Προς το περιεχόμενο

Περί κριτικής


menelaos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Eίχα κ εγω στο μυαλό μου μια συζήτηση με παρόμοιο τίτλο,οποτε θα διατυπωσω συνοπτικα μερη της εδω κ ελπίζω να μην ειμαι οφτόπικ.

 

Πραγματι τα κομμάτια που απολαμβάνουν εκθειαστικές κριτικές κ κανουν μπαμ (χωρις πολλές πολλές φιλοσοφίες κ ιδεολογίες) οτι δεν ειναι για δημοσιοποιήση ειναι μια "διαστρεβλωμένη" εικόνα της κοινής λογικής.Για να μην παρεξηγηθω εννοω για περιπτώσεις οπου όλα ειναι εκτος μέτρου,οι ηχοι ειναι απαραδεκτοι,οι παραφωνίες κανουν μπαμ κλπ.Αυτό δεν ειναι τόσο θεμα για μένα,δεν γραφω τιποτα,απλα θα ντρεπομουν να δημοσιεύσω κάτι τέτοιο .

 

Εχω να προσθεσω τα εξης στη συζητηση ( κ εδω κινδυνευω να βγω οφτοπικ):

 

Σημ.1)Μιλάω για τα κομμάτια που δεν ζητείται γνώμη για αλλαγες,απλα αν αρεσουν ή οχι.Υποστηριζω οτι ετσι παραμενω εντος θεματος γτ διαφορετικα δεν μιλαμε για κριτικη αλλα για brainstorming.

 

 

Αντιμετωπιζω ενα κλιπ σαν κατι ετοιμο προς ακρόαση,δεν το διαχωρίζω οτι ενταξει ειναι κατι παιδια απο το φορουμ ή απο τη δίπλα γειτονιά που παίζουν για τη φάση*,οποτε όλα είναι ωραία αφού ασχολούνται με τη μουσική κ δεν παίζουν πόκερ...Θέλω να πω,οτι κατεβαζω κλιπς κ απο εδω κ απο άλλα μέρη, που κατά 99% δεν προκειτα ποτέ να τα ακούσω στο ραδιόφωνο,αλλά απο αυτα επιλέγω αυτα που μου αρεσουν κ τα ακούω στο αυτοκίνητο ή παίζουν στις playlists μου μαζί με τους δίσκους που εχω αγοράσει.Ολα αυτα,αν κυκλοφορουσαν θα τα αγοραζα.

 

Δεν μιλάω για θέματα παραγωγής,αλλά για σεβασμό του δημιουργού απέναντι στον ακροατή του.Ενα κλιπ που γραφεται στο ποδι,σαν μια ιδεα για να μην ξεχαστει ΔΕΝ ειναι για δημοσίευση.Μια εισαγωγική φραση του στυλ "εχω κανει πολλά λαθη στο σόλο μου,αλλα δεν παίζω ποτε 2 φορές το ίδιο πράμα" ή "ξερω οτι οι φωνές εχουν πρόβλημα αλλά όταν βρω χρόνο θα τις ξαναγραψω" δεν με αφορουν σαν ακροατη.Γραφτο κ φερτο μου,δεν θα σου πω μπραβο για αυτο που σκοπευεις να κανεις στο μέλλον,αλλά για αυτο που εχεις κανει ηδη.Ακομη,δεν ειναι καλο να γραφω κατι μεσα σε μια ωρα κ να το δημοσιευω τη στιγμη που κανω το export.Το πιπιλαω μερες ή κ μηνες για να δω αν ειναι για εξω ή για ντουλαπι.Δεν ειπε τυχαια ο Καμί (?) οτι "συγγραφεας γινεται κανεις περισσότερο σκίζοντας παρά γραφοντας".Το αντιστροφο ειναι προχειροδουλειά απο κάθε αποψη κ ως τετοια αξιζει να αντιμετωπιστει.

 

2)Βλέποντας τα πραματα αντίστροφα:

 

Σχολιασμοί του τυπου "θα προτιμούσα στο 2:51 να μπει ενα γλυκό αρπισμα" δεν ειναι σχολιασμοί.Τα κομμάτια ειναι αυτα που παρουσιάζονται (μιλαω ακομα για τις περιπτωσεις που τα ποσταρουμε μηπως αρεσουν κ σε κανεναν αλλον εκτος απο τον εαυτο μας).Η διαδραστική σχεση δημιουργιάς-ακρόασης δεν ηταν ΠΟΤΕ συμφυής (δεν εβρισκα καταλληλη λεξη κ εβαλα μια δυσκολη για να μην καταλαβετε οτι δεν ξερω τι θελω να πω).Πολλά σημεία δεν μ αρεσουν σε κομμάτια πχ των radiohead (που ειναι οι αγαπημενοι μου),αλλα δεν εχω διανοηθεί ποτε να τους στειλω ενα mail να το αλλάξουν.H ακροαση αφορά κάτι συγκεκριμένο,οχι μια κολεκτιβα λόγιων,στην οποια συμμετεχουν ιντερνετικα σπανια αυτια κ εξειδικευμενα δαχτυλα για τη ΣΥΝ-δημιουργια μουσικής.

 

3)Δεν τρεφουμε αυταπατες.Ενα fast food ευγενικο σχολιο myspace-ικής σημειολογίας (ωραια μουσική,keep it up,keep in touch,pane pata mian antaugeia) αντιμετωπιζεται ετυμολογικα.Δεν φανταζομαστε οτι ο τυπος που το εγραψε εχει συγκλονιστει κ το εχει περασει σε walkman κ οποτε τελειωνει το κομματι,εχει μαθει ποση ωρα περιπου κανει το rewind για να φτασει στην αρχη του.

 

3β)Δεν τρεφουμε αυταπατες.Γνωριζουμε οτι ενα κλιπ που εχει παρει 30 εκθειαστικες απαντησεις,εχει υπερπολλαπλασιες νοερες αρνητικες σε ενα φορουμ με 5000 επισκεπτες ημερησιως.

 

 

_________

* για τα οποια δεν θα πω ποτε κακο λογο απο κοντα,οταν με ρωτανε προσωπικα κ δεν ειναι φιλοι μου,αλλα θα με υποπτευθουν οταν δουν οτι τελικα ολα ωραια τα βρισκω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 60
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Παιδιά, μην ξεχνάμε ότι τα κομμάτια ανεβαίνουν στο site για να ακουστούν απο

ανθρώπους που έχουν κάποια σχέση παραπάνω με το άθλημα, αλλιώς θα τα βάζαμε στους γνωστούς μας να τα ακούσουν (που _σχεδόν σίγουρα_) θα τα εκθειάσουν.

Προσωπικά όταν ανεβάζω κομμάτι δίνω βάση στις αρνητικές κριτικές, δεδομένου οτι αυτές

με κάνουν καλύτερο και 'καλύτερο' (...)

 

Δεν αναφέρομαι σε κάποιον προσωπικά,μια γενική διαπίστωση κάνω απλώς..  :)

Εν γένει συμφωνώ με τον Πετράν  ;)

feel da FUNK blast

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλά + στον blue! Όντως θεωρώ πολύ ενοχλητικό να δίνεις ένα κομμάτι και να σου λένε "άλλαξε το μετά το 1:30". Αυτό βέβαια διότι συμφωνώ απόλυτα στη λογική ότι ακούω κάτι και το θεωρώ κομμάτι, και το κρίνω με τα ίδια κριτίρια που θα έκρινε ένα cd που θα αγόραζα (και κατά τη γνώμη μου είναι και ο ΜΟΝΟΣ σοβαρός τρόπος να κρίνεις, δεν κρίνεις από την πλευρά του καλλιτέχνη "ο καημένος, προσπάθησε", αλλά από την πλευρά του κοινού "οκ προσπάθησε και το σέβομαι, αλλά ΔΕ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ" ή "ΤΑ ΣΠΑΕΙ!!!!!!!"). Γι αυτό άλλωστε και δεν έχω ανεβάσει κομμάτι μου ποτέ, και ούτε και θα το κάνω, μέχρι να φτάσει τουλάχιστον σε επίπεδο.... έτοιμο για τελική ηχογράφηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια απαντηση γενικα ειναι χρησιμη νομιζω και απο καποιον που θεωρει τον ευατο ασχετο με το ειδος η γενικα.Στην ουσια ο δημιουργος θελει να τεσταρει αυτο που εφτιαξε κυριως απο το απλο κοινο διοτι σ΄αυτο απευθηνεται.Η ελειψη απαντησης λαμβανεται κατι  αρνητικο για την δουλεια του.

Εχθρός τού κέρδους είναι ή αντοχή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνω σχεδον σε ολα εκτος απο μια μικρη ενσταση που εχω.

Το 95% των παιδιων που ειναι στο site γραφουν σε pc.

Αλλος με καλα, αλλος με μετρια και αλλος με χαλια μηχανηματα.Αυτα εχει,με αυτα πορευεται.

Ερχομαι εγω να τον κρινω εχοντας σαν γνωμωνα ολα τα παραπανω.

Τα εχω ομως υποψιν μου η θελω απλως να τον σφαξω;

Ολα τα κομματια τα λαμβανω σαν demo γιατι θεωρω αδιανοητο οτι καποιος που θελει να ασχοληθει σοβατα με το αθλημα ,θα τα εβγαζε σε αυτη την μορφη,1και 2, ΣΙΓΟΥΡΑ  δεν θα ειχε αναγκη την γνωμη μου.

Τωρα αν φοβασαι γιατι ο ηχος σου η το παιξιμο σου η κατι αλλο σε χαλαει και δεν θελεις να ...εκτεθεις ειναι αλλο ζητημα.

Σιγουρα υπαρχουν κολλητιλικια και μπορει ο οποιοδηποτε να το καταλαβει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ευκολα, απο τα ευχολογια και τα μπραβο που μοιραζουν μεταξυ τους και τα γεια σου ρε Μητσο, Κωστα κ.λ.π.

Αλλα και παλι τι αλλαζει;

Πιστευω οτι ειμαι σε ενα site με (φιλους) που απλως λεμε πολυ ευκολα και απλοχερα τις οποιες μας κριτικες,με γνωμωνα, ομως θα ηθελα να πιστευω ,την καλη διαθεση.

 

Πρώην VARTANIS 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σχολιασμοί του τυπου "θα προτιμούσα στο 2:51 να μπει ενα γλυκό αρπισμα" δεν ειναι σχολιασμοί.Τα κομμάτια ειναι αυτα που παρουσιάζονται (μιλαω ακομα για τις περιπτωσεις που τα ποσταρουμε μηπως αρεσουν κ σε κανεναν αλλον εκτος απο τον εαυτο μας).Η διαδραστική σχεση δημιουργιάς-ακρόασης δεν ηταν ΠΟΤΕ συμφυής (δεν εβρισκα καταλληλη λεξη κ εβαλα μια δυσκολη για να μην καταλαβετε οτι δεν ξερω τι θελω να πω).Πολλά σημεία δεν μ αρεσουν σε κομμάτια πχ των radiohead (που ειναι οι αγαπημενοι μου),αλλα δεν εχω διανοηθεί ποτε να τους στειλω ενα mail να το αλλάξουν.H ακροαση αφορά κάτι συγκεκριμένο,οχι μια κολεκτιβα λόγιων,στην οποια συμμετεχουν ιντερνετικα σπανια αυτια κ εξειδικευμενα δαχτυλα για τη ΣΥΝ-δημιουργια μουσικής.

 

Βρε Blue, καλά όσα γράφεις αλλά εδώ διαφωνώ. Θα βάλουμε στο ίδιο καλούπι τους Radiohead με τα παιδιά που προσπαθούν να βρουν τον δρόμο τους συνθετικά και ηχοληπτικά; Kατά τη γνώμη μου, και βέβαια είναι σχολιασμοί. Αν βρω το θάρρος να κρίνω, αν πράγματι έχω ακούσει κάτι ελλιπές σε αυτόν τον τομέα θα πω πχ. ότι είναι μονότονο, κολλάει σε μια συγχορδία, είναι αφηρημένο συνθετικά κλπ.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνω σχεδον σε ολα εκτος απο μια μικρη ενσταση που εχω.

Το 95% των παιδιων που ειναι στο site γραφουν σε pc.

Αλλος με καλα, αλλος με μετρια και αλλος με χαλια μηχανηματα.Αυτα εχει,με αυτα πορευεται.

Ερχομαι εγω να τον κρινω εχοντας σαν γνωμωνα ολα τα παραπανω.

Τα εχω ομως υποψιν μου η θελω απλως να τον σφαξω;

Ολα τα κομματια τα λαμβανω σαν demo γιατι θεωρω αδιανοητο οτι καποιος που θελει να ασχοληθει σοβατα με το αθλημα ,θα τα εβγαζε σε αυτη την μορφη,1και 2, ΣΙΓΟΥΡΑ  δεν θα ειχε αναγκη την γνωμη μου.

Τωρα αν φοβασαι γιατι ο ηχος σου η το παιξιμο σου η κατι αλλο σε χαλαει και δεν θελεις να ...εκτεθεις ειναι αλλο ζητημα.

Σιγουρα υπαρχουν κολλητιλικια και μπορει ο οποιοδηποτε να το καταλαβει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ευκολα, απο τα ευχολογια και τα μπραβο που μοιραζουν μεταξυ τους και τα γεια σου ρε Μητσο, Κωστα κ.λ.π.

Αλλα και παλι τι αλλαζει;

Πιστευω οτι ειμαι σε ενα site με (φιλους) που απλως λεμε πολυ ευκολα και απλοχερα τις οποιες μας κριτικες,με γνωμωνα, ομως θα ηθελα να πιστευω ,την καλη διαθεση.

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

Σχολιασμοί του τυπου "θα προτιμούσα στο 2:51 να μπει ενα γλυκό αρπισμα" δεν ειναι σχολιασμοί.Τα κομμάτια ειναι αυτα που παρουσιάζονται (μιλαω ακομα για τις περιπτωσεις που τα ποσταρουμε μηπως αρεσουν κ σε κανεναν αλλον εκτος απο τον εαυτο μας).Η διαδραστική σχεση δημιουργιάς-ακρόασης δεν ηταν ΠΟΤΕ συμφυής (δεν εβρισκα καταλληλη λεξη κ εβαλα μια δυσκολη για να μην καταλαβετε οτι δεν ξερω τι θελω να πω).Πολλά σημεία δεν μ αρεσουν σε κομμάτια πχ των radiohead (που ειναι οι αγαπημενοι μου),αλλα δεν εχω διανοηθεί ποτε να τους στειλω ενα mail να το αλλάξουν.H ακροαση αφορά κάτι συγκεκριμένο,οχι μια κολεκτιβα λόγιων,στην οποια συμμετεχουν ιντερνετικα σπανια αυτια κ εξειδικευμενα δαχτυλα για τη ΣΥΝ-δημιουργια μουσικής.

 

Βρε Blue, καλά όσα γράφεις αλλά εδώ διαφωνώ. Θα βάλουμε στο ίδιο καλούπι τους Radiohead με τα παιδιά που προσπαθούν να βρουν τον δρόμο τους συνθετικά και ηχοληπτικά; Kατά τη γνώμη μου, και βέβαια είναι σχολιασμοί. Αν βρω το θάρρος να κρίνω, αν πράγματι έχω ακούσει κάτι ελλιπές σε αυτόν τον τομέα θα πω πχ. ότι είναι μονότονο, κολλάει σε μια συγχορδία, είναι αφηρημένο συνθετικά κλπ.

 

 

 

 

= +2

 

Επικοδομητική κριτική, "αυστηρή", αλλά πάντα με βάση τις συνθήκες που όλοι πάνω κάτω μπορούμε να υποθέσουμε ότι γράφτηκε κάτι, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, όσο και "επαγγελματικής" ενασχόλησης με το χώρο.

Πιο πολύ εγώ στέκομαι στην ιδέα, στη μελωδία, στη βάση δηλαδή ενός κομματιού, το οποίο με επιμέρους βελτιώσεις (και επισημάνσεις από τρίτους σαν εμάς) μπορεί να απογειωθεί.

Βέβαια, αν σε επίπεδο παραγωγής υπάρχει κάτι τρανταχτό, που δεν έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, αλλά περισσότερο με το γούστο και την αισθητική, εννοείται πρέπει να σχολιαστεί.

 

Και στην τελική, η κριτική έχει να κάνει με το πως θέλει να "πλασαριστεί" ο καθένας. Αν μου παρουσιάσει κάποιος ένα blues αυτοσχεδιασμό, έτσι θα τον κρίνω (χμ, τώρα που το σκέφτομαι, ειδικά τους αυτοσχεδιασμούς δεν κάνω καν τον κόπο να τους ανοίξω, μου φαίνεται χωρίς νόημα που τους ποστάρουν  ;D αλλά καταλαβαίνεται τι θέλω να πω ελπίζω), αν μου παρουσιάσει έτοιμη προς κυκλοφορία δουλεία, τα κριτήρια αλλάζουν (εκεί έχει νόημα και το "ψύρισμα") και πάει λέγοντας. Το είχε πει και ο eye σε αντίστοιχο thread: Αν αύριο κάποιος εδώ δηλώσει συνεχιστής του Bob Dylan, θα αντιμετωπιστεί ανάλογα.

 

Κατά τ' άλλα πάντως, συμφωνώ. Παραείμαστε ελαστικοί ώρες ώρες!  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρέπει να υπάρχει προσπάθεια (έστω) για αντικειμενικότητα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει, να έχει ακούσει κάποιος, πολλές διαφορετικές μουσικές. Δεν υπάρχει λόγος για "χαδιάρικη" κριτική, λες και είμαστε σε παρθεναγωγείο.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eγραψα 2 φορες οτι αναφερομαι σε κομματια που παρουσιαζονται ως τελειωμενα.Το πχ μου με τους radiohead το στηριζω για διαφορους λογους : οταν ειμαι στο αυτοκινητο κ ακουω Ο,ΤΙ να 'ναι (σε ενα mp3 cd απο Μetallica ως Jarret  (ok αυτο ειναι αλλη πικραμενη συζητηση ;D ) ) κ γυρισει το shuffle σε ενα κομμάτι των your hand in mine ή το Movement του Freemind ή το Oι δρομοι γυριζουν του Lost κ αντι να το αλλάξω,το δυναμώνω κ λεω "πωπω τι εχωσε ο dj shuffle" πως θα μπορουσα να ισχυριστω κατι διαφορετικό?Ξεκαθαρισα οτι δεν μιλαω για επαγγελματικες παραγωγες που ούτως ή αλλως οταν ακουει καποιος μη μουσικός δεν ξεχωρίζει τι ειναι γραμμένο σε mp3 player κ τι στα sierra. (δεν το λεω υποτιμητικα αυτο)

 

Καλυτερο παραδειγμα: Σε ενα ποστ για τους ΖΗΜΙΑΑ καποιος εγραψε να τα ξαναγραψουν με αλλη φωνη ενω το cd κυκλοφορουσε ΗΔΗ στα δισκαδικα!!!!

 

Να υπογραμμισω αν δεν εχει γινει αντιληπτο οτι για κλιπς οποιουδηποτε αλλου ειδους (αυτοσχεδιασμοι,προχειρα κλιπς για να ακουσουμε τον εξοπλισμο,μια ιδεα που αν θελουμε την πειραζουμε κλπ κλπ κλπ) δεν ισχυριζομαι τα οσα εχω γραψει παραπανω.

 

Ακόμη ενα θεμα για να στηριξω την αποψη μου : στα θεματα home vs prof studios βλεπω (χωρις να συμμετεχω) μια εντονη επιχειρηματολογια υπερ των πρωτων.Οταν κρινουμε επι του αποτελεσματος γτ πρεπει να εχουμε αλλα μετρα κ σταθμα?Ο Χατζηγιαννης γραφει σκατα που αρεσουν στον κοσμο επειδη ειναι βλακες κ τα επαγγελματικα στουντιο κοροϊδευουν τις μπαντες,αλλα οταν ποσταρω εγω κομματι πρεπει να με δειτε σαν προστατευομενο μουσικο που περναει απο κακουχιες κ πρεπει να προσεξετε μη μου πειτε καμια καφριλα κ στεναχωρηθω??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σιγουρα φιλε Blue δεν εισαι προστατευμενος ειδος, αλλα συγνωμη, η αντιπαραθεση που μου εβαλες ειναι τελειος ατοπη.

Πως μπορω να συγκρινω, σε μεσα, ενα Χατζηγιαννη(π.χ) με εναν που δουλευει σε ενα pc,στο σπιτι ΜΟΝΟΣ του;

Μονο στη συνθεση νομιζω, γιατι σε ολα τα αλλα ειναι καμμενο χαρτι.

Κανεις δεν εχει τα μεσα (studio, μουσικους,στιχουργους,ενορχηστωτες,παραγωγους,μαεστρους, κ.λ.π) και φυσικα το χρημα, για να μπορεσει να μπει την ιδια κατηγορια της συγκρισης.

Πως να συγκρινω αυτα τα δυο ανισα πραγματα;Το θεωρεις σωστο;

Σιγουρα δεν θα του χαιδεψω τα αυτια,αν κατα την κριση σου εχει γραψει καποια μ.....,αλλα θα κοιταξω να ειμαι λιγο ελαστικος και οχι να του πεταξω οτι κακια μου ερθει.

Πρώην VARTANIS 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου