Προς το περιεχόμενο

Υπάρχει κάτι νέο στα synthesizers;



Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε software, ουσιαστικά νομίζω πως συρρικνώνονται τα στοιχεία των δυνατών hard οργάνων, γεγονός που φαίνεται και από τις συνεχείς εξομοιώσεις παλιών synth. Ίσως εκεί βέβαια να υπάρχει ακόμα μέλλον, αφού οι νέοι μουσικοί, που ασχολούνται και με την τεχνολογία ήχου θα βρουν μερικά "κολπάκια" ακόμα. Ελπίζω.

Ρε παιδιά, μισό λεπτάκι. ΟΚ, να δεχτώ ότι δεν έχει γίνει καμία καινοτομία εδώ και 10 χρόνια στα hardware synths (αν και εξήγησα παραπάνω ότι δεν το βλέπω έτσι). Αλλά τι είναι αυτά που λέμε για το software; Αφού πάμε να το αναλύσουμε κανονικά και αυτό το θέμα, here it goes...

 

Πείτε μου ένα soft ή hard synth δεκαετίας που να σου επιτρέπει να φτιάξεις δικά σου modules (όπως π.χ. γίνεται στο Reaktor της NI).

Πείτε μου ένα synth δεκαετίας που να μπορείς να γράψεις και να επεξεργαστείς δείγματα σε απελπιστικό βαθμό και να σου δίνει και μια απίστευτη βιβλιοθήκη ήχων (όπως το Kontakt).

Πείτε μου ένα synth δεκαετίας που να έχει οθόνη όπου μπορείς να θέσεις σε γραφικό περιβάλλον τις παραμέτρους του ήχου σαν να ρυθμίζεις ένα γραφικό eq (Waldorf Attack VST).

Πείτε μου ένα synth δεκαετίας που να μπορείς να γράφεις δικό σου κώδικα για MIDI scripts (Kontakt και πάλι).

 

Πάμπολλες καινοτομίες και πολύ πιο ουσιώδεις από τη νιοστή μέθοδο σύνθεσης! Γιατί να μην λάβουμε και τις εξελίξεις στο θέμα της ευχρηστίας ως μικρές επαναστάσεις των synths; Πότε μας ήταν τόσο εύκολο να κάνουμε τόσα πράγματα με ένα synth; Ποτέ και γι' αυτό θα έπρεπε να είμαστε υπερ-ευχαριστημένοι που υπάρχουν τα σημερινά soft synths με όλα τους τα καλούδια και όχι τα ανύπαρκτα προγράμματα των mid-'90s.

Σκεφτείτε κι αυτό το θέμα παίδες. Καλές οι μηχανές σύνθεσης αλλά από μόνες τους δεν λένε τίποτα, πρέπει να πέσει ανθρώπινο χέρι για να γίνει δουλειά και χωρίς ευχρηστία... χαίρετε κι αντίο σας! 8)

Yes it is!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 113
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ναι, ok, δεν το είχα σκεφτεί έτσι. Δεν ξέρω και πολλά από καινούρια, τώρα μαθαίνω και μάλλον δεν θα έπρεπε να μιλάω. Σε αυτό θα συμφωνήσω. Με την πρόοδο των υπολογιστών το περιβάλλον εργασίας έχει εξελιχθεί και έχει γίνει σαφώς πιο φιλικό για τον "μέσο χρήστη".

 

(Υπάρχει synth που σου επιτρέπει να σχεδιάσεις εσύ την κυματομορφή, και να κάνεις εσύ τις όποιες αλλαγές, από ένταση μέχρι συχνότητες κλπ;; Δηλαδή, να φτάνει την κατασκευή του ήχου στα "θεμέλια".)

http://sfyraki.blogspot.com/ - Tom Still Waits
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο σχεδιασμός των κυματομορφών με το χέρι δεν έδωσε τίποτα νέο στον ήχο.

Πχ, όταν σχεδιάζεις την κυματομορφή με το χέρι για ένα synth bass ή lead,

και τελικά βλέπεις πως ο ήχος είναι ίδιος με το synth bass ή lead

που είδη υπάρχουν από τα αναλογικά,

έχεις κάνει μια τρύπα στο νερό.  :-\

 

Το  ENV πολλών σταδίων, έδωσε ήχους που επαναλαμβάνονται

όπως οι ήχοι που φτιάχνονταν με επανάληψη του ENV

και προσθήκη πολλών Layers με χρονική καθυστέρηση και επανάληψη. ;)

 

Πχ, το Ensoniq EPS16+  μπορούσε μα τα 8 layers που διέθετε,

και τους 5 βημάτων επαναλαμβανόμενους φακέλους του (ENV)

να δώσει παρόμοια και πιό σοφιστικέ αποτελέσματα. :)

Το ίδιο μηχάνημα σου επέτρεπε να κάνεις "γλυπτική"

στις κυματομορφές που εισήγαγες,

να κάνεις modulation τον ένα φάκελο από τον άλλον,

και το πράγμα ξέφευγε τελείως. :o

 

Αλλά και τα πανίσχυρα soft synths που βλέπουμε σήμερα,

στηρίζονται  στον εφέκτορα. Για κάνε πως βγάζεις το εφέ  ….  ;D

 

Αν δηλαδή κάποιος μουσικός μέχρι την ηλικία των 40 ετών

έχει μαζέψει 10 -15 synthesizers και άλλες τόσες μονάδες εφε,

και δεν βαριέται να τα δουλέψει,

το αποτέλεσμα του ήχου δεν θα προσεγγίζεται κάν από τα μοντέρνα  soft synths.

 

Οι βελτιώσεις που προστέθηκαν στα soft synths

απλά δίνουν ευκολία και ταχύτητα αποτελέσματος,

και όχι κάποιον ήχο που δεν μπορούσε να παραχθεί δίχως αυτά.

 

Αν πχ στον αριθμό 1,9 προσθέτεις διαρκώς δεκαδικά ψηφία (= ευκολίες) 

ο αριθμός αυτός θα γίνει 1,99 --- 1,999999 ------- 1,99999999999999999….

Αλλά πότε δεν θα γίνει αριθμός 2 ή αριθμός  3 ή 8.

Με καταλαβαίνετε;

 

Νέος ήχος ήταν το αναλογικό συνθεσάιζερ με την αφαιρετική σύνθεση,

αργότερα με την προσθετική,

μετά ήρθε ο νέος ήχος της FM (DX7)

μετά ήρθε το sampler

και μετά το physical modeling.

 

Από τότε, τίποτα νέο δεν δημιουργήθηκε που να έδωσε νέο ήχο. :'(

Από ευκολίες, ναι!!! Από νέο ήχο όχι!!! >:(

 

Η granular σύνθεση κάτι πήγε να κάνει,

αλλά ψόφησε εν τη γεννέση της. :P

Ή ίσως αποδώσει κάτι αργότερα. :-\

 

Άλλωστε ο ήχος είναι κάτι το πεπερασμένο,

οπότε το μόνο που εκ των πραγμάτων μπορούμε α κάνουμε πλέον,

είναι να προσθέτουμε δεκαδικά ψηφία. 1,9999999999999…….

 

Όσο για το Kontakt …. ;D

Όποιος είχε ασχοληθεί με τις λειτουργίες της μηχανής του EPS16+

βλέπει το Kontakt και γελάει … 

Αλήθεια σας λέω.

 

Το Kontakt το μόνο που κάνει είναι να μπορεί να σηκώνει τεράστια δείγματα,

και να τους κάνει μια υποτυπώδη επεξεργασία.

Το EPS16+ είναι έτη φωτός μπροστά από το Kontakt …… πολλά έτη φωτός ;)

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πείτε μου ένα soft ή hard synth δεκαετίας που να σου επιτρέπει να φτιάξεις δικά σου modules

 

Φίλε μου, τα πρώτα πρώτα πρώτα  synthesizers που βγήκαν, με modules δούλευαν …

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι ακριβώς. Είναι άλλο το να παίρνω έτοιμα modules και να τα συνδυάζω και άλλο να τα φτιάχνω από το μηδέν.

 

Σε αυτό με τις κυματομορφές τι να πω; Πόσα συνθ έχουν πόσες και πόσες κυματομορφές, αλλά και μάλι κατά το 90§ δουλεύεις με τις θεμελιώδεις 4; Αν θες όμως εκεί είναι το κουτί, κάτσε φτιάξε ότι φανταστείς

 

Όσο γιαυτό με το kontakt και το EPS16+ και το ποιος γελάε,ι άστο καλύτερα. Αλήθεια σου λέω...

 

Τώρα σαν καινοτομία τι θες; Νέα μηχανή σύνθεσης ήχου; Δε θα βγει κάποια, καθώς έχουν βγει όλες οι πιθανές. Για όλα τα υπόλοιπα όμως, μη λες ότι δεν έγινε και κάτι.

 

Για τα αποτελέσματα που λες σκάστα εσύ για 10-15 συνθια ( :o ) και γράψε και  μετά άσε τον άλλον να παίζει με τα κορυφαία vst (minimonsta, atmosphere, z3ta+, zebra2) και με κόστος το 1/10, ούτε που θα τον καταλαβαίνει κανείς. Και εξάλλου ποιος σου είπε ότι τα vst δεν έχουν δουλειά να τους ρίξεις; Μην σου πω ότι επειδή ακριβώς τους καρφώθηκε η στάμπα του εύκολου, δεν τους δίνεται η απαραίτητη προσοχή και θεωρούνται έτσι από πολλούς παιχνίδια. Έλα μου ντε όμως, που υπάρχουν άτομα, που με το που τα πιάσουν στα χέρια τους, καταρρίπτουν πολλούς μύθους! Έμπα στο kvr πχ και δες την κόντρα zebra2 vs virus και θα με θυμηθείς  ;)

Εξάλλου αν όντως ακόμη και τώρα δεν φτάνανε πολλά hardware, δε θα τα χρησιμοποιούσαν πόσοι επαγγελματίες, βάζοντας κάτω ευκολίες, κόστος και τελικό αποτέλεσμα!!!

 

 

Απλά κλείνοντας να πω ότι όπως και να το κάνουμε οι μεγάλες καινοτομίες γίνονται πλέον σε επίπεδο soft και ευκολίες-απόδοσης. Εξάλλου αν η yamaha έβγαζε κάτι σαν το fm8 αντί του dx7, σκέψου πόσο διαφορετική θα ήταν η άποψη του κόσμου για την δυσκολία της fm συνθέσεως!  ;)  Αυτό πλέον περνά και στα workstation έχοντας ως άμεσο στόχο πέραν της όποιας δύναμης, αυτή να είναι και ευκόλως διαθέσιμη στο χρήστη.

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

...

Τώρα σαν καινοτομία τι θες; Νέα μηχανή σύνθεσης ήχου;

...

 

Επαναλαμβάνω το ερώτημα "ακαδημαϊκά".  Τι θα ήταν αυτό που σε κάποιον που έχει εμπειρία από τις υπάρχουσες μηχανές θα φαινόταν "νέο" ή καινοτόμο?

 

 

...

Δε θα βγει κάποια, καθώς έχουν βγει όλες οι πιθανές.

...

Αυτό είναι σίγουρο?  :)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξερώ γω μωρέ; Αφαιρετική, προσθετική, sample based, fm, rm, granular, modular. Έχει μείνει και καμιά άλλη λέξη; ;D

 

Νέο και καινοτόμο είναι όλη η επανάσταση που έγινε με τη φιλικότητα των μηχανών αυτών προς τον χρήστη. Αλλιώς οδηγείται μια φεράρι και αλλιώς το viper. Και τα 2 τις ίδιες προδιαγραφές έχουν, αλλά η 1η είναι πολύ πιο φιλική προς τον οδηγό σε σχέση με το αμερικάνικο φέρετρο! Πλέον ακόμη και από τα πιο απλά συνθια, μπορεί ο οποιοσδήποτε σχεδόν χρήστης να βγάλει τρομερούς ήχους στο πατ κιουτ.

 

Εξάλλου επανάσταση δεν είναι μόνο οι ταλαντωτές και η μέθοδος σύνθεσης. Πχ τα υπόλοιπα περιφερειακά στα συνθια, δεν έχουν και πολύ σχέση με όσα υπήρχαν στο παρελθόν.

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Τώρα σαν καινοτομία τι θες; Νέα μηχανή σύνθεσης ήχου; Δε θα βγει κάποια, καθώς έχουν βγει όλες οι πιθανές. Για όλα τα υπόλοιπα όμως, μη λες ότι δεν έγινε και κάτι.

 

 

 

Ε αυτό λέμε βρε boukaw7.  Οτι νέοι ήχοι δεν υπάρχουν.

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου