Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. Panos Kostagiannis

    Panos Kostagiannis

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      590


  2. Terry RoscoeBeck5

    Terry RoscoeBeck5

    Moderator


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      9.143


  3. PAL

    PAL

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      793


  4. odis13

    odis13

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      6.104


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 02/05/2022 σε όλα

  1. Ξεκινησα πριν καιρο να κραταω μερικες σημειωσες και λινκ σχετικα με τον John Fahey και αλλους καλλιτεχνες του American Primitive κυκλου, αρχικα για δικη μου χρηση. Τις προαλλες μπηκα στον κοπο να τις τακτοποιησω/αθροποιησω λιγο για ενα φιλο που ενδιαφεροταν να ψαξει λιγο το ειδος, και σκεφτηκα οτι ισως ενδιαφερει και κοσμο εδω, οποτε σας το παραθετω. Εχει λιγο τον ατελειωτο αλλα εχω προσπαθησει να καλυψω τον Fahey, τους υπολοιπους της Takoma καθως και την νεοτερη/συγχρονη γενια. Eλπιζω να φανει ενδιαφερον σε μερικους. INTRODUCTION American Primitive Guitar ειναι ο μυστηριωδης ορος συνωνυμος με το ιδιοσυγκρατικο στυλ μουσικης που καθιερωθηκε στις αρχες του ’60 απο τον John Fahey και τους ακολουθους του. Προκειτα για μια κατα κορον σολιστικη μουσικη για fingerstyle ακουστικη κιθαρα με ριζες στα country blues και στο ragtime. Ως εκ τουτου το ειδος συνηθως χαρακτηριζεται απο ανοικτα κουρδισματα, εντονους syncopated ρυθμους και alternating μπασα. Ξεφευγει ομως αρκετα στην δομη και αρμονια του απο τα παραδοσιακα μπλουζ, εν μερει επειδη κατα κανονα δεν λειτουργει ως συνοδια φωνης αλλα ως αυτονομη, σολιστικη μουσικη για κιθαρα. Οι μουσικες επιρροες ποικιλουν, απο το αμερικανικο folk και gospel φασμα μεχρι contemporary classical και ανατολιτικα στοιχεια . Πολυπλοκες αρμονιες, ανορθοδοξα voicings, drones, ταξιμια και ragas, dissonant συγχορδιες και αλλαγες, μεχρι και στουντιακα manipulations και field recordings – ολα στοιχεια που η APG σχολη μπλεκει μεσα στα fingerstyle blues αδιασειστα, παντα σε πνευμα expressional minimalism, δημιουργωντας ενα κατ’εμε εθιστικα ενδιαφερον μεταφυσικο φολκ κραμα. Μια μουσικη κατα κορον μελαγχωλικη και εσωστρεφης, αυτοσχεδιαστικη και σχεδον διαλογιστικη στον χαρακτηρα της, συχνα απατηλα απλοικη εκ πρωτης οψεως, αλλα με τρομερη πολυκλοτοτητα τονου και ερμηνειας κατω απο την επιφανεια. Το ονομα, coined απο τον αρχιερεα του ειδους Fahey πανω στην πλακα, ειναι αναφορα στην French Primitive Painting σχολη, ως παραλληλισμος της αυτοδιδακτης φυσης των δημιουργων αλλα και του επιφανεικου crudeness των εργων. Oι περισσοτεροι μουσικοι του χωρου τεινουν να παιζουν dreadnoughts ή jumbos, με πολυ τυπικη επισης την χρηση fingerpicks. Υπαρχουν και αρκετοι που εχουν εστερνιστει την 12χορδη κιθαρα, εν μερει λογω του γεματου, drone-like ηχου που μπορει να εχει σε τετοια μουσικα settings, ενω επισης δεν λειπει το occasional lap-steel παιξιμο, κληρονομια της country blues. Φυσικα υπαρχουν και οι ανταρτες που ενιοτε θα αρπαξουν banjo ή ηλεκτρικη κιθαρα, θα λειτουργησουν εντος ευρυτερου συνολου/μπαντας ή σε ελαχιστες περιπτωσεις θα τραγουδισουν κιολας. Θα προσπαθησω να τον John Fahey και την μουσικη του, καθως και τους αρκετους αλλους αξιολογους μουσικους αυτου του γκρουπ, απο συγχρονους του Fahey μεχρι και τη νεοτερη, σημερινη γενια. Συνοδεια προφανως αρκετων κλιπ, ευελπιστω οτι θα ειναι μια ενδιαφερουσα πορεια σε ενα niche μουσικο ειδος με τρομερο βαθος. Προφανως δεν προκειται να καλυψω τους παντες (πως θα μπορουσα αλλωστε) αλλα εχω προσπαθησει ενα balance μεταξυ προσωπικου γουστου και ειδικου βαρους. CHAPTER 1: JOHN FAHEY Σε καθε ειδος μουσικης υπαρχουν τιτανες – που θεσαν πρωτοι τα θεμελια, που καθιερωσαν υφος και δομη, που αλλαξαν την ροη των πραγματων, εξελιξαν και ανεβασαν το ειδος σε νεα επιπεδα. Eιναι πολυ δυσκολο, αδυνατον σιγουρα για ειδη που εχουν εξελιχθει σε μεγαλο βαθος χρονου και χωρου, να δαχτυλοδειξεις εναν και μονο ανθρωπο ως απολυτα υπευθυνο για του που βρισκομαστε – το American Primitive ομως ειναι ενα απο αυτα τα ελαχιστα niche ειδη οπου ισως μπορεις να το κανεις. Και δεν ειναι αλλος απο τον John Fahey. Ο John Fahey γεννηθηκε το 1939 και μεγαλωσε στην Tacoma, Maryland, ενα προαστιο της Washington D.C. Απο τις αρχες του ’50 του κεντρισε το ενδιαφερον η κιθαρα, και κυριως η μπλουζ μουσικη – ξεκινησε μαλιστα μαζι με φιλους να συλλεγει σπανιους τοτε 78rpm early blues δισκους. Σγκεκριμενα, σε ενα record hunting trip με τον φιλο του (και μετεπειτα γνωστο μουσικολογο/συλλεκτη) R. K. Spottswood ηταν που ακουσε για πρωτη φορα το “Praise God I’m Satisfied” του Blind Willie Johnson και αποφασισε να αφοσιωθει στην μπλουζ κιθαρα. Το 1959 ηχογραφει το υλικο για τον πρωτο του δισκο. Βεβαιος οτι δεν προκειται να ενδιαφερει κανεναν, και μη ξερωντας και πως να επιχειρησει να τον αναλαβει καποια δισκογραφικη, αποφασιζει να τον κυκλοφορησει ο ιδιος. Ιδρυει λοιπον την Tacoma Records και τυπωνει σε μικρο αριθμο τον πρωτο αυτο δισκο. Για εξωφυλλο ενα πολυ μινιμαλ, χιπ λουκ για την εποχη του, απλα bold μαυρα γραμματα πανω σε ενα καθαρο λευκο φοντο (επειδη οπως ειπε ο ιδιος, “We didn’t know any artists”). Στη μια πλευρα του δισκου, βαζει το ονομα του – στην αλλη, γραφει Blind Joe Death. Αλλους δισκους τους πουλαει ο ιδιος, αλλους παει και τους χωνει στα used sections απο τοπικα δισκαδικα. Ξεκιναει ετσι μια μυθικη περσονα, ενα μπλεξιμο σχετικα με το ποιος ειναι αυτος ο Blind Joe Death, και σιγα σιγα μια μουσικη καριερα για τον Fahey. John Fahey – Poor Boy, Long Ways From Home John Fahey – Sunflower River Blues John Fahey – Poor Boy Το ’63 μετακομιζει στην Καλιφορνια και ξεκιναει μεταπτυχιακες σπουδες στο Berkeley αρχικα και μετεπειτα στο UCLA, καταληγωντας να γραφει την διατριβη του πανω στον Charlie Patton. Η κιθαριστικη του ενασχοληση τον βαζει by association (και προς δυσαρεσκια του) στον κυκλο του proto-hippie folk revival που ανθιζε τοτε στην Καλιφορνια. Η ωμη και εσωστρεφης μουσικη του διαμορφωθηκε εν μερει ως αντιδραση στο folk revival και ειδικοτερα το New Age movement της εποχης, με τα οποια εβγαζε φλυκταινες και θεωρουσε ιδιαιτερα pretentious και επιφανειακα. Oπως αρεσκονταν να λεει, “Folk? Me? I’m not folk, I’m from the suburbs.” John Fahey – Requiem for John Hurt John Fahey – Red Pony John Fahey – Days Have Gone By Aπο νωρις στη δεκαετια του ’60 λοιπον η μουσικη του Fahey αρχιζει απο ιδιομορφα μεν, μπλουζ δε, να εξελισεται και να μπολιαζεται με ολα τα contemporary και ethnic στοιχεια που εχουν γινει πλεον σημα κατατεθεν του ειδους. Ο Fahey ειχε και ενα avant garde streak, επιχειρωντας ηδη ηχητικα κολαζ με επιρροες απο musique concrete απο αρκετα νωρις (για παραδειγμα το Requiem for Molly απο το δισκο Requia) και ενιοτε παραβιαζωντας την αυστηρα solo προσεγγιση (παραδειγμα το κομματι March for Martin Luther King απο το The Yellow Princess). Παραλληλα, αναβιωνει την Tacoma Records και ξεκιναει, μαζι με τον ED Denson, μια διαδικασια επαν-ανακαλυψης και ηχογραφησης υλικου απο χαμενους blues artists οπως ο Bukka White, την κυκλοφορια νεου υλικου του (και την επαναηχογραφηση του πρωτου του δισκου) αλλα και επεκτασης του καταλογου εκδιδωντας δουλειες απο συγχρονους του οπως ο Basho, o Kottke και ο Lang (more on these guys later). John Fahey - Lion John Fahey – Fare Forward Voyagers Μετα απο μια περιοδο προσωπικων δυσκολιων, φτωχειας και γενικης αφανειας κατα τη δεκαετια του ’80 ο Fahey επανηλθε στο προσκηνιο στα μεσα των ‘90ς οταν μερικα αφιερωματα στη μουσικη του σε περιοδικα οπως το Spin τον κανανε household name με την τοτε πειραματικη ροκ σκηνη, με τους Sonic Youth, τους Cul de Sac και τον Jim O’Rourke ως prominent fans. Η νεα (και τελευταια) αυτη περιοδος της καριερας του διαφερει εντονα απο την προτυτερη δουλεια του, καθως πλεον εχει κανει μια στροφη σε πιο avant-garde μονοπατια, με σχεδον ambient προσεγγιση και ηλεκτρικο συχνα ηχο. Ως αξεπεραστος μετρ του ειδους, λογικο να ειναι και ο πρωτος που κατερριψε τα ορια που ο ιδιος ειχε (ισως αθελα του) θεσει. Παραλληλα, ιδρυει μια νεα δισκογραφικη, την Revenant, οπου εστιαζει περισσοτερο σε κυκλοφοριες παλαιου ξεχασμενου φολκλορ. Η τριτη αυτη φαση της καριερας του διεκοπη δυστυχως αποτομα - το 2001 πεθαινει σε ηλικια 61 ετων στο Salem, Oregon απο καρδιακες επιπλοκες. To 2003 το Rolling Stone τον κατατασει 35ο στη λιστα του με τους 100 σημαντικοτερους κιθαριστες ολων των εποχων. Aκομα και σημερα, το ονομα του Fahey αναφερεται με reverence απο οσους κιθαριστες ειναι γνωστες του εργου του. Ειναι ευκολο ισως οταν τον ανακαλυπτει κανενας σημερα να τον προσπερασει ως αλλο ενα μπαρμπα που παιζει τα μπλουζ στην βεραντα του, αλλα με το που βουτηξεις λιγο κατω απο την επιφανεια καταλαβαινει γιατι εχει την φημη που εχει. Η μουσικη του ειναι μακραν απο απλοικη σολιστικη μουσικη κιθαρας, αλλα ταυτοχρονα εχει αμεσο αισθηματικο αντικτυπο που θα ζηλευαν μεχρι και τα αριστουργηματα της folk τραγουδοποιας, αξεπεραστο μεχρι και σημερα κατ’εμε απο οποιονδηποτε μετεπειτα. Και πρεπει να λαβουμε υποψην και το ιστορικο πλαισιο – το να κυκλοφορησει καποιος ενα δισκο με ακουστικα instrumental σημερα μπορει να μας φαινεται πολυ νορμαλ, αλλα για την εποχη του ηταν σχετικα πρωτογνωρο. Μιλαμε για μια εποχη οπου η country blues (αλλα και παλαιοτερα ειδη οπως η πρωιμη bluegrass) ειχαν σχεδον υποστει διαγραφη απο τη συλλογικη μνημη, με την πλειοψηφια της γενιας του Fahey να μην εχουν ιδεα περι αυτης της μουσικης. Mια εποχη που folk μουσικη σημαινε Kingston Trio wannabees και που η κιθαρα ειχε σχεδον αποκλειστικα ρολο συνοδευτικο φωνης ή ως ρυθμικο οργανο. Πολυ συντομα θα αλλαζε αυτο με το folk revival των ‘60ς, αλλα σκεφτειτε οτι πολλοι νεοι των ‘60ς πολυ απλα δεν ειχαν ακουσει ποτε κανεναν να παιζει, με αυτον τον τροπο μαλιστα, το ειδος μουσικης που επαιζε ο Fahey, ηταν για πολλους ενα πρωτογνωρο ακουσμα το οποιο. John Fahey - Coelecanths John Fahey – Summertime Παρεπιπτοντως, ο Fahey ειχε και ενα ταλεντο στο γραψιμο, συχνα γραφωντας μακροσκελη liner notes στους δισκους του που μπαινανε σε fiction χωραφια, συχνα παρωδωντας τις εκθεσεις ιδεων που συνοδευαν συχνα τοτε folk δισκους, αλλα και αλλα αυτονομα short stories με κοινη μυθολογια και θεματοπλασια. Αυτες οι μικρο-ιστοριες, οι οποιες κυμαινοταν απο ημι-βιογραφικες μεχρι wild, disturbing fiction επηρεασμενα απο προσωπικα του τραυματα και φαντασματα, κατεληξαν (σχεδον τυχαια) προς το τελος της ζωης του να εκδοθουν σε δυο συλλογες, How Bluegrass Music Destroyed My Life (το πρωτο πρωτο μουσικο του μικροβιο ο Fahey το κολλησε ακουγωντας πιτσιρικας τον Bill Monroe να τραγουδαει το Blue Yodel no. 7) και Vampire Vultures. Ειναι εξαιρετικο reading material και τα δυο. Bonus round: Fahey live at Varsity ‘81 Guitar geekery: Τα πρωτα χρονια της καριερας του ο Fahey επαιζε μια Gibson-made Recording King Ray Whitley model 1027 του 1939. Απο τα μεσα του ’60 ξεκινησε να χρησιμοποιει μια πανεμορφη, και πολυ σπανια Bacon & Day Senorita, η οποια καπου στα ‘70ς εξαφανιστηκε και εκτοτε ο Fahey το γυρισε σε Martin D35 (υπαρχει και μια φωτο του με μια D76, που ειναι πρακτικα το ιδιο οργανο). Slide επαιζε κυριως πανω σε μια Weissenborn (Kona Style 3). Προς το τελος της ζωης του, οπου εκανε την επανεμφανιση του και στροφη προς ηλεκτρικο ηχο επαιζε με διαφορα οργανα - μερικες Blueridge dreadnoughts, μια Fender tele με διπλους, μια neck-trhough (?) 335ish… Recommended listening: Σχεδον ολα, η εξεταση θα ειναι εφ’ολου υλης. Αλλα μπορειτε να ξεκινησετε με Death Chants, Breakdowns & Military Waltzes (1963) και The Transfiguration of Blind Joe Death (1965) για πρωιμο υλικο, Requia (1967) και Days Have Gone By (1967) για τη μεση περιοδο του, Fare Forward Voyagers (1973) για μερικα απο τα καλυτερα long-form εργα του και τελος Red Cross (2003) για τα ambient ηλεκτρικα πονηματα στο τελος της ζωης του. Further reading: Υπαρχουν παρα πολλα (και καλα) αρθρα, συνεντευξεις, obituaries αλλα και full-length βιογραφιες για τον Fahey εκει εξω που ευκολα βρισκει κανεις με ενα ψαξιμο, αλλα θα σας αφησω ενα αγαπημενο κειμενακι εδω. Eπισης γενικοτερα στην σελιδα αυτη υπαρχουν liner notes απο τους δισκους του, διαφορα αλλα γραπτα, ταμπλατουρες, σημειωσεις κλπ... https://www.johnfahey.com/pages/ac1.html CHAPTER 2: FAHEY’S TAKOMA CONTEMPORARIES Ο Fahey ειχε αναλαβει στην Takoma αρκετους συγχρονους του καλλιτεχνες, και ιδιαιτερα νεους κιθαριστες με παρομοια φιλοσοφια και στυλ στην ακουστικη κιθαρα. Eδω θα δουμε μερικους απο αυτους, και κυριως τους Robbie Basho και Leo Kottke. Robbie Basho Oποια κουβεντα του American Primitive περαν του Fahey λογικα πρεπει να ξεκινησει απο τον Basho. O Robbie Basho ηταν ευκολα ο πιο ιδιοσυνγκρατικος κιθαριστας που προηλθε ποτε απο τον χωρο του American primitive, και ισως και ο πιο γνωστος μετα τον Fahey. Γεννημενος το 1940 ξεκινησε το 1959 να ασχολειται με την ακουστικη κιθαρα, εν μερει λογω της επαφης του με τον Fahey στο κολεγιο. Το 1965 κυκλοφορει τον πρωτο του δισκο, The Seal of the Blue Lotus, μια απο τις πρωτες κυκλοφοριες της Takoma Records. Aκολουθησαν αρκετοι δισκοι στην συντομη καριερα του, με standouts τους The Falconer’s Arm I & II, Visions of the Country (προσωπικο αγαπημενο) και Art of the Acoustic Steel String Guitar 6 & 12. Ο Basho, οπως ισως προδιδει το (καλλιτεχνικο) επιθετο του ειχε μια μανια με τις Ασιατικες κουλτουρες. Αν και ινδοασιατικα στοιχεια εμφανιζονται και στις δουλειες του Fahey, ωχρειουν μπροστα στην προσεγγιση του Basho – τα κομματια του ειναι πολυ εντονα επηρεασμενα απο την ινδικη (κυριως) μουσικη κουλτουρα. Οι φορμες του ειναι πολυ πιο ελευθερες, εχωντας ξεφυγει περαν αναγνωρισης απο τα country blues, με τα κομματια να εχουν συχνα τον ατελειωτο με εντονα bursts δραστηριοτητας, με φρασεολογια μιμουμενη αυτη του sarod, σε ανορθοδοξα ανοιχτα κουρδισματα. Ολη η αντιμετωπιση του επι του οργανου ηταν σχεδον μεταφυσικη/μυστικιστικη. Επισης αξιοπροσεκτη η χρηση της 12χορδης κιθαρας, την οποια ο Fahey ουδεποτε τιμησε ιδιαιτερα ενω ο Basho χρησιμοποιησε κατα κορον κυριως λογω του droning χαρακτηριστικου της. Τελος ο Basho ηταν ενας απο τους ελαχιστους τους χωρου που παραβιασαν τον αυστηρα instrumental χαρακτηρα του ειδους, εχωντας ηχογραφησει και πιο τυπικα σε φορμα τραγουδια αλλα και ενιοτε κανωντας σποραδικα vocalisations και απαγγελιες μεσα στα long-form raga του. Robbie Basho – Green River Suite Robbie Basho – Rocky Mountain Raga Ολα αυτα σε συνδυασμο κανουν τον Basho εναν απο τους πιο ιδιαιτερους του χωρου, και τελειως cult, σε σημειο που ισως θα επρεπε να μιλαμε και για υπο-υποειδος δικο του. Η καριερα του Basho, αν και prolific διεκοπη δυστυχως αδοξα οταν πεθανε στην ηλικια των 45 σε ενα φυσιοθεραπτικο ατυχημα. Robbie Basho – Blue Crystal Fire Guitar geekery: Η κιθαρα σημα-κατατεθεν του Basho ειναι η 12χορδη που χρησιμοποιουσε σε ολη τη διαρκεια της καριερας του. Aγνωστου κατασκευαστη και ακριβους χρονολογιας, αλλα μαλλον προερχομενη εκ Μεξικου καπου στις αρχες αρχες του 20ου αιωνα ,αμεσα αναγνωρισιμη απο το 3-piece καπακι. Eνιοτε επαιζε και με μια 6χορδη Weymann απο τα late ‘20s. Recommended listening: αναφερθηκαν παραπανω αλλα Visions of the Country (1978), Venus in Cancer (1969), Falconer’s Arm I & II (1967) και Art of the Acoustic Steel String Guitar 6 & 12 (1979). Leo Kottke Αντικειμενικα, ο Kottke ειναι ισως ο πιο ευρυτερα γνωστος απο ολο τον κυκλο του American Primitive, ισως επειδη απο πολυ νωρις ξεφυγε απο την κλασσικη συνταγη. Σε αντιθεση με τον Basho που πηγε σε ολο και πιο καλτ avant-garde μονοπατια ο Kottke ανεπτυξε ενα αρκετα πιο ευκολοπεπτο στυλ (το λεω χωρις καμια διαθεση υποτιμησης), αποκτωντας και πολυ πιο ευρυ ακροατηριο και αποδοχη. Ειναι ισως ο λιγοτερο American primitive of the bunch, ειδικα τωρα πλεον, αλλα με τετοιο calibre ειναι αδυνατον να μην τον αναφερουμε μιας και απο εκει ξεκινησε. Leo Kottke – I Yell at Traffic Τρομερος υπερμαχος της 12χορδης κιθαρας, την εκανε σημα κατατεθεν του. Με πολυ ιδιαιτερο ηχο, και λογω χορδων και λογω της εντυπωσιακης τεχνικης του, κανονικο πολυβολο κατα ωρες. Συχνα επισης τραγουδαει ενω παιζει, ενα παραπτωμα (sic) που συμμεριζεται με τον Basho, αλλα οπως και ο Basho καταφερνει ωρες ωρες να ειναι αρκετα charming. Leo Kottke – Hear the Wind Howl Leo Kottke – The Ice Field Ο Kottke συνεχιζει να ειναι ενεργος και σημερα, εχωντας ξεπερασει κατα καιρο σοβαρα προβληματα με την ακοη του και με τα χερια του. Μαλιστα πολυ προσφατα ειχε και μια εμφανιση στο NPR Tiny Desk μαζι με τον Mike Gordon των Phish. Leo Kottke – The Politics of Tuning/Tribute to John Fahey Guitar geekery: Στις αρχες χρησιμοποιουσε μια Gibson B-45-12, καθως και μια Martin που ειχε υποστει του κοσμου τις αλλαγες, νομιζω μετατραπη σε 12χορδη μετα απο πολυ σοβαρη ζημια, κατι τετοιο. Ακολουθησαν αρκετες κιθαρες του Bozo Poduvanak (οπως αυτη στην παραπανω φωτο, με το κλασσικο headstock λατερνα), που ηταν ισως και το σημα κατατεθεν μεχρι και που αρχισε να παιζει με Taylor κιθαρες. Για αρκετο καιρο η Taylor εβγαζε και signature Kottke μοντελο, cutaway jumbo με μαονι back and sides σε 6χορδη και 12χορδη εκδοση. Απο παλια, και ειδικα τωρα που εχει αφησει τις Taylor απ’οσο ξερω, παιζει και με ενα στρατο απο boutique οργανα διαφορων κατασκευαστων, οποτε γινεται λιγο χαος – τελευταια κυκλοφορει με μια μικρη Muiderman. Γνωστος ανεκδοτο τελος το οτι δεν δισταζε να παρει ενα σουγια και μεσω του soundhole να αρχισει να σκαβει τα braces σε διαφορες κιθαρες του, αν θεωρουσε οτι ηταν overbraced και δεν λαλουσαν αρκετα. Recommended listening: 6- and 12-string Guitar (1969), Mudlark (1971) απο τα παλια του, αλλα δυστυχως δεν εχω ακουσει και πολλα για να εκφερω γνωμη επι του νεοτερου output του. Peter Lang Φιλος του Fahey και του Kottke, ο Peter Lang μπηκε στο ροστερ της Takoma και κυκλοφορησε το 1973 τον δισκο The Thing at the Nursery Room Window. To στυλ του πεφτει καπου αναμεσα στους προαναφερομενους Fahey και Kottke, και μαλιστα οι τρεις τους κυκλοφορησαν και ενα αρκετα αξιολογο δισκο ως τριο. Η καριερα του Lang απο το ’80 και μετα ειναι σχετικα σποραδικη, μιας και για αρκετο καιρο δεν ασχολουταν με την μουσικη full time. Peter Lang – When Kings Come Home Peter Lang – Red Meat on the Road Max Ochs Αλλος ενας απο την παρεα του Fahey (και ξαδερφος του Phil Ochs, for all that’s worth). Ο Ochs ομολογουμενως δεν ειχε καποια ιδιαιτερη καριερα την περιοδο που ηταν ενεργος ο Fahey και οι υπολοιποι της Takoma, περαν απο μια συμμετοχη του σε ενα compilation τους. Εχει βγαλει ομως τωρα στα γεραματα μερικα ενδιαφεροντα πραγματακια, στο πλαισιο του ολου revival του ειδους που ξεκινησε η Tompkins Square Records. Max Ochs – Oncones Mark Fosson O Mark Fosson ειναι αλλος ενας απο τους διασωσμενους της Tompkins Square. Στα τελη του ’70 στελνει ενα demo στον Fahey, ο οποιος ενθουσιαζεται με το παιξιμο του και τον καλει να ηχογραφησει για την Takoma. Δυστυχως η Takoma τοτε αντιμετωπιζε ηδη σημαντικες οικονομικες δυσκολιες και πανω που ο Fosson ηχογραφησε το αλμπουμ του, η δισκογραφικη βαρεσε διαλυση και ο δισκος δεν βγηκε ποτε. Ευτυχως εν τελει δεν πηγε χαμενη η δουλεια του, μιας και καταφερε με μερικες δεκαετιες καθυστερηση να κυκλοφορησει αρκετο υλικο (oρισμενο στην Tompkins), συμπεραλαμβανομενου και αυτου του πρωτου δισκου that never came to be. Και παλι καλα, γιατι εχει μερικα πολυ γουστοζικα κομματια. Mark Fosson – The Creeper Mark Fosson – Come Back John CHAPTER 3: CONTEMPORARY ΑPG Παμε λιγο να ξεφυγουμε λιγο απο τον Fahey και την παρεα του στην Takoma και να δουμε μερικους πιο συγχρονους καλλιτεχνες του ειδους. Οι δεκαετιες του ’80 και ’90 δεν εχουν και κατι τρομερο να προσφερουν στην παρουσα συζητηση, καθως η κιθαριστικη ακουστικη μουσικη της εποχης ακολουθουσε κυριως αλλα προτυπα, οπως το πιο New Age στυλ του William Ackerman και της Windham Hill Records (Αlex De Grassi, Michael Hedges κλπ). Αξιζει ισως να σημειωθει οτι ο Ackerman, αρχιτεκτονας αυτου του νεου κινηματος, συχνα μιλαει για την καταλυτικη στιγμη οπου ακουγωντας τον Fahey του ηρθε η επιφωτιση να κανει κατι αντιστοιχο, δηλαδη οχι μονο να γραφει την δικη του μουσικη αλλα και να στησει δικια του δισκογραφικη και να δημιουργησει ολοκληρη σκηνη απο ομοιδεατες του. To American Primitive Guitar, με επιστροφη στο στυλ και προσεγγιση του Fahey και της παρεας του εκανε την επανεμφανιση του μετα τα ‘00s κυριως χαρη στην επανεμφανιση του ιδιου του Fahey στα late ‘90s, σε νεους μουσικους οπως τον Jack Rose (παρακατω), καθως και στις προσπαθειες της δισκογραφικης Tompkins Square. Ιδρυθηκε το 2005 απο τον Josh Rosenthal και η πρωτη της κυκλοφορια ηταν το compilation Imaginational Anthem, ενας δισκος με συμμετοχες απο το ευρυτερο fingestyle φασμα αλλα περιεχωντας πολλους της APG σχολης, αναζοπυρωνοντας το ενδιαφερον στο ειδος. Απο τοτε η δισκογραφικη εχει κυκλοφορησει πολυ υλικο, απο περαιτερω volumes του Imaginational Anthem, νεες δουλειες απο τον APG και μη χωρο αλλα και re-releases παλαιοτερου υλικου. Δεν ειναι οι μονοι φυσικα, VHF, Strange Attractors Audio House, Three Lobed Recordings ειναι αλλα labels ενεργα στον χωρο. Jack Rose O Jack Rose ειναι περαν αμφισβητησης ο πιο διακεκριμενος της νεωτερης γενιας, και κατ’εμε το νο. 2 στοπ για οποιον ενδιαφερεται για το ειδος, μετα τον Fahey. Γεννημενος το 1971, ξεκινησε την καριερα του στα 90s ως μελος της noise punk μπαντας Pelt και συντομα αρχισε και σολο fingerstyle καριερα (ahead of the curve για την επαναβιωση του ειδους). Το 2004 κυκλοφορει τον δισκο Raag Manifestos, με το περιοδικο Wire να τον συμπεριλαμβανει στους top 50 δισκους της χρονιας, συμβαλωντας στην δημοφιλια του Rose και εκτος των US. Το 2005 ακολουθησε ο δισκος Kensington Blues, μια seminal κυκλοφορια για το χωρο οπου ο Rose εθεσε νεα standards με το κραμα country blues, ragtime και raga που κατεθεσε. Με τρομερη δεινοτητα οχι μονο στην 6χορδη αλλα και στην 12χορδη και στην lap steel κιθαρα, γρηγορα καθιερωθηκε ως household ονομα στον fingerstyle χωρο. Δυστυχως η trailblazing καριερα του ηταν συντομη – πεθανε αιφνιδια το 2009, μολις 38 χρονων. Jack Rose – Rappahanock River Rag (for William Moore) Jack Rose – Νοw that I’m a Man Full Grown Jack Rose – Cross the North Fork Guitar geekery: Taylor Dreadnoughts κυριως. H κυρια κιθαρα του ηταν μια 510 του ‘86 (exceptional και τρομερα δυνατης εντασης οργανο συμφωνα με τον Glenn Jones, απο την Lemon Grove εποχη της Taylor) και μια νεοτερη 310 για touring. Taylor ηταν και η 12χορδη που χρησιμοποιουσε συνηθως, δεν ειμαι σιγουρος τι μοντελο ηταν αλλα φαινεται Grand Concert something. Lap steel επαιζε με μια Weissenborn-style φτιαγμενη απο τον Pete Howlett. Recommended listening: Kensington Blues (2005) προφανως, Raag Manifestos (2004), Luck in the Valley (2010, posthumous release). Glenn Jones Ο Glenn Jones για μενα λειτουργει ολιγον τι ως γεφυρα μεταξυ της παλιας φρουρας και της νεας. Γεννημενος το 1953, δημιουργησε το 1990 την post-rock μπαντα Cul de Sac. Ως ενας απο τους εμπλεκομενους στην επαναφορα του Fahey στα mid-90s, το 1997 κυκλοφορει (με τους Cul de Sac) και ενα δισκο συνεργασια (τι συνεργασια, κοντευαν να παιξουν φαπες καθε τρεις και λιγο) με τον Fahey, The Epiphany of Glenn Jones. Απο το 2000 ξεκιναει και τις πρωτες σολο fingerpicking κυλοφοριες του. Koντινος φιλος του Jack Rose, ειχαν και τις εκαστοτε συνεργασιες τους οπως το The Things That We Used To Do. Πολυ evocative παικτης και βασιλιας του partial capo, που χρησιμοποιει συνεχως με πολυ εξυπνα αποτελεσματα. Glenn Jones – The Great Pacific Northwest Glenn Jones – Of it’s Own Kind Glenn Jones – Portrait of Basho as a Young Dragon Guitar geekery: Guild 6-string dreads, κυριως vintage. Ειναι γνωστος λατρης τους, και τακτικο μελος στο Let’s Talk Guild forum. Μια Brazilian rosewood D50 ηταν η main κιθαρα του για πολλα χρονια, πλεον παιζει κυριως με DV72 και D66. Recommended listening: The Wanting (2011), Against Which The Sea Continually Beats (2007). Daniel Bachman Περναμε στους πολυ νεους τωρα, με εναν απο τους πιο promising της τωρινης γενιας. Γεννημενος το 1989, στα 23 του ειχε ηδη βρεθει για set πισω απο το NPR Tiny Desk και μολις τον Γεναρη κυκλοφορησε το 11ο (νομιζω?) album του. Παιζει κατα κορον 6χορδη και lap steel, οπως ο Fahey και ο Rose, με αντιστοιχα “τσαπατσουλικο” στυλ αλλα τρομερη ορμη και παλμο. Η προ-τελευταια δουλεια του αρχιζει να παιζει λιγο και με ambient ηχητικα στοιχεια και στουντιακα manipulations, οποτε εχω πολυ ενδιαφερον να δω πως θα εξελιχθει. One to look out for, τωρα που σταματησαμε να ασχολουμαστε με πεθαμενους. Daniel Bachman – Mount Olive Cohoke Daniel Bachman – Coming Home Bonus round: Daniel Bachman – Axacan release performance Guitar geekery: Guild D-55, 1971 Martin D-18, αγνωστη Weissenborn-style για lap-steel. Recommended listening: Jesus I’m a Sinner (2013), Axacan (2021), Seven Pines (2012). Chuck Johnson Ολιγον τι αινιγματικη φιγουρα μουσικα ο Johnson, καθως ασχολειται με αρκετα διαφορετικα μουσικα ειδη, με τους δισκους τους να ειναι τελειως disparate μεταξυ τους, αναλογως με το project απο το οποιο προηλθαν (δεν ειναι πολυ του mix n match). Περαν του ακουστικου fingerstyle ασχολειται πολυ με synth based ambient μουσικη, μουσικη για εικονα καθως και experimental pedal steel σκηνικα. Στο χωρο του fingerstyle που συζηταμε τωρα ομως εχει βγαλει απο το 2011 μια τριλογια album τρομερα αξιολογη, απο τα αγαπημενα μου και τα 3 – A Strugglle not a Thought, Crows in the Basilica και Blood Moon Boulder. Chuck Johnson – Silver Teeth in the Sun Chuck Johnson – The Stars Rose Behind Us Gwenifer Raymond Εκ Ουαλιας ορμωμενη η Raymond, δεν αστειευεται καθολου. Πολυ δυνατα chops στο στυλ του Fahey, πολυ fury και ενιοτε και μερικα ιντερλουδια στο banjo. Σπαει σιγα σιγα και το καλουπι του ειδους σε white guy music, αλλη μια φωνη to look out for στο χωρο. Gwenifer Raymond – The Three Deaths of Red Spectre Gwenifer Raymond – Off to See the Hangman, Pt. II James Blackshaw Παραμενουμε στο Ηνωμενο Βασιλειο με τον Blackshaw, εναν κατ’εξοχην 12χορδο contemporary κιθαριστα. Τρομερος τεχνιτης, παιζει με τεχνικη δεξιου χεριου ξεκαθαρα βγαλμενη απο το χωρο της κλασσικης κιθαρας και με νυχια αντι για fingerpicks. Eιδικα για 12χορδη κιθαρα, εχει μια καθαροτηρα ηχου που θα την ζηλευε νομιζω και ο Kottke. Μεγαλος φαν του γεματου παιξιματος, πολλα κομματια του εχουν μια wall of sound προσεγγιση, η οποια πηγε σε extremes σε albums του οπως το The Glass Bead Game ξεφευγωντας απο τη σολο φυση του ειδους. American Primitive meets Phillip Glass σκηνικα. Eιχε περασει και απο το six dogs πριν απο καμια δεκαρια χρονια, αν τυχον τον πετυχε/θυμαται κανενας... James Blackshaw – The Cloud of Unknowing James Blackshaw – Cross Rob Noyes O Rob Noyes καλυπτει με την μουσικη του ενα middle ground μεταξυ του APG και της πολυ λιγοτερο bluesοειδους σχολης του Davy Graham, Bert Jansch κλπ (τους οποιους για ευνοητους λογους δεν αγγιξα εδω), πολυ γουστοζικο blend. Κατα κορον 12χορδος και αυτος, με ψυγματα Kottke στον ηχο του φυσικα. Δυστυχως δεν εχει πολυ υλικο διαθεσιμο online, αλλα αν βρειτε στο bandcamp τον δισκο The Feudal Spirit give it a spin, ειναι εξαιρετικος. Rob Noyes - Magic on Television / Vout / The Sniper's Dream FIN Υ.Γ. Αν υπηρχε βραβειο για το μακρυτερο ποστ νομιζω το κερδισα.
    2 βαθμοί
  2. Ελα ρε φιλε, ελα ρε φιλε!!!!!!ΚΟμματι για να κατακτησει τα charts!!!!!Χωρις πλακα αν αυτο το κομματι δεν θα παιξει σε ραδιοφωνα θα φρικαρω.Αν ειχα διασκογραφικη θα σε ειχα υπογραψει προ πολλου.Παει κατευθειαν στα αγαπημενα μου
    2 βαθμοί
  3. Τώρα θα σου πω και εγώ τι με "εντυπωσίασε". Ξεκινάει το κομμάτι και η πρώτη σκέψη ήταν "μπαλαντο-ροκ". Τα "λεφτά" ήταν εξέλιξη και το χτίσιμο. Αίφνης από τις (πχ) "Δυτικές Συνοικίες" έγινε ένα μπραφ και πετάχτηκε στους... "Messugah" Βέβαια... Τι θα ήθελα να ακούσω εγώ (μεταξύ άλλων): Σίγουρα τις κιθάρες πιο μπροστά για να δώσουν drive στο κομμάτι και να κάνουν πιο εμφανή την αντίθεση με το "μπαλαντό- part", στα σημεία του κομματιού που έχουν τον πρώτο λόγο. Τα τύμπανα (σε σημεία) πιο "ισορροπημένα" μέσα στο mix. Γενικά υπάρχουν πολλά "θεματάκια" στην παραγωγή- τα παιδιά τα έθιξαν to the point- αλλά... Αυτά κάποια στιγμή θα ξεπεραστούν. Συνέχισε έτσι, με "τολμηρά" μπλεξίματα ανάμεσα σε είδη και τα υπόλοιπα θα έρθουν. Αποτίμηση θετική...
    1 βαθμός
  4. Μπράβο @cos_dr. Αυτό που άκουσα είναι καταπληκτικό.
    1 βαθμός
  5. Πλάκα έκανα, έτσι? Το κατάλαβες πιστεύω. Το κομμάτι σου είναι φανταστικό!!!
    1 βαθμός
  6. Αν και έχει πολλά σκαμπανευάσματα η μείξη, είναι ωραίο, πάλι δημιούργησες Απόστολε!
    1 βαθμός
  7. Τα πλήκτρα του cos_dr πατάνε στο χωροχρόνο!
    1 βαθμός
  8. Αφου δεν είσαι ενεργός τι να σου βγάλει; Μα για ποιον λόγο να βαλεις αφμ ρε Δημήτρη; Αυτό το βάζεις μόνο για να διασταυρωθεί στο Vies (που σε απέρριψε) πως είσαι ενεργός επαγγελματίας για να σου αφαιρεθεί ο ΦΠΑ σε ενδοκοινοτική συναλλαγή. Αρα όταν κάνεις την αγορά, επέλεξε ιδιώτης και απόδειξη και προχώρα χωρίς αφμ και τα ρέστα. Όχι σαν επαγγελματίας. Δεν θα το δηλώσεις σαν έξοδο κάποιας εταιρίας.
    1 βαθμός
  9. Προτίμησα να μην σχολιάσω αρχικά, και να αφήσω τα στερνά σταλάγματα θείας έμπνευσης να επιστεγάσουν τη δημιουργία. Τώρα λοιπον, και μετά το λαμογίστικο έντιτ, μπορώ να εκθειάσω εκ του ασφαλούς και άφοβα αυτό το έργο τέχνης, αυτή την ενδοσκοπική οδύσσεια, το μέγα πόνημα του μέγα @cos_dr. Ένα πρώτο μέρος καθηλωτικό, επιβλητικό, επίμονο. Και ένα δεύτερο βίαιο, κοσμογονικό, λυτρωτικό. Έτσι γράφουν οι σοσιαλιστές!
    1 βαθμός
  10. Σαφέστατα υπάρχει ένα μουσικό gap. Ο ένας είναι... παλαιοπάνκς , ο άλλος ατμοσφαιρικός. Όμως παρά την αντίφαση υπάρχει μια αισθητική ταύτιση- ο καθένας από τη σκοπιά του. Το merge θα μπορούσε να έχει ένα μουσικό ενδιαφέρον, βεβαίως... βεβαίως. Αλλά επίσης έχω την αίσθηση ότι εσύ κάτι ξέρεις...
    1 βαθμός
  11. Απο τα καλύτερα σου Απόστολε... και η ενορχήστρωση σπουδαία!!!
    1 βαθμός
  12. Τι κομματάρα είναι αυτή;;;; Πόσο τέλεια ξεφεύγει στο τέλος!!!!!!;;;;
    1 βαθμός
  13. 1 βαθμός
  14. Χαίρετε. Θα ανεβάσω σε τούτο νήμα διάφορες παραλλαγές ενός τραγουδιού που ξεκίνησα να γράφω τον Μαίο του 21. Η πρώτη εκδοχή είναι η παρακάτω κι αποτελείται μόνο από φωνή και γούρλιτζερ. Σε μυστικό κουτί πάνω στο ράφι θα κρύψω θυμό και αγωνίες λόγια που με κρατούν και με τρομάζουν φαντάσματα που στέκουν στις γωνίες Ανηλεής, ακλόνητος και νέος με χάρη, με τρόπους, με αξίες τους άλλους θα αντικρίζω τους άλλους θα κοιτώ πίσω από ωραίες πανοπλίες και πρώτος στο βουνό με θάρρη στον Θεό και δεν ανέχομαι τις μαλακίες Χρήματα, ακίνητα δικά μου κι ανάσες σε υστερικές πορείες τρίμματα από χαρτί στην άμμο τα παιδικά μου χρόνια η άγρια χαρά που έχασα στις πολυκατοικίες και πρώτος στο βουνό με θάρρη στον Θεό τρέξτε πόδια χτύπα δυνατά καρδιά μου κάποιος με κυνηγά μα ρίχνω μια ματιά και βλέπω πάντα μόνο τη σκιά μου Το δεύτερο είναι μεγαλύτερο και περιέχει κι άλλα όργανα. Οι στίχοι δεν είναι τελειωμένοι.
    0 βαθμοί
  15. Στη δημιουργία του συγκεκριμένου τραγουδιού με ώθησε η εμπειρία από την επίσκεψή μου πριν από λίγες ημέρες σε μια Δομή Αστέγων στη Θεσσαλονίκη, όπως επίσης και η εικόνα ενός ηλικιωμένου άνδρα, ο οποίος ήταν τυλιγμένος με μια κουβέρτα και ξάπλωνε σε ένα παγκάκι στη Τσιμισκή.
    0 βαθμοί
  16. Update 2.0: Μια βραδινή επεξεργασία για ηπιότερη απόδοση των μπάσων για μεγαλύτερη εξισορρόπηση της μιξης και μια επεξεργασία του δεύτερου μέρους για καθαρότερο αποτέλεσμα. EDIT: Αναθεώρησα το δεύτερο μέρος με μερικά επαναληπτικά μέτρα στην κιθάρα για καλύτερο music articulation που νομίζω το διορθώνει αισθητά. Ε? χαχαχχαχα Μετά από πολύμηνη απουσία του από το music section του noiz, σήμερα ανεβάζει ένα νέο κομμάτι του Ο ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟΣ, Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΘΕΣΑΪΖΕΡΣ, ο ΣΟΓΚΟΥΝ ΤΩΝ VSTs, o AΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΟΣ, ΑΜΦΙΤΑΛΑΝΤΕΥΟΜΕΝΟΣ μεταξύ ΔΥΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ και ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ, ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ, Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΛΑΜΨΗ Ο cos_dr λοιπόν, ΕΓΩ, είχα καιρό να παίξω με τα μουσικά μου μπλιμπλίκια και ζήλεψα και λέω εχθές άντε να κάτσω να παίξω λίγο τίποτις εκεί και συνήθως όποτε το κάνω βγαίνει και ένα κομματάκι, έστω και πλακατζίδικο. Το συμμάζεψα λίγο στο τέλος και το βάζω για την παρέα, την παρέα μας εδώ στο ΝΟΙΖ τη μουσική μας παρέα. Το κομμάτι βασίστηκε σε κάτι άλλο που είχα γράψει για να τρολάρω στο θέμα των 432hz και επειδή άνοιξα το sonar που είχε πιάσει αράχνες μου σήκωσε αυτό, το ακούω και λέω άντε να παίξω πάνω στη φωνή μου και την αρμονία και έτσι για να το διασκεδάσω λίγες ωρίτσες μεταξύ jam και γραψίματος. Πάρτε το, νομίζω είναι και ηχητικά εντάξει, έριξα μια επιμέλεια τελευταία σήμερα. Απολαύστε με χαλαρά όπως χαλαρά και εγώ έπαιξα να διασκεδάσω!!!! Χρησιμοποιήθηκε το Korg Triton Le μου για τους synth ηχους το Guitar Rig στην κιθάρα και τα drums είναι από Abbey Road studio drummer Kontakt Library ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!! ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ και ας ελπίζουμε πως δεν θα δούμε μανιτάρια στον ουρανό στ΄ αλήθεια και όλα αυτά που ζούμε τελευταία θα έχουν happy ending!!! ΣΑΣ ΑΓΑΠΩ ΟΛΟΥΣ!!!! ΣΑΣ ΦΙΛΩ!!!!!!!! Εγώ ο φίλος σας, ο cos_dr!!! Enjoy!!!!! χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα ΖΗΤΩ Η ΜΟΥΣΙΚΗ, ΖΗΤΩ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ!!! ΖΗΤΩ ΤΟ ΝΟΙΖ!!!!!!! ΖΗΤΩ Ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ!!!! ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!!!! ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ ΡΕΕΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0 βαθμοί
  17. Τουλάχιστον 150.000Eu.... Ένα λάπτοπ 8ετίας, μια κάρτα ήχου 12ετίας, ακουστικά των ~30Eu και ένα μικρόφωνο Philips με μπαταρία αγορασμένο τέλη '80s από το σούπερμαρκετ Μασούτης. Αυτά από hardware! Από software, το Reaper για πρόγραμμα εγγραφής, το guitar rig 5 για χροιές της κιθάρας και του μπάσου και το ezDrummer 2 για ήχους τυμπάνων και φυσικά κάποια free vst's.. comp's e.t.c. Από όργανα μια fender Strat κιθάρα και ένα πάμφθηνο αρχαίο μπάσο. Τάκη καλός ο εξοπλισμός αλλά δεν φτάνει..., χρειάζεται όρεξη, μεράκι και αγάπη γι αυτό που κάνεις!
    0 βαθμοί
  18. Καυτό Νερό (Verse1) Δείξε κι απόψε το όνειρο που θέλω να σκοτώσω πριν το πρωί ξανά με βρει τα χείλη θα πληγώσω. Μάνα που νιώθεις τα πολλά χρησμό θε να μου δώσεις. Πες μου για άστρα μακρινά που μέσα σου θα νοιώσεις. Τώρα τα μάτια άνοιξαν τον ίσκιο σου κοιτάζουν. Τι θέλουν εμένα οι σκιές τα μάτια μου πειράζουν. Το δέρμα τσακίζει στον σταυρό, εκεί που τα μάτια ενώνουν. Σάπιος προφήτης έγνεψε οι μέρες μου τελειώνουν. (Chorus) Μια σταλιά νερό τα χέρια μου να πλύνω. Καυτό νερό να πνίγει τον λαιμό. Αφού μηδέν κατάφερα να γίνω, κρατάν τα "δεν" με βία τον βυθό. (Verse2) Ο χρόνος μου τελείωσε καιρός να σου θυμίσω, ότι χρυσό μου δάνεισες διπλό να στο γυρίσω. Γυμνός να φύγω στ' άλογο όπως γυμνός σε βρήκα. Η μέρα γυρίζει μοναχή, θα μείνει για πάντα νύχτα (Chorus) Μια σταλιά νερό τα χέρια μου να πλύνω. Καυτό νερό να πνίγει τον λαιμό. Αφού μηδέν κατάφερα να γίνω, κρατάν τα "δεν" με βία τον βυθό
    0 βαθμοί
  19. Αλεξη σε ευχαριστω πολυ για τον χρονο σου και τις απαντησεις σου. Με μπερδεψε το cubase οταν εκανα το export, γιατι ηταν σε αυτες τις ρυθμισεις που αναφερω πιο πανω , χωρις να θυμαμαι αν τις ειχα βαλει εγω. Η ακρη βρεθηκε τελικα, αλλα μου εβαλες παλι δυσκολα Που ειναι αυτο το master bus οεεοοο; fusiongrt@ τον συνταγματαρχη τον σκοτωσα με συνοπτικες διαδικασιες γιατι τα πραγματα σοβαρευουν. Καιρος ηταν.
    0 βαθμοί
  20. χα χα χα. Αυτόν τον συμβιβασμό τον κάνω. Σάμυ διαβάζεις; Ετοίμασε την νεα πανκια σου.
    0 βαθμοί
  21. Και εγώ μπορώ να συμμετάσχω, να κάνω τον τενόρο. Να κάνουμε μια τριφωνία και εγώ θα κάνω τον ΠΑΒΑΡΟΤΙ.
    0 βαθμοί
  22. Εκτός θέματος, αλλά .... "Χάρης Ο"? Που πήγε ο συνταγματάρχης?
    0 βαθμοί
  23. Μήπως είσαι τίποτα ανεμβολίαστος άνω των 60 και σΕ μπλόκαρε το ΑΦΜ ο Πιτσιλής ο Γιώργος;
    0 βαθμοί
  24. Και το δέντρο χρειάζεται, και το δάσος. Δε χρειάζεται να διαλέξεις ή το ένα ή το άλλο. Χρειάζεται μια ισορροπία. Εξ άλλου, η μείξη γίνεται αφού τελειώσει η σύνθεση, κατά κύριο λόγο, εκτός αν μιλάμε για sound design. Eίναι ένα εργαλείο για να γίνει αναδειχθεί η σύνθεση, και όχι το αντίθετο. Απλά μιλάμε για ένα κυρίως τεχνικό κομμάτι που ένας συνθέτης μπορεί να πει κάλλιστα ότι, παιδιά εγώ θέλω να γράφω και να παίζω μουσική, όχι να παίζω με μπλιμπλίκια κουμπάκια κτλ... Απόλυτα κατανοητό. Στον επαγγελματικό τομέα, άλλος κάνει τη σύνθεση, άλλος το programming, άλλος την ενορχήστρωση, άλλος μείξη και άλλος mastering. Λογικό είναι κάπου να χαθεί η μπάλα όταν όλα πέφτουν όλα σε έναν. Παρ'όλα αυτά, εγώ σαν άτομο είμαι αυθόρμητα ειλικρινής όσο δε πάει, οπότε αν ακούσω κάτι να μη μου αρέσει, οφείλω να το πω, είτε έχει να κάνει με σύνθεση, είτε με προφορά, είτε με μείξη. Ταυτόχρονα θα προσπαθήσω να βοηθήσω και όσο μπορώ.
    0 βαθμοί
  25. Τώρα θά'λεγα τι ακούω......φωνές, ακούω φωνές!
    0 βαθμοί
  26. Κανονικά εσύ έπρεπε να του κρατάς μούτρα για όσα είπε για τον Henderson....
    0 βαθμοί
  27. Μιας και δε μπορώ να σου απαντήσω στο section των αξιολογήσεων, θα σχολιάσω εδώ την απάντηση σου. "Για την ώρα που αφιέρωσα, ουσιαστικά ένα βραδάκι, μην περιμένεις και θαύματα". Τάδε έφη cos_dr. ..ένα βραδάκι...ένα βραδάκι...ένα βραδάκι....ένα βραδάκι..ένα βραδάκι.. Έτσι αντηχεί στο κεφάλι μου και δαγκώνω το γραφείο μου από ζήλια
    0 βαθμοί
  28. Δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο. Μάλλον είστε ευαίσθητοι εσείς οι βόρειοι. Άσε που κάνετε και γιάφκες μεταξύ σας κι εμείς αλλού τυρβάζουμε...
    0 βαθμοί
  29. Δεν ξέρω εάν είναι ατμοσφαιρικός ή τούρμπο ο atreu... ξέρω όμως σίγουρα ότι δεν είναι πανκς ο Samy...Μόνο που έπινε Heineken στην έξοδο μας λέει πολλά...
    0 βαθμοί
  30. όχι εδώ. Εδώ ήρθα το 2014 μετά από 4 χρόνια ασκητικής ζωής και μετάνοιας. Με τον Γιάννη εγώ? ζαμαι λίγο τα ζώδια δεν ταιριάζουν
    0 βαθμοί
  31. Βάζω να το ακούσω (το δεύτερο). Περνάει η σύζυγος... - Τι είναι αυτό; - Ο atreu, από το noiz. - Λίγο αργό, αλλά ωραίο. Τέλος, mission accomplished ΥΓ: Ετοιμάσου για μεταγραφή. Δεν είσαι για τους Paragas, είσαι Paragas
    0 βαθμοί
  32. εσύ πρέπει να μάθεις. Δεν έμαθες. Κόβεσαι Πίσω στους a priori και μετά εδώ πάλι για επανεξέταση
    0 βαθμοί
  33. Πότε τον είδες τελευταία φορά...;
    0 βαθμοί
  34. εντάξει είπαμε να βάλουμε λίγο φολκλορ... Πάντως σαν αυτό δεν έχει
    0 βαθμοί
  35. εμ γι' αυτό το παρέθεσα. Πάνω σε αυτό, μου έκανε τεράστια εντύπωση όταν άκουσα το παρακάτω που παίζει σε ακουστική κιθάρα και είπα "οκ.... τι νόημα έχει να ψάχνει κανείς τον ήχο του και τον εξοπλισμό του. εδώ μιλάμε για ψυχή..."
    0 βαθμοί
  36. Σε ευχαριστώ πολύ Πάνο!
    0 βαθμοί
  37. λεφτά σε στούντιο δενδίνω. Προτιμώ να σκοτώσω τη γυναίκα μου. θα τα μάθω μια μέρα κι εγώ. Είμαι σίγουρος. και το τραγούδι δεν έχει τελειώσει, έχει αρκετά λαθη. θα ανεβάσω όταν θα είναι έτοιμο το τελευταίο.
    0 βαθμοί
  38. ενδιαφέρον. Ό,τι είπαν οι προηγούμενοι. Η κιθάρα δεν στέκει καλά και το μπάσο/κρουστό είναι πολύ prominent.
    0 βαθμοί
  39. Στον @Alex Raptakis ηταν...
    0 βαθμοί
  40. Πρώτη φορά σε ακούω έτσι και μ'άρεσε και όχι... μετά από όσα έχω ακούσει από σένα δεν σε αναγνώρισα εδώ! Σου πάει πάντως αυτό το στυλ! Γαμώτο, 2η φορά την παθαίνω.... Την μία είπα πλήκτρα τις κιθάρες στον Pal εάν θυμάμαι καλά και τώρα κιθάρες τα πλήκτρα...
    0 βαθμοί
  41. Εγώ τραγουδάω Φώτη :) Δεν ακούγεται ότι είμαι εγώ; Αν είναι έτσι να σώσω τα presets :) οι κιθάρες είναι κοντακτ native instruments. Σε ευχαριστώ πολύ! Ευχαριστώ πολύ mpamps!
    0 βαθμοί
  42. Βγάλε τελείως την σόλο κιθάρα, μόνο κακό κάνει στο κομμάτι.. αντί γι'αυτήν μπορείς να ανεβάσεις τα πλήκτρα με το σφύριγμα αλλάζοντας φυσικά τον ήχο τους.. το el condor pasa είναι passe πια.. Τα τύμπανα και το μπάσο σε όλο το κομμάτι (εκτός τις απότομες παύσεις τους) παίζουν το ίδιο, οπότε καταντούν βαρετά και συμπαρασύρουν το άσμα, αποζητούν όμως κι ένα εκουαλάιζερ να κόψει τις χαμηλές συχνότητες τους.., επίσης χαμήλωσε τα. Βγάλε τις διφωνίες στην φωνή και πρόσθεσε βάθος και κομπρέσορα. Δεν θα μιλήσω για στίχους και μελωδία γιατί δεν είναι το είδος που ακούω, οπότε δεν θα είμαι αντικειμενικός... Εν κατακλείδι..., διέκρινα μια αισθαντικότητα-ευαισθησία στο τραγούδι γι αυτό και στα γράφω όλα αυτά. Φιλικά..
    0 βαθμοί
  43. Τετάρτη Δημοτικού πηγαίνοντας στο σχολείο, μου έδωσε ενα συμμαθητης να ακουσω απο το walkman του, το The Unforgiven. Μεγάλη ζημιά
    0 βαθμοί
  44. ε ναι, το διασκέδασα, θα μπορούσε να ήταν και καλύτερο σε αυτό το σημείο αλλά δεν είχα όρεξη για πολλή επιμέλεια, θέλει δουλειά για να γίνει πιο σωστό μουσικά. Thank you !!!! Υπερβολές. Είμαι ο καλύτερος αλλά μπορούσα και καλύτερα αλλά βαριέμαι για καλύτερα. Ευχαριστώ πάντως φίλε μου, αφού σε διασκέδασα χχαχαχαχαχα Ε, άψογο νομίζω δεν είναι αλλά τέσπα. Ο γκιώνης ήταν από το πρώτο ποστ, όχι το δικό σου, αλλά άμα βγάλει λεφτά θα σου δώσω σε ρούβλια Ε ναι σίγουρα, ακόμα και υποσυνείδητα στα κομμάτια μας περνάει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το mood. Την κραυγή π.χ. για να την πετύχω, άνοιξα εκείνη την στιγμή τον λογαριασμό της ΔΕΗ για να την πετύχω. Η δεύτερη κραυγή είναι αγανακτησιακής φύσεως. Ο εκνευρισμός διαδέχεται την αγανάκτηση, Φίλοι μου, το παν είναι να το διασκεδάζουμε και ευτυχώς που υπάρχει η παρέα μας για να μου δίνει προσωπικά το κίνητρο να παίζω με τα synthia αραιά και που, γιατί με εμπνέετε!!!!!
    0 βαθμοί
  45. Ένα κομματάκι μου..
    0 βαθμοί
  46. Μου άρεσαν αυτές οι 5-6 νότες της αρχικής μελωδίας της κιθάρας και είπα να φτιάξω ένα κομματάκι πάνω σ'αυτές. Κάθισα λοιπόν και έβαλα κάποια ακορντάκια πάνω της, έγραψα ένα δεύτερο μέρος, μια γέφυρα και το έκλεισα. Με παίδεψε λίγο η αρμονία, G# & F# μέσα στην Cmaj κλίμακα, αλλά αυτές τις νότες είχε η μελωδία μου και δεν ήθελα να τις αλλάξω. Γιατί Cmaj...; Μάλλον μου αρέσουν τα "δύσκολα" και η C lydian aug... Τώρα τι βγήκε; εσείς θα μου πείτε.... Υ.Γ. Κάποια σημεία του μπάσου θα αλλαχθούν κάποια στιγμή, γιατί σ'αυτά παίζω πολλά...
    0 βαθμοί
  47. Γενικά, τα εφέ τα βάζουμε συγκρίνοντας πάντα με το υπόλοιπο mix, εκτός αν μιλάμε για a capella φυσικά. Εννοείται ότι έχει να κάνει και ύφος και είδος του κομματιού, και φυσικά την προσωπική προτίμηση, καθώς δεν υπάρχουν "πρέπει". Υπάρχουν όμως κάποιοι περπατημένοι δρόμοι που φαίνεται να οδηγούν σε κάτι το γνώριμο, σύμφωνα με τα ακούσματά μας πάντα. Χάρης_fx.mp3 Τι έχω κάνει: Τι είναι όλα αυτά, από πάνω μέχρι κάτω: 1) Frequency (1): Πρώτο πέρασμα EQ. Με το 1 κόβω τις συχνότητες που αργότερα θα μπλεχτούν με τα υπόλοιπα όργανα, οπότε πρέπει να κάνεις πάντα χώρο για να μη λασπώσει η μείξη. Το 8 είναι ένα cut γιατί υπήρχε κάποιος θόρυβος που δε μου άρεσε, με το 4 να δίνει λίγο αυτό που μείωσε το 8. Το ίδιο ισχύει και για το 3. Τα υπόλοιπα είναι και λίγο προσωπική προτίμηση. Κατά πάσα πιθανότητα σε ένα full mix θα άλλαζαν αρκετά. To 7 είναι ένα δυναμικό EQ που το χρησιμοποίησα σαν έξτρα DeEsser. 2) DeEsser: Βγάζει τα πολλά SSS, όπως παράδειγμα τη φράση "μέΣα Σε δρόμουΣ..." γιατί τα Σ τείνουν να κάθονται και να ανεβάζουν συγκεκριμένες συχρότητες. 3) Frequency (2): Μια επιπλέον απόπυρα να μειώσω κάποιους θορύβους που χτύπαγαν 4-5) Compressor: Χρησιμοποιούμε για να μειώσουμε τις δυναμικές έτσι ώστε να ακούγονται όλα πάνω κάτω στην ίδια ένταση, κάτι που το θέλουμε στη φωνή, μιας και κατά την ερμηνεία, κάποιες λέξεις θα είναι πιο χαμηλά. Γι αυτό χρησιμοποιούμε κομπέσορα, έτσι ώστε να μπορούν να ακούγονται όλα το ίδιο, ειδικά σε ένα full mix. Ο vintage είναι ένας λίγο πιο ζεστός ας πούμε. Τον έχω σε πιο ήπια λειτουργία, αλλά ο καθένας κάνει ότι θέλει. Το αποτέλεσμα της κυματομορφής, πρίν (πάνω) και μετά (κάτω): 6) Gate: Έχω ένα gate το οποίο εν τέλει δεν κάνει και πολλά γιατί έκοψα χειροκίνητα το audio track. Κανονικά το θες για να σου κλείνει αυτόματα κάποιους ανεπιθύμητους θορύβους. Πάμε τώρα στα εφέ. Θα παρατήρησες ότι τα χω βάλει σαν Sends αντί για inserts, γιατί ήθελα παραπάνω έλεγχο σε κάθε εφέ ξεχωριστά. Τα send πρέπει να ειναι 100% wet, και ελέγχεις την ένταση μέσω του μείκτη στο send view (2η εικόνα πάνω πάνω. Αν τα βάλεις σαν insert, ρυθμίζεις την ένταση dry/wet. 1) PingPongDelay: Ένα απλό επαναληπτικό εφέ που γυρνάει δεξιά-αριστερά για βάθος. Εδώ να σημειώσω ότι, επειδή λειτουργεί με tempo, έχω κόψει το track και το χω τοποθετήσει σωστά πάνω σε grid 126bpm. To send μου επιτρέπει να κάνω επιπλέον επεξεργασία χωρίς να επιρρεάσω το αρχικό track. Οπότε εδώ έχω βάλει EQ. Και έχω κάνει ένα sidechain με κομπρέσορα ο οποίος παίρνει σήμα από το audio track, έτσι ώστε όταν "τραγουδάει" ο Χάρης, το εφέ "πέφτει" και ανεβαίνει όταν σταματάει να τραγουδάει, για να μη δημιουργείται χάος. Είναι λίγο πιο προχωριμένο αυτό βέβαια. (Πατάς το γρανάζι δίπλα από το πορτοκαλί και κάνεις add το audio track). 2) Roomworks: Tέλος έχω βάλει ένα απλό reverb, πειραγμένο preset. Η πιθανότητα να άλλαζαν ΟΛΑ αυτά μέσα στο mix είναι υπερβολικά μεγάλη, οπότε πρέπει να παίξεις μόνος ανάλογα τις συνθήκες.
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου