Προς το περιεχόμενο

Manley Massive Passive


ex-OurDarkness

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το καινούριο μου απόκτημα (full of Mojo... ;))

 

3729324624_53da9669d7_o.jpg

 

Παθητικό, στερεοφωνικό equalizer με λυχνίες και πολλά κουμπάκια. Αυτό που έχω διαφέρει από αυτό της φωτογραφίας στο γεγονός ότι το δικό μου έχει ένα customization που αφορά στα ποτενσιόμετρα Master Gain. Αυτά έχουν αντικατασταθεί από Grayhill switches (με αποτέλεσμα να είναι πλέον διακόπτες και όχι ποτενσιόμετρα με την ευρεία έννοια του όρου). Το εύρος του Gain έχει διαμορφωθεί από -2,5 dB σε +2,5 dB, με αυξομειώσεις των 0,5 dB (δηλαδή 11 θέσεις). Τα Grayhill switches έχουν εσωτερικά (αν δεν απατώμαι) ένα πολύ λεπτό φύλο χρυσού (εξού και το κόστος).

 

Το Massive Passive έχει 2 εισόδους / εξόδους, και είναι είτε XLR είτε TRS. Η διαφορά μεταξύ των δύο έγκειται στο γεγονός ότι στην έξοδο των XLR υπάρχουν οι transformers και είναι αυτοί που ευθύνονται για τον "χρωματισμό" του EQ, ειδικά στις υψηλές και στις χαμηλές συχνότητες. Όταν γίνεται χρήση των TRS εξόδων, το Massive Passive είναι πιο ουδέτερο και πιο "συγκεκριμένο", ίσως λιγότερο "θολό".

 

Στην πραγματικότητα θα περίμενε κανείς ότι ο χρωματισμός προέρχεται από τις λυχνίες αλλά δεν είναι έτσι. Επειδή κάτι έχει λυχνίες, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι και χρωματισμένο σε σχέση με κάποιο άλλο μηχάνημα που δεν έχει.

 

Μέχρι στιγμής έχω χρησιμοποιήσει το Massive Passive σε tracking (με την εξής αλυσίδα:

 

Alesis Andromeda A6 -> Eventide H-8000 FW -> Manley Massive Passive και

Moog Minimoog Voyager -> Eventide H-8000 FW -> Manley Massive Passive

 

Και στις δύο περιπτώσεις δοκίμασα να βάλω τα ποτενσιόμετρα σε τέτοιες θέσεις έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι καμπύλες του γνωστού Pultec. Δεν έχω κάποια εμπειρία με το συγκεκριμένο EQ, αλλά με βάση τα διαγράμματα και την συχνοτική απόκριση νομίζω ότι τα καταφέρνει μια χαρά. Για τους μη γνωρίζοντες οι καμπύλες Pultec προκύπτουν όταν στην ίδια συχνότητα, π.χ. 100 Hz, υπάρχει ταυτόχρονα boost και cut, μέσω διαφορετικών συχνοτικών περιοχών. Επειδή το Massive Passive έχει αλληλοκαλυπτόμενες συχνότητες (δηλαδή κάποιες από τις συχνότητες της χαμηλής περιοχής βρίσκονται και στην χαμηλομεσαία) μπορεί κάποιος να ρυθμίσει 100 Hz και στις δύο περιοχές και στην μία να βάλει boost ενώ στην άλλη cut και bandwidth = narrow. Στην επίμαχη συχνότητα δημιουργείται ένα dip (ένα βαθούλωμα κατά κάποιο τρόπο) το οποίο είναι πολύ όμορφο ηχητικά και στους μπάσους ήχους τους Minimoog αποδείχτηκε εξωφρενικά παχύ και ζεστό. :o

 

Οι χαμηλομεσαίες και υψηλομεσαίες συχνότητες ελέγθηκαν με pads από το Andromeda. Γενικά έχω διαπιστώσει ότι το Andromeda έχει μία ελαφρά "έλλειψη" - ίσως 1-2 dB στις χαμηλομεσαίες περιοχές... Δηλαδή ενώ το low-end υπάρχει και είναι πολύ ζεστό και οργανικό, το mid-end τμήμα υστερεί λίγο. Το οποίο διορθώθηκε ανετότατα με το MP, και μάλιστα με πολύ φυσικό και απροβλημάτιστο τρόπο.

 

Πέραν τούτου, έχοντας 4 περιοχές ανά κανάλι, άρχισα να πειραματίζομαι με το MP χρησιμοποιώντας το καθαρά ως scultping EQ. Δηλαδή όχι για να διορθώσω τον ήχο εδώ και εκεί αλλά για να βρω καινούριους ήχους χρησιμοποιώντας περίεργες και extreme ρυθμίσεις. Άψογα κι εδώ.. :)

 

Υπάρχουν high-pass και low-pass φίλτρα για την αποκοπή των πολύ χαμηλών ή των πολύ υψηλών συχνοτήτων, τα οποία τα βρήκα πάρα πολύ καλά κυρίως στο tracking, όταν ήθελα να περιορίσω συχνοτικά κάποιους ήχους και να αφαιρέσω το muddy περιεχόμενο κλπ.

 

Επειδή το MP είναι πολύ ιδιάζον EQ, δεν είναι τόσο εύκολο να αφαιρεθούν χειρουργικά προβληματικές συχνότητες παρ' όλο που οι περιοχές μπορούν επιλεκτικά να είναι Off, δηλαδή να μην επηρρεάζουν καθόλου το σήμα. Δεν το έψαξα και τόσο πολύ βέβαια αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν ενδείκνυται για τέτοιου είδους επεμβάσεις. Ίσως, αφού αποκτήσω μεγαλύτερη εξοικείωση, να γίνει και αυτό. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

......nice!!!

 

 

Έχω την εντύπωση πως το MP θα αναδειχθεί περισσότερο αμέσως μετά τα συνθ και πριν το Eventide λόγω του επιδραστικού output gain stage.....δεν ξέρω πόσο hot είναι η έξοδος των συνθ αλλά σίγουρα θα "ευεργετηθούν" από την "πριμοδότηση" του MP.

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα το δοκιμάσω και πριν το Eventide. To MP έχει (μετά την τροποποίηση) 2,5 dB gain επιπλέον, τα οποία είναι πολύ καθαρά. Το Eventide έχει 30 dB προενίσχυση, αλλά από ένα σημείο και μετά ανεβαίνει αρκετά και το επίπεδο θορύβου καθ΄ ότι ενισχύονται άπαντα.

 

Θέλω να κάνω κάποια test, με όλες τις περιοχές απενεργοποιημένες και να χρησιμοποιήσω τα 2,5 dB, να δω πως επιδρούν στο σήμα.

 

Η καλύτερη περίπτωση βέβαια θα ήταν να έχω ένα patch panel, και να το δοκιμάσω πριν και μετά. Ευτυχώς και τα δύο έχουν bypass κουμπάκια, οπότε είναι εύκολο να ακούσω τι αλλάζει. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με γεια ρε φίλε, καλές μίξεις :D

 

Το έχω ακούσει μόνο στην mastering version και είναι καταπληκτικό...

Θέλω κάποια στιγμή να το χτυπήσω αλλά ακόμη είμαι ανάμεσα σ'αυτό και το Ibis της crane song, το οποίο όμως δεν έχω ακούσει in real life. Προς το παρόν από eq pultec style έχω το Edax το οποίο σκοτώνει και μαζί με τα δύο 550 β της API, το αγαπημένο μου 2055 της Avalon και το αξιοπρεπέστατο AFC της Toft(trident 80b style)συμπληρώνω μια αρκετά μεγάλη γκάμα, απο transparent σε vintage.

Αν έχεις ακούσει το Ibis από κοντά θα ήθελα την γνώμη σου , εσένα ή του Νικόδημου,ή οποιουδήποτε άλλου βέβαια.

Χαίρομαι πραγματικά που άνθρωποι στην Ελλάδα έχουν διατηρήσει την αγάπη τους για τον καλό ήχο και δεν έχουν αφεθεί στην απαξιωτική "πλέμπα" της εποχής των mp3.(και των vst plugins/instruments)

Congrats και πάλι για την αγορά

                                           ziggy 440

www.onlinerecording.org

forever changes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δικά μου δείγματα ή θες να στείλεις κάτι;

Κάτι πολύ απλό εννοούσα, αν έχεις κάτι "dry" έτοιμο ηχογραφημενο πχ, οτιδήποτε. Κάτι ίσα-ίσα να βγάζει λίγο το "χρώμα" του M.M.P., αν -και όταν- προλαβαίνεις... Μην κάθεσαι και κάνεις παπάδες με μαγιώ!!!  ;D

(Μου κίνησαν την περιέργεια οι λάμπες!)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με γεια ρε φίλε, καλές μίξεις :D

 

Το έχω ακούσει μόνο στην mastering version και είναι καταπληκτικό...

Θέλω κάποια στιγμή να το χτυπήσω αλλά ακόμη είμαι ανάμεσα σ'αυτό και το Ibis της crane song, το οποίο όμως δεν έχω ακούσει in real life. Προς το παρόν από eq pultec style έχω το Edax το οποίο σκοτώνει και μαζί με τα δύο 550 β της API, το αγαπημένο μου 2055 της Avalon και το αξιοπρεπέστατο AFC της Toft(trident 80b style)συμπληρώνω μια αρκετά μεγάλη γκάμα, απο transparent σε vintage.

Αν έχεις ακούσει το Ibis από κοντά θα ήθελα την γνώμη σου , εσένα ή του Νικόδημου,ή οποιουδήποτε άλλου βέβαια.

Χαίρομαι πραγματικά που άνθρωποι στην Ελλάδα έχουν διατηρήσει την αγάπη τους για τον καλό ήχο και δεν έχουν αφεθεί στην απαξιωτική "πλέμπα" της εποχής των mp3.(και των vst plugins/instruments)

Congrats και πάλι για την αγορά

                                           ziggy 440

 

Ευχαριστώ!

 

Δυστυχώς δεν έχω ακούσει το Ibis απ' ευθείας, αν και ήταν και αυτό μέσα στα υποψήφια EQs. Είχα ζητήσει από ένα mastering studio στην Ολλανδία να ακούσω δείγματα μουσικής και έτυχε να έχουν διάφορα δείγματα τα οποία είχαν επεξεργαστεί είτε με Massive Passive είτε με Ibis. Super και τα δύο!

 

Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για το Ibis, για αρκετές εφαρμογές αλλά κυρίως για το τελικό στάδιο. Ίσως γιατί είναι πολύ καθαρό EQ, χωρίς κάποιο χρωματισμό (αν και έχει και κάποια ρυθμιστικά για να προσθέσει κανείς 2η/3η αρμονική, κάτι που παρατηρείται συνήθως σε tube μηχανήματα). Δεν ξέρω κατά πόσο μπορώ να συμφιλιωθώ με την μη αναγραφή συχνοτήτων στο panel, π.χ. αντί για 220 Hz στο Ibis λέει Α...  ::)

 

Επίσης νομίζω ότι έχει πολλά ρυθμιστικά για 2U ύψος, καλύτερα θα ήταν 3U. Σε όσους ρώτησα για εναλλακτικές λύσεις για το Ibis, οι περισσότεροι πρότειναν GML 8200. Έχω ακούσει δείγματα από GML 8200, αυτό που παρατήρησα είναι απίστευτα σφιχτό και συγκεντρωμένο μπάσο ενώ οι υψηλές συχνότητες παραήταν καθαρές. Υπάρχει μια λεπτή διαφορά μεταξύ του "καθαρού" και του "αναλυτικού", δηλαδή ίσως φτάνει σε ένα σημείο (πάντα σε σχέση με τι του δίνεις) να ξεχωρίζει πάρα πολύ την πληροφορία. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι κάποια hi-hats σε μία μίξη ήταν τραγικά καθαρά, ίσως μεμονωμένα. Αλλά και πάλι, το GML 8200 είναι αρχαίο EQ, έχει χρησιμοποιηθεί σε χιλιάδες μίξεις με εξαιρετικά αποτελέσματα, οπότε επιφυλάσσομαι..

 

Τι γνώμη έχεις για το Avalon 2055??

 

Κάτι πολύ απλό εννοούσα, αν έχεις κάτι "dry" έτοιμο ηχογραφημενο πχ, οτιδήποτε. Κάτι ίσα-ίσα να βγάζει λίγο το "χρώμα" του M.M.P., αν -και όταν- προλαβαίνεις... Μην κάθεσαι και κάνεις παπάδες με μαγιώ!!!  ;D

(Μου κίνησαν την περιέργεια οι λάμπες!)

 

OK, θα φροντίσω να στείλω κάτι μόλις ευκαιρέσω, αν και το χρώμα στο Massive Passive έρχεται περισσότερο από τις transformer-coupled εξόδους και όχι από τις λυχνίες. Δυστυχώς δεν μπορώ να σκεφτώ ένα τρόπο να το υπεροδηγήσω, να δω πως χρωματίζει/παραμορφώνει - δεν είναι compressor!

 

Πάντως ομολογώ ότι είναι δύσκολο EQ, χρειάζεται εξοικείωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

OK, θα φροντίσω να στείλω κάτι μόλις ευκαιρέσω, αν και το χρώμα στο Massive Passive έρχεται περισσότερο από τις transformer-coupled εξόδους και όχι από τις λυχνίες. Δυστυχώς δεν μπορώ να σκεφτώ ένα τρόπο να το υπεροδηγήσω, να δω πως χρωματίζει/παραμορφώνει - δεν είναι compressor!

ΟΚ. Μη νομίζεις ότι και εγώ -με τα αυτιά μου- θα καταλάβω τίποτα, αλλά λέμε τώρα...  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι γνώμη έχεις για το Avalon 2055??

Κατ'αρχάς σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες για Ibis και 8200. Όντως τα 2U είναι λίγα για τα ρυθμιστικά του crane αλλά μάλλον στα 3U η τιμή θα εκτοξευόταν ακόμη πιο ψηλά... :(

Το 2055 τώρα...τί να πω....το λατρεύω. Είναι transparent αλλά με πολύ μουσικότητα. Με σωστή χρήση ,δεν το ακούς μεσα στο κομμάτι ,αλλά του έχει δώσει ζωή και excitment με το παραπάνω.

Τα παθητικά του φίλτρα στα χαμηλά και τα ψηλά δίνουν "γη και αέρα" σε μια stereo 2 buss εφαρμογή ,ενώ με τα active φίλτρα στα μεσαία και στενό Q ,μπορείς να κινηθείς με mastering χειρουργική ακρίβεια αφαιρώντας ενοχλητικά knotch ,διατηρώντας όμως το υπόλοιπο track σώο και αβλαβές. "Ακούει" στις δυναμικές και συνεργάζεται υπέροχα με τους κομπρέσσορες, είναι πανήσυχο και γενικά δεν υπάρχει κομμάτι που να μην το έχω χρησιμοποιήσει έστω και σε ένα track (κυρίως φωνές και ακουστικά όργανα).

www.onlinerecording.org

forever changes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου