Προς το περιεχόμενο

Τελικά ποιος έγραψε το Viva La Vida?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επειδή παρέθεσα το τελευταίο σου ποστ, δεν σημαίνει ότι στέκομαι μόνο σε αυτό... Έχω διαβάσει όλα σου τα ποστς σε αυτό το θρεντ...

 

Τέλος πάντων, ουδέποτε προσπάθησα να γίνω εριστικός, πόσο μάλλον τώρα, που νυστάζω κι' όλας... ;)

 

Καλό βράδυ να 'χουμε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 246
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

COLDPLAY has issued a statement in response to the lawsuit filed against the band by guitarist Joe Satriani in which he claims that COLDPLAY ripped off portions of his song "If I Could Fly" for the group's Grammy-nominated track "Viva La Vida".

 

"With the greatest possible respect to Joe Satriani, we have now unfortunately found it necessary to respond publicly to his allegations," read the statement. "If there are any similarities between our two pieces of music, they are entirely coincidental, and just as surprising to us as to him. Joe Satriani is a great musician, but he did not write the song 'Viva La Vida'. We respectfully ask him to accept our assurances of this and wish him well with all future endeavours."

 

In response to COLDPLAY's statement, Satriani's lawyer, Howard E. King, told the Associated Press that COLDPLAY's public reaction was dramatically different from how the guitarist's claims were treated before the lawsuit was filed.

 

"We attempted to have a dialogue on this before we went public," King said. "We felt almost forced to file suit."

 

"As far as the 'coincidence,' ultimately that's for a jury to decide," he added. Πηγή: blabbermouth.net.

 

Φήμες λένε ότι ο Σατριάνιης ζήτησε σύσταση εξεταστικής επιτροπής...  :P

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Τώρα σοβαρά, και ανεξάρτητα απο το ποιος είναι καλύτερος και άλλες μ@μ@κιες...

 

Το θέμα είναι σχεδόν ίδιο, και πρέπει να πάει στα δικαστήρια! Εκούσια ή μη! Δεν υπάρχει αμφιβολία. Όποιος έχει πάθει κάτι παρόμοιο, καταλαβαίνει απόλυτα τι νοιώθει ο Σατριάνη(ς)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η συζήτηση μπορεί να πάρει μία διαφορετική (σοβαρότερη) τροπή σε αυτό το σημείο: αντί να μας απασχολεί ο Σατριάνι και οι Κόλδες, γιατί να μη συζητήσουμε πόσες φορές έχουμε βρεθεί ΕΜΕΙΣ σε αυτή τη θέση (των Coldplay);

 

Για παράδειγμα, όταν ήμουν πολύ μικρός, άκουγα στο ραδιόφωνο τις εκπομπές στις οποίες οι ξένες δισκογραφικές παρουσίαζαν το ρεπερτόριό τους. Εκείνη την περίοδο είχε κυκλοφορήσει ένας δίσκος των Camel και είχα απομνημονεύσει μία μελωδία που για πολλά χρόνια πίστευα ότι ήταν δική τους. Μάλιστα, απέφυγα πολλές φορές να την χρησιμοποιήσω σε δικά μου κομάτια, πιστεύοντας ότι θα ήταν μεγάλη ξεφτίλα εκ' μέρους μου.

 

Κάποια στιγμή αγόρασα τον δίσκο, και παρ' ότι τον έλλιωσα η μελωδία που θυμόμουν ΔΕΝ υπάρχει πουθενά. Τι σημαίνει τάχα αυτό; Ήταν από άλλο δίσκο αλλά εγώ είχα μείνει με τη λανθασμένη αίσθηση ότι είναι σε αυτόν; Μήπως δεν είναι καν μελωδία των Camel; Μήπως τελικά είναι δική μου, αλλά επειδή θεωρούσα ότι δεν είμαι ικανός για κάτι τέτοιο την ΑΠΕΔΩΣΑ στους Camel, λανθασμένα;

 

Πόσες ακριβώς τέτοιες "μικροκλοπές" έχουμε κάνει ΑΚΟΥΣΙΩΣ όλοι μας; Είχα διαβάσει ότι ο Τ.Σ. Έλλιοτ, μιλώντας για το "Wasteland" είχε πει ότι "Καθώς το έγραφα, πολλές φορές βλαστήμησα τον κ. Έζρα Πάουντ επειδή συνειδητοποιούσα ότι στίχοι που νόμιζα ότι είναι δικοί μου, ήταν στην πραγματικότητα δικοί του".

 

Τι λέτε;

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλιστα, υπάρχει και μία άλλη πτυχή του θέματος που αξίζει να ερευνήσουμε μέσω του διαλόγου: την σπουδαιότητα του ρόλου του παραγωγού στην τελική διαμόρφωση του μουσικού υλικού.

 

ΑΝ θεωρήσουμε ότι η μελωδία του Viva La Vida είναι ταυτόσημη με την μελωδία του Σατριάνι, γιατί το κομάτι του Σατριάνι δεν το ξέρουν ούτε οι οπαδοί του (κανείς δεν το εντόπισε όταν είχα βάλει το βίντεο του Viva La Vida πριν κάποιες εβδομάδες), αλλά το κομάτι των Coldplay το τραγουδάει όλος ο πλανήτης;

 

Με δεδομένο το γεγονός ότι παραγωγός στην περίπτωση των Coldplay είναι ο Brian Eno, μήπως αυτό δε λέει κάποια πράγματα για το πόσο "κακό" μπορεί να κάνει η μονολιθική και ακούνητη ενορχηστρωτική άποψη σε τύπους όπως ο Σατριάνι; Δεν είναι τάχα ένα καμπανάκι για να ξεκολλήσουν διάφοροι από τις αντιλήψεις τους για το τι είναι σύγχρονη ποπ ή ροκ; Δεν είναι ένας λόγος για να μελετήσει κανείς πολύ βαθειά αυτά τα θέματα;

 

Ε;

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και κάτι ακόμη: Στο δικαστήριο πρέπει να αποδειχθεί ΔΟΛΟΣ προκειμένου να υπάρξουν επιπτώσεις στους Coldplay. Αλλά τι δόλος να αποδειχθεί, όταν το κομάτι του Σατριάνι δεν το ξέρει ούτε ο ηχολήπτης του (που λέει ο λόγος). Δεν μπορούν να κατηγορηθούν ότι έκτισαν πάνω σε μία δεδομένη επιτυχία, αντίθετα θα πρέπει οι άλλοι να αποδείξουν ότι οι Coldplay το είχαν (έστω) ακούσει το κομάτι, κάτι που μου φαίνεται λιγουλάκι δύσκολο...

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλιστα, υπάρχει και μία άλλη πτυχή του θέματος που αξίζει να ερευνήσουμε μέσω του διαλόγου: την σπουδαιότητα του ρόλου του παραγωγού στην τελική διαμόρφωση του μουσικού υλικού.

 

ΑΝ θεωρήσουμε ότι η μελωδία του Viva La Vida είναι ταυτόσημη με την μελωδία του Σατριάνι, γιατί το κομάτι του Σατριάνι δεν το ξέρουν ούτε οι οπαδοί του (κανείς δεν το εντόπισε όταν είχα βάλει το βίντεο του Viva La Vida πριν κάποιες εβδομάδες), αλλά το κομάτι των Coldplay το τραγουδάει όλος ο πλανήτης;

 

Με δεδομένο το γεγονός ότι παραγωγός στην περίπτωση των Coldplay είναι ο Brian Eno, μήπως αυτό δε λέει κάποια πράγματα για το πόσο "κακό" μπορεί να κάνει η μονολιθική και ακούνητη ενορχηστρωτική άποψη σε τύπους όπως ο Σατριάνι; Δεν είναι τάχα ένα καμπανάκι για να ξεκολλήσουν διάφοροι από τις αντιλήψεις τους για το τι είναι σύγχρονη ποπ ή ροκ; Δεν είναι ένας λόγος για να μελετήσει κανείς πολύ βαθειά αυτά τα θέματα;

 

Ε;

 

 

 

Εδώ θα διαφωνήσω εν μέρει. Ναί μεν, ΣΙΓΟΥΡΑ παίζει ρόλο και ο παραγωγός (παραγωγή), αλλά στο συγκεκριμένο θέμα δεν νομίζω να'παιξε αυτό πρωτεύοντα ρόλο. Ο Satriani είναι ένας καλλιτέχνης ο οποίος απευθύνεται σ'ένα πολύ πιο εξειδικευμένο κοινό απ'ότι οι coldplay, και όπως και να το κάνουμε, άσχετα αν μας αρέσει ή όχι, οι coldplay απευθύνονται σε κοινό τετραπλάσιο του Satriani (ο πολλαπλασιασμός είναι τυχαίος). Ακόμα κι εγώ, και φαντάζομαι κι άλλοι οπαδοί του Satriani δεν θα το πρόσεχαν ιδιαίτερα αυτό στο κομμάτι των coldplay, κι αυτό κατ'εμέ, έχει να κάνει με το ότι το συγκεκριμένο κομμάτι δεν είναι καν "κράχτης". Αν ήταν το θέμα απ'το surfing with the alien όμως θα το'χε πάρει πρέφα ακόμα και ο μπαρμπα-Μήτσος ο χασάπης που τ'άκουσε τυχαία στο ραδιόφωνο!

 

Πέραν αυτού, το θέμα παραγωγής πιστεύω έχει να κάνει άμεσα και με το τι θέλει/περιμένει ν'ακούσει και το κοινό/fans/οπαδοί του εκάστοτε καλλιτέχνη. Οι fans των coldplay δεν θα μπορούσαν να τ'ακούσουν αν είχε την "ξερή" παραγωγή ενός guitar instrumental, αλλά και οι οπαδοί του Satriani θα παραξενευόντουσαν αν άκουγαν το if I could fly με pop παραγωγή, ίσως και να τους ξένιζε κάπως.

 

Μερικές απλά σκέψεις...  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

eye: Στην πρώτη σελίδα του θέματος έκανα λινκ στο thread "Ο Δράκος και η κλοπη πνευματικής ιδιοκτησίας", με θέμα ένα "δικό" μου κομμάτι, που μετα κατάλαβα ότι είναι μάλλον "stolen". Συμβαίνει πολύ συχνά, και σε πολύ κόσμο, μπορώ να πω!

 

Σχετικά με τον παραγωγό: σπουδαίο ρόλο παίζει, αλλά σε μπάντες όπως οι Coldplay, ή οι Radiohead/ Eels, dEUS, κλπ, έχουν μια προσωπικότητα, η οποία διαφαίνεται μέσα απο το έργο τους. Δεν είναι britney Spears, που κάνει ότι της πούν και τελείωσε. Σχετικά με την ενορχήστρωση, δεν είμαι κιθαρίστας, ποτέ μου δε κατάλαβα αυτά τα κομμάτια, και αυτό το στυλ (συγκερκιμένα) αυτής της μουσικής, αν και γουστάρω ροκ με τα 1000! Απλά μου φαινόταν (και μου φάινεται) κολημένω, συγχωρήστε με για αυτό που λέω!

 

Σχετικά με το θέμα ΔΟΛΟΣ, έχεις λάθος, νομίζω. Υπάρχει και η έννοια του involuntary copyright infringment, or unintentional copyright infringment. Το ακούς, το ξεχνάς, τελικά νομίζεις ότι είναι δικό σου κλπ. Ή το πιάνεις σε μία συναυλία, σε μία διαφήμιση, σε ένα κλιπάκι κλπ. Δεν υπάρχει δόλος, παρα μόνο ένα μπέρδεμα στο μυαλό. Εξακολουθεί να είναι παράνομο όμως και πρέπει να υπάρχουν επιπτώσεις (δυστυχώς για εμένα). Στο κάτω κάτω damages υπάρχουν σε αυτή τη περίπτωση.

 

Following the song's release, musical similarities between "My Sweet Lord" and The Chiffons' hit "He's So Fine" led to a lengthy legal battle over the rights to the composition. Billboard magazine, in an article dated 6 March 1971, stated that Harrison's royalty payments from the recording had been halted worldwide. Harrison stated that he was inspired to write "My Sweet Lord" after hearing the Edwin Hawkins Singers' "Oh Happy Day".

 

In the U.S. federal court decision in the case, known as Bright Tunes Music v. Harrisongs Music,[2] Harrison was found to have unintentionally copied the earlier song. He was ordered to surrender the majority of royalties from "My Sweet Lord" and partial royalties from All Things Must Pass. Former manager Allen Klein, who earlier had supported Harrison's case, became the owner of Bright Tunes, after they parted ways. In the long run this worked against Klein, but it resulted in the case continuing for years in court.

 

The Chiffons would later record "My Sweet Lord" to capitalize on the publicity generated by the lawsuit.

 

Shortly thereafter, Harrison (who would eventually buy the rights to "He's So Fine")[3] wrote and recorded a song about the court case named "This Song", which includes "This song, there's nothing 'Bright' about it." "I Can't Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch)" and "Rescue Me" are also mentioned in the record.

απο wikipedia, για το θέμα George Harrison vs Bright Tunes Music!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/My_Sweet_Lord

 

και

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cryptomnesia

 

επι τι ευκαιρία "plagiarism" δεν έχει σχέση με τα παραπάνω, αφού δεν αφορά την κλοπή δικαιωμάτων, παρά την κλοπή "ταυτότητας" κάποιου μέρους έργου, απ'όσο ξέρω, και είναι σπουδαίο παράπτωμα σε ακαδημαϊκούς κύκλους, αλλα παραπέρα δεν υπάρχουν τρομερές επιπτώεις! Και πάλι, απ'όσο ξέρω.

 

:)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Satriani είναι ένας καλλιτέχνης ο οποίος απευθύνεται σ'ένα πολύ πιο εξειδικευμένο κοινό απ'ότι οι coldplay, και όπως και να το κάνουμε, άσχετα αν μας αρέσει ή όχι, οι coldplay απευθύνονται σε κοινό τετραπλάσιο του Satriani (ο πολλαπλασιασμός είναι τυχαίος).

 

Ναι, αλλά τι σημαίνει αυτό το "απευθύνεται"; Ο καθένας μας "απευθύνεται" πάντοτε σε όσο μπορεί περισσότερους, δεν υπάρχει κανείς που συνειδητά να "απευθύνεται" σε μικρότερο κοινό. Ο λόγος που οι Coldplay "απευθύνονται" σε μεγαλύτερο κοινό, είναι το ότι η δυναμική τους (τηλεοπτική παρουσία, ήχος, στίχοι κλπ) αφορά μεγαλύτερο κοινό - αν αυτό δεν συνέβαινε θα "απευθύνονταν" μόνο στον κουρέα τους.

 

Οπότε, πρότεινα να εξεταστεί ο ρόλος του παραγωγού στη διαμόρφωση αυτής της δυναμικής, ο οποίος μόνο ευκαταφρόνητος δεν είναι και (βέβαια) σφάλλεις αν νομίζεις ότι αφορά μόνο άτομα σαν τη Spears - ρώτα και τους Bono/Edge για το θέμα, ή αν πετύχεις πουθενά τον McCartney ρώτα τον και αυτόν...

 

;)

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μωρε συμφωνω,απλα για αλλη μια φορα σου λεω οτι ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να εχουν ακουσει εστω και ΕΝΑ κομματι στη ΖΩΗ τους απο Σατριανι οι Coldplay... ;)

 

Οσο απεχθανονται και εχουν "κολληματα" οι μεταλλοφιουζοναδες με τους αλτερναδες & τους  brit-poppers  αλλο τοσο απεχθανονται και οι brit-poppers & οι αλτερναδες  τους μεταλοφιουζοναδες...(με αλλα λογια με το που θα ΔΟΥΝ Floyd Rose τρεχουν τρομαοκρατημενοι & δεν καθονται καν να ακουσουν τον...καλλιτεχνη ;D) και δεδομενου οτι το...ραδιοφωνο δεν...ξεσκιζεται ακριβως στο να παιζει Σατριανι..ΠΟΥ στο καλο το ακουσαν για να το κλεψουν? ;D  (νομιζω αλλωστε οτι ειναι και παλιο ετσι δεν ειναι?δεν ξερω βεβαια μια και δεν εχω ακουσει ποτε μου Σατριανι,τωρα ακουσα για πρωτη φορα..η μαλλον καταφερα με δυσκολια να ακουσω ενα κομματι του ολοκληρο (και ειναι χαλια μαυρα ΙΜΗΟ))

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου