής (και το αν και πόσο "σπρώχνεται" αυτός) και το μεγάφωνο διαφοροποιούν δραστικά τον ήχο. Αυτά είναι βασικά στοιχεία της συζήτησης τα οποία δεν έχουν "πέσει" ακόμη. Βάλε και το "ιδιοσυγκρασιακόν" του χαρακτήρα των fuzz .... μάλλον συζήτηση περί της αγοράς γίνεται και λίγοτερο περί του βέλτιστου (για τον εκάστοτε συνομιλητή μας) fuzz.  :)

 

@alderbody... σιγά την ιεροσυλία.  Ιεροσυλία ξέρεις τι είναι? Το ψαλίδισμα του transistor να χαρακτηρίζεται "ηχητική nirvana" όταν είναι NOS σε πετάλι και τζιτζίκι όταν είναι το στάδιο εισόδου ενός παλιοτρανζιστοράτου ενισχυτή. ;D Που πηγαίνουν οι θεωρίες περί "αρμονικών" εδώ?  :D

 

@bloody_Sunday... έχεις δοκιμάσει σούσι με Coca-cola? Μιά χαρά πάει.  ;D

 

Μην με παρεξηγείτε: Άλλα πράγματα ακούγονται ωραία, άλλα μέτρια και άλλα άσχημα. Σε αυτό θα συμφωνήσουμε όλοι. Στο ποιά είναι τα ωραία, ποιά είναι τα μέτρια και ποιά είναι τα άσχημα, θα διαφωνήσουμε οι περισσότεροι μεταξύ μας.  :)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω για οσες πληροφοριες δωσατε.

 

Η αληθεια ειναι οτι αλλαζοντας τον τελευταιο καιρο εξοπλισμο (κιθαρα βασικα) κατασταλλαξα πια στην gibson sg standard (περνωντας απο μια Gibson Les Paul Studio κ μια Fender Tele 72 Deluxe. Μαζι με τον ενισχυτη μου Marshall dsl401 δεσανε τελεια κ μπορω πια να πω οτι βρηκα τον ηχο που ψαχνα. Βρωμιζει οπως ακριβως ηθελα χωρις να μου προσθετει τον περιττο ογκο της Les Paul μου κ συγχρονως ειναι κ λιγο πιο "agressive".

 

Τωρα απο πεταλια δε χρησιμοποιω κ τιποτα σπουδαιο. 1 delay, 1 flanger κ 1 turbo rat. Βασικα μ'αρεσει παρα πολυ να παιζω με τον ηχο του ενισχυτη, εκει που αρχιζει να "αρπαζει" η λαμπα. Το μονο που μου λειπει ειναι 1 fuzz οτι οποιο να μην αλλοιωνει τον βασικο μου ηχο τρομερα. Να δενει ομορφα κ να του δινει το λιγο παραπανω σε βρωμα με fuzz. Γι' αυτο κ αναφερα το παραδειγμα του big muff σαν μη επιθυμητο.

Ισως απλα να χρειαζομαι 1 booster, αλλα το mxr micro amp που χω δεν μου δωσε αυτον τον ηχο.

 

Η αληθεια ειναι οτι ασχολουμενος τοσο καιρο με το ποια κιθαρα μου καθεται καλυτερα, δεν ειχα λεφτα να αγοραζω διαφορα πεταλια κ τα πιο πολλα fuzz που δοκιμασα δεν ηταν με τον εξοπλισμο μου, αλλα σε διαφορα μαγαζια. Ισως να ρθε παλι αυτη η ατιμη στιγμη.

 

Απλα οπως λεει ο τιτλος του θεματος, δεν ειναι οτι θελω συγκεκριμενα το tone bender, σε αναζητηση fuzz ειμια. Για να καταλαβετε περιπου τι θελω το ανεφερα πιο πολυ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχετε να προτεινετε κανενα καλο fuzz για μπασο?Ακομα και κιθαριστικο fuzz που να λειτουργει καλα με μπασο (εκτος απο Big Muff).Σορρυ αν ειναι λιγο ασχετη η ερωτηση μου..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου