Προς το περιεχόμενο

Κατασκευή εβένινου Neck through πράξη 1η


fidelis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

@ HellFire

Λίγο υπομονή ακόμα για τα ηχητικά αποσπάσματα.

Τον φάγαμε τον γάιδαρο μην κολλήσουμε στην ουρά  ;D

 

@ metalmike

Ελπίζω να να αντέξω  ;D

 

@ kkmspm

Όπως είπα και στον φίλτατο Hellfire λίγο υπομονή ακόμα για τον ήχο. Το προηγούμενο Σ/Κ διόρθωσα ένα δυο τάστα που.. «ταστάριζαν» και τώρα είμαι στη φάση προετοιμασίας για το φινιρισμά. Με άλλα λόγια του γυαλόχαρτου το κάγκελο  ;D

 

@krknow

Ευχαριστώ, αλλά για να είμαι απολύτως ειλικρινής η φωτογράφιση σε κάθε βήμα της κατασκευής ήταν και μια πολύ καλή δικαιολογία για διάλειμμα :)

 

@geodimitri

Να ΄σαι σίγουρος θα την λιώσω !!!!

 

@argytar

Ευχαριστώ για τα κομπλιμέντα. Την κιθάρα την αποσυναρμολόγησα και ξεκίνησα την προπαρασκευή όπως παραθέτω παρακάτω με φωτογραφικό υλικό.

 

Μετά από μερικές μέρες ινστρουμένταλ ξεκαυ**ματος και μικρό-διορθώσεις στα τάστα κατάφερα να έχω ένα όργανο που παίζει όπως ακριβώς ήθελα. Με βαριά καρδιά πήρα τα κατσαβίδια και για μια ακόμα φορά άρχισα την αποσυναρμολόγηση.

 

01. Ξαπλώνω την γυμνή κιθάρα πάνω σε μια χοντρή πετσέτα και ετοιμάζομαι να αρχίσω το πρώτο εκ πολλών χεριών τριψίματος που θα ακολουθήσουν.

DSC01371_zpsb0aa81b8.jpg

 

02. Μια αντιπαράθεση του φρεσκοτριμμένου δεξιού φτερού με το άτριφτο αριστερό. Μιλάμε είχε πιάσει πουρί η επιφάνεια του ξύλου. Σημειώνω πως χρησιμοποίησα 60άρι γυαλόχαρτο.

DSC01372_zps1d211c5d.jpg

 

03. Όλο το πίσω μέρος μετά το 60άρι

DSC01374_zpsa82160f7.jpg

 

04. Αφού τελείωσα με το πρώτο χέρι τριψίματος, σειρά είχε το γέμισμα των πόρων. Αν και να είμαι ειλικρινής η ελιά δεν χρειαζόταν η Κορίνα στα πλάγια το ρούφηξε τον ξυλό-στοκο. Χρησιμοποιώ ξυλό-στοκο «ανοιχτή καρυδιά» γιατί το χρώμα είναι πολύ κοντά σε αυτό της Κορίνας, δεν ήθελα να ξεχωρίζουν οι πόροι όπως είθισται να γίνετε στα νερά του σφενδάμου.

DSC01376_zpsa4bae57f.jpg

 

05. Βάζω δυο κουταλίες του γλυκού σε ένα ταπεράκι (τσελεμεντές γίναμε)

DSC01377_zpsf0b679df.jpg

 

06. Και το διαλύω με μια ελάχιστη ποσότητα χλιαρού νερού (νερό βρύσης) για να γίνει πιο ρευστό και να μπορέσει να μπει εύκολότερα βαθιά στους πόρους.

DSC01378_zps87c9113c.jpg

 

07.

DSC01379_zpsee19bae1.jpg

 

08. Ρίχνω μια ποσότητα πάνω στο καπάκι

DSC01380_zps194555fd.jpg

 

09. Και αρχίζω να το σπρώχνω μέσα στους πόρους χρησιμοποιώντας μια αυτοσχέδια πλαστική σπάτουλα.

DSC01381_zps53245d6d.jpg

 

10. Φυσικά το παραέκανα (κάτι παθαίνω με το φίλλερς  ;D) και κατέληξα να φτιάξω ένα βουνό πάνω από το καπάκι το οποίο αποδείχθηκε εντελώς άχρηστο και αντιπαραγωγικό μιας και χρειάστηκε να τρίψω όλο. Μικρό το κακό λίγο παραπάνω πόνο στα χέρια  :P

 

DSC01382_zps8c61d0a8.jpg

 

11. Και φυσικά αφού το παραέκανα στην μπροστινή όψη είπα να το παρακάνω και στην πίσω, έτσι για το καλό ρε παιδί μου  ;D

DSC01383_zps538d91a8.jpg

 

12. Όπως προείπα ήταν τελείως αντιπαραγωγικό, τζάμπα μου βγήκε το λάδι. Η ελιά αποδείχθηκε πως δεν χρειαζόταν φίλλερ, τουλάχιστον δούλεψε πολύ αποτελεσματικά στα πλάγια στην Κορίνα. Ευτυχώς τα υπέροχα νερά της ελιάς δεν άλλαξαν από τον στόκο, αφού το ξύλο δεν «τράβηξε» καθόλου.

DSC01384_zps61dc0c04.jpg

 

Μου βγήκε ο πάτος στο τρίψιμο (υπ' όψιν δεν έχω καν ηλεκτρικό τριβείο).

 

Μέσα στην εβδομάδα που μας πέρασε έτριψα όλη την κιθάρα με 100άρι γυαλόχαρτο και θεωρώ πως η διαδικασία δεν έχει κάτι για να το απαθανατίσω φωτογραφικά.

 

Σήμερα τελείωσα το τρίψιμο με 220άρι αύριο με 300άρι και 400άρι.

 

Το πιο πιθανό πάλι να μην τραβήξω φώτο. Απλά τρίβω την κιθάρα με ένα τάκο και ένα κύλινδρο (στα δύσκολα σημεία).

 

Νάθινγκ του σι χιαρ πιπλ, μουβ αλόνγκ.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 184
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

01. Τελικά χρειάστηκε να γεμίσω ξανά τους πόρους της Κορίνας γιατί υπήρχαν αρκετά σημεία που τους «ένιωθα» με την αφή.

DSC01386_zps1e5b7348.jpg

 

02. Φυσικά συνέχισα το τρίψιμο με 320άρι.

DSC01387_zps14956471.jpg

 

03.

DSC01388_zps19bd89ee.jpg

 

04. Απαλό σαν δέρμα μωρού :)

DSC01389_zpsddffce9f.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετά το τρίψιμο με 400άρι γυαλόχαρτο ήρθε η στιγμή να προχωρήσω στο επόμενο βήμα που αφορά το φινίρισμα. Λόγω έλλειψης εξειδικευμένου χώρου και εξοπλισμού το ψέκασμα με πόλυ ή νίτρο είχε βγει από πολύ νωρίς από την λίστα των επιλογών μου. Ουσιαστικά βρέθηκα στο δίλημμα french polish ή tru-oil. Δεδομένου ότι το french δεν παρέχει προστασία από το οινόπνευμα* με οδήγησε στο συμπέρασμα πως το tru-oil είναι μονόδρομος για την περίπτωσή μου.

 

*Το οινόπνευμα είναι διαλύτης του σελάκ και γω τουλάχιστον τα ψιλοτσούζω στις πρόβες, μην έχουμε δράματα από χυμένα ξίδια.

 

Οπότε σήμερα το πρωί ξεκίνησα να περάσω το πρώτο χέρι λαδιού, πριν όμως έπρεπε να μασκάρω την ταστιέρα και όλες τις κοιλότητες που ήθελα να μείνουν αφινίριστες.

 

01. Το μασκάρισμα της ταστιέρας είναι μια απλή διαδικασία αν εξαιρέσει κανείς πως πρέπει να έχω μια σχετική ακρίβεια διότι το φιλέτο της ταστιέρας είναι ξύλινο, και ως τέτοιο πρέπει και αυτό να καλυφτεί από tru-oil.

DSC01391_zps70bca87b.jpg

 

02.

DSC01392_zpsb6ab5df3.jpg

 

03.

DSC01393_zps00468036.jpg

 

04.

DSC01394_zps027d9cf4.jpg

 

05. Είμαι έτοιμος. Χρησιμοποιώ μια νέα καθαρή πετσέτα πάνω στο τραπέζι που θα δουλέψω προς αποφυγή τραυματισμών

DSC01395_zpsd07fd278.jpg

 

06. Σε ένα πλαστικό μπωλ, ρίχνω μια μικρή ποσότητα από το λάδι.

DSC01396_zps1d0ba3e0.jpg

 

07. Χρησιμοποιώντας φίλτρα καφέ αρχίζω να δουλεύω το λάδι πρώτα κυκλικά και μετά με τη φορά των νερών του ξύλου αφαιρώντας παράλληλα το περίσσιο λάδι από την επιφάνεια.

DSC01397_zpsde295327.jpg

 

08. Το λαδάκι είναι πραγματικό βάλσαμο, δίνει ένα φανταστικό αποτέλεσμα στον τονισμό των νερών του ξύλου.

DSC01398_zpsf9bcca72.jpg

 

09. Το στρώμα που δημιουργώ είναι εξαιρετικά λεπτό. Με την μικρή μου εμπειρία έχω παρατηρήσει πως η εφαρμογή του λαδιού παράγει φανταστικά αποτέλεσμα όταν εφαρμόζεται σε πολλαπλά λεπτά στρώματα. Στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλούς που διαφωνούν. Γενικά η χρήση του tru-oil είναι μπερδεμένη ιστορία, υπάρχουν άπειρες αντιφάσεις στον τρόπο που μπορείς να το εφαρμόσεις, εγώ προτείνω να δοκιμάσετε όλους τους τρόπους και να βρείτε αυτόν που δουλεύει για εσάς.

DSC01399_zpsaa19f5d3.jpg

 

10.

DSC01400_zpsf5f7afa5.jpg

 

11.

DSC01401_zps321f8f3f.jpg

 

12. Άφησα την μπροστινή πλευρά να στεγνώσει για τέσσερις ώρες δίνοντάς του αρκετό χρόνο να σκληρύνει μέχρι να γυρίσω την κιθάρα μπρούμητα και να περάσω το πρώτο χέρι στην πίσω όψη

DSC01402_zps3690b1fe.jpg

 

13. Ο εβένικος λαιμός μοιάζει να είναι έτοιμος ήδη με το πρώτο χέρι. Αριστουργηματικό αποτέλεσμα

DSC01403_zps3a481da6.jpg

 

14.

DSC01404_zps9cd5a1f1.jpg

 

Στο σύνολο προβλέπω πως θα χρειαστώ τουλάχιστον 20 χέρια, δεδομένου πως ανάμεσα σε κάθε χέρι τρίβω την επιφάνεια με ατσαλό-μαλλο #0000 αφαιρώντας περί τα 3/4 του υλικό που προσέθεσα. Αν θα καταφέρω να εφαρμόσω 3 χέρια την ημέρα, θα χρειαστώ περίπου 2 εβδομάδες για να τελειώσω και τις 2 πλευρές.

 

Θα σας κρατάω ενήμερους για την πρόοδο ή τυχόν ευτράπελα.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@alexisgt

Ευχαριστώ, το tru-oil παράγει αριστουργήματα όταν εφαρμοστεί σε μια εξαιρετικά λεία επιφάνεια.

 

Παραθέτω φωτογραφίες από το τρίτο χέρι. Ανάμεσα σε κάθε χέρι τρίβω όλες τις επιφάνειες μέχρι να ματάρει/θαμπώσει το φινίρισμα με ατσαλόμαλλο. Είναι κοπιαστική «εμπειρία» αλλά η ανταμοιβή έρχεται με το επόμενο χέρι λαδιού, δίνει όλο και πιο «καθαρή» γυαλάδα.

 

01.

DSC01405_zps750a4f5a.jpg

 

02.

DSC01407_zps40bd6649.jpg

 

03.

DSC01409_zpsbd87ce55.jpg

 

04.

DSC01410_zpsa8128455.jpg

 

05.

DSC01411_zps249739bb.jpg

 

06.

DSC01412_zpsf8b8889f.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ελιά είναι ΠΑ-ΝΕ-ΜΟ-ΡΦΗ.

Μια ερώτηση. Τα ανθρακονήματα πως "αντιδρούν" με το tru-oil;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@theoctapus

Σ υ μ φ ω ν ώ  ;D

Μέχρι στιγμής δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα με το ανθρακόνημα και το tru-oil. Αντιδρά όπως και το ξύλο δίπλα του, δεν αντιλαμβάνομαι κάποια διαφορά.

 

Έκλεισα και το 5ο χέρι στην μπροστινή όψη και είπα να ανεβάσω την πρόοδο.

 

01.

DSC01413_zps03abfd6e.jpg

 

02.

DSC01414_zpsc8bc046b.jpg

 

03.

DSC01415_zps777ef5ee.jpg

 

04.

DSC01419_zps2c967a8d.jpg

 

05.

DSC01417_zpsfd1296e0.jpg

 

06.

DSC01418_zpscf04db79.jpg

 

07.

DSC01416_zps5aaf90c2.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίκτη είσαι δυνατός!! Περιμένουμε video clip να παίζεις με την κιθάρα έτοιμη!!

 

(ΠΟΣΟ δεν μπορείς να περιμένεις όταν έχει μείνει μόνο το βάψιμο και παίρνει το άτιμο σχεδόν μήνα)

''It's dark and we're wearing sunglasses''

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και τα δικά μου συγχαρητήρια Fideli!

Βγήκε πανέμορφη. Συγχαρητήρια και για την υπομονή, καθώς ο έβενος είναι "τζεναμπέτικο" όσο και όμορφο ξύλο. Καλά τελειώματα, καλές ροκιές!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου